7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Laima Slepkovaitė

Laima Slepkovaitė

Tikro džiazo akimirkos

Įspūdžiai iš „Kaunas Jazz 2025“ koncertų

– Girdėjai vakar koncertą Vienybės aikštėje?

– Iš tolo. Mane trio Kauno dramos teatre visiškai pavergė, nebereikėjo nieko daugiau.

Jazzmeia Horn. V. Suslavičiaus nuotr.
Jazzmeia Horn. V. Suslavičiaus nuotr.
James Carter. V. Suslavičiaus nuotr.
James Carter. V. Suslavičiaus nuotr.
Gerard Gibbs. V. Suslavičiaus nuotr.
Gerard Gibbs. V. Suslavičiaus nuotr.
Alex White. V. Suslavičiaus nuotr.
Alex White. V. Suslavičiaus nuotr.
Bill Laurence ir Michael League. V. Suslavičiaus nuotr.
Bill Laurence ir Michael League. V. Suslavičiaus nuotr.
Bill Laurence. V. Suslavičiaus nuotr.
Bill Laurence. V. Suslavičiaus nuotr.
Michael League. V. Suslavičiaus nuotr.
Michael League. V. Suslavičiaus nuotr.
Ameen Saleem, Jazzmeia Horn. V. Suslavičiaus nuotr.
Ameen Saleem, Jazzmeia Horn. V. Suslavičiaus nuotr.
Laima Slepkovaitė

Nesusvyruojantys tiesos kely

Džiazo autoritetų Joe McPhee, Steve’o Swello, Marko Tokaro ir Klauso Kugelio koncertas Vilniuje

Laisvoji improvizacija yra patikimas vertybinis lakmusas. Jos negali sumeluoti, imituoti. Ji nesileidžia užgniaužiama ir yra nenugalima – autentiška, gryna, švari žmogaus saviraiškos forma, išsiskleidžianti visur, kur jai atsiveriama.

Klaus Kugel, Joe McPhee, Mark Tokar, Steve Swell. R. Devyžės nuotr.
Klaus Kugel, Joe McPhee, Mark Tokar, Steve Swell. R. Devyžės nuotr.
Laima Slepkovaitė

„V“ yra Vilnius, „J“ yra jazz

Įspūdžiai iš festivalio

Reikia atgauti kvapą. Intensyvus, daugiagarsis ir daugiažodis, ilgas ir dosnus keistybių buvo šių metų „Vilnius Jazz“. Galbūt festivalio žinutės nesugulė į vientisą ir akivaizdų naratyvą, bet iškėlė klaustukų, šauktukų, daugtaškių ir šypsnių, nublokšdamos į netikėtas kūrybines erdves.

Kondo Tatsuo ir Kobayashi Takefumi. D. Klovienės nuot.
Kondo Tatsuo ir Kobayashi Takefumi. D. Klovienės nuot.
Otomo Yoshihide bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Otomo Yoshihide bigbendas. D. Klovienės nuotr.
„Spence-Buck Duo“: Alisteris Spence’as ir Tony Buckas. D. Klovienės nuotr.
„Spence-Buck Duo“: Alisteris Spence’as ir Tony Buckas. D. Klovienės nuotr.
Delphine Joussein. D. Klovienės nuotr.
Delphine Joussein. D. Klovienės nuotr.
Rafaëlle Rinaudo. D. Klovienės nuotr.
Rafaëlle Rinaudo. D. Klovienės nuotr.
Aruán Ortiz. D. Klovienės nuotr.
Aruán Ortiz. D. Klovienės nuotr.
Alister Spence. D. Klovienės nuotr.
Alister Spence. D. Klovienės nuotr.
Amirtha Kidambi. D. Klovienės nuotr.
Amirtha Kidambi. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Užburtasis muzikinis dvaras

Larsas Danielssonas ir Grégory Privatas Paliesiaus dvare

Būna tokių užburtų vietų, kurios tiesiog visuomet, kiekvieną kartą, nuteikia tobulai muzikos patirčiai. Paliesiaus dvaras man tapo viena tokių erdvių, nes gamta aplink – tyra ir svetinga, architektūrinės formos sukuria palankią akustiką, o susirenkanti publika – dėmesinga, imli, nedrumsčiama jokio atsitiktinio kostelėjimo, vieningai užgniaužusi kvapą, pasinėrusi į garsus ir griausmingai prapliumpanti ovacijomis, kai išaušta padėkos metas. Žinoma, šie burtai veikia tik todėl, kad čia skamba ypatinga muzika. Birželio 8 d. šioje kamerinėje salėje svečiavosi švedų džiazo kontraboso legenda Larsas Danielssonas ir pianistas iš Martinikos, kylanti žvaigždė Grégory Privatas.

Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazo ir politikos užtaisas

Mėrso džiazo festivalyje apsilankius

Pripažinkime akivaizdybę: džiazas negali būti apolitiškas. Mėrso (Moers) džiazo festivalis (Vokietija), įvykęs gegužės 17–20 dienomis, jau penkiasdešimt trejus metus ne tik nesipriešina savo dalyvių polinkiui keisti pasaulį, o priešingai – atveria aikštelę diskusijoms, kuria areną susitikimams, provokuoja mąstyti apie dabartį ir istoriją, meno poveikį ir paskirtį, kviečia patirti bendrystę ir nenurimti siekiant tiesos. Šiais metais festivalio idėja vizualizavosi grafinių novelių, animacijos ir kompiuterinių žaidimų inspiruotu pavidalu: nepaprastų galių turintys muzikantai pavaizduoti tarsi superherojai, o jų piktųjų priešininkų gaują sudaro tuo pačiu stiliumi pieštos politikų, atsakingų dėl smurto, nelygybės ir kitokio kenkimo pasaulio visuomenėms, karikatūros.

Michiyo Yagi. D. Hoereno nuotr.
Michiyo Yagi. D. Hoereno nuotr.
Ansamblis „Ju/'Hoansi“. K. Zalesskaya nuotr.
Ansamblis „Ju/'Hoansi“. K. Zalesskaya nuotr.
Arto Lindsay. D. Hoereno nuotr.
Arto Lindsay. D. Hoereno nuotr.
Michiyo Yagi (koto) ir Zeena Parkins (arfa). N. Brinkmeierio nuotr.
Michiyo Yagi (koto) ir Zeena Parkins (arfa). N. Brinkmeierio nuotr.
Michiyo Yagi ir Hiroko Takahashi. N. Brinkmeierio nuotr.
Michiyo Yagi ir Hiroko Takahashi. N. Brinkmeierio nuotr.
Laima Slepkovaitė

Turinys ir forma

Įspūdžiai iš „Vilnius Mama Jazz 2024“

„Ai, nesvarbu forma, svarbu turinys“, – manau, daugelis esame taip pamąstę, atsikąsdami negražaus, tačiau gardaus pyrago, gaudami ne itin grakščiai suformuluotą malonų pasiūlymą ar vartydami kokį nevykusiai išleistą, bet įdomų leidinį. Festivalių atžvilgiu tai negalioja. Festivalyje ir turinys, ir forma yra kalbėjimo būdai bei žinučių perteikimo priemonės. Todėl norėčiau aptarti abu šiuos gegužės 23–26 dienomis vykusio festivalio „Vilnius Mama Jazz“ dėmenis, kurie jau metų metus išlieka ganėtinai netolygūs.

Trio „Ill Considered“. D. Klovienės nuotr.
Trio „Ill Considered“. D. Klovienės nuotr.
Cassie Kinoschi. D. Klovienės nuotr.
Cassie Kinoschi. D. Klovienės nuotr.
Emre Ramazanoglu. D. Klovienės nuotr.
Emre Ramazanoglu. D. Klovienės nuotr.
Idris Rahman. D. Klovienės nuotr.
Idris Rahman. D. Klovienės nuotr.
Mark Dresser, Larry Ochs. D. Klovienės nuotr.
Mark Dresser, Larry Ochs. D. Klovienės nuotr.
Rabih Abou-Khalil. D. Klovienės nuotr.
Rabih Abou-Khalil. D. Klovienės nuotr.
Grupė „seed. D. Klovienės nuotr.
Grupė „seed. D. Klovienės nuotr.
Satoko Fujii. D. Klovienės nuotr.
Satoko Fujii. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Colinas Stetsonas Vilniuje

Įspūdžiai iš koncerto

Likus mėnesiui iki koncerto bilietai buvo iššluoti! Kai į saksofonininko solo koncertą, numatytą pirmadienio (balandžio 22 d.) vakarą, per kelias dienas nuo paskelbimo išperkama tiek bilietų, kiek tik Šv. Kotrynos bažnyčia gali priimti klausytojų, tai aiškus signalas, kad įvykis – neeilinis. Iš tiesų taip ir buvo: „Improdimensijos“ kvietimu Vilnių aplankė Colinas Stetsonas.

Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Colin Stetson. T. Tereko nuotr.
Laima Slepkovaitė

„Emeritus“ ir „Muzikos magija“

Pora džiazo vakarų su patyrusių džiazmenų kvartetu

Muzikos salonų veikla sostinėje pastaruoju metu atrodo kiek pagyvėjusi, ir viena patraukliausių tokio pobūdžio salelių veikia adresu Šv. Stepono g. 12, su „Muzikos magijos“ iškaba. Klausytojai susirenka kiek anksčiau, yra kviečiami pasivaišinti puodeliu kavos, maloniai kalbinami erdvės šeimininkų ir palydimi užimti vietų patogiose kėdėse. Sūris, riešutai ir saldainiai skirti tam, kad maloniai nuteiktų muzikiniam potyriui ir būtų svetingumo ženklas – subtilus ir nekonkuruojantis su muzikine patirtimi.

Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. Organizatorių nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. Organizatorių nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. D. Klovienės nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazomanų mekoje

Įspūdžiai iš festivalio „Birštonas 2024“

Birštono džiazo festivalis – visų kitų džiazo festivalių motina, tėvas, brolis, sesė ir šventoji dvasia viename, tai džiazuomenės namai ir visų prisiekusiųjų džiazomanų suvažiavimas, kur susitinka visos muzikantų kartos, visų stilių ir konfesijų atstovai, vieningai švęsdami laisvę kurti. Jis visuomet ištikimas savo tikrajai misijai – atskleisti, parodyti, suteikti sceną nacionalinio džiazo autoriams ir stiprinti tarptautines jungtis, kurios yra reikšmingos mūsų improvizacijos meno raidai. Savo programa jis kuria tarytum kuo tikslesnę Lietuvos džiazo panoramos fotografiją, ir tas vaizdas tolydžio vis gražėja, todėl kiekvienas naujas festivalis atrodo dar geresnis nei ankstesni.

Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Didingas, geliantis ir guodžiantis

Įspūdžiai iš „Vilnius Jazz 2023“

Nė vienas žodis apie pasaulį krečiantį smurtą, nė viena palaikymo vėliava ar atviras šūkis nesudrumstė festivalio „Vilnius Jazz“ šventinės nuotaikos, bet visus penkis festivalio vakarus nuo spalio 12 iki 16 dienos į sceną lipo gyvi žmonės, savo kūryba transliuojantys tai, kuo jie tiki ir kas jiems rūpi. Todėl negaliu girdėti Vilniaus senajame teatre skambėjusių dešimties vakaro koncertų serijos tik kaip aukšto tarptautinio lygio prašmatnios programos, kokia didžiuotųsi ir gardžiuotųsi bet kuri pasaulio sostinė. Tarp natų pakibo neišsakytos mintys, neišrėktas skausmas, nenumalšinamo nerimo debesys su viltingais universalios harmonijos pragiedruliais.

Marijus Aleksa. D. Klovienės nuotr.
Marijus Aleksa. D. Klovienės nuotr.
Kristupas Gikas, Mėta Gabrielė Pelegrimaitė, Salomėja Kalvelytė. D. Klovienės nuotr.
Kristupas Gikas, Mėta Gabrielė Pelegrimaitė, Salomėja Kalvelytė. D. Klovienės nuotr.
Mikas Kurtinaitis. D. Klovienės nuotr.
Mikas Kurtinaitis. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas, Mats Gustafsson. D. Klovienės nuotr
Liudas Mockūnas, Mats Gustafsson. D. Klovienės nuotr
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Hamid Drake. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouaté, Famoudou Don Moye. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouaté, Famoudou Don Moye. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouate. D. Klovienės nuotr.
Dudu Kouate. D. Klovienės nuotr.
Famoudou Don Moye Odyssey & Legacy Quintet. D. Klovienės nuotr.
Famoudou Don Moye Odyssey & Legacy Quintet. D. Klovienės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 4  >>> Archyvas