7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Laima Slepkovaitė

Laima Slepkovaitė

Savaime suprantama laisvė

Festivalio „Vilnius Jazz 2022“ įspūdžiai

„Mes dažnai priimame džiazo laisvę kaip savaime suprantamą dalyką, bet ji tokia nėra. Daugybėje šalių groti džiazą sudėtinga ir net pavojinga. Tai yra politinis veiksmas“, – dalijosi mintimis britų pianistas Alexanderis Hawkinsas, su Neilu Charlesu ir Stephenu Davisu atvėręs festivalį „Vilnius Jazz“ muzika, įkūnijančia giliai susigėrusią į savastį, brandžią laisvę.

Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Vadimas Neselovskis. D. Klovienės nuotr.
Antanas Gustys ir Jievaras Jasinskis. „Vilnius Jazz“ prizo įteikimas. D. Klovienės nuotr.
Antanas Gustys ir Jievaras Jasinskis. „Vilnius Jazz“ prizo įteikimas. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Paulina Bakšaitė ir Antanas Jurkevičius iš „8 Notes missing“. D. Klovienės nuotr.
Matas Samulionis (elektronika) iš „Group Quark Effect“. D. Klovienės nuotr.
Matas Samulionis (elektronika) iš „Group Quark Effect“. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

„Vilnius Mama Jazz“ – laisviems žmonėms

Festivalio apžvalga

Joks kitas festivalis nėra toks imlus pokyčiams, kaip „Vilnius Mama Jazz“. Per savo dviejų dešimtmečių istoriją jis žengė ir į Rusų dramos teatrą, ir į ŠMC, ir į Kongresų rūmus, ir į Nacionalinį dramos teatrą (čia sugrįžo šiemet, tačiau į naują salę). Rengė svetaines, diskusijas ir pašnekesius terasoje, klube ir improvizuotoje TV studijoje koncertų erdvės fojė. Koncertus grupavo ir po du per vakarą, ir po tris, po du „pilno metro“ koncertus vieną po kito, o kartais siūlydavo kokią superžvaigždę vidury dienos.

Modestas Barkauskas, Neda Malūnavičiūtė, Vladimiras Čekasinas ir Šv. Kristoforo orkestras. D. Klovienės nuotr.
Modestas Barkauskas, Neda Malūnavičiūtė, Vladimiras Čekasinas ir Šv. Kristoforo orkestras. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Gregory Privat. D. Klovienės nuotr.
Gregory Privat. D. Klovienės nuotr.
„Ben Wendel group“. D. Klovienės nuotr.
„Ben Wendel group“. D. Klovienės nuotr.
Anthony Braxton ir James Fei. D. Klovienės nuotr.
Anthony Braxton ir James Fei. D. Klovienės nuotr.
„Anthony Braxton Saxophone quartet“. D. Klovienės nuotr.
„Anthony Braxton Saxophone quartet“. D. Klovienės nuotr.
Joe Sanders ir Ben Wendel. D. Klovienės nuotr.
Joe Sanders ir Ben Wendel. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas ir Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas ir Vladimiras Čekasinas. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazo stiprybės

Baltijos pavasario džiazo festivalių apžvalga

Pratę improvizuoti džiazo festivaliai visą karantinų laikotarpį praleido šokinėdami tarp ribojimų atlaisvinimo salelių, kartais sėkmingai įsikomponuodami į atokvėpių ribas, kartais atsitrenkdami į prieš pat atidarymo koncertą užsiveriančias duris. Ir štai pagaliau – pavasaris be ribojimų, netgi be kaukių, laisvas ir svetingas muzikai, kuri atgimė: į savo įprastą formatą grįžo Birštono ir Kauno džiazo festivaliai, konkursas „Rīga Jazz Stage“ Latvijoje bei „Jazzkaar“ Estijoje.

„Tamara Obrovac Quartet“. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
„Tamara Obrovac Quartet“. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Janas Maksimovicius. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Janas Maksimovicius. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Zigmas Vileikis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Dmitrijus Golovanovas ir Zigmas Vileikis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Joonas Haavisto. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Joonas Haavisto. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Kęstutis Vaiginis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Kęstutis Vaiginis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Line Kruse ir Kauno bigbendas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Line Kruse ir Kauno bigbendas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Nicole Zuraitis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Nicole Zuraitis. Birštono džiazo festivalis. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Dangaus jam session

Išėjo pianistas, džiazo kritikas ir Mokytojas Olegas Molokojedovas

Vasario 3 d. pasklido žinia apie Olego Molokojedovo mirtį – labai netikėta, skaudi, džiazuomenėje pasėjusi našlaitystės liūdesį. Mat kiekvienam teko ar groti drauge, ar iš jo mokytis, ar klausytis, skaityti jo tekstus, bendrauti, ginčytis – įvairiais būdais judėti muzikinės tiesos link su jo pagalba. Jis turėjo sąlytį su daugybe žmonių ir skleidė galingą įtaką, o aš tiesiog per vėlai įsijungiau į džiazo šeimą, kad pajėgčiau aprėpti jo indėlio į Lietuvos džiazą mastelį. Geriausiai papasakoti savo istoriją galėjo tik jis pats.

Olegas Molokojedovas Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas ir Vytautas Labutis Gedimino Laurinavičiaus jubiliejiniame koncerte B. Dvariono mokykloje. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas ir Vytautas Labutis Gedimino Laurinavičiaus jubiliejiniame koncerte B. Dvariono mokykloje. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas ir Petras Vyšniauskas Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas ir Petras Vyšniauskas Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas ir Algirdas Klova Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Olegas Molokojedovas ir Algirdas Klova Birštono džiazo festivayje. 2016 m. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Visada neprilygstamas ir laukiamas

Gregory Porteris ir Kauno simfoninis orkestras Kauno „Žalgirio“ arenoje

Koncertas buvo lauktas: bene prieš dvejus metus „Kaunas Jazz“ paskelbė apie planuojamą Gregory Porterio koncertą su Kauno simfoniniu orkestru, bet numatytu laiku jam nebuvo lemta įvykti. Kantriai perkėlinėtas, perplanuotas susitikimas tapo tikrove gruodžio 6 d. „Žalgirio“ arenoje Kaune, lengvai sutalpinusioje daugiau nei keturis tūkstančius dainininko gerbėjų (kurių dauguma daugiau nei metus saugojo bilietus). Tai buvo penktasis džiazo vokalo žvaigždės apsilankymas Lietuvoje.

Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris, grupė ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris, grupė ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Dirigentas Vilmantas Kaliūnas ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Dirigentas Vilmantas Kaliūnas ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Laima Slepkovaitė

Patirti, ko dar nebuvai patyręs

Mintys po „Vilnius Jazz 2021“

Artėjant festivaliui „Vilnius Jazz“, buvau užklupta netikėto prašymo parekomenduoti koncertą, kurį tikrai vertėtų aplankyti. Skaičiau po kelis kartus kiekvieną spalio 14–17 d. numatytos programos eilutę ir žinojau, kad negaliu atsakyti į šį paprastą klausimą, nes būsimoji muzika tuo metu dar nebuvo gimusi. Daugelyje festivalių pramatyti ateitį su tam tikra paklaida nesunku, mat atvyksta garsenybės su pažįstamu braižu, įprastai atliekantys naujausio albumo kūrinius. „Vilnius Jazz“ viskas yra kitaip: kas įvyks – tas įvyks čia ir dabar, scenoje. Tai nėra festivalis, kur susitinkama su seniai lauktais atlikėjais iš savo kasdieninio grojaraščio. Čia ateinama susitikti su muzika, kurios dar nėra, ir nė neįsivaizdavai, kaip tau jos reikia.

„NoJo Airlines“ ir Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
„NoJo Airlines“ ir Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
Dalius Naujokaitis ir „Suo Suo“. D. Klovienes nuotr.
Dalius Naujokaitis ir „Suo Suo“. D. Klovienes nuotr.
„NoJo Airlines“. D. Klovienes nuotr.
„NoJo Airlines“. D. Klovienes nuotr.
Laima Griciūtė, Dalius Naujokaitis ir „NoJo Airlines“. D. Klovienės nuotr.
Laima Griciūtė, Dalius Naujokaitis ir „NoJo Airlines“. D. Klovienės nuotr.
Agusti Fernandez. D. Klovienės nuotr.
Agusti Fernandez. D. Klovienės nuotr.
Christian Windfeld. D. Klovienės nuotr.
Christian Windfeld. D. Klovienės nuotr.
Jonathon Haffner. D. Klovienes nuotr.
Jonathon Haffner. D. Klovienes nuotr.
Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Visa tai tikra

Nitai Hershkovitso rečitalis Paliesiaus dvare

Improvizuojantis pianistas iš Izraelio Nitai Hershkovitsas iki rečitalio, kurį jis skambino Paliesiaus dvare spalio 9-ąją, nebuvo visiškai nepažįstamas Lietuvos publikai. Mat praeityje jis labai glaudžiai bendradarbiavo su Avishai Cohenu, buvo jo trio narys 2015 metais, kai kontrabosininkas čia lankėsi pirmąkart. Vėliau N. Hershkovitsas išvyko į Niujorką įgyvendinti kūrybinių vizijų kaip solistas. Dabar jis – tarptautinio ryškumo muzikantas, apsistojo Tel Avive ir kuria savitus darbus, kurių naujausią padėjo įgyvendinti Izraelio kūrėja ir vokalistė KerenDun.

Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Laima Slepkovaitė

Įsimintinos džiazo dienos

„Vilnius Mama Jazz“ ir Miuncheno lietuviško džiazo dienos

Regis, išsipildė iš kinų folkloro kildinamas prakeiksmas, linkintis „gyventi įdomiais (pokyčių) laikais“. Gyvename taip įdomiai ir dinamiškai, kaip nė nesapnavome. Atitinkamai festivaliai laviruoja esamomis sąlygomis, gaudydami „langus“, palankius atlikėjų kelionėms ir saugius publikos sukvietimui, improvizuodami ir prisitaikydami pagal aplinkybes.

Vladimiras Tarasovas, Vytautas Labutis, Mindaugas Vadoklis, Eugenijus Kanevičius. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas, Vytautas Labutis, Mindaugas Vadoklis, Eugenijus Kanevičius. D. Klovienės nuotr.
Vytautas Labutis ir Vladimiras Čekasinas_D. Klovienės nuotr.
Vytautas Labutis ir Vladimiras Čekasinas_D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
„The Honkin' Dudes Brass Band“. D. Klovienės nuotr.
„The Honkin' Dudes Brass Band“. D. Klovienės nuotr.
„Brave Noises“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
„Brave Noises“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
Dmitrijus Golovanovas Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotrauka.
Dmitrijus Golovanovas Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotrauka.
Viktorija Gečytė ir „The Vibe Tribe“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
Viktorija Gečytė ir „The Vibe Tribe“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
Laima Slepkovaitė

Iš pokalbio apie laisvąjį džiazą

Pamąstymai perskaičius Dave’o Liebmano ir Victoro L. Schermerio pokalbį

Laisvasis džiazas (free jazz) yra Lietuvos improvizacinės scenos „meinstrymas“, pagrindinis stilius. Visame pasaulyje tai yra svingas, bopas, modalinis džiazas ir postbopinės formos, o Lietuvoje – free, aštrusis avangardas. Šios krypties reiškiniai neatrodo dominuojantys kiekybiniu požiūriu, šiame žanre klesti sveika stilistinė įvairovė.

Dave Liebman ir „Quartette-Oblique CR“. R.I. Sutherland-Cohen nuotr.
Dave Liebman ir „Quartette-Oblique CR“. R.I. Sutherland-Cohen nuotr.
Dave Liebman. All About Jazz-Ray Cho nuotr.
Dave Liebman. All About Jazz-Ray Cho nuotr.
Laima Slepkovaitė

Skriejantys į liepsnas

Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas „Vers la Flamme“

„Vers la Flamme“ („Liepsnos link“) – tai naujas Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas, kuriuo tęsiama jų tandemo istorija, pradėta dar prieš gerą dešimtmetį čiurlioniškuoju projektu „Jūra Miške“, taip pat įamžintu plokštelėje.

Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas „Vers la Flamme“
Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas „Vers la Flamme“
Liudas Mockūnas festivalyje „Vilnius Mama Jazz“, 2015 m. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas festivalyje „Vilnius Mama Jazz“, 2015 m. D. Klovienės nuotr.
Petras Geniušas. „KlasikaLT“ nuotr.
Petras Geniušas. „KlasikaLT“ nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas