7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šokis

Ignas Zalieckas

Sustiprinti savo balsą

Pokalbis su Ieva Navickaite

Ieva Navickaitė – šokėja, šiuolaikinio šokio ir vizualiųjų menų studijas baigusi „Idyllwild Arts Academy“ Kalifornijoje. Dirbo su „Kibbutz“ šiuolaikinio šokio kompanija Izraelyje, šokio teatru „Aura“ Lietuvoje, „Cienfuegos Danza“ Ispanijoje, „Reut Shemesh Company“ Vokietijoje, „Bodytraffic Company“ Los Andžele ir kitais nepriklausomais kūrėjais bei choreografais.

Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė šokio spektaklio „Perdegęs superherojus“ eskize. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Navickaitė šokio spektaklio „Perdegęs superherojus“ eskize. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. M. Moskwa nuotr.
Ieva Navickaitė. M. Moskwa nuotr.
Ieva Navickaitė. B. Bell nuotr.
Ieva Navickaitė. B. Bell nuotr.
Ieva Navickaitė. P. Palluet nuotr.
Ieva Navickaitė. P. Palluet nuotr.
Ignas Zalieckas

Šokis, peržengiantis laiką

Pokalbis su Agnija Šeiko

Agnija Šeiko – šokėja, choreografė, pedagogė, Šeiko šokio teatro vadovė. Ji yra sukūrusi daugiau nei tris dešimtis šiuolaikinio šokio ir muzikinių spektaklių, tarp jų: „Dykra“ (2011), „Dior in Moscow“(2016), „Metų laikai“ (2017), „Who the F**k is Alice?“ (2019), „Užpustyti“ (2019).

Agnija Šeiko spektaklio „Metų laikai“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Agnija Šeiko spektaklio „Metų laikai“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Agnija Šeiko spektaklyje „Dior in Moscow“. V. Petriko nuotr.
Agnija Šeiko spektaklyje „Dior in Moscow“. V. Petriko nuotr.
Scena iš spektaklio „Metų laikai“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Metų laikai“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Who the F**k is Alice“. „Kemel photography“
Scena iš spektaklio „Who the F**k is Alice“. „Kemel photography“
Greta Vilnelė

Ištirti moteriškumo ribas

Šiuolaikinio šokio spektaklis „Vonia“

Vonios kambarys – jaukiausias namų kampelis, kuriame daugiausia laiko praleidžiame vieni su savo mintimis ir kūnu. Čia nusimetame visuomenėje dėvimas kaukes ir esame pažeidžiamiausi. Šioje reliatyvioje erdvėje apsivalome kūniškai ir emociškai, sulaukiame įkvėpimo, apsvarstome, ko esame verti, ir prisipažįstame savo nuodėmes bei dorybes.

Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Aistė Šivytė

Taip jau būna su tais klausimais apie lytį

Šiuolaikinio šokio spektaklis „Vonia“

Tvarkos ir logikos poreikis iki šiol verčia ieškoti būdo viską kaip nors sudėti į „stalčiukus“, apibrėžti. Ne išimtis ir moterys – taip dažnai norimos įvardyti kaip paslaptingi pradai, globėjiškos, švelnios būtybės, o kartais priešingai – fatališkos, negailestingos ir nesuvaldomos furijos.

Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Žilvinas Dautartas

Duoklė moiroms

V ir VI baleto mokyklos laida

Ar tikrai žmogus – savo likimo kalvis? O gal mūsų likimai priklauso nuo... moirų? Tų mistinių senosios Graikijos būtybių, sugebančių ar sugebėjusių manipuliuoti ne tik likimais, bet ir gyvybėmis? Gal jos prikišo nagus ir prie penktos M.K. Čiurlionio menų mokyklos choreografijos skyriaus laidos? Juk 1971 m. pavasarį choreografijos skyrių baigusi laida teikė daug gražių vilčių.

Valentina Tarasova ir Voldemaras Chlebinskas balete „Daktaras Aiskauda“. R. Vilavičiaus nuotr.
Valentina Tarasova ir Voldemaras Chlebinskas balete „Daktaras Aiskauda“. R. Vilavičiaus nuotr.
Valentina Tarasova balete „Baltaragio malūnas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Valentina Tarasova balete „Baltaragio malūnas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Aleksandras Polubencevas, Valentina Tarasova ir Loreta Bartusevičiūtė televiziniame balete „Nepaprasta diena“.
Aleksandras Polubencevas, Valentina Tarasova ir Loreta Bartusevičiūtė televiziniame balete „Nepaprasta diena“.
Valentina Tarasova filme „Anglų valsas“.
Valentina Tarasova filme „Anglų valsas“.
Voldemaras Chlebinskas balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Voldemaras Chlebinskas balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Voldemaras Chlebinskas balete „Tuščias atsargumas“. M. Raškovskio nuotr.
Voldemaras Chlebinskas balete „Tuščias atsargumas“. M. Raškovskio nuotr.
Nina Antonova ir Jonas Katakinas balete „Gulbių ežeras“. VLE nuotr.
Nina Antonova ir Jonas Katakinas balete „Gulbių ežeras“. VLE nuotr.
Jonas Katakinas. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Katakinas. D. Matvejevo nuotr.
Ignas Zalieckas

