7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Daugiau temų

Jonas Ūbis

Aukų privilegijos

Krėsle prie televizoriaus

Pandemijos realybė nyki, todėl kiekvienas savaip bando nuo jos pasislėpti. Vis dažniau bėgu į jutubą, kur gyvenimą iš tikrųjų praskaidrina tiesioginės koncertų transliacijos. Kai matau, kad prisijungia vis daugiau laukiančiųjų koncerto pradžios, o kameros rodo susirinkusius salėje, ir pats pasijuntu esąs tarp jų – besišnekančių su pažįstamais, ieškančių savo vietos, skaitančių programėlę. Žinoma, galėčiau koncertą pasižiūrėti ir vėliau, bet labai jau brangus dalyvavimo tą pačią akimirką kažkur toli vykstančiame koncerte efektas.

„Egzaminas“
„Egzaminas“
„Jasminum“
„Jasminum“
„Dypanas“
„Dypanas“
„Kafarnaumas“
„Kafarnaumas“
Jonas Ūbis

Kai griūva pasaulis

Krėsle prie televizoriaus

Tiršta migla, asfaltuotas kelias, nuo jo nuvažiuojantis automobilis, kuris krinta į pilką nežinią. Tai tik keli netoli gyvenančios šeimos tragedijos elementai. Nuo šios akimirkos šeimos kasdienybę persmelks skausmingas per avariją žuvusios moters – žmonos, motinos, močiutės – ilgesys. Pasak islandų, kai dangaus spalva susilieja su žiemos kraštovaizdžiu, išnyksta riba tarp dangaus ir žemės, gali bendrauti mirusieji ir gyvieji.

„Balta, balta diena“
„Balta, balta diena“
„Tikras išbandymas“
„Tikras išbandymas“
„Ateitis“
„Ateitis“
„Tikras išbandymas“
„Tikras išbandymas“
Rasa Žukienė

Mes jautėme jo gerumą ir kilnią širdį

Stasiui Goštautui (1939–2021) atminti

Apie Stasį Goštautą – ispanistikos profesorių, vertėją, PEN klubo narį, dailėtyrininką, žurnalistą, redaktorių – šiandien jau tenka kalbėti būtuoju laiku. Stasys Goštautas mirė Bostone šių metų kovo 12 d., savo darbais išvaręs labai ryškią vagą lietuvių išeivijos kultūroje, ispanistikos ir čiurlionistikos baruose.

Stasys Goštautas. Leidinio „Lietuvių dienos“ viršelis
Stasys Goštautas. Leidinio „Lietuvių dienos“ viršelis
Stasys Goštautas. Laimos Grigaitytės nuotr.
Stasys Goštautas. Laimos Grigaitytės nuotr.
Jonas Ūbis

Dideli ir maži gyvūnai

Krėsle prie televizoriaus

Jerzy Stuhro filmo „Didelis gyvūnas“ („LRT Plius“, balandžio 2 d. 21.30) istorija ilga. Jo scenarijų parašė Krzysztofas Kieślowskis pagal Kazimierzo Orłosio apsakymą, kuris buvo išspausdintas 1972-aisiais. Netrukus Kieślowskis gavo teisę jį ekranizuoti, bet Orłosis atsidūrė uždraustų rašytojų sąraše ir filmą kurti Lenkijoje buvo neįmanoma.

„Didelis gyvūnas“
„Didelis gyvūnas“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Ieškomiausias žmogus“
„Ieškomiausias žmogus“
Kristupas Antanaitis

Operos aristokrato mirtis

Maestro Jamesą Levine’ą (1943–2021) prisimenant

Keturiasdešimt septyneri metai svaiginančios karjeros įžymiausiame pasaulio operos teatre, pažintis su operos solistų elitu, aštuonias valandas trunkantis asmeninis koncertas, 2552 spektakliai ir daugiau nei 80 skirtingų operų. Visa tai apibūdina legendinį dirigentą Jamesą Levine’ą, kuris kovo 9-ąją mirė Kalifornijoje, eidamas septyniasdešimt aštuntuosius gyvenimo metus. Dėl nežinomų priežasčių apie Levine’o mirtį buvo paskelbta tik kovo 17-ąją, tačiau tai nekeičia fakto, kad netekome iškilios asmenybės, anot dirigento Martyno Staškaus, „tikro operos aristokrato“.

