7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šokis

Žilvinas Dautartas

Išsipildžiusios svajos

Pirmasis ciklo „Gyvoji baleto istorija“ koncertas „Romantizmo svajos“

Netrukus sukaks metai, kai įžengėme į antrąjį nepriklausomybės šimtmetį, kiekvienas savaip žadėdamas ar vildamasis šlovinti Lietuvą darbais ar pastangomis, pergalėmis ar naujomis idėjomis, jų įgyvendinimą patikint kitiems. Netruko pasirodyti ir pirmieji to visuotinio dvasinio pakilimo rezultatai – pirmajame Europos sniego tinklinio čempionate Lietuvos atstovai pelnė aukso ir bronzos medalius. Kiek žinau, vieni pirmųjų, pasekusių šių sportininkų pėdomis, buvo „čiurlioniukai“ – Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos auklėtiniai. Jau praėjusių metų vasario 23 d. vykusiame Tarptautiniame Veronikos Vitaitės fortepijoninių ansamblių konkurse laureatėmis tapo Klėja ir Kaja Kašubaitės. Netrukus prie jų prisijungia būsimieji baleto artistai – iš Talino tarptautinio baleto konkurso Nora Straukaitė ir Edvinas Jakonis parsiveža antrų vietų apdovanojimus.

Barbora Gudavičiūtė, Ksenija Jermakova, Kotryna Fedorovičiūtė ir Kotryna Rudych scenoje iš „Pas de Quatre“. M. Aleksos nuotr.
Barbora Gudavičiūtė, Ksenija Jermakova, Kotryna Fedorovičiūtė ir Kotryna Rudych scenoje iš „Pas de Quatre“. M. Aleksos nuotr.
Ksenija Jermakova, Barbora Gudavičiūtė, Kotryna Rudych ir Kotryna Fedorovičiūtė scenoje iš „Pas de Quatre“. M. Aleksos nuotr.
Ksenija Jermakova, Barbora Gudavičiūtė, Kotryna Rudych ir Kotryna Fedorovičiūtė scenoje iš „Pas de Quatre“. M. Aleksos nuotr.
Paulina Čistovaitė miniatiūroje „La Cachucha“. M. Aleksos nuotr.
Paulina Čistovaitė miniatiūroje „La Cachucha“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Najadė ir žvejys“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Najadė ir žvejys“. M. Aleksos nuotr.
Gabrielė Marčiukaitytė ir Pijus Ožalas scenoje iš baleto „Najadė ir žvejys“. M. Aleksos nuotr.
Gabrielė Marčiukaitytė ir Pijus Ožalas scenoje iš baleto „Najadė ir žvejys“. M. Aleksos nuotr.
Kamilė Pilibaitytė miniatiūroje „Lietuvaitė“. M. Aleksos nuotr.
Kamilė Pilibaitytė miniatiūroje „Lietuvaitė“. M. Aleksos nuotr.
Paula Krivickaitė ir Martynas Čiučiulka scenoje iš baleto „La Péri“. M. Aleksos nuotr.
Paula Krivickaitė ir Martynas Čiučiulka scenoje iš baleto „La Péri“. M. Aleksos nuotr.
Paula Krivickaitė ir Martynas Čiučiulka scenoje iš baleto „La Péri“. M. Aleksos nuotr.
Paula Krivickaitė ir Martynas Čiučiulka scenoje iš baleto „La Péri“. M. Aleksos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Šokio dienoraščiai

Gruodis

Gruodį paminėtos kelių baleto solistų sukaktys – proga prisiminti Lietuvos baleto istoriją, kuri sparčiai artėja prie šimto metų jubiliejaus, ir jau dabar reikėtų galvoti, kaip triukšmingai jį atšvęsti. Gražią sukaktį 2018 m. atšventė ir paklausiausias šventinio sezono spektaklis – Piotro Čaikovskio „Spragtukas“.

