Pokalbis su šokėja Evelina Kholod
Evelina Kholod šokio mokėsi Švedijos „Kävesta Danslinje“ mokykloje ir savo pirmąjį choreografinį darbą pristatė Martino Mutterio teatre. Vėliau baigė profesionalias šokio studijas „SOZO vim“ mokykloje Kaselyje, Vokietijoje. Studijuodama gavo tris šokio stipendijas ir turėjo galimybę šokti su tarptautinį pripažinimą pelniusiais choreografais. Trečiame kurse sukūrė choreografiją, kuri buvo pristatyta Kaselio kultūros centre „Dock4“.
Pokalbis su Indre Stakišaityte
Su scenos meno vadybos studijų magistre Indre Stakišaityte kalbamės apie baletą, stažuotę „Metropolitan Opera“ teatre, šokio piešinius, patirtį užsienyje ir teatro rinkodarą.
Pokalbis su „Skalvijos“ edukacinių programų vadove Vėjūne Dūdėniene
Vėjūnė Dūdėnienė – „Skalvijos“ kino centro edukacinių programų vadovė. Aistringai domėdamasi kinu ir švietimu, savo karjerą ji paskyrė prasmingų patirčių jauniesiems žiūrovams kūrimui. Per daugelį metų įgijo patirties kurdama ir valdydama edukacines kino programas, taip pat filmų platinimą, filmų peržiūras šeimoms, nacionalinį mokyklų projektą ir specialiai paaugliams skirtą dvejų metų kino mokyklą. Neseniai „Skalvija“ už savo edukacines iniciatyvas sulaukė pripažinimo „Europa Cinemas“ konferencijoje. Šia proga susitikome pasikalbėti apie jaunimo edukaciją ir arthauzo kino teatrus.
Pokalbis su šokėja ir choreografe Grėte Vosyliūte
Šiuolaikinio šokio studijas Amsterdamo teatro ir šokio akademijoje baigusi šokėja ir choreografe Grėtė Vosyliūtė dalyvavo tokiuose spektakliuose kaip „Lustopia“ (choreografai Silke Z., Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė, „Low Air“, 2024), „Me Two / Savoj krūvoj“ (choreografė Gudaitė, „Low Air“, 2021), „Spending Time Dancing“ (choreografas Matejus Kejžaras, Amsterdamo menų universitetas, 2024), „Empathic Chamber“ (choreografė Yasmine Hugonnet, Amsterdamo menų universitetas, 2023) ir kt.
Lietuviškas kinas Prancūzijoje
Smagu pradėti nuo minties, kad lietuviškas kinas užima vis svarbesnę vietą prancūziškoje aplinkoje. Tai galima drąsiai sakyti, net jei neminėtume Jono Meko ar kitų prancūzams pažįstamų mūsų šalies režisierių. Lietuvos kultūros sezonas, akivaizdu, suteikė papildomą impulsą dar didesniam frankofoniškos auditorijos, kritikų ir kultūrinių institucijų, tokių kaip Pompidou meno centras, dėmesiui pritraukti. Per filmų peržiūras, retrospektyvas ir diskusijas visoje Prancūzijoje lietuvių kinas atskleidžia savo gilumą, nagrinėdamas tapatybės ir atminties temas, kurios stipriai rezonuoja šiandieniniame pasaulyje.
Pokalbis su menininke Ona Juciūte
Menininkė, skulptorė Ona Juciūtė sukūrė scenografiją tokiems spektakliams kaip „Žmogus iš žuvies“ (rež. Eglė Švedkauskaitė, Jaunimo teatras, 2020), „Fossilia“(rež. Švedkauskaitė, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, LNDT, 2023), „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ (rež. Švedkauskaitė, LNDT, 2024) ir kt. Taip pat bendradarbiavo su teatrais „Hotel Pro Forma“ Kopenhagoje ir „Volksbühne“ Berlyne. Vykstant Lietuvos sezonui Prancūzijoje Juciūtė pristatė ne tik spektaklį „Fossilia“, bet ir asmeninę parodą „Legroom“.
Pokalbis su režisiere Egle Švedkauskaite
Paryžiuje rugsėjo 29 d. prasidėjo Lietuvos scenos menų vitrina „Focus Lituanie“ – Lietuvos sezono Prancūzijoje dalis. Prieš Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklio „Fossilia“ rodymą Théâtre de la Ville padalinyje Théâtre des Abbesses Monmartro rajone spalio 2–4 d. kalbamės su jo režisiere Egle Švedkauskaite.
Apie Lietuvos sezoną Prancūzijoje
Ilgai laukus, Lietuvos kultūros sezonas pasiekė Paryžiaus vartus ir mūsų menas pasklido po Prancūzijos sostinę. Vieni šio renginių ciklo laukė labiau už olimpines žaidynes, kiti abejojo, ar Lietuvos kultūra nepasiklys tarp gausybės olimpiados reklamos kampanijų ir po žaidynių vyksiančių diskusijų. Vis dėlto Sorbonos universiteto didžiajame amfiteatre suskambo „Kur giria žaliuoja“, Pompidou centre aidėjo sveikinimo kalbos, Paryžiaus rudens festivalyje kūrinį parodė Lina Lapelytė, o rugsėjo 29 d. Théâtre de la Ville prasidėjo „Focus Lituanie“ programa. Būtent apie pastaruosius įvykius ir noriu papasakoti. Bienvenue en France! Bienvenue à Paris! (Sveiki atvykę į Prancūziją! Sveiki atvykę į Paryžių!)
Pokalbis su baleto šokėja Liepa Mikaliūnaite
Balerina Liepa Mikaliūnaitė profesinį kelią pradėjo Lietuvoje – Eglės Špokaitės baleto mokykloje (dabar Lietuvos tarptautinė baleto akademija) ir Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje (pedagogė Jolanta Vymerytė). Trylikos metų išvyko mokytis į „Ellison Ballet“ mokyklą Niujorke. Daugybės tarptautinių baleto konkursų dalyvė ir laureatė stažavosi įvairiose šalyse, o 2023 m. tapo Švedijos karališkosios operos baleto trupės nare. Šoka tokiuose spektakliuose kaip „Manon“ (choreografas Kenneth’as MacMillanas), „Korsaras“ (choreografas José Martinezas pagal Marijų Petipą), „Spragtukas“ (choreografas Päras Isbergas), „Gulbių ežeras“, „Vasarvidžio nakties sapnas“ (choreografas Alexanderis Ekmanas) ir kt.
Pokalbis su šokėja Giedre Kirkile
Giedrė Kirkilė šoko tokiuose Vyčio Jankausko šokio teatro spektakliuose kaip „Dekreacija“ (2023), „Nematomas šokis“ (2021), „Agonija“ (2017), „Akloji dėmė“ (2015), „Judantys taikiniai“ (2011), „Liepsnos virš šaltojo kalno“ (2010), „Budėjimai“ (2008), „Žinia“ (2007) ir kt. 2023 m. sukūrė judesio monospektaklį „Kraitis“ („Vileišio 18“). Nuo 2014 m. dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA).