7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šokis

Žilvinas Dautartas

Judėjimas į priekį, nors ir lėtas

Baleto pedagogai ir VII laida

Choreografijos skyrius, išleisdamas pirmąsias absolventų laidas, pagrindė, nors ir sunkiai, savo teisę į egzistavimą, tapo de jure. De facto baleto mokykla, ruošianti šokėjus profesionaliai scenai, Lietuvoje veikė nuo 1921 m., kai ją įkūrė baletmeisterė, pedagogė, dailininkė Olga Dubeneckienė-Kalpokienė.

Audronė Sarokaitė ir Mindaugas Baužys balete „Silfidė“. M. Raškovskio nuotr.
Audronė Sarokaitė ir Mindaugas Baužys balete „Silfidė“. M. Raškovskio nuotr.
Vijolė Parutytė ir Jurijus Smoriginas balete „Mergaitė ir mirtis“. LNOBT nuotr.
Vijolė Parutytė ir Jurijus Smoriginas balete „Mergaitė ir mirtis“. LNOBT nuotr.
Iš kairės: Lili Ramanauskienė-Navickytė, Nijolė Šimkūnaitė, Genovaitė Sabaliauskaitė, Jadvyga Jovaišaitė-Olekienė, Natalija Makarova-Sodeikienė, Aliodija Ruzgaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Iš kairės: Lili Ramanauskienė-Navickytė, Nijolė Šimkūnaitė, Genovaitė Sabaliauskaitė, Jadvyga Jovaišaitė-Olekienė, Natalija Makarova-Sodeikienė, Aliodija Ruzgaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Lili Ramanauskienė-Navickytė. Asmeninio archyvo nuotr.
Lili Ramanauskienė-Navickytė. Asmeninio archyvo nuotr.
Sergejus Bilida ir Leokadija Šveikauskaitė-Dumšaitienė balete „Raimonda“. Aliodijos Ruzgaitės archyvo nuotr.
Sergejus Bilida ir Leokadija Šveikauskaitė-Dumšaitienė balete „Raimonda“. Aliodijos Ruzgaitės archyvo nuotr.
Ramutė Janavičiutė, Tamara Sventickaitė ir Natalija Makarova-Sodeikienė balete „Audronė“. Aliodijos Ruzgaitės archyvo nuotr.
Ramutė Janavičiutė, Tamara Sventickaitė ir Natalija Makarova-Sodeikienė balete „Audronė“. Aliodijos Ruzgaitės archyvo nuotr.
Ignas Zalieckas

Menas – pagrindinė gyvenimo veikla

Pokalbis su Vilma Pitrinaite

Šokėja ir choreografė Vilma Pitrinaitė šokio pagrindus įgijo Kauno šokio teatre „Aura“, vėliau mokėsi Prancūzijoje: Avinjono šokio konservatorijoje, CDC centre Tulūzoje, CCN šokio centre Monpeljė. Studijavo režisūrą Strasbūro nacionalinėje teatro mokykloje, kur kartu su dramaturgu Thomu Pondevie 2013 m. įkūrė trupę „WE compagnie“, jungiančią teatro, šokio ir dokumentikos elementus. Pitrinaitė yra sukūrusi choreografiją aštuoniems šokio spektakliams, tarp jų: „Mis Lietuva“ (2015), „Match“ (2017), „Somaholidays“ (2018) ir „Ordredesordreordredesordre“ (2019).

Vilma Pitrinaitė spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Vilma Pitrinaitė spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas, Darius Algis Stankevičius ir Vilma Pitrinaitė „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas, Darius Algis Stankevičius ir Vilma Pitrinaitė „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas, Vilma Pitrinaitė ir Darius Algis Stankevičius spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas, Vilma Pitrinaitė ir Darius Algis Stankevičius spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Vilma Pitrinaitė spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Vilma Pitrinaitė spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas ir Vilma Pitrinaitė spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr. „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas ir Vilma Pitrinaitė spektaklyje „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr. „Somaholidays“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ordredesordreordredesordre“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ordredesordreordredesordre“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ordredesordreordredesordre“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ordredesordreordredesordre“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ordredesordreordredesordre“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ordredesordreordredesordre“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Zalieckas

Sustiprinti savo balsą

Pokalbis su Ieva Navickaite

Ieva Navickaitė – šokėja, šiuolaikinio šokio ir vizualiųjų menų studijas baigusi „Idyllwild Arts Academy“ Kalifornijoje. Dirbo su „Kibbutz“ šiuolaikinio šokio kompanija Izraelyje, šokio teatru „Aura“ Lietuvoje, „Cienfuegos Danza“ Ispanijoje, „Reut Shemesh Company“ Vokietijoje, „Bodytraffic Company“ Los Andžele ir kitais nepriklausomais kūrėjais bei choreografais.

Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė šokio spektaklio „Perdegęs superherojus“ eskize. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Navickaitė šokio spektaklio „Perdegęs superherojus“ eskize. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. M. Moskwa nuotr.
Ieva Navickaitė. M. Moskwa nuotr.
Ieva Navickaitė. B. Bell nuotr.
Ieva Navickaitė. B. Bell nuotr.
Ieva Navickaitė. P. Palluet nuotr.
Ieva Navickaitė. P. Palluet nuotr.
Ignas Zalieckas

Šokis, peržengiantis laiką

Pokalbis su Agnija Šeiko

Agnija Šeiko – šokėja, choreografė, pedagogė, Šeiko šokio teatro vadovė. Ji yra sukūrusi daugiau nei tris dešimtis šiuolaikinio šokio ir muzikinių spektaklių, tarp jų: „Dykra“ (2011), „Dior in Moscow“(2016), „Metų laikai“ (2017), „Who the F**k is Alice?“ (2019), „Užpustyti“ (2019).

Agnija Šeiko spektaklio „Metų laikai“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Agnija Šeiko spektaklio „Metų laikai“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Agnija Šeiko spektaklyje „Dior in Moscow“. V. Petriko nuotr.
Agnija Šeiko spektaklyje „Dior in Moscow“. V. Petriko nuotr.
Scena iš spektaklio „Metų laikai“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Metų laikai“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Who the F**k is Alice“. „Kemel photography“
Scena iš spektaklio „Who the F**k is Alice“. „Kemel photography“
Greta Vilnelė

Ištirti moteriškumo ribas

Šiuolaikinio šokio spektaklis „Vonia“

Vonios kambarys – jaukiausias namų kampelis, kuriame daugiausia laiko praleidžiame vieni su savo mintimis ir kūnu. Čia nusimetame visuomenėje dėvimas kaukes ir esame pažeidžiamiausi. Šioje reliatyvioje erdvėje apsivalome kūniškai ir emociškai, sulaukiame įkvėpimo, apsvarstome, ko esame verti, ir prisipažįstame savo nuodėmes bei dorybes.

Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Aistė Šivytė

Taip jau būna su tais klausimais apie lytį

Šiuolaikinio šokio spektaklis „Vonia“

Tvarkos ir logikos poreikis iki šiol verčia ieškoti būdo viską kaip nors sudėti į „stalčiukus“, apibrėžti. Ne išimtis ir moterys – taip dažnai norimos įvardyti kaip paslaptingi pradai, globėjiškos, švelnios būtybės, o kartais priešingai – fatališkos, negailestingos ir nesuvaldomos furijos.

Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Sigita Juraškaitė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Vonia“. „Be kompanijos“ nuotr.
Žilvinas Dautartas

Duoklė moiroms

V ir VI baleto mokyklos laida

Ar tikrai žmogus – savo likimo kalvis? O gal mūsų likimai priklauso nuo... moirų? Tų mistinių senosios Graikijos būtybių, sugebančių ar sugebėjusių manipuliuoti ne tik likimais, bet ir gyvybėmis? Gal jos prikišo nagus ir prie penktos M.K. Čiurlionio menų mokyklos choreografijos skyriaus laidos? Juk 1971 m. pavasarį choreografijos skyrių baigusi laida teikė daug gražių vilčių.

Valentina Tarasova ir Voldemaras Chlebinskas balete „Daktaras Aiskauda“. R. Vilavičiaus nuotr.
Valentina Tarasova ir Voldemaras Chlebinskas balete „Daktaras Aiskauda“. R. Vilavičiaus nuotr.
Valentina Tarasova balete „Baltaragio malūnas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Valentina Tarasova balete „Baltaragio malūnas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Aleksandras Polubencevas, Valentina Tarasova ir Loreta Bartusevičiūtė televiziniame balete „Nepaprasta diena“.
Aleksandras Polubencevas, Valentina Tarasova ir Loreta Bartusevičiūtė televiziniame balete „Nepaprasta diena“.
Valentina Tarasova filme „Anglų valsas“.
Valentina Tarasova filme „Anglų valsas“.
Voldemaras Chlebinskas balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Voldemaras Chlebinskas balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Voldemaras Chlebinskas balete „Tuščias atsargumas“. M. Raškovskio nuotr.
Voldemaras Chlebinskas balete „Tuščias atsargumas“. M. Raškovskio nuotr.
Nina Antonova ir Jonas Katakinas balete „Gulbių ežeras“. VLE nuotr.
Nina Antonova ir Jonas Katakinas balete „Gulbių ežeras“. VLE nuotr.
Jonas Katakinas. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Katakinas. D. Matvejevo nuotr.
Ignas Zalieckas

Šokis išlaisvina nuo baimės patirti gėdą

Pokalbis su Airida Gudaite ir Laurynu Žakevičiumi

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius – šokėjai ir choreografai, Vilniaus miesto šokio teatro ir mokyklos „Low Air“ įkūrėjai ir pedagogai, sukūrę spektaklius „Feel-Link“ (2011), „Kelionė namo“ (rež. Vidas Bareikis, 2013), „Nuosprendis“ (2014), „Vaivorykštė“ (2015), „Šventasis pavasaris“ (2016), „Žaidimas baigtas“ (2016) ir „Su(si)tikimas“ (rež. Lauryna Liepaitė, 2018).

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.

Įsimintiniausi 2020 m. teatro ir šokio įvykiai

Puikiai pamenu tą dieną – ruošėmės Vilniaus mažojo teatro jubiliejui. Po poros savaičių turėjo įvykti „Čia nebus mirties“ premjera, ir staiga žinia – viskas stabdoma. Tą ankstyvo pavasario popietę viskas persivertė

Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Internetinis spektaklis „#Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „#Protestas“. T. Tereko nuotr.
Eglė Mikulionytė performanse „Lūkesčiai ir kitos prekės“. D. Matvejevo nuotr.
Eglė Mikulionytė performanse „Lūkesčiai ir kitos prekės“. D. Matvejevo nuotr.
Kamilė Žičkytė

Cukrus smegenims

Trumpametražiai šokio filmai festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

Pasaulis pasikeitė. Darbas, mokykla ir teatro salė tapo įkalinti tame pačiame kambaryje, o žmogus – savyje. Daug pokyčių viduje ir išoriniame gyvenime, daug naujų patirčių. Pavyzdžiui, dabar spektaklių renkamės žiūrėti ne į teatro sales, o prie kompiuterio ar televizoriaus ekrano, nerengiami koncertai, susibūrimai.

Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
  PUSLAPIS IŠ 21  >>> Archyvas