7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Laima Slepkovaitė

Laima Slepkovaitė

Džiazomanų mekoje

Įspūdžiai iš festivalio „Birštonas 2024“

Birštono džiazo festivalis – visų kitų džiazo festivalių motina, tėvas, brolis, sesė ir šventoji dvasia viename, tai džiazuomenės namai ir visų prisiekusiųjų džiazomanų suvažiavimas, kur susitinka visos muzikantų kartos, visų stilių ir konfesijų atstovai, vieningai švęsdami laisvę kurti. Jis visuomet ištikimas savo tikrajai misijai – atskleisti, parodyti, suteikti sceną nacionalinio džiazo autoriams ir stiprinti tarptautines jungtis, kurios yra reikšmingos mūsų improvizacijos meno raidai. Savo programa jis kuria tarytum kuo tikslesnę Lietuvos džiazo panoramos fotografiją, ir tas vaizdas tolydžio vis gražėja, todėl kiekvienas naujas festivalis atrodo dar geresnis nei ankstesni.

Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Didingas, geliantis ir guodžiantis

Įspūdžiai iš „Vilnius Jazz 2023“

Nė vienas žodis apie pasaulį krečiantį smurtą, nė viena palaikymo vėliava ar atviras šūkis nesudrumstė festivalio „Vilnius Jazz“ šventinės nuotaikos, bet visus penkis festivalio vakarus nuo spalio 12 iki 16 dienos į sceną lipo gyvi žmonės, savo kūryba transliuojantys tai, kuo jie tiki ir kas jiems rūpi. Todėl negaliu girdėti Vilniaus senajame teatre skambėjusių dešimties vakaro koncertų serijos tik kaip aukšto tarptautinio lygio prašmatnios programos, kokia didžiuotųsi ir gardžiuotųsi bet kuri pasaulio sostinė. Tarp natų pakibo neišsakytos mintys, neišrėktas skausmas, nenumalšinamo nerimo debesys su viltingais universalios harmonijos pragiedruliais.

Marijus Aleksa. D. Klovienės nuotr.
Marijus Aleksa. D. Klovienės nuotr.
Kristupas Gikas, Mėta Gabrielė Pelegrimaitė, Salomėja Kalvelytė. D. Klovienės nuotr.
Kristupas Gikas, Mėta Gabrielė Pelegrimaitė, Salomėja Kalvelytė. D. Klovienės nuotr.
Mikas Kurtinaitis. D. Klovienės nuotr.
Mikas Kurtinaitis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas, Mats Gustafsson. D. Klovienės nuotr
Liudas Mockūnas, Mats Gustafsson. D. Klovienės nuotr
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouaté, Famoudou Don Moye. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouaté, Famoudou Don Moye. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouate. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouate. D. Klovienės nuotr.
Famoudou Don Moye Odyssey & Legacy Quintet. D. Klovienės nuotr.
Famoudou Don Moye Odyssey & Legacy Quintet. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Utopija yra realybė

„Improdimensija“: Arno Mikalkėno, Joe Morriso, Williamo Parkerio ir Hamido Drake’o koncertas „Organum“ salėje

„Improdimensija“ per savo gyvavimo laikotarpį tapo labai optimistiškai nuteikiančia vidurine grandimi tarp festivalinio gyvenimo, kuris užtikrina mūsų publikos akistatas su tarptautinio lygio muzikantais, bet negali sukurti kasdienio kultūrinio cirkuliavimo, ir klubinio, kuris garantuoja pastovumą, tačiau turi vykti rinkos sąlygomis ir nebūtinai pasižymi vizionieriškumu, kokiu remiasi didieji renginiai.

William Parker, Hamid Drake, Joe Morris. Organizatorių nuotr.
William Parker, Hamid Drake, Joe Morris. Organizatorių nuotr.
Hamid Drake. Organizatorių nuotr.
Hamid Drake. Organizatorių nuotr.
Liudas Mockūnas, Hamid Drake, Joe Morris, William Parker. Organizatorių nuotr.
Liudas Mockūnas, Hamid Drake, Joe Morris, William Parker. Organizatorių nuotr.
Laima Slepkovaitė

Lyčių ir kiti balansai

Įspūdžiai iš festivalio „Vilnius Mama Jazz“

Šiais aukštų moralinių standartų laikais pridera recenziją pradėti nuo interesų deklaracijos ir atverti skaitytojui aplinkybes, lemiančias tam tikrą šiame tekste galbūt užčiuopiamą šališkumą. Mažame džiazo pasaulyje visuomet esame subjektyvūs ir einame į festivalius su lūkesčiais, išankstinėmis nuostatomis bei pozityviu atlaidumu seniai pamėgtiems muzikantams. Bet dalykinių mano santykių su stambiais renginiais ryšys niekada nebūdavo glaudesnis ar labiau įpareigojantis nei vieno kito anonso kūryba. Situacija dėl šių metų „Vilnius Mama Jazz“ kita: vienas iš festivalio koncertų – Euroradijo džiazo orkestro pasirodymas – buvo bendras festivalio, LRT ir EBU (Europos transliuotojų sąjungos) projektas, prie kurio įgyvendinimo teko prisidėti kaip visuomeninio transliuotojo atstovei ir vesti transliaciją.

Myra Melford, Nicole Mitchell, Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Myra Melford, Nicole Mitchell, Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Myra Melford. D. Klovienės nuotr.
Myra Melford. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras ir solistai, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras ir solistai, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, Jievaras Jasinskis ir Julijus Grickevičius. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, Jievaras Jasinskis ir Julijus Grickevičius. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Atradimai ir sugrįžimai

Įspūdžiai iš festivalio „Kaunas Jazz 2023“

Aptariant festivalį „Kaunas Jazz“ nėra labai teisinga koncentruotis tik į Nacionaliniame Kauno dramos teatre bei „Žalgirio“ arenoje vykusius koncertus, nes jie sudaro mažą dalelę muzikinio veiksmo ir šurmulio, kuris šiais metais prasidėjo Palangoje, Jurbarke ir Joniškyje Judytos Pisarczyk ir pianisto Paweło Kaczmarczyko trio bei Kotrynos Juodzevičiūtės grupės pasirodymais, o Kaune – Giedriaus Kuprevičiaus prakalbinto kariljono garsais, iš kurių išaugo kompozicija „In D (re)“, dedikuota Indrei Jučaitei-Sarneckienei.

Billy Cobham. I. Skridlos nuotr.
Billy Cobham. I. Skridlos nuotr.
Camélia Ben Naceur. I. Skridlos nuotr.
Camélia Ben Naceur. I. Skridlos nuotr.
Egidijus Buožis. „Kaunas Jazz“ nuotr.
Egidijus Buožis. „Kaunas Jazz“ nuotr.
Kurtas Ellingas „Kaunas Jazz“ scenoje. I. Skridlos nuotr.
Kurtas Ellingas „Kaunas Jazz“ scenoje. I. Skridlos nuotr.
Kurtas Ellingas ir Kauno miesto simfoninis orkestras. I. Skridlos nuotr.
Kurtas Ellingas ir Kauno miesto simfoninis orkestras. I. Skridlos nuotr.
Zara McFarlane. I. Skridlos nuotr.
Zara McFarlane. I. Skridlos nuotr.
Laima Slepkovaitė

Dygūs ir pabudinantys

Įspūdžiai iš „Improdimensijos“ koncertų 

Tęsiasi „Improdimensijos“ reiškinys, pastaruoju metu pateikęs ne vieną neeilinį, provokuojantį ir auginantį muzikinį įvykį, iš kurių čia aptarsiu du: kovo 29-ąją įvykusį tarptautinio saksofonininkų kvarteto „E.I.S.Q“ koncertą ir balandžio 24 d. išgirstą Otomo Yoshihide, Arno Mikalkėno ir Liudo Mockūno susitikimą.

„Improdimensijos“ koncerto akimirka. Arnas Mikalkėnas. A. Šidlausko nuotr.
„Improdimensijos“ koncerto akimirka. Arnas Mikalkėnas. A. Šidlausko nuotr.
Liudas Mockūnas. A. Šidlausko nuotr.
Liudas Mockūnas. A. Šidlausko nuotr.
Otomo Yoshihide. A. Šidlausko nuotr.
Otomo Yoshihide. A. Šidlausko nuotr.
Laima Slepkovaitė

„Improdimensijos“ srauto pagauti

Mintys po „The Electrics“ koncerto

Sprogstu iš pasididžiavimo stebėdama „Improdimensijos“ įvykius, kurie paverčia mažą Lietuvos sostinės sceną nuolatine laisvojo džiazo galiūnų susitikimo vieta. Kamerinėje aplinkoje lyg įprastas kasdienis dalykas sklinda unikalūs garsiniai reiškiniai – ant ašmenų, jokių konvencijų ir prietarų nesusaistyti, visuomet nauji ir visuomet tikri pasakojimai, skirti siekiančiai pažinti ir tyrinėti garsą visuomenės daliai... Matyt, ji vis dar maža, tad įprastai šiuose seansuose vyksta „masonų ložės“ susirinkimai: publika nusiteikusi ne susipažinti su ryškiais laisvojo džiazo kūrėjais, ne būti šokiruota, įgelta aštrios muzikinės patirties, o pavalgyti savo duonos kasdieninės.

„The Electrics“. „Improdimensija“ archyvo nuotr.
„The Electrics“. „Improdimensija“ archyvo nuotr.
Laima Slepkovaitė

Savaime suprantama laisvė

Festivalio „Vilnius Jazz 2022“ įspūdžiai

„Mes dažnai priimame džiazo laisvę kaip savaime suprantamą dalyką, bet ji tokia nėra. Daugybėje šalių groti džiazą sudėtinga ir net pavojinga. Tai yra politinis veiksmas“, – dalijosi mintimis britų pianistas Alexanderis Hawkinsas, su Neilu Charlesu ir Stephenu Davisu atvėręs festivalį „Vilnius Jazz“ muzika, įkūnijančia giliai susigėrusią į savastį, brandžią laisvę.

Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Antanas Gustys ir Jievaras Jasinskis. „Vilnius Jazz“ prizo įteikimas. D. Klovienės nuotr.
Antanas Gustys ir Jievaras Jasinskis. „Vilnius Jazz“ prizo įteikimas. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Matas Samulionis (elektronika) iš „Group Quark Effect“. D. Klovienės nuotr.
Matas Samulionis (elektronika) iš „Group Quark Effect“. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

„Vilnius Mama Jazz“ – laisviems žmonėms

Festivalio apžvalga

Joks kitas festivalis nėra toks imlus pokyčiams, kaip „Vilnius Mama Jazz“. Per savo dviejų dešimtmečių istoriją jis žengė ir į Rusų dramos teatrą, ir į ŠMC, ir į Kongresų rūmus, ir į Nacionalinį dramos teatrą (čia sugrįžo šiemet, tačiau į naują salę). Rengė svetaines, diskusijas ir pašnekesius terasoje, klube ir improvizuotoje TV studijoje koncertų erdvės fojė. Koncertus grupavo ir po du per vakarą, ir po tris, po du „pilno metro“ koncertus vieną po kito, o kartais siūlydavo kokią superžvaigždę vidury dienos.

Modestas Barkauskas, Neda Malūnavičiūtė, Vladimiras Čekasinas ir Šv. Kristoforo orkestras. D. Klovienės nuotr.
Modestas Barkauskas, Neda Malūnavičiūtė, Vladimiras Čekasinas ir Šv. Kristoforo orkestras. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Gregory Privat. D. Klovienės nuotr.
Gregory Privat. D. Klovienės nuotr.
„Ben Wendel group“. D. Klovienės nuotr.
„Ben Wendel group“. D. Klovienės nuotr.
Anthony Braxton ir James Fei. D. Klovienės nuotr.
Anthony Braxton ir James Fei. D. Klovienės nuotr.
„Anthony Braxton Saxophone quartet“. D. Klovienės nuotr.
„Anthony Braxton Saxophone quartet“. D. Klovienės nuotr.
Joe Sanders ir Ben Wendel. D. Klovienės nuotr.
Joe Sanders ir Ben Wendel. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas ir Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas ir Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazo stiprybės

Baltijos pavasario džiazo festivalių apžvalga

Pratę improvizuoti džiazo festivaliai visą karantinų laikotarpį praleido šokinėdami tarp ribojimų atlaisvinimo salelių, kartais sėkmingai įsikomponuodami į atokvėpių ribas, kartais atsitrenkdami į prieš pat atidarymo koncertą užsiveriančias duris. Ir štai pagaliau – pavasaris be ribojimų, netgi be kaukių, laisvas ir svetingas muzikai, kuri atgimė: į savo įprastą formatą grįžo Birštono ir Kauno džiazo festivaliai, konkursas „Rīga Jazz Stage“ Latvijoje bei „Jazzkaar“ Estijoje.

„Tamara Obrovac Quartet“. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
„Tamara Obrovac Quartet“. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Janas Maksimovicius. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Janas Maksimovicius. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Zigmas Vileikis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Zigmas Vileikis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Joonas Haavisto. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Joonas Haavisto. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Kęstutis Vaiginis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Kęstutis Vaiginis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Line Kruse ir Kauno bigbendas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Line Kruse ir Kauno bigbendas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Nicole Zuraitis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Nicole Zuraitis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas