7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Laima Slepkovaitė

Laima Slepkovaitė

Džiazo ir politikos užtaisas

Mėrso džiazo festivalyje apsilankius

Pripažinkime akivaizdybę: džiazas negali būti apolitiškas. Mėrso (Moers) džiazo festivalis (Vokietija), įvykęs gegužės 17–20 dienomis, jau penkiasdešimt trejus metus ne tik nesipriešina savo dalyvių polinkiui keisti pasaulį, o priešingai – atveria aikštelę diskusijoms, kuria areną susitikimams, provokuoja mąstyti apie dabartį ir istoriją, meno poveikį ir paskirtį, kviečia patirti bendrystę ir nenurimti siekiant tiesos. Šiais metais festivalio idėja vizualizavosi grafinių novelių, animacijos ir kompiuterinių žaidimų inspiruotu pavidalu: nepaprastų galių turintys muzikantai pavaizduoti tarsi superherojai, o jų piktųjų priešininkų gaują sudaro tuo pačiu stiliumi pieštos politikų, atsakingų dėl smurto, nelygybės ir kitokio kenkimo pasaulio visuomenėms, karikatūros.

Michiyo Yagi. D. Hoereno nuotr.
Michiyo Yagi. D. Hoereno nuotr.
Ansamblis „Ju/'Hoansi“. K. Zalesskaya nuotr.
Ansamblis „Ju/'Hoansi“. K. Zalesskaya nuotr.
Arto Lindsay. D. Hoereno nuotr.
Arto Lindsay. D. Hoereno nuotr.
Michiyo Yagi (koto) ir Zeena Parkins (arfa). N. Brinkmeierio nuotr.
Michiyo Yagi (koto) ir Zeena Parkins (arfa). N. Brinkmeierio nuotr.
Michiyo Yagi ir Hiroko Takahashi. N. Brinkmeierio nuotr.
Michiyo Yagi ir Hiroko Takahashi. N. Brinkmeierio nuotr.
Laima Slepkovaitė

Turinys ir forma

Įspūdžiai iš „Vilnius Mama Jazz 2024“

„Ai, nesvarbu forma, svarbu turinys“, – manau, daugelis esame taip pamąstę, atsikąsdami negražaus, tačiau gardaus pyrago, gaudami ne itin grakščiai suformuluotą malonų pasiūlymą ar vartydami kokį nevykusiai išleistą, bet įdomų leidinį. Festivalių atžvilgiu tai negalioja. Festivalyje ir turinys, ir forma yra kalbėjimo būdai bei žinučių perteikimo priemonės. Todėl norėčiau aptarti abu šiuos gegužės 23–26 dienomis vykusio festivalio „Vilnius Mama Jazz“ dėmenis, kurie jau metų metus išlieka ganėtinai netolygūs.

Trio „Ill Considered“. D. Klovienės nuotr.
Trio „Ill Considered“. D. Klovienės nuotr.
Cassie Kinoschi. D. Klovienės nuotr.
Cassie Kinoschi. D. Klovienės nuotr.
Emre Ramazanoglu. D. Klovienės nuotr.
Emre Ramazanoglu. D. Klovienės nuotr.
Idris Rahman. D. Klovienės nuotr.
Idris Rahman. D. Klovienės nuotr.
Mark Dresser, Larry Ochs. D. Klovienės nuotr.
Mark Dresser, Larry Ochs. D. Klovienės nuotr.
Rabih Abou-Khalil. D. Klovienės nuotr.
Rabih Abou-Khalil. D. Klovienės nuotr.
Grupė „seed. D. Klovienės nuotr.
Grupė „seed. D. Klovienės nuotr.
Satoko Fujii. D. Klovienės nuotr.
Satoko Fujii. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Colinas Stetsonas Vilniuje

Įspūdžiai iš koncerto

Likus mėnesiui iki koncerto bilietai buvo iššluoti! Kai į saksofonininko solo koncertą, numatytą pirmadienio (balandžio 22 d.) vakarą, per kelias dienas nuo paskelbimo išperkama tiek bilietų, kiek tik Šv. Kotrynos bažnyčia gali priimti klausytojų, tai aiškus signalas, kad įvykis – neeilinis. Iš tiesų taip ir buvo: „Improdimensijos“ kvietimu Vilnių aplankė Colinas Stetsonas.

Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Laima Slepkovaitė

„Emeritus“ ir „Muzikos magija“

Pora džiazo vakarų su patyrusių džiazmenų kvartetu

Muzikos salonų veikla sostinėje pastaruoju metu atrodo kiek pagyvėjusi, ir viena patraukliausių tokio pobūdžio salelių veikia adresu Šv. Stepono g. 12, su „Muzikos magijos“ iškaba. Klausytojai susirenka kiek anksčiau, yra kviečiami pasivaišinti puodeliu kavos, maloniai kalbinami erdvės šeimininkų ir palydimi užimti vietų patogiose kėdėse. Sūris, riešutai ir saldainiai skirti tam, kad maloniai nuteiktų muzikiniam potyriui ir būtų svetingumo ženklas – subtilus ir nekonkuruojantis su muzikine patirtimi.

Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. Organizatorių nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. Organizatorių nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. D. Klovienės nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazomanų mekoje

Įspūdžiai iš festivalio „Birštonas 2024“

Birštono džiazo festivalis – visų kitų džiazo festivalių motina, tėvas, brolis, sesė ir šventoji dvasia viename, tai džiazuomenės namai ir visų prisiekusiųjų džiazomanų suvažiavimas, kur susitinka visos muzikantų kartos, visų stilių ir konfesijų atstovai, vieningai švęsdami laisvę kurti. Jis visuomet ištikimas savo tikrajai misijai – atskleisti, parodyti, suteikti sceną nacionalinio džiazo autoriams ir stiprinti tarptautines jungtis, kurios yra reikšmingos mūsų improvizacijos meno raidai. Savo programa jis kuria tarytum kuo tikslesnę Lietuvos džiazo panoramos fotografiją, ir tas vaizdas tolydžio vis gražėja, todėl kiekvienas naujas festivalis atrodo dar geresnis nei ankstesni.

Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Didingas, geliantis ir guodžiantis

Įspūdžiai iš „Vilnius Jazz 2023“

Nė vienas žodis apie pasaulį krečiantį smurtą, nė viena palaikymo vėliava ar atviras šūkis nesudrumstė festivalio „Vilnius Jazz“ šventinės nuotaikos, bet visus penkis festivalio vakarus nuo spalio 12 iki 16 dienos į sceną lipo gyvi žmonės, savo kūryba transliuojantys tai, kuo jie tiki ir kas jiems rūpi. Todėl negaliu girdėti Vilniaus senajame teatre skambėjusių dešimties vakaro koncertų serijos tik kaip aukšto tarptautinio lygio prašmatnios programos, kokia didžiuotųsi ir gardžiuotųsi bet kuri pasaulio sostinė. Tarp natų pakibo neišsakytos mintys, neišrėktas skausmas, nenumalšinamo nerimo debesys su viltingais universalios harmonijos pragiedruliais.

Marijus Aleksa. D. Klovienės nuotr.
Marijus Aleksa. D. Klovienės nuotr.
Kristupas Gikas, Mėta Gabrielė Pelegrimaitė, Salomėja Kalvelytė. D. Klovienės nuotr.
Kristupas Gikas, Mėta Gabrielė Pelegrimaitė, Salomėja Kalvelytė. D. Klovienės nuotr.
Mikas Kurtinaitis. D. Klovienės nuotr.
Mikas Kurtinaitis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas, Mats Gustafsson. D. Klovienės nuotr
Liudas Mockūnas, Mats Gustafsson. D. Klovienės nuotr
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouaté, Famoudou Don Moye. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouaté, Famoudou Don Moye. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouate. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouate. D. Klovienės nuotr.
Famoudou Don Moye Odyssey & Legacy Quintet. D. Klovienės nuotr.
Famoudou Don Moye Odyssey & Legacy Quintet. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Utopija yra realybė

„Improdimensija“: Arno Mikalkėno, Joe Morriso, Williamo Parkerio ir Hamido Drake’o koncertas „Organum“ salėje

„Improdimensija“ per savo gyvavimo laikotarpį tapo labai optimistiškai nuteikiančia vidurine grandimi tarp festivalinio gyvenimo, kuris užtikrina mūsų publikos akistatas su tarptautinio lygio muzikantais, bet negali sukurti kasdienio kultūrinio cirkuliavimo, ir klubinio, kuris garantuoja pastovumą, tačiau turi vykti rinkos sąlygomis ir nebūtinai pasižymi vizionieriškumu, kokiu remiasi didieji renginiai.

