7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ignas Zalieckas

Ignas Zalieckas

Dirbti savo sode

Pokalbis su aktoriumi Matu Dirginčiumi

Aktorius Matas Dirginčius sukūrė vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Austerlicas“ (rež. Krystianas Lupa, Jaunimo teatras, 2020), „Žmogus iš žuvies“ (rež. Eglė Švedkauskaitė, Jaunimo teatras, 2020), „Vienos miško pasakos“ (rež. Yana Ross, Jaunimo teatras, 2019), „Orfeo. Miesto šviesos“ (rež. Naubertas Jasinskas, Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT), 2019), „Kandidas, arba Optimizmo mirtis“ (rež. Gildas Aleksa, „Teatronas“, 2019), „Otelas“ (rež. Aleksa, „Teatronas“, 2018) ir kt.

Matas Dirginčius spektaklio „Austerlicas“ repeticijoje. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius spektaklio „Austerlicas“ repeticijoje. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Ieva Kaniušaitė, Viktorija Kuodytė, Simonas Storpirštis, Asta Zacharovaitė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Ieva Kaniušaitė, Viktorija Kuodytė, Simonas Storpirštis, Asta Zacharovaitė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius ir Kristina Andrejauskaitė spektaklyje „Balkonas“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius ir Kristina Andrejauskaitė spektaklyje „Balkonas“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Balkonas“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Balkonas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aušra Pukelytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Aušra Pukelytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Dovilė Šilkaitytė, Vidas Petkevičius ir Matas Dirginčius spektaklyje „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Dovilė Šilkaitytė, Vidas Petkevičius ir Matas Dirginčius spektaklyje „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius ir Vitalija Mockevičiūtė spektaklyje „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Dirginčius ir Vitalija Mockevičiūtė spektaklyje „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Ignas Zalieckas

Antiherojaus reikia tam, kad spektaklio mechanizmas suktųsi

Pokalbis su Gediminu Rimeika

Aktorius Gediminas Rimeika sukūrė vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Apvalytieji“ (2016, rež. Oskaras Koršunovas, OKT), „Reikalai“ (2017, rež. Paulius Markevičius, Meno ir mokslo laboratorija), „#beskambučio“, (2017, rež. Paulius Tamolė, Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT), „Su(si)tikimas“, (2018, rež. Lauryna Liepaitė, Vilniaus miesto šokio teatras „Low Air“), „Sulėtintai“ (2019, rež. Anna Smolar, LNDT), „Respublika“ (2020, rež. Łukasz Twarkowski, LNDT) ir kt. Režisavo spektaklį „Žuvėdra (remix)“ (2019, „Menų spaustuvė“ ), kuriame vaidino vaikai.

Gediminas Rimeika spektaklyje „Sulėtintai“. D. Putino nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Sulėtintai“. D. Putino nuotr.
Ula Liagaitė ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Ula Liagaitė ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Gediminas Rimeika ir Jan Dravnel spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Gediminas Rimeika ir Jan Dravnel spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Errorai“. R. Davidonio nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Errorai“. R. Davidonio nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Errorai“. R. Davidonio nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Errorai“. R. Davidonio nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Su(si)tikimas“. D. Matvejevo nuotr.
Martynas Nedzinskas, Miglė Polikevičiūtė ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Sulėtintai“. D. Matvejevo nuotr.
Martynas Nedzinskas, Miglė Polikevičiūtė ir Gediminas Rimeika spektaklyje „Sulėtintai“. D. Matvejevo nuotr.
Ignas Zalieckas

Sustiprinti savo balsą

Pokalbis su Ieva Navickaite

Ieva Navickaitė – šokėja, šiuolaikinio šokio ir vizualiųjų menų studijas baigusi „Idyllwild Arts Academy“ Kalifornijoje. Dirbo su „Kibbutz“ šiuolaikinio šokio kompanija Izraelyje, šokio teatru „Aura“ Lietuvoje, „Cienfuegos Danza“ Ispanijoje, „Reut Shemesh Company“ Vokietijoje, „Bodytraffic Company“ Los Andžele ir kitais nepriklausomais kūrėjais bei choreografais.

Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė šokio spektaklio „Perdegęs superherojus“ eskize. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Navickaitė šokio spektaklio „Perdegęs superherojus“ eskize. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. V. Ruzgaitės nuotr.
Ieva Navickaitė. M. Moskwa nuotr.
Ieva Navickaitė. M. Moskwa nuotr.
Ieva Navickaitė. B. Bell nuotr.
Ieva Navickaitė. B. Bell nuotr.
Ieva Navickaitė. P. Palluet nuotr.
Ieva Navickaitė. P. Palluet nuotr.
Ignas Zalieckas

Šokis, peržengiantis laiką

Pokalbis su Agnija Šeiko

Agnija Šeiko – šokėja, choreografė, pedagogė, Šeiko šokio teatro vadovė. Ji yra sukūrusi daugiau nei tris dešimtis šiuolaikinio šokio ir muzikinių spektaklių, tarp jų: „Dykra“ (2011), „Dior in Moscow“(2016), „Metų laikai“ (2017), „Who the F**k is Alice?“ (2019), „Užpustyti“ (2019).

Agnija Šeiko spektaklio „Metų laikai“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Agnija Šeiko spektaklio „Metų laikai“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Užpustyti“. D. Bielkausko nuotr.
Agnija Šeiko spektaklyje „Dior in Moscow“. V. Petriko nuotr.
Agnija Šeiko spektaklyje „Dior in Moscow“. V. Petriko nuotr.
Scena iš spektaklio „Metų laikai“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Metų laikai“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Who the F**k is Alice“. „Kemel photography“
Scena iš spektaklio „Who the F**k is Alice“. „Kemel photography“
Ignas Zalieckas

Šokis išlaisvina nuo baimės patirti gėdą

Pokalbis su Airida Gudaite ir Laurynu Žakevičiumi

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius – šokėjai ir choreografai, Vilniaus miesto šokio teatro ir mokyklos „Low Air“ įkūrėjai ir pedagogai, sukūrę spektaklius „Feel-Link“ (2011), „Kelionė namo“ (rež. Vidas Bareikis, 2013), „Nuosprendis“ (2014), „Vaivorykštė“ (2015), „Šventasis pavasaris“ (2016), „Žaidimas baigtas“ (2016) ir „Su(si)tikimas“ (rež. Lauryna Liepaitė, 2018).

Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė spektaklyje „Žaidimas baigtas“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius spektaklyje „Žaidimas baigtas“. L. Vansevičienės nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Šokio filmas „Žaidimas baigtas“. „Low Air“ nuotr.
Ignas Zalieckas

Drabužis turi būti unikalus

Pokalbis su Liucija Kvašyte

Su drabužių dizainere Liucija Kvašyte kalbamės apie kūrybą teatre. Ji sukūrė kostiumus režisierės Uršulės Bartoševičiūtės spektakliams „Sniegas. Moteris. Dvikova“ (2019, Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatras), „Iš kūno ir kraujo“ (2020, Nacionalinis Kauno dramos teatras) bei „Sprendžiant Hedą“ (2020, Vilniaus mažasis teatras).

Liucija Kvašytė. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Kvašytė. D. Stankevičiaus nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas, Eglė Gabrėnaitė ir Kamilė Petruškevičiūtė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas, Eglė Gabrėnaitė ir Kamilė Petruškevičiūtė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Rumšas (jaun.) ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Rumšas (jaun.) ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Gaučas ir  Andrius Alešiūnas spektaklyje „Iš kūno ir kraujo“. D. Stankevičiaus nuotr.
Andrius Gaučas ir Andrius Alešiūnas spektaklyje „Iš kūno ir kraujo“. D. Stankevičiaus nuotr.
Ignas Zalieckas

Vyriškumo skulptūra

Artūro Areimos teatro spektaklis „Testas“

Kambarys, šaknimis apaugusios sienos, sutrūniję foteliai. Pasaulis po šeimos medžiu, ties Hado riba? O gal apsamanojusios šeimos schemos, paremtos ištikimybe? Priešakyje stovi virpantis, iš karto neaišku, ar iš pykčio, ar iš baimės, Pėteris (Rokas Petrauskas). Rankose tarsi šeimos medį jis laiko televizoriaus anteną.

Valerijus Kazlauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valerijus Kazlauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Ignas Zalieckas

Menas yra iliuzija, kuri apgauna

Pokalbis su kompozitore Agne Matulevičiūte

Kompozitorė Agnė Matulevičiūtė yra sukūrusi muziką daugiau nei dešimčiai spektaklių, yra muzikos festivalio „Muzika erdvėje“ meno vadovė, taip pat rašo muziką kinui, aktyviai bendradarbiauja su įvairių sričių menininkais, dalyvauja grupinėse parodose, meno ir šiuolaikinės muzikos festivaliuose, menininkų rezidencijose Lietuvoje bei užsienyje. Yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos doktorantė. Jos kūrinys „Synth porn“ šiemet pristatytas Vilniaus tarptautiniame teatro festivalyje „Sirenos“. Naujausias jos darbas teatre – muzika Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektakliui „Alisa“ (rež. Antanas Obcarskas).

Agnė Matulevičiūtė. V. Pluko nuotr.
Agnė Matulevičiūtė. V. Pluko nuotr.
Edvinas Kopcevas ir Agnė Matulevičiūtė muzikiniame videoperformanse „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Edvinas Kopcevas ir Agnė Matulevičiūtė muzikiniame videoperformanse „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Muzikinis videoperformansas „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Muzikinis videoperformansas „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Muzikinis videoperformansas „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Muzikinis videoperformansas „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Muzikinis videoperformansas „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Muzikinis videoperformansas „Synth porn“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Ignas Zalieckas

Surasti ir suprasti niuansus

Pokalbis su Sergejumi Ivanovu

Pastaruosius svarbiausius vaidmenis Jaunimo teatro aktorius Sergejus Ivanovas sukūrė Eimunto Nekrošiaus spektaklyje „Cinkas (Zn)“ (2017), Yanos Ross „Vienos miško pasakose“ (2019) bei Krystiano Lupos „Austerlice“ (2020). Su aktoriumi ir muzikos grupės „Solo ansamblis“ nariu kalbamės apie aktorystę, muziką ir kūrybos tikslą.

Sergejus Ivanovas. Jaunimo teatro nuotr.
Sergejus Ivanovas. Jaunimo teatro nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Danutė Kuodytė spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Danutė Kuodytė spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Cinkas (Zn)“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Cinkas (Zn)“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Vienos miško pasakos“. L. Vansevičienės nuotr.
Ignas Zalieckas

Iš tylos ateina dialogas

„Dialogai“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Įėjus pro renovuojamo Lietuvos nacionalinio dramos teatro duris pasitinka faneros lakštai, dar vis seni laiptai, žymintys kelionę laiku. „Studijoje“ išvystu į amfiteatrą panašią pilkos spalvos spektaklio „Dialogai“ scenografiją. Seniai girdėta, kad jaunas režisierius imtųsi sudėtingo antikinio veikalo, ypač Platono.

Šarūnas Zenkevičius, Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Šarūnas Zenkevičius, Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Šarūnas Zenkevičius spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Šarūnas Zenkevičius spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Elzė Gudavičiūtė, Šarūnas Zenkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Elzė Gudavičiūtė, Šarūnas Zenkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Elzė Gudavičiūtė, Šarūnas Zenkevičius, Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Elzė Gudavičiūtė, Šarūnas Zenkevičius, Povilas Jatkevičius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Dialogai“. D. Matvejevo nuotr.