Ernestas Barčaitis balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Krzysztofas Pastoras ir Gražina Sakalauskaitė-Dautartienė. M. Aleksos nuotr.
Krzysztofas Pastoras ir Gražina Sakalauskaitė-Dautartienė. M. Aleksos nuotr.
Gohar Mkrtchyan ir Jonas Laucius balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Gohar Mkrtchyan ir Jonas Laucius balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Rūta Krugiškytė. M. Aleksos nuotr.
Rūta Krugiškytė. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Daria Olefirenko balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Daria Olefirenko balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Elegijus Bukaitis. M. Aleksos nuotr.
Elegijus Bukaitis. M. Aleksos nuotr.
Dovilė Zavedskaitė-Statkevičienė

Žuvis vandeny, žuvis ugny

Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air“ spektaklis „Su(si)tikimas“

Stebėdama „Low Air“ ir Laurynos Liepaitės darbą „Su(si)tikimas“, susitikau su daug kuo. Neslėpsiu – užtruko, kol sutikau juos, esančius prieš akis, rato viduryje. Pirmiausia į susitikimą atėjo praeities būtybės, vis dar klegančios viduje. Susitikau su Silvia Calderoni („MDLSX“, rež. Enrico Casagrande ir Daniela Nicolò (Italija), „Sirenos ’17“) ir prisiminiau, kaip stipriai jos padedama pajutau lytiškumo problematiką ir kūno melą – akivaizdžią oda užklotą anatomiją ir slaptą nenuspėjamą tos anatomijos gyvenimą.

Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Laura Budreckytė, Airida Gudaitė ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Laura Budreckytė, Airida Gudaitė ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Žakevičius spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Žakevičius spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Su(si)tikimas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Su(si)tikimas“. D. Putino nuotr.
Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Putino nuotr.
Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Putino nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Putino nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Putino nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Nuo istorijos iki savirealizacijos

Šokio spektakliai „Pareiškiu – Brandir“ ir „Laikini šešėliai“ Vilniuje

Lietuvos šiuolaikinio šokio diskursą vis labiau veikia daugiakultūris kontekstas – Lietuvoje dirba nemažai su kitų šalių mokyklomis susijusių atlikėjų, vis dažniau čia savo kūrinių premjeras pristato kitose šalyse susiformavę choreografai.

Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Pareiškiu – Brandir“. D. Matvejevo nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Šokio dienoraščiai

2018-ųjų ruduo

Pats seniausias Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro repertuaro spektaklis – lenkų kompozitoriaus Bogdano Pawłowskio baletas vaikams „Snieguolė ir septyni nykštukai“, kurio premjera įvyko 1972-aisiais dar senuosiuose teatro rūmuose Jono Basanavičiaus gatvėje, – kartu yra ir pats jauniausias, nes jame savarankišką kūrybinį kelią pradeda vis naujos jaunųjų baleto šokėjų kartos.

Ernestas Barčaitis balete „Procesas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis balete „Procesas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis balete „Procesas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis balete „Procesas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Mano Piteris Penas“. V. Petriko nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Mano Piteris Penas“. V. Petriko nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Mano Piteris Penas“. V. Petriko nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Mano Piteris Penas“. V. Petriko nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Latvių baletas Vilniuje

„Peras Giuntas“ ir „Karlsonas“ LNOBT

Baigėsi Estijos, Latvijos ir Lietuvos šimtmečiui skirtų šiose valstybėse veikiančių didžiausių teatrų mainai: gegužę susipažinę su teatro „Estonia“ „Goblinu“ ir „Geismų tramvajumi“, spalio 6 ir 7 d. vilniečiai matė du Latvijos nacionalinės operos baletus – „Perą Giuntą“ pagal Edvardo Griego muziką ir Jurio Karlsono „Karlsonas skrenda...“.

Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Peras Giuntas“. M. Aleksos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Baleto sezono pradžiai – „Stebuklingas mandarinas“

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro premjera

LNOBT baleto trupė sezoną pradėjo atsinaujinusi – šokėjų gretas papildė trys Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus absolventės – Darija Seliukaitė, Dominyka Vosyliūtė ir Emilija Šumacherytė, kurias baleto mėgėjai jau spėjo įsidėmėti mokykliniuose spektakliuose, koncertuose „Baleto atmintis“ bei baigiamuosiuose egzaminuose (merginų mokytoja – Loreta Bartusevičiūtė-Noreikienė).

