7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Rodo TV

Jonas Ūbis

Marginalai, rykliai ir mes

Krėsle prie televizoriaus

Tokių sėkmingų filmų kaip George’o Roy’aus Hillo „Apgaulė“ (LRT, šiąnakt, 23 d. 00.15) kino istorijoje nedaug. 1973-iaisiais pasirodęs filmas, kurio herojai – 4-ojo dešimtmečio sukčiai, trokštantys atkeršyti už draugo mirtį, pelnė septynis „Oskarus“, originalus filmo pavadinimas „The Sting“ tapo šnekamosios kalbos dalimi, o Roberto Redfordo ir Paulo Newmano duetas iki šiol atrodo nepralenktas, kad ir kaip Quentinas Tarantino stengtųsi įrodyti, jog jiems prilygsta Leonardo DiCaprio ir Bradas Pittas jo filme „Vieną kartą Holivude“.

„Apgaulė“
„Apgaulė“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Bumerangas“
„Bumerangas“
„Su gimtadieniu!“
„Su gimtadieniu!“
Jonas Ūbis

Vaiko ir filosofo žvilgsniu

Krėsle prie televizoriaus

Komercinis kinas neatsisako minties šviesti liaudies masių, nesvarbu, kokiame žemyne jos gyventų. Pastaraisiais metais dažnai pasirenkamos katastrofų, siaubo, apokaliptinio filmo konvencijos. Kalbėdami apie grėsmę žmonijai, tokie filmai dažniausiai aiškina ekologiško gyvenimo taisykles.

„Godzila“
„Godzila“
„Vis dar Elis“
„Vis dar Elis“
„Tobula žmona“
„Tobula žmona“
„Inspektorius Belami“
„Inspektorius Belami“
Jonas Ūbis

Bjaurūs, pikti, meluojantys

Krėsle prie televizoriaus

Kai televizoriaus ekrane matau politikų ir politikių, ministrų ir ministrių veidus, kai klausausi jų negyvos, plastmasinės kalbos, jų primityvių argumentų, apima bejėgiškumo jausmas ir neviltis. Jei prieš trisdešimt metų kas būtų pasakęs, kad lietuviai nuoširdžiai pamils komunistę aukštosios partinės mokyklos dėstytoją, būčiau pasukiojęs prie smilkinio pirštą. Dabar taip pat nuoširdžiai mylimi nacionalistai, homofobai ar tiesiog apgailėtini fašistėliai.

Kadras iš filmo „Valdžia“
Kadras iš filmo „Valdžia“
Kadras iš filmo „Žmonių vardai“
Kadras iš filmo „Žmonių vardai“
Jonas Ūbis

Suprasti tikrovę, maištauti prieš ją

Krėsle prie televizoriaus

Roy’aus Anderssono filmas „Apie begalybę“ („LRT Plius“, šįvakar, spalio 1 d. 21.30) – dar vienas režisieriaus bandymas suvokti, kas yra žmogus, jo kasdienybė, vienatvė ir neviltis. Keista, bet pandemijos patirtis, regis, sustiprina Anderssono mintį, kad tik suvokę būties trapumą sugebame įvertinti tai, ką turime. Priešingai nei dauguma kino moralistų, režisierius nepamokslauja, neaiškina, kaip reikia gyventi.

„Apie begalybę“
„Apie begalybę“
„Ištraukti peiliai“
„Ištraukti peiliai“
„Švytinti tamsoje“
„Švytinti tamsoje“
Jonas Ūbis

Ilgos ir trumpos valandos

Krėsle prie televizoriaus

Barry Selas buvo keleivinių lėktuvų lakūnas, dirbęs ir CŽV, ir Medeljino narkotikų karteliui. Kontrabanda vežiodamas narkotikus ir būdamas slaptasis informatorius, jis užsidirbo milijonus ir sumaniai pasinaudojo 8-ojo ir 9-ojo dešimtmečių JAV politikos balaganu. Sealo istoriją Limanas pagardina žiupsneliu nostalgijos – VHS poetika persmelkia filmą, jo ritmas įtraukiantis, bet asmenybei vietos nelieka. Nors, kita vertus, ar Cruise’as ją suvaidintų?

„Tamsiausia valanda“
„Tamsiausia valanda“
„Baris Sylas – Amerikos sukčius“
„Baris Sylas – Amerikos sukčius“
„Balandis tupėjo ant šakos ir mąstė apie būtį“
„Balandis tupėjo ant šakos ir mąstė apie būtį“
Jonas Ūbis

Tikresnės realybės pasakojimai

Krėsle prie televizoriaus

Kasdienybė dažnai būna dramatiškesnė nei tai, ką matome istoriniuose filmuose ar melodramose. Bet ją parodyti sugeba ne kiekvienas režisierius. Pirmiausia jis turi būti idealus tikrovės stebėtojas. Toks yra Roy’us Anderssonas.

„Tu gyvendamas džiaukis“
„Tu gyvendamas džiaukis“
„Lara“
„Lara“
„Operacija „Finalas“
„Operacija „Finalas“
„Vienintelė galimybė“
„Vienintelė galimybė“
Jonas Ūbis

Vertybių ribos

Krėsle prie televizoriaus

Tarptautinio pripažinimo ir kritikos dėmesio Roy’us Anderssonas sulaukė, kai Kanų žiuri prizu 2000-aisiais buvo apdovanotas jo filmas „Dainos iš antro aukšto“ („LRT Plius“, šįvakar, 10 d. 21.30). Tada ne vienas nustebo, kad filmo kūrėjas visai ne debiutantas, bet brandus menininkas. Tai buvo trečias Anderssono filmas, tik sukurtas po ilgos, dvidešimt penkerius metus trukusios pertraukos.

„Dainos iš antro aukšto“
„Dainos iš antro aukšto“
„Visi pasaulio pinigai“
„Visi pasaulio pinigai“
„Viktorija ir Abdulas“
„Viktorija ir Abdulas“
„Kalnai tarp mūsų“
„Kalnai tarp mūsų“
Jonas Ūbis

Už tikrovės fasado

Krėsle prie televizoriaus

Gal tik man taip sekasi, bet vasarą retkarčiais įsijungęs televizorių būtinai pamatydavau kokios nors LRT laidos anonsą, o jame – būtinai virėją Beatą. Vulgariai kvatojančią, vartančią akis lyg blogame filme, garsiai rėkiančią, agituojančią skiepytis...

„Sulaužytos gėlės“
„Sulaužytos gėlės“
„Į naktį“
„Į naktį“
„Švediška meilės istorija“
„Švediška meilės istorija“
Jonas Ūbis

Pamiršus baimę

Krėsle prie televizoriaus

Ingmaras Bergmanas laikomas vienu didžiausių kino kūrėjų. Padedamas Liv Ullmann, Bibi Andersson, Maxo von Sydowo, Ingrid Thulin ir kitų ištikimų talentingų bendradarbių, jis sugebėjo į kino materiją įdiegti tai, kas iki tol kinui atrodė svetima, – transcendentinę filosofiją ir psichologinę analizę, pasiekiančią slapčiausias žmogaus sielos gelmes.

„Ingmaro Bergmano beieškant“
„Ingmaro Bergmano beieškant“
„Toks gyvenimas!“
„Toks gyvenimas!“
„Noting Hilas“
„Noting Hilas“
Jonas Ūbis

Pabaisų laikas

Krėsle prie televizoriaus

Johno Krasinskio „Tylos zona“ (LNK, šiąnakt, 19 d. 02.15) – siaubo filmas, perkeliantis į netolimą ateitį. Ebotų šeima gyvena uždaroje erdvėje – jų nuošali ferma atrodo lyg gyvybės sala neaiškios kilmės pabaisų terorizuojamoje teritorijoje.

„Tylos zona“
„Tylos zona“
„Šešėlių namai“
„Šešėlių namai“
„Laimingasis Ladzaras“
„Laimingasis Ladzaras“
„Išdavikas“
„Išdavikas“
  PUSLAPIS IŠ 37  >>> Archyvas