William Parker, Hamid Drake, Joe Morris. Organizatorių nuotr.
William Parker, Hamid Drake, Joe Morris. Organizatorių nuotr.
Hamid Drake. Organizatorių nuotr.
Hamid Drake. Organizatorių nuotr.
Liudas Mockūnas, Hamid Drake, Joe Morris, William Parker. Organizatorių nuotr.
Liudas Mockūnas, Hamid Drake, Joe Morris, William Parker. Organizatorių nuotr.
Laima Slepkovaitė

Lyčių ir kiti balansai

Įspūdžiai iš festivalio „Vilnius Mama Jazz“

Šiais aukštų moralinių standartų laikais pridera recenziją pradėti nuo interesų deklaracijos ir atverti skaitytojui aplinkybes, lemiančias tam tikrą šiame tekste galbūt užčiuopiamą šališkumą. Mažame džiazo pasaulyje visuomet esame subjektyvūs ir einame į festivalius su lūkesčiais, išankstinėmis nuostatomis bei pozityviu atlaidumu seniai pamėgtiems muzikantams. Bet dalykinių mano santykių su stambiais renginiais ryšys niekada nebūdavo glaudesnis ar labiau įpareigojantis nei vieno kito anonso kūryba. Situacija dėl šių metų „Vilnius Mama Jazz“ kita: vienas iš festivalio koncertų – Euroradijo džiazo orkestro pasirodymas – buvo bendras festivalio, LRT ir EBU (Europos transliuotojų sąjungos) projektas, prie kurio įgyvendinimo teko prisidėti kaip visuomeninio transliuotojo atstovei ir vesti transliaciją.

Myra Melford, Nicole Mitchell, Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Myra Melford, Nicole Mitchell, Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Joëlle Léandre. D. Klovienės nuotr.
Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Myra Melford. D. Klovienės nuotr.
Myra Melford. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras ir solistai, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras ir solistai, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, dirigentas Jievaras Jasinskis. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, Jievaras Jasinskis ir Julijus Grickevičius. D. Klovienės nuotr.
Euroradijo džiazo orkestras, Jievaras Jasinskis ir Julijus Grickevičius. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Atradimai ir sugrįžimai

Įspūdžiai iš festivalio „Kaunas Jazz 2023“

Aptariant festivalį „Kaunas Jazz“ nėra labai teisinga koncentruotis tik į Nacionaliniame Kauno dramos teatre bei „Žalgirio“ arenoje vykusius koncertus, nes jie sudaro mažą dalelę muzikinio veiksmo ir šurmulio, kuris šiais metais prasidėjo Palangoje, Jurbarke ir Joniškyje Judytos Pisarczyk ir pianisto Paweło Kaczmarczyko trio bei Kotrynos Juodzevičiūtės grupės pasirodymais, o Kaune – Giedriaus Kuprevičiaus prakalbinto kariljono garsais, iš kurių išaugo kompozicija „In D (re)“, dedikuota Indrei Jučaitei-Sarneckienei.

Billy Cobham. I. Skridlos nuotr.
Billy Cobham. I. Skridlos nuotr.
Camélia Ben Naceur. I. Skridlos nuotr.
Camélia Ben Naceur. I. Skridlos nuotr.
Egidijus Buožis. „Kaunas Jazz“ nuotr.
Egidijus Buožis. „Kaunas Jazz“ nuotr.
Kurtas Ellingas „Kaunas Jazz“ scenoje. I. Skridlos nuotr.
Kurtas Ellingas „Kaunas Jazz“ scenoje. I. Skridlos nuotr.
Kurtas Ellingas ir Kauno miesto simfoninis orkestras. I. Skridlos nuotr.
Kurtas Ellingas ir Kauno miesto simfoninis orkestras. I. Skridlos nuotr.
Zara McFarlane. I. Skridlos nuotr.
Zara McFarlane. I. Skridlos nuotr.
Laima Slepkovaitė

Dygūs ir pabudinantys

Įspūdžiai iš „Improdimensijos“ koncertų 

Tęsiasi „Improdimensijos“ reiškinys, pastaruoju metu pateikęs ne vieną neeilinį, provokuojantį ir auginantį muzikinį įvykį, iš kurių čia aptarsiu du: kovo 29-ąją įvykusį tarptautinio saksofonininkų kvarteto „E.I.S.Q“ koncertą ir balandžio 24 d. išgirstą Otomo Yoshihide, Arno Mikalkėno ir Liudo Mockūno susitikimą.

„Improdimensijos“ koncerto akimirka. Arnas Mikalkėnas. A. Šidlausko nuotr.
„Improdimensijos“ koncerto akimirka. Arnas Mikalkėnas. A. Šidlausko nuotr.
Liudas Mockūnas. A. Šidlausko nuotr.
Liudas Mockūnas. A. Šidlausko nuotr.
Otomo Yoshihide. A. Šidlausko nuotr.
Otomo Yoshihide. A. Šidlausko nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas