7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt
7md rekomenduoja
  • Žurnalas „Kinas“
  • Modernaus meno centras
  • Lewben Art Foundation
  • Lietuvos išeivijos dailės fondas
  • Meno fondas
  • Nacionalinė dailės galerija
  • Klaipėdos dramos teatras
  • Lietuvos Nacionalinis Muziejus
  • Skalvija
  • Lietuvių filmų centras
  • Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
  • Grafikos meno centras
  • Tartle
  • Lietuvos nacionalinė filharmonija
  • Modus radio
  • Lietuvos kultūros taryba
  • Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
  • k-operator
  • Muzikos informacijos centras
  • Jansas TV
  • Literatūra ir menas
  • Kultūros periodinių leidinių asociacija
  • Rupert
  • Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras
  • Muzikos galerija
  • Klaipėdos koncertų salė
  • Kulturpolis.lt
  • Kaunas photo
  • House of Puglu
  • ŠMC kino salė
  • Pasaka
  • Kultūros barai
  • Katinėlis & Gaidelis
  • Kūrybiška Europa
  • Šv. Jono gatvės galerija
  • Menų faktūra
  • Kauno miesto muziejus
  • Lenkijos institutas

Įvardyti režisieriaus negalima

Susiklostė taip, kad filmas, kurį Thomas Vinterbergas režisavo, bet nerežisavo, yra autentiškiausias jo filmas. Režisavo, bet nerežisavo todėl, kad „Dogmos 95“ judėjimas draudė įvardyti režisierių. Filmo titruose Vinterbergo pavardės nėra (yra). Kurio Vinterbergo? Bet visi mes žinome, kad jį kūrė Vinterbergas. Tačiau ar tikrai žinome?

Kokie buvo metai kino festivaliams?

Festivalinė rutina, paįvairinanti įprastą kasdienybę savam mieste, keliaujantiems po kino festivalius yra gerai pažįstama. Tai kelios dienos pasiruošimo, išstudijuota programa, tvarkaraštis su penkiais šešiais filmais per dieną. Berlynas, Kanai, Karlovi Varai, Bolonija, Lokarnas, Torontas arba Venecija, San Sebastianas, Busanas, Amsterdamas, Talinas – toks būdavo manasis metų maršrutas. Visi kasdieniai poreikiai trumpam priklauso nuo filmų tvarkaraščio. Per pertraukas ir vakarais – susitikimai su kolegomis, su kuriais pasikeičiama rekomendacijomis, diskutuojama apie jau pamatytus naujus filmus. Jau keletą metų sukdamasi tokioje karuselėje keldavau sau tą patį klausimą, kurį Gediminas Kukta uždavė savo Toronto festivalio apžvalgoje pernai – ar tikrai verta trenktis taip toli, kad pamatytum naujausius filmus? Lėktuvai raižo dangų pirmyn ir atgal, žiūrime filmus ir diskutuojame apie klimato krizę, tačiau skraidome toliau. Pokyčių nuojauta neapleido jau kurį laiką. Svarstydavau, ar tai asmeninis klausimas, ar vyksta didesni procesai, į kuriuos pati po truputį pradedu įsitraukti.

 

Džentelmenas Bondas

Kaip norėčiau pradėti šį rašinį žodžiais: „Seanas Connery buvo mano paauglystės susižavėjimo objektas. Ir mylimo aktoriaus nuotrauka kabojo ant mano sienos...“ Deja...

  < PUSLAPIS IŠ 212  >>> Archyvas