7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Rodo TV

Jonas Ūbis

Maištininkai ir gegužė

Krėsle prie televizoriaus

1968-ųjų studentų revoliucija Paryžiuje – mėgstama ne tik prancūzų kino tema. Prie jos nuolat grįžta ir tuometiniai maištautojai, ir jų vaikai bei anūkai, o šios revoliucijos lozungus gali pamatyti ir dabar. Jie visai nepaseno. Dažniausiai 1968-ųjų gegužę gaubia nostalgija. „LRT Plius“ (6 d. 21.33) primins Michelio Hazanaviciaus filmą „Manasis Godard’as“, pasakojantį apie revoliucingiausią 1968-ųjų gegužės kino kūrėją Jeaną-Lucą Godard’ą.

„Manasis Godard’as“
„Manasis Godard’as“
„Mano mama“
„Mano mama“
„Raudonasis žvirblis“
„Raudonasis žvirblis“
Jonas Ūbis

Geriau vėliau negu niekad

Krėsle prie televizoriaus

Paragvajaus režisieriaus Marcelo Martinessi debiutas „Paveldėtojos“ („LRT Plius“, 29 d. 21.33) – kuklus filmas. Jame nebus formos fejerverkų ar kitokių bandymų patikti žiūrovams, tačiau „Paveldėtojos“ užburia subtiliu, pustoniais tapomu pasakojimu.

„Paveldėtojos“
„Paveldėtojos“
„Venecija“
„Venecija“
„Plačiai užmerktos akys“
„Plačiai užmerktos akys“
„Kvadratas“
„Kvadratas“
Jonas Ūbis

Aukų privilegijos

Krėsle prie televizoriaus

Pandemijos realybė nyki, todėl kiekvienas savaip bando nuo jos pasislėpti. Vis dažniau bėgu į jutubą, kur gyvenimą iš tikrųjų praskaidrina tiesioginės koncertų transliacijos. Kai matau, kad prisijungia vis daugiau laukiančiųjų koncerto pradžios, o kameros rodo susirinkusius salėje, ir pats pasijuntu esąs tarp jų – besišnekančių su pažįstamais, ieškančių savo vietos, skaitančių programėlę. Žinoma, galėčiau koncertą pasižiūrėti ir vėliau, bet labai jau brangus dalyvavimo tą pačią akimirką kažkur toli vykstančiame koncerte efektas.

„Egzaminas“
„Egzaminas“
„Jasminum“
„Jasminum“
„Dypanas“
„Dypanas“
„Kafarnaumas“
„Kafarnaumas“
Jonas Ūbis

Kai griūva pasaulis

Krėsle prie televizoriaus

Tiršta migla, asfaltuotas kelias, nuo jo nuvažiuojantis automobilis, kuris krinta į pilką nežinią. Tai tik keli netoli gyvenančios šeimos tragedijos elementai. Nuo šios akimirkos šeimos kasdienybę persmelks skausmingas per avariją žuvusios moters – žmonos, motinos, močiutės – ilgesys. Pasak islandų, kai dangaus spalva susilieja su žiemos kraštovaizdžiu, išnyksta riba tarp dangaus ir žemės, gali bendrauti mirusieji ir gyvieji.

„Balta, balta diena“
„Balta, balta diena“
„Tikras išbandymas“
„Tikras išbandymas“
„Ateitis“
„Ateitis“
„Tikras išbandymas“
„Tikras išbandymas“
Jonas Ūbis

Dideli ir maži gyvūnai

Krėsle prie televizoriaus

Jerzy Stuhro filmo „Didelis gyvūnas“ („LRT Plius“, balandžio 2 d. 21.30) istorija ilga. Jo scenarijų parašė Krzysztofas Kieślowskis pagal Kazimierzo Orłosio apsakymą, kuris buvo išspausdintas 1972-aisiais. Netrukus Kieślowskis gavo teisę jį ekranizuoti, bet Orłosis atsidūrė uždraustų rašytojų sąraše ir filmą kurti Lenkijoje buvo neįmanoma.

„Didelis gyvūnas“
„Didelis gyvūnas“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Ieškomiausias žmogus“
„Ieškomiausias žmogus“
Jonas Ūbis

Dabarties diagnozės

Krėsle prie televizoriaus

Televizijos žmonės vis dažniau primena mano kompiuterį. Jis kartais apsimeta gyvu ir sugrįžus prie pradėto teksto išmeta kažką panašaus į „Malonu vėl matyti“. Taip ir televizijos laidų vedėjai stengiasi būti malonūs, mandagūs, bet jų klausydamasis imu abejoti, ar tai gyvas žmogus, ką jau kalbėti apie velykinius cukrinius kunigėlius, kurie jau nuo kovo pradžios šmėkščioja laidų anonsuose. Tai suprantama, juk netrukus Velykos ir vėl užlies mišių, bažnytinio kičo ir šventinių koncertų banga.

„Kol kregždės sugrįš“
„Kol kregždės sugrįš“
„Kito gyvenime“
„Kito gyvenime“
„Komivojažerius“
„Komivojažerius“
Jonas Ūbis

Svajonės puošia

Krėsle prie televizoriaus

Knygos „Bloga moteris ir naujoji femme fatale šiuolaikiniame kine“ („The Nasty Woman and the Neo Femme Fatale in Contemporary Cinema“) autorė Agnieszka Piotrowska mano, kad šiuolaikiniuose filmuose ir serialuose apstu naujo tipo veikėjų, kurios vis drąsiau kovoja su patriarchatu.

„Dingusi“
„Dingusi“
„Juodosios mišios“
„Juodosios mišios“
„Gražus sūnus“
„Gražus sūnus“
Jonas Ūbis

Pabėgimų kronikos

Krėsle prie televizoriaus

Filmą „Vasaros paukščiai“ (TV3, 13 d. 22.39) kūrė garsus duetas iš Lotynų Amerikos – Ciro Guerra ir Cristina Gallego. Filmas prasideda beveik kaip dokumentinis – senas indėnas piemuo mėlyno dangaus fone dainuoja apie garbę, praradimą ir godulį. Ties 7-ojo ir 8-ojo dešimtmečių riba Kolumbijos pakraštyje gyvena sena ir garbinga šeima.

„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Vasaros paukščiai“
„Viskas ore!“
„Viskas ore!“
„Viskas ore!“
„Viskas ore!“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
„Oazė. Žaidimas prasideda“
Jonas Ūbis

Nebijokime prisiminimų

Krėsle prie televizoriaus

Psichiatrai ir psichologai su baime laukia pandemijos pabaigos, užtat įvairių bažnyčių ar sektų atstovai, regis, tik trina rankas. Jų poreikis neabejotinai išaugs. Bet ne todėl noriu dar kartą parekomenduoti Paulo Thomo Andersono „Mokytoją“ (LNK, 9 d. 22.30), nors filmas gali tapti ir perspėjimu.

„Mokytojas“
„Mokytojas“
„Gyvenimas aukštybėse“
„Gyvenimas aukštybėse“
„Bodo“
„Bodo“
Jonas Ūbis

Pasižiūrėti kitaip

Krėsle prie televizoriaus

Gal kalta pandemija, bet anksčiau nerodytų filmų televizijų programose padaugėjo. Tik nežinau, ar televizorius, internetas, gausūs serialai ir kitokios virtualios pramogos vis dar džiugina akis ir ausis. Bet pabandykime įsigilinti į kelis šios savaitės pasakojimus.

„Asmeninė pirkėja“
„Asmeninė pirkėja“
„Naktiniai gyvuliai“
„Naktiniai gyvuliai“
„Buvusioji“
„Buvusioji“
  PUSLAPIS IŠ 36  >>> Archyvas