James Levine. Richard Termine / nytimes.com nuotr.
James Levine. Richard Termine / nytimes.com nuotr.
James Levine „Metropolitan operoje“ 1997 m. Jack Vartoogian / nytimes.com nuotr.
James Levine „Metropolitan operoje“ 1997 m. Jack Vartoogian / nytimes.com nuotr.
Deima Žuklytė-Gasperaitienė

Santūrusis japonų menas

Ką įdomaus galima rasti Tokijo galerijose

Šiuo metu Japonijoje, tiksliau, Tokijuje – daugiausia gyventojų turinčiame pasaulio mieste – koronaviruso situacija gana neblogai suvaldyta, kasdienis naujų atvejų skaičius čia mažesnis nei Lietuvoje. Vyriausybė prašo gyventojų ir verslų imtis visų atsargumo priemonių, o muziejai ir galerijos šį prašymą interpretuoja labai įvairiai.

Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Luisos Lambri paroda „On view“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Luisos Lambri paroda „On view“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Jonas Ūbis

Dabarties diagnozės

Krėsle prie televizoriaus

Televizijos žmonės vis dažniau primena mano kompiuterį. Jis kartais apsimeta gyvu ir sugrįžus prie pradėto teksto išmeta kažką panašaus į „Malonu vėl matyti“. Taip ir televizijos laidų vedėjai stengiasi būti malonūs, mandagūs, bet jų klausydamasis imu abejoti, ar tai gyvas žmogus, ką jau kalbėti apie velykinius cukrinius kunigėlius, kurie jau nuo kovo pradžios šmėkščioja laidų anonsuose. Tai suprantama, juk netrukus Velykos ir vėl užlies mišių, bažnytinio kičo ir šventinių koncertų banga.

„Kol kregždės sugrįš“
„Kol kregždės sugrįš“
„Kito gyvenime“
„Kito gyvenime“
„Komivojažerius“
„Komivojažerius“
Laimutė Ligeikaitė

Dovanojimo prasmė

Mūza Rubackytė prisimena Joną Žiburkų (1947–2021)

Neseniai sužinojome, kad Lietuvos muzikos pasaulis neteko vieno ryškiausių savo mecenatų – mediko, kolekcininko, melomano Jono Žiburkaus. Ši liūdna proga paskatino dar kartą prisiminti prasmingą šios asmenybės veiklą, taip pat pakalbėti apie menininkams itin reikšmingą sritį – mecenatystę.

Jonas Žiburkus. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Žiburkus. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Žiburkus ir Viačeslavas Ganelinas. Vilniaus Gaono žydų muziejaus / D. Matvejevo nuotr.
Jonas Žiburkus ir Viačeslavas Ganelinas. Vilniaus Gaono žydų muziejaus / D. Matvejevo nuotr.
Nacionalinėje filharmonijoje. D. Matvejevo nuotr.
Nacionalinėje filharmonijoje. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Ūbis

Svajonės puošia

Krėsle prie televizoriaus

Knygos „Bloga moteris ir naujoji femme fatale šiuolaikiniame kine“ („The Nasty Woman and the Neo Femme Fatale in Contemporary Cinema“) autorė Agnieszka Piotrowska mano, kad šiuolaikiniuose filmuose ir serialuose apstu naujo tipo veikėjų, kurios vis drąsiau kovoja su patriarchatu.

„Dingusi“
„Dingusi“
„Juodosios mišios“
„Juodosios mišios“
„Gražus sūnus“
„Gražus sūnus“
Jonas Ūbis

Pabėgimų kronikos

Krėsle prie televizoriaus

Filmą „Vasaros paukščiai“ (TV3, 13 d. 22.39) kūrė garsus duetas iš Lotynų Amerikos – Ciro Guerra ir Cristina Gallego. Filmas prasideda beveik kaip dokumentinis – senas indėnas piemuo mėlyno dangaus fone dainuoja apie garbę, praradimą ir godulį. Ties 7-ojo ir 8-ojo dešimtmečių riba Kolumbijos pakraštyje gyvena sena ir garbinga šeima.

„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Viskas ore!“
„Viskas ore!“
„Viskas ore!“
„Viskas ore!“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
  PUSLAPIS IŠ 96  >>> Archyvas