7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Jonas Ūbis

Jonas Ūbis

Laužų atspindžiai

Krėsle prie televizoriaus

Televizijoje ir internete dabar galima išgirsti visko, net žmonių, kurie, švelniai tariant, vertina situaciją neadekvačiai. Bet kartais užtenka kelių paprastų žodžių. Nuramino viename dienraštyje (ir vėl nelietuviškame, nors, regis, tradicinių dienraščių pas mus nebeliko – tik bulvariniai portalai „liaudžiai“) perskaitytas pokalbis su psichologe, kuri neabejoja, kad viską ištversime: „Gal būsime truputį skurdesni, gal truputį storesni, gal labiau aptingę arba pervargę, nes darbas namie visai nėra lengvas.“ Tokia ir yra realybė. Be tariamų žvaigždžių, opozicija besivadinančių pasipūtėlių, išorinio blizgesio ir kvailybės. Realybė, o ne kreivas jos atspindys lietuviškose medijose ir skatina neabejoti ateitimi.

„Amarcord“
„Amarcord“
„Meilė iš pirmo smūgio“
„Meilė iš pirmo smūgio“
„Užburtas ratas“
„Užburtas ratas“
„Diena, kai aš sugrįšiu“
„Diena, kai aš sugrįšiu“
Jonas Ūbis

Apie tai, kas lieka

Krėsle prie televizoriaus

Dienraštyje, kurį kasdien skaitau internete, perskaičiau pokalbį su psichologu apie tai, kaip valdyti stresą, atsiradusį dėl priverstinio nieko neveikimo. Psichologo išvada paprasta: „Viena tikrai nekelia abejonių: atostogos žmonijai bus į naudą.“

 

Žinau, kad staiga lyg iš dangaus nukritęs laisvalaikis skatina kurti įvairiausius planus. Iškart pagalvojau, kad pagaliau ramiai pasižiūrėsiu visą „Černobylį“, kolegos internete randa įvairių filmų sąrašų, tik ar to reikia? Vieną aktyvią veiklą iškart keisti kita? Kokia prasmė? Manau, kad svarbesnė yra galimybė pagaliau bent iš dalies įgyvendinti pastaraisiais metais reklamuojamą svajonę apie „lėtą gyvenimą“. Todėl ir nesiūlau sąrašų, tik tradicines rekomendacijas, į ką atkreipti dėmesį artimiausios savaitės televizijos programoje.

Kadras iš filmo „Mano mama“
Kadras iš filmo „Mano mama“
Kadras iš filmo „Žmogus, pažinęs begalybę“
Kadras iš filmo „Žmogus, pažinęs begalybę“
Kadras iš filmo „Šimtas gatvių“
Kadras iš filmo „Šimtas gatvių“
Kadras iš filmo „Benas grįžo į namus“
Kadras iš filmo „Benas grįžo į namus“
Kadras iš filmo  „Mano tėvas – šnipas“
Kadras iš filmo „Mano tėvas – šnipas“
Jonas Ūbis

Menininkas ir fikcija

Krėsle prie televizoriaus

Delfina (Emmanuelle Seigner) – rašytoja. Ji gyvena Paryžiuje, o pirmos sėkmės sulaukė, romane aprašiusi motinos gyvenimą. Po kurio laiko ji pradėjo gauti anoniminius ją kaltinančius laiškus. Prislėgta rašytoja sutinka paslaptingą moterį Elę (Eva Green) ir jos gyvenimas pradeda slysti nuo įprastų bėgių. Draugystė virsta toksiška priklausomybe. Delfina ima prarasti kontrolę...

„Paremta tikra istorija“
„Paremta tikra istorija“
„Kaliniai“
„Kaliniai“
„Lemtinga dvikova“
„Lemtinga dvikova“
„Kabirijos naktys“
„Kabirijos naktys“
Jonas Ūbis

Ateities vizijos ir dabartis

Pavasarinio „Kino“ skaitymo malonumai

Pirmasis šių metų „Kino“ žurnalo numeris tradiciškai skirtas kovo 19 d. prasidedančiam „Kino pavasariui“: rengėjai pristato ryškiausius festivalio filmus, kuriuose vyrauja apmąstymai apie ateitį, o Santa Lingevičiūtė – Kanų „Auksine palmės šakele“ ir keturiais „Oskarais“ apdovanoto filmo „Parazitas“ (jis papuoš ir festivalio programą) autorių Pietų Korėjos režisierių Bong Joon-ho, kuriam skirta ir viena festivalio retrospektyvų. Straipsnyje „Auksinis sinefilas Bong Joon-ho“ išsamiai analizuodama režisieriaus kūrybą, Lingevičiūtė rašo, kad jis „žavi ne tik savo režisūrinėmis idėjomis, bet ir nepasotinamu domėjimusi viso pasaulio kinu, o tai, pripažinkim, atrodo labai retas reiškinys tarp lietuvių kūrėjų“. Taip pat žurnale pateikiamas interviu su prancūzų režisiere Céline Sciamma, kurios kostiuminę melodramą „Liepsnojančios moters portretas“ festivalis rodys ne tik kino salėse, bet ir Operos ir baleto teatre. (Kažkam toks rodymas gal ir imponuoja, nors esu įsitikinęs, kad kinas buvo ir turėtų likti demokratiškas menas.)

Jonas Ūbis

Paveldėtojai

Krėsle prie televizoriaus

Šiandien (6 d. 21.40) „LRT Plius“ pradeda rodyti Federico Fellini filmų retrospektyvą. Pirmasis – 1954 m. pasirodęs „Kelias“. Pasakojimas apie cirko stipruolį Dzampaną (Anthony Quinn), keliaujantį Italijos keliais su protiškai neįgalia Dželsomina (Giulietta Masina), kurią kadaise nusipirko iš jos motinos, seniai pripažintas kino šedevru. Ypatinga filmo poezija išlieka, nepaisant permainų, kurios per tuos šešiasdešimt kelerius metus įvyko kine.

„Kelias“
„Kelias“
„Vagiliautojai“
„Vagiliautojai“
„Miražas“
„Miražas“
Jonas Ūbis

Keli pasvarstymai tiesos tema

Krėsle prie televizoriaus

Pastebėjau, kad bulvarinių medijų žurnalistai labiau už kitus mėgsta kalbėti apie tiesą, jos reikalauti, aiškinti, kur ji arba kas ją slepia. Ne išimtis ir brolių Ethano bei Joelio Coenų satyros „Šlovė Cezariui!“ („LRT Plius“, kovo 5 d. 21.33) veikėja Tora (Tilda Swinton).

„Šlovė Cezariui!“
„Šlovė Cezariui!“
„Nežudyk strazdo giesmininko“
„Nežudyk strazdo giesmininko“
„Seni lapinai“
„Seni lapinai“
Jonas Ūbis

Keista sėkmė

Krėsle prie televizoriaus

Negaliu sakyti, kad nemėgstu sėkmės istorijų. Beveik visi vaikystėje skaityti stori romanai savaip buvo sėkmės istorijos, net beveik atmintinai išmokti Alexandre’o Dumas grafo Montekristo nuotykiai. Tiesa, knygos siužetas vis dėlto labiau apie kerštą, bet juk dažną sėkmę yra paskatinęs būtent šis, nelabai kilnus troškimas.

„Ilgas Bilio Lino pasivaikščiojimas“
„Ilgas Bilio Lino pasivaikščiojimas“
„Purpurinė kalva“
„Purpurinė kalva“
„Velnio meilužė“
„Velnio meilužė“
Jonas Ūbis

Pabėgimai

Krėsle prie televizoriaus

Seniai laikas susitaikyti, bet kiekvienąkart stebiuosi, kai kuris praeities menininkas tampa, lietuvių intelektualų žodžiais tariant, populiariosios kultūros ikona. Nors suprantu, kad mases traukia ne Leonardo da Vinci, Vincento van Gogho ar bet kurio kito kūriniai – jų dauguma net nesupranta, – bet menininkų legendos ir milžiniški pinigai, kuriuos už paveikslus ar kitus meno kūrinius moka turtingi žmonės.

„Prie amžinybės vartų“
„Prie amžinybės vartų“
„Dypanas“
„Dypanas“
„Nuostabioji draugė“
„Nuostabioji draugė“
Jonas Ūbis

Pabėgti nuo stereotipų: misija neįmanoma

Krėsle prie televizoriaus

Dvylikametis Nadine Labaki filmo „Kafarnaumas“ (TV3, 8 d. 21 val.) herojus Zeinas gyvena skurdžiame Beiruto kvartale. Čia visko per daug – žmonių, daiktų, bet pirmiausia vaikų, kurie pasmerkti tapti socialinių, ekonominių, klasinių padalijimų aukomis. Zeinas turi daug brolių ir seserų (šias, vos sulaukusias dvylikos, tėvai mielai parduoda susirengusiems jas vesti).

„Chuljeta“
„Chuljeta“
„Mergina traukinyje“
„Mergina traukinyje“
„Vienas plius viena“
„Vienas plius viena“
Jonas Ūbis

Tos trys minutės

Krėsle prie televizoriaus

Mano silpnybė – klausytis protingų žmonių. Jei žmogus kalba protingai, jo kalba turtinga, argumentai įtikina, o išsilavinimas nekelia jokių abejonių, galiu klausytis apie viską, net apie juodąsias visatos skyles, Jupiterio palydovus ar Rusijos konstitucijos pataisas. Svarbiausia – mintys ir jų dėstymas, o kai kalbantysis dar yra ir savo srities specialistas, sunku nepajusti intelekto skleidžiamo žavesio.

„Tu išnyksti“
„Tu išnyksti“
„Pražūtingos gelmės“
„Pražūtingos gelmės“
„Atominė blondinė“
„Atominė blondinė“
„Normanas“
„Normanas“
  PUSLAPIS IŠ 36  >>> Archyvas