7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Daugiau temų

Monika Krikštopaitytė

Prioritetas vystytojams

Kultūros naujienos trumpai

Jau, ko gero, visos žiniasklaidos priemonės paskelbė, kad lapkričio 19 d. Vilniaus miesto savivaldybės ir Kultūros ministerijos pastangomis buvo nukeltas Petro Cvirkos paminklas. Kelerius metus iki šiol daug kultūros veikėjų ir organizacijų (LDID, AICA, LDS, LRS) dėstė savo argumentus, kodėl su pavedu (kad ir turinčiu neigiamų reikšmių) taip elgtis negalima, daugybės išsilavinusių kultūros žmonių rašiniai pasirodo ir toliau, juose nusivylimas.

Vieta, kur buvo paminklas Petrui Cvirkai. L. Čiubačiaus nuotr.
Vieta, kur buvo paminklas Petrui Cvirkai. L. Čiubačiaus nuotr.
MUNCH muziejus. A. Goula nuotr.
MUNCH muziejus. A. Goula nuotr.
Edvard Munch, „Saulė“. 1910–1911 m. MUNCH muziejaus nuos.
Edvard Munch, „Saulė“. 1910–1911 m. MUNCH muziejaus nuos.
Jonas Ūbis

Balansuojant

Krėsle prie televizoriaus

Jei pasakysiu, kad per televiziją kartais gali pamatyti visišką retenybę, suabejosite. Ir pats suabejojau „LRT Plius“ (27 d. 21 val.) programoje pamatęs Philipo Saville’o filmo „Edipas karalius“ pavadinimą. Sukurtas 1967-aisiais ir sukritikuotas už teatrališkumą, filmas ilgam dingo iš ekranų, kol buvo įteisintos rodymo per televiziją ir vaizdajuostėse teisės, tad netruko įgyti retenybės statusą.

„Dar po vieną“
„Dar po vieną“
„Edipas karalius“
„Edipas karalius“
„Tylus balsas“
„Tylus balsas“
„Riaušių anatomija“
„Riaušių anatomija“
(AICA) Lietuvos sekcija

Meno (ne)laisvės ekologija

Pozicija dėl projekto „Nepamirškime nebeprisiminti“ Petro Cvirkos aikštėje

Tarptautinės dailės kritikų asociacijos (AICA) Lietuvos sekcija reiškia nerimą dėl Vilniaus miesto savivaldybės veiksmų ribojant raiškos laisvę mene ir pačios savivaldybės nustatyto kultūros renginių taisyklių reglamento nesilaikymo. 2021 m. lapkričio 10 d. menininkės Eglė Grėbliauskaitė ir Agnė Gintalaitė pradėjo įgyvendinti kasdienybės spektaklio projektą „Nepamirškime nebeprisiminti“ Petro Cvirkos aikštėje Vilniuje, jo scenografijos dalis buvo ir pats Juozo Mikėno sukurtas paminklas Petrui Cvirkai. Projekto autorės apdengė paminklą dirbtinėmis samanomis, kviesdamos miesto gyventojus susimąstyti apie laiko tėkmę ir istorijos reikšmę. Nors renginys buvo gavęs rašytinį leidimą iš savivaldybės, Vilniaus miesto savivaldybės reikalavimu menininkėms buvo liepta demontuoti scenografiją ir palikti aikštę. Lapkričio 19 d. Petro Cvirkos paminklas buvo demontuotas.

Projektas „Nepamirškime nebeprisiminti“. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Projektas „Nepamirškime nebeprisiminti“. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Jonas Ūbis

Apie ribas

Krėsle prie televizoriaus

Cinizmu apkaltintas, politiškai nekorektiškas filmas tamsų lapkričio vakarą? Kai jau kelias savaites parduotuvių langus puošia lempučių girliandos ir kitokie priminimai apie artėjančias žiemos šventes, kurios ir vėl gali tapti karantinu, kodėl neprisijungus prie kūrybinę ir kitokias krizes išgyvenančio rašytojo Anri? „LRT Plius“ (25 d. 21.33) Yvano Attalio (jis vaidina ir Anri) filmą „Mano šuo Kvanka“ pirmiausia, be abejo, siūlo prancūzų kino ir Charlotte Gainsbourg gerbėjams bei gerbėjoms, bet atgarsį jis ras ir ne vieno niurgzlio sieloje.

