7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šokis

Aistė Šivytė

Pabūti savoj krūvoj

Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air“ spektaklis

Žvelgiant į paauglių teatro tendencijas Lietuvoje nesunku pastebėti, kad režisieriui, stojusiam prieš jauną žiūrovą, patraukliausi dažniausiai atrodo du keliai – pastatymai pagal programinę literatūrą arba apie mokyklą. „Programinis“ spektaklis retai kada siekia kalbėti apie savo žiūrovą, o ir neprivalo to daryti.

Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“.  A. Skulskytės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. A. Skulskytės nuotr.
Žilvinas Dautartas

Reiklumas sau

X ir XI baleto mokyklos laida. Aušra Gineitytė

„(...) 80 procentų šokėjų neturi vidurinio išsilavinimo (...).“ Tai citata iš baletmeisterio Vytauto Grivicko, 1951 m. paskirto Operos ir baleto teatro baleto vadovu, pareiškimo Meno reikalų valdybos viršininkui Juozui Banaičiui.

Aušra Gineitytė ir Raimundas Maskaliūnas balete „Don Kichotas“. M. Raškovskio nuotr.
Aušra Gineitytė ir Raimundas Maskaliūnas balete „Don Kichotas“. M. Raškovskio nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Miegančioji gražuolė“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Miegančioji gražuolė“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Miegančioji gražuolė“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Miegančioji gražuolė“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė ir Aleksandras Molodovas balete „Žydrasis Dunojus“. M. Raškovskio nuotr.
Aušra Gineitytė ir Aleksandras Molodovas balete „Žydrasis Dunojus“. M. Raškovskio nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Don Kichotas“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Don Kichotas“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Don Kichotas“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Aušra Gineitytė balete „Don Kichotas“. A. Gineitytės asmeninio archyvo nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Baletas senajame elinge

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektakliai „Stabat Mater“ ir „Šventasis pavasaris“

Su rumunų kilmės Slovėnijos choreografo Edwardo Clugo kūryba Lietuvos žiūrovus pirmą kartą 2017 m. supažindino festivalis „Midsummer Vilnius“, pristatęs jo baletą „Radio and Juliet“. 2018 m. Latvijos nacionalinės operos baleto trupė minint Estijos, Latvijos ir Lietuvos valstybingumo šimtmečius surengtoje didžiausių nacionalinių teatrų mainų programoje Vilniuje parodė jo baletą „Peras Giuntas“ (https://www.7md.lt/sokis/2018-10-19/Latviu-baletas-Vilniuje).

Scena iš šokio spektaklio „Šventasis pavasaris“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Šventasis pavasaris“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Stabat Mater“. M. Aleksos nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Didysis individų gynimo maršas

Šeiko šokio teatro spektaklis „Paženklintas“

Iš Belgijos kilęs Nielsas Claesas jau šešerius metus gyvena ir kuria Lietuvoje. 2017-aisiais ir šiemet šokėjas pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už vaidmenis Šeiko šokio teatro spektakliuose. Šiuolaikinio šokio asociacija jį paskelbė įsimintiniausiu praėjusių metų šokėju, o gegužės 5 d. Palangos kurhauzo salėje jis pristatė šokio monospektaklį „Paženklintas“ apie patyčias ir jų poveikį.

Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Šokio dienoraščiai

Gegužė ir birželis

Tradicinis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) pavasarinis renginys – choreografinių kompozicijų koncertas „Kūrybinis impulsas“ – šiemet vyko po COVID-19 ženklu.

Vilija Montrimaitė ir Haruka Ohno choreografinėjė kompozicijoje „Vingiuotos mintys“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Vilija Montrimaitė ir Haruka Ohno choreografinėjė kompozicijoje „Vingiuotos mintys“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Vilija Montrimaitė ir Aistis Kavaliauskas choreografinėjė kompozicijoje „Pasikalbėkim“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Vilija Montrimaitė ir Aistis Kavaliauskas choreografinėjė kompozicijoje „Pasikalbėkim“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Zsoltas Vencelis Kovácsas choreografinėjė kompozicijoje „Nurimk, širdie“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Zsoltas Vencelis Kovácsas choreografinėjė kompozicijoje „Nurimk, širdie“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Nora Straukaitė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Jonas Bernardas Kertenis Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Jonas Bernardas Kertenis Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Akvilė Šulcaitė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Akvilė Šulcaitė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Barbora Gudavičiūtė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Barbora Gudavičiūtė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Agnė Juškaitė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Agnė Juškaitė Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos koncerte „Vaikai vaikams“. NMKČMM nuotr.
Ignas Zalieckas

Šokiui reikia pasiduoti ir leisti jam vykti

Pokalbis su Greta Grinevičiūte

Šiuolaikinio šokio atlikėja bei kūrėja Greta Grinevičiūtė yra viena iš nepriklausomos šiuolaikinio šokio meno organizacijos „Be kompanijos“ įkūrėjų, kartu su Agniete Lisičkinaite sukūrė šokio spektaklius „B ir B dialogas“ (2016), „Banana Dream“ (2018). Jos kūrybos braižą apibūdina šokio spektaklių trilogija „Šokis dulkių siurbliui ir tėčiui“ („Menų spaustuvė“, 2018), „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ (Meno ir mokslo laboratorija, 2020) bei „Šokis objektui ir vaikui“ (MMLAB, 2021).

Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Paulius Markevičius ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Paulius Markevičius ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Agnė Matulevičiūtė ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Agnė Matulevičiūtė ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. D. Putino nuotr.
Agnė Zėringytė

Gera būti, kurti ir šokti Lietuvoje

Pokalbis su šokėja Julija Stankevičiūte

Šokėja Julija Stankevičiūtė šiuo metu baigia klasikinio šokio bakalauro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, tačiau iki tol jau stažavosi trupėje „Ballet du Rhin“ Prancūzijoje bei Hagos karališkojoje konservatorijoje Nyderlanduose, pelnė apdovanojimus ne viename tarptautiniame konkurse.

Julija Stankevičiūtė. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Mantas Černeckas šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Mantas Černeckas šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“. M. Aleksos nuotr.
Darius Berulis, Aušra Krasauskaitė ir Julija Stankevičiūtė šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“. M. Aleksos nuotr.
Darius Berulis, Aušra Krasauskaitė ir Julija Stankevičiūtė šokio spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Spragtukas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Čipolinas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Čipolinas“. M. Aleksos nuotr.
Žilvinas Dautartas

Laidoje tik merginos

IX baleto mokyklos laida. Loreta Bartusevičiūtė ir Rūta Railaitė

IX M.K. Čiurlionio menų mokyklos laida man asocijuojasi su kadaise labai populiariu amerikiečių filmu „Džiaze tik merginos“. Tik šios laidos absolventėms teko gerokai daugiau išbandymų, džiaugsmų ir nusivylimų negu 1959 m. komedijos herojams su kino industrijos žvaigžde Marilyn Monroe priešakyje.

Loreta Bartusevičiūtė balete „Don Kichotas“. M. Raškovskio nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė balete „Don Kichotas“. M. Raškovskio nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė balete „Silfidė“. LNOBT archyvo nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė balete „Silfidė“. LNOBT archyvo nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė ir Jonas Katakinas balete „Silfidė“. LNOBT archyvo nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė ir Jonas Katakinas balete „Silfidė“. LNOBT archyvo nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Loreta Bartusevičiūtė balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Ramunė Cechanavičiūtė, Loreta Bartusevičiūtė ir Vytautas Kudžma balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Ramunė Cechanavičiūtė, Loreta Bartusevičiūtė ir Vytautas Kudžma balete „Eglė žalčių karalienė“. M. Raškovskio nuotr.
Raimundas Maskoliūnas ir Rūta Railaitė balete „Keturios dramos: Serenada“. G. Trimako nuotr.
Raimundas Maskoliūnas ir Rūta Railaitė balete „Keturios dramos: Serenada“. G. Trimako nuotr.
Rūta Railaitė ir Jurijus Smoriginas balete „Baltaragio malūnas“. R. Vilavičiaus nuotr.
Rūta Railaitė ir Jurijus Smoriginas balete „Baltaragio malūnas“. R. Vilavičiaus nuotr.
Petras Skirmantas ir Rūta Railaitė balete „Miegančioji gražuolė“
Petras Skirmantas ir Rūta Railaitė balete „Miegančioji gražuolė“
Aistė Šivytė

Šokis apie mus

Meno ir mokslo laboratorijos spektaklis „Šokis objektui ir vaikui“

Vargu ar kam gyvenime yra pasisekę išvengti klausimo apie vaikus. Nenoras jų turėti nulydimas žodžiais „dar persigalvosi“, o noras – neretomis pranašystėmis apie karjeros laidotuves. Tai tema, dėl kurios kiekvienas turi savo poziciją, ir nepaisant to, kokia ji būtų, anksčiau ar vėliau tenka teisintis ir pateikti savo argumentus, ginti savo požiūrį.

Greta Grinevičiūtė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Birutė Kapustinskaitė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Birutė Kapustinskaitė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Agnė Matulevičiūtė ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Agnė Matulevičiūtė ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Paulius Markevičius ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Paulius Markevičius ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Vilnelė

Arčiau žmogaus

Pokalbis su Erika Vizbaraite

Su šiuolaikinio šokio choreografe ir šokėja Erika Vizbaraite-Vaičiuliene kalbėjomės apie dokumentinius tyrinėjimus ir meno prasmę.

Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“
Erika Vizbaraitė. L. Vansevičienės nuotr.
Erika Vizbaraitė. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
  PUSLAPIS IŠ 22  >>> Archyvas