Šokis išlaisvina nuo baimės patirti gėdą

Pokalbis su Airida Gudaite ir Laurynu Žakevičiumi

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius – šokėjai ir choreografai, Vilniaus miesto šokio teatro ir mokyklos „Low Air“ įkūrėjai ir pedagogai, sukūrę spektaklius „Feel-Link“ (2011), „Kelionė namo“ (rež. Vidas Bareikis, 2013), „Nuosprendis“ (2014), „Vaivorykštė“ (2015), „Šventasis pavasaris“ (2016), „Žaidimas baigtas“ (2016) ir „Su(si)tikimas“ (rež. Lauryna Liepaitė, 2018).

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.

Įsimintiniausi 2020 m. teatro ir šokio įvykiai

Puikiai pamenu tą dieną – ruošėmės Vilniaus mažojo teatro jubiliejui. Po poros savaičių turėjo įvykti „Čia nebus mirties“ premjera, ir staiga žinia – viskas stabdoma. Tą ankstyvo pavasario popietę viskas persivertė

Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Internetinis spektaklis „#Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „#Protestas“. T. Tereko nuotr.
Eglė Mikulionytė performanse „Lūkesčiai ir kitos prekės“. D. Matvejevo nuotr.
Eglė Mikulionytė performanse „Lūkesčiai ir kitos prekės“. D. Matvejevo nuotr.
Kamilė Žičkytė

Cukrus smegenims

Trumpametražiai šokio filmai festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

Pasaulis pasikeitė. Darbas, mokykla ir teatro salė tapo įkalinti tame pačiame kambaryje, o žmogus – savyje. Daug pokyčių viduje ir išoriniame gyvenime, daug naujų patirčių. Pavyzdžiui, dabar spektaklių renkamės žiūrėti ne į teatro sales, o prie kompiuterio ar televizoriaus ekrano, nerengiami koncertai, susibūrimai.

Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Aistė Šivytė

Nebijoti atvirumo

Šokio spektaklis „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“

Vakaras arba naktis. Tamsus kambarys, apšviestas nebent gatvės žibintų šviesos. Daug kam yra tekę pabūti tokioje erdvėje su savo apmąstymais. Prietemoje išgyventi melancholiją, nusivylimą, pyktį, vienatvę, kontempliuoti praeitį ar dabartį. Tai asmeniška, bet kartu universali patirtis. Ir vis dėlto scenoje būti jos užkluptam – netikėta.

Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Andrius Katinas spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Andrius Katinas spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Andrius Katinas ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Andrius Katinas ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Žilvinas Dautartas

Mūzų sandrauga

Pirmosios Baleto mokyklos laidos

Lapkričio 26 d. Nacionalinė M.K. Čiurlionio menų mokykla švęs savo 75-metį.  Nuo 1953 m. prie muzikos mūzos Euterpės prisijungė ir šokio mūza Terpsichorė. Šis gražus duetas gan sėkmingai bendradarbiavo iki 1960-ųjų, kai šalia muzikos ir choreografijos skyrių buvo atidarytas ir dailės skyrius. Manau, kad apie muzikos ir dailės skyrius papasakos jų absolventai, aš norėčiau prisiminti pirmuosius, labai nedrąsius Terpsichorės žingsnelius.

Gražina Sakalauskaitė ir Antanas Beliukevičius balete „Dviejų ponų tarnas“.
Gražina Sakalauskaitė ir Antanas Beliukevičius balete „Dviejų ponų tarnas“.
Genovaitė Sabaliauskaitė ir Alfonsas Leonavičius balete „Spartakas“. I. Juodišiaus nuotr.
Genovaitė Sabaliauskaitė ir Alfonsas Leonavičius balete „Spartakas“. I. Juodišiaus nuotr.
Rūta Krugiškytė ir Vytautas Brazdylis balete „Don Kichotas“.
Rūta Krugiškytė ir Vytautas Brazdylis balete „Don Kichotas“.
Lidija Šulga balete „Jūratė ir Kastytis“.
Lidija Šulga balete „Jūratė ir Kastytis“.
Gražina Sakalauskaitė ir Vytautas Kudžma balete „Aušrinė“.
Gražina Sakalauskaitė ir Vytautas Kudžma balete „Aušrinė“.
Pranė Sargūnaitė ir Vaclovas Sasnauskas balete „Jūratė ir Kastytis“.
Pranė Sargūnaitė ir Vaclovas Sasnauskas balete „Jūratė ir Kastytis“.
Gražina Sakalauskaitė balete „Žizel“. V. Pčiolkino nuotr.
Gražina Sakalauskaitė balete „Žizel“. V. Pčiolkino nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 21  >>> Archyvas