Danielius Dolanas, Jeronimas Krivickas, Ernestas Barčaitis ir Mantas Daraškevičius balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Danielius Dolanas, Jeronimas Krivickas, Ernestas Barčaitis ir Mantas Daraškevičius balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis ir Olesia Šaitanova balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis ir Olesia Šaitanova balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ignas Armalis balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ignas Armalis balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ignas Armalis, Tomas Ceizaris, Aistis Kavaliauskas ir Tomas Kratkovskis balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Ignas Armalis, Tomas Ceizaris, Aistis Kavaliauskas ir Tomas Kratkovskis balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Igoris Zaripovas balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Igoris Zaripovas balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Victor Coffy balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Victor Coffy balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Olesia Šaitanova ir Isaac Evans balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Olesia Šaitanova ir Isaac Evans balete „Stebuklingas mandarinas“. M. Aleksos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Baletas ant ratų

Grupės „Classic Art. Ballet motion company“ koncertas

Legendinė balerina Anna Pavlova, 1911 m. įkūrusi savo trupę ir palikusi saugią Sankt Peterburgo imperatoriškojo Marijos teatro pastogę, ryžosi pati užkariauti pasaulį ir meile baletui užkrėtė ne tik Europos, bet ir Australijos, Peru, Honkongo, Kinijos, Brazilijos, Argentinos, Egipto, Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados, Venesuelos, Meksikos bei daugelio kitų šalių žiūrovus.

Grupė „Classic Art. Ballet motion company“. Organizatorių nuotr.
Grupė „Classic Art. Ballet motion company“. Organizatorių nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Sirtakis pajūryje

Baletas „Graikas Zorba“ Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Įprasta, kai iš scenos į sceną keliauja šimtamečiai klasikinio baleto pastatymai, kiekviename teatre įgyjantys vis naujų bruožų, tačiau kuriami prisilaikant tam tikro choreografinio kanono. O štai šiuolaikiniai baleto ir šokio spektakliai ilgaamžiškumu nepasižymi.

Mantas Daraškevičius (Zorba) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Mantas Daraškevičius (Zorba) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Armalis (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Armalis (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Armalis (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Armalis (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Armalis (Džonas) ir Beata Molytė (Marina) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ignas Armalis (Džonas) ir Beata Molytė (Marina) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nikola Hadjitanevas (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nikola Hadjitanevas (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Auksė Mikalajūnaitė (Marina) ir Nikola Hadjitanevas (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Auksė Mikalajūnaitė (Marina) ir Nikola Hadjitanevas (Džonas) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Auksė Mikalajūnaitė (Marina) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Auksė Mikalajūnaitė (Marina) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Beata Molytė (Marina) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Beata Molytė (Marina) balete „Graikas Zorba“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Nepasimiršę šokiai

Įspūdžiai iš baleto mokyklų baigiamųjų koncertų

Pasibaigus mokslo metams dauguma Lietuvoje veikiančių šokio ir baleto mokyklų surengė baigiamuosius koncertus, kurių įspūdžiai per vasarą nepasimiršo, o artėjant naujam šokio sezonui prašosi bent trumpai užfiksuojami.

Edvinas Jakonis M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Edvinas Jakonis M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Paulina Čistovaitė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte.
Paulina Čistovaitė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte.
Dominyka Vosyliūtė ir Martynas Čiučiulka M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Dominyka Vosyliūtė ir Martynas Čiučiulka M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Kamilė Pilibaitytė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Kamilė Pilibaitytė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Milda Luckutė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Milda Luckutė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Liepa Mikaliūnaitė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Liepa Mikaliūnaitė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Erikas Žilaitis M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Erikas Žilaitis M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Rygos choreografijos mokyklos auklėtinė Polina Kopilova M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
Rygos choreografijos mokyklos auklėtinė Polina Kopilova M.K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus Gala koncerte. T. Ivanausko nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 14  >>> Archyvas