„Mano šuo Kvanka“
„Mano šuo Kvanka“
„Bet kokia kaina“
„Bet kokia kaina“
„Kubos voratinklis“
„Kubos voratinklis“
Monika Krikštopaitytė

Scenarijus ant stalo

Arba kuratorystės svarba pasakojant Ievos Naginskaitės istoriją

Prieš Vėlines, spalio 28 d., Vilniuje teko apsilankyti keturių parodų atidarymuose. Žiūrovus pakvietė Vilniaus paveikslų galerija su lenkų kuratorės Elizos Ptaszyńskos kuruojama pirmąja išsamesne Stanislovo Bohušo-Sestšencevičiaus (1869–1927) paroda, jaunosios kartos tapytojos Vitos Opolskytės (g. 1992) personalinė paroda (pristatė „The Rooster Gallery“), galerijoje „Arka“ atidaryta XII tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė „Vizitinė kortelė“ (ir tekstilės menininkės Indrės Biekšaitės paroda „Ei“) bei dvinarė labai mažai žinomos dailininkės Ievos Naginskaitės (1921–2012) kūrybos retrospektyva „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2) ir Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje (Gedimino pr. 51).

Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Jolita Liškevičienė parodoje „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje. Autorės nuotr.
Jolita Liškevičienė parodoje „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.

NESUTEPTIS IR TARŠA

1 veiksmo pjesė

Autorės

Agnė Gintalaitė, Eglė Grėbliauskaitė

 

Veikėjai

SCENOS DARBININKAI

PAMINKLAS

PRAEIVIS I

PRAEIVIS II

MENOTYRININKĖ I

MENOTYRININKĖ II

JAUNA ŽURNALISTĖ

MARY DOUGLAS DVASIA

GODO

JAUNUOLIS PLAČIA ŠYPSENA

MIESTIETĖ

KITI PRAEIVIAI, MIESTIEČIAI IR MIESTO SVEČIAI

Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklio P. Cvirkos skvere akimirka. E. Grėbliauskaitės nuotr.
Jonas Ūbis

Undinės ir beždžionės

Krėsle prie televizoriaus

Christiano Petzoldo filme „Undinė“ („LRT Plius“, 18 d. 21.33) susilieja sena legenda ir naujoji architektūra, apmąstymai apie formą, kuri turi sekti paskui funkciją, simboliškasis ir realusis lygmenys. Petzoldo forma skaidri, jam pavyko parodyti meilės esmę, rimuojant ją su vandens motyvu, kuris filme įgyja ir Jungo archetipų, ir Freudo sapnų ar Paulio Celano eilių prasmę. Undinė tyrinėja Berlyno istoriją ir rengia ekskursijas norintiems susipažinti su miesto praeitimi bei ateitimi. Ji ne tik pabrėžia tai, kad Berlynas pastatytas pelkėje, bet ir užsimena apie „niekieno žemę“ – ten, kur dar prieš trisdešimt metų driekėsi garsioji Berlyno siena, dabar vyksta statybos.

„Undinė“
„Undinė“
„Nepagaunamasis Čarlis Verikas“
„Nepagaunamasis Čarlis Verikas“
„Beždžionių planetos aušra“
„Beždžionių planetos aušra“
Rengėjos

Nepamirškime nebeprisiminti – kasdienybės spektaklis P. Cvirkos skvere

Nuo lapkričio 11 d. 18 val. iki gruodžio 13 d. 18 val. vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami tapti interaktyvaus meno kūrinio dalimi – kasdienybės spektaklio veikėjais P. Cvirkos skvere, pavadinimu NEPAMIRŠIME NEBEPRISIMINTI.

Birutė Mar

Iliuzijų spektaklis vaikams apie jausmus

Ansamblio „Degam“ spektaklis „Saldainių lietus“ teatre „Pradžia“

Ko reikia, norint sėkmingai kurti teatrą vaikams? Spindinčių aktorių akių. Sceninio veiksmo lengvumo ir žaismės. Ne per sudėtingo ir išradingo scenarijaus, įsimenančios muzikos, spalvų, gebėjimo įtraukti mažuosius į veiksmą. Ir, žinoma, meilės jiems. Jei visa tai yra ir spektaklis režisieriaus profesionaliai sustyguotas, jaunieji žiūrovai džiūgauja ir atgalinis ryšys – garantuotas.

Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Ieva Marija Baranauskaitė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Ieva Marija Baranauskaitė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Urtė Smulskytė spektaklyje „Saldainių lietus“. M. Stankaičio nuotr.
Jonas Ūbis

Sodas – geriau

Krėsle prie televizoriaus

Vis dažniau televizijoje ar internete kalbama apie naują ekonominę krizę. Lietuvių politikai ją neigia, bet jie neigia net lavonus Baltarusijos miškuose šalia Lietuvos ir Lenkijos sienos. Taip paprasčiau – galima aiškinti, kad žmogiškumą pamynusi vidaus reikalų ministrė gina tautą ir visą ES nuo grėsmingų ateivių, statyti miške brangią tvorą, kuri neišvengiamai pavirs rūdžių krūva. Galima ir kaip Vilniaus meras džiaugtis žaliąja banga, kuri pavers Vilnių pasakų miestu.

„Agentės“
„Agentės“
„Agentės“
„Agentės“
„Didžioji skola“
„Didžioji skola“
„Didžioji skola“
„Didžioji skola“
„Kodas 999“
„Kodas 999“
  PUSLAPIS IŠ 101  >>> Archyvas