7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Jonas Ūbis

Jonas Ūbis

Cirkas ir pasaulis

Krėsle prie televizoriaus

Apšvietos amžiaus idėjos suformuotam žmogui visuotinis dėmesys karalienės Elžbietos II laidotuvėms kelia nuostabą. Britus gal ir galiu suprasti, bet svetimos karalienės garbinimas Lietuvoje – tai jau provincialumo liudijimas. Kita vertus, lietuviai taip pat jau tapo reginio visuomenės dalimi. 1967 m. parašytoje knygoje „Spektaklio visuomenė“ Guy Debord’as sukūrė visuomenės viziją, kuri šį pirmadienį sklido iš beveik visų televizijų programų.

„Cirkas“
„Cirkas“
„Asmeninė pirkėja“
„Asmeninė pirkėja“
„Dvigubas sprogimas“
„Dvigubas sprogimas“
Jonas Ūbis

Pasivaikščiojimas su lokiu

Krėsle prie televizoriaus

Šią savaitę laukia vienas šedevras, keli „Oskarai“ ir „Auksinis lokys“. Pastarąjį prieš kelerius metus gavo Irano režisieriaus Mohammado Rasouloufo filmas „Blogio nėra“ (LRT Plius, 22 d. 21.33). Tai keturios 150 min. trunkančios istorijos – variacija moralės ir mirties bausmės, asmens laisvės ir totalitarinės valdžios temomis. Režisieriui šios temos jau anksčiau užtraukė valdžios nemalonę ir apribojo jo meninę bei asmeninę laisvę.

„Aukso karštligė“
„Aukso karštligė“
„Tėvas“
„Tėvas“
„Siuvėja“
„Siuvėja“
„Taikinys #1“
„Taikinys #1“
Jonas Ūbis

Pelenės yra nemirtingos

Krėsle prie televizoriaus

Lietuviškų medijų nususimą liudija televizorių ekranuose nuolat demonstruojamas šalies gyventojų susižavėjimas savimi, garsenybių gyvenimo būdo bei jų kulinarinių sugebėjimų mėgdžiojimas ir, žinoma, didvyriai. Tarp pastarųjų svarbiausi sportininkai. Jų garbinimas (lydimas žodžių „sutriuškino“, „palaužė“, „nugalėjo“ ir pan.) man visada atrodė ryškiausias sovietinio mentaliteto reliktas nepriklausomoje Lietuvoje.

„Liaudis ir jos karalius“
„Liaudis ir jos karalius“
„Liaudis ir jos karalius“
„Liaudis ir jos karalius“
„Liaudis ir jos karalius“
„Liaudis ir jos karalius“
„Paryžietė“
„Paryžietė“
„Paryžietė“
„Paryžietė“
„Mišios“
„Mišios“
„Be šansų“
„Be šansų“
„Be šansų“
„Be šansų“
Jonas Ūbis

Pasaulis netobulas, bet yra Čarlis

Krėsle prie televizoriaus

Vieną vasaros dieną įsijungęs „Lietuvos ryto“ televiziją pasijutau keistai. „Naujos dienos“ studijoje sėdėjo vyriokas, labiau primenantis „Dviračio žinių“ personažą, o ne karo ekspertą, kokiu jis buvo pristatytas. Iš po plačios eksperto juodų marškinėlių iškirptės kyšojo krūtinę puošiančios tatuiruotės fragmentas, iš burnos sklido, švelniai tariant, paviršutiniški teiginiai, kurių leksika priminė Michailo Zoščenkos personažų monologus.

„Mažylis“
„Mažylis“
„Teisėjas“
„Teisėjas“
„Teisėjas“
„Teisėjas“
„Nepasirinkti keliai“
„Nepasirinkti keliai“
Jonas Ūbis

Sveikas pasirinkimas

Krėsle prie televizoriaus

Vasarą televizijos atostogauja, todėl nenuostabu, kad jos kartoja net dešimt kartų rodytus filmus ir tampa įvairių virėjų bei visų galų „influencerių“ abejotinų galimybių demonstravimo aikštele. Vasara be televizoriaus – sveikas pasirinkimas. Nenutuksite ir sumažės grėsmė tapti mizantropu (-e). Tiems, kurie žalingų įpročių nelinkę atsisakyti, priminsiu kelis dėmesio arba laisvo laiko vertus filmus.

„Ištraukti peiliai“
„Ištraukti peiliai“
„Paskutinis deimantas“
„Paskutinis deimantas“
„Rojaus kalvos“
„Rojaus kalvos“
„Pasimatysime sapne“
„Pasimatysime sapne“
Jonas Ūbis

Iškamšos ir genijai

Krėsle prie televizoriaus

Alano Moore’o „V– tai vendeta“ laikomas vienu pirmųjų, įrodžiusių, kad komiksas gali kalbėti apie svarbias, aktualias temas. 9-ajame dešimtmetyje jis sulaukė daug dėmesio ir pagyrų, buvo pavadintas komiksų Naujosios bangos pradininku, tad visai nenuostabu, kad tada broliai, o dabar seserys Wachowski ėmėsi rašyti scenarijų.

„V – tai vendeta“
„V – tai vendeta“
„Ši liūtis niekada nesibaigs“
„Ši liūtis niekada nesibaigs“
„Balta varna“
„Balta varna“
Jonas Ūbis

Diagnozė neguodžia

Krėsle prie televizoriaus

Vengrų kinas – retas Lietuvos kino teatrų ir televizijų svečias. Garsių vardų jame vis mažiau, matyt, nepasiteisino prieš tris dešimtmečius reklamuotas pasirinkimas originalios nacionalinės kinematografijos pagrindu kurti naująjį Holivudą. Per tą laiką įsidėmėjau vos kelis naujus vardus.

„Saulėlydis“
„Saulėlydis“
„Forestas Gampas“
„Forestas Gampas“
„Dingusi“
„Dingusi“
Jonas Ūbis

Asilai ir ritualai

Krėsle prie televizoriaus

Per Kanų festivalio uždarymo ceremoniją laureatai dėkojo visomis kalbomis – galėjai išgirsti, kaip skamba farsi, kinų, japonų ir kitos egzotiškos kalbos. Laureatai negailėjo brangaus laiko, kad išvardytų artimųjų ir bendradarbių vardus, nieko nesakančius daugumai žiūrovų, o belgų režisierių pora net pasibučiavo, demonstruodama, kaip myli vienas kitą. Ir, regis, tik senas nonkonformistas Jerzy Skolimowskis suvokė situacijos absurdą: jis padėkojo savo filmo „Io“ aktoriams – šešiems asilams – ir garsiai ištarė jų vardus.

„Kvadratas“
„Kvadratas“
„Paskutinis Robinas Hudas“
„Paskutinis Robinas Hudas“
„Protėvių šauksmas“
„Protėvių šauksmas“
„Mokytojas“
„Mokytojas“
Jonas Ūbis

Dorojant niekšus

Krėsle prie televizoriaus

Vitalijus Manskis sako, kad filmas „Okupantas“ (currenttime.tv, 28 d. 23.18) pradeda naują dokumentinio kino raidos fazę. „Okupantas“ trunka tik 24 minutes, bet tai unikalus filmas: ukrainiečių dokumentininkai Michailas Tkačas ir Andrejus Ignatenka jį sumontavo iš rusų karininko Jurijaus Šalajevo telefone rastų šimtų prieš ir per karą Ukrainoje užfiksuotų vaizdų. Filmas prasideda maždaug metai prieš dabar vykstantį karą.

„Okupantas“
„Okupantas“
„Barbarų belaukiant“
„Barbarų belaukiant“
„Kestneris ir mažasis Antradienis“
„Kestneris ir mažasis Antradienis“
„Parako kokteilis“
„Parako kokteilis“
Jonas Ūbis

Ištrūkti iš narvo

Krėsle prie televizoriaus

Gilles’is Caronas išgarsėjo fotoreportažais iš Šešių dienų karo. Jis fotografavo revoliucingąją 1968-ųjų Paryžiaus gegužę, karą Vietname ir būdamas trisdešimties 1970-aisiais žuvo Kambodžoje. Caronas bendradarbiavo su kino ir fotografijos legenda Raymond’u Depardonu, jo nuotraukose įamžintos Alaino Resnais, François Truffaut, Jeano-Luco Godard’o ir daugelio kitų filmavimo akimirkos. Fotografo Carono karjera truko gal tik šešerius metus, bet jis iki šiol lieka vienu svarbiausių savo epochos liudininkų.

„Vieno žvilgsnio istorija“
„Vieno žvilgsnio istorija“
„Vargdieniai“
„Vargdieniai“
„Paveldėtojos“
„Paveldėtojos“
„Palaidotas“
„Palaidotas“
„Kai kelio atgal nėra“
„Kai kelio atgal nėra“
  PUSLAPIS IŠ 47  >>> Archyvas