7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatras

Kamilė Žičkytė

O kam nebūna?

Audioserialas „Šiaurės miestelis“

Prisipažinsiu, nesu didelė radijo ar dabar taip išpopuliarėjusių tinklalaidžių mėgėja, o senųjų LRT radijo spektaklių ar tauriais, bet taip giliai praeity dingusių aktorių balsais skaitomų knygų ištraukų prisiminimai grįžta ne tik su sentimentais, bet ir su naftalino kvapu, tad norisi ir vėl juos nugramzdinti. Vis dėlto pandemija ir riboti filmų bei serialų resursai ne tik grąžino prie knygų, bet ir privedė prie karantininiam pasauliui labai palankių, tačiau dar neatrastų žemių.

Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Gelminė Glemžaitė ir Laurynas Jurgelis audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Gelminė Glemžaitė ir Laurynas Jurgelis audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Laurynas Jurgelis ir Aistė Zabotkaitė audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Laurynas Jurgelis ir Aistė Zabotkaitė audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Gelminė Glemžaitė, Laurynas Jurgelis ir Simonas Dovidauskas audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Gelminė Glemžaitė, Laurynas Jurgelis ir Simonas Dovidauskas audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Išsivaduoti iš savęs

„Sprendžiant Hedą“ Vilniaus mažajame teatre

Skiriamasis režisierės Uršulės Bartoševičiūtės spektaklių bruožas – klasikinių kūrinių perdirbiniai: Antono Čechovo pjesių spektaklyje „Sniegas. Moteris. Dvikova“ (2019) pagal slovakų dramaturgo Viliamo Klimáčeko pjesę „Čechovas – boksininkas“, biblinės Kaino ir Abelio istorijos bei George’o Gordono Byrono misterijos „Kainas“ transformacija spektaklyje „Iš kūno ir kraujo“ (2020) pagal Mato Vildžiaus dramaturgiją bei Henriko Ibseno „Hedos Gabler“ perkūrimas naujausiame režisierės spektaklyje „Sprendžiant Hedą“ pagal amerikiečių dramaturgo Jono Kleino pjesę.

Kamilė Petruškevičiūtė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas, Eglė Gabrėnaitė ir Kamilė Petruškevičiūtė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas, Eglė Gabrėnaitė ir Kamilė Petruškevičiūtė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė, Tomas Kliukas ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė, Tomas Kliukas ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas ir Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas ir Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Ignas Zalieckas

Vyriškumo skulptūra

Artūro Areimos teatro spektaklis „Testas“

Kambarys, šaknimis apaugusios sienos, sutrūniję foteliai. Pasaulis po šeimos medžiu, ties Hado riba? O gal apsamanojusios šeimos schemos, paremtos ištikimybe? Priešakyje stovi virpantis, iš karto neaišku, ar iš pykčio, ar iš baimės, Pėteris (Rokas Petrauskas). Rankose tarsi šeimos medį jis laiko televizoriaus anteną.

Valerijus Kazlauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valerijus Kazlauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rokas Petrauskas spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Žičkytė

Teatre reikia kurti, o ne įtikti

Pokalbis su režisiere Egle Švedkauskaite

Metų pradžia – geras laikas atsigręžti atgal ir peržvelgti praėjusius metus. Tokio pokalbio pakviečiau jaunosios kartos režisierę Eglę Švedkauskaitę. Matyt, abiem reikėjo progos ištrūkti iš namų ir pasvajoti apie kartu su gamta pamažu atgimsiantį teatrinį pasaulį, pasikalbėti apie Eglės patirtis dirbant su režisieriais Łukaszu Twarkowskiu ir Janu Fabre’u, pliusus bei minusus asistuojant ir asmenines režisūrines ambicijas.

Łukaszas Twarkowskis ir Eglė Švedkauskaitė spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Łukaszas Twarkowskis ir Eglė Švedkauskaitė spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Švedkauskaitė. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Švedkauskaitė. A. Vasilenko nuotr.
Viktorija Kuodytė ir Asta Zacharovaitė spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Viktorija Kuodytė ir Asta Zacharovaitė spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Ieva Kaniušaitė, Simonas Storpirštis, Viktorija Kuodytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Ieva Kaniušaitė, Simonas Storpirštis, Viktorija Kuodytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Simonas Storpirštis, Ieva Kaniušaitė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Simonas Storpirštis, Ieva Kaniušaitė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Sapnai man yra būdas pažinti tikrovę

Pokalbis su Žilvinu Vingeliu

Teatro režisierius, vienas iš „Kosmos Theatre“ įkūrėjų Žilvinas Vingelis gilinasi į pasąmoningą, sapnišką pasaulį, vizualųjį teatrą ir tam pasitelkia šiuolaikines technologijas. Pasaulį sukausčiusi pandemija nesustabdė režisieriaus darbų, jis kryptingai juda į priekį. Apie tai – mūsų virtualus pokalbis.

Žilvinas Vingelis. D. Gecaitės („Kosmos Theatre“ archyvo) nuotr.
Žilvinas Vingelis. D. Gecaitės („Kosmos Theatre“ archyvo) nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas ir Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas ir Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Paulina Simutytė spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Paulina Simutytė spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas  internetiniame spektaklyje „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Gytis Laskovas internetiniame spektaklyje „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kol mušasi dramaturgas su režisieriumi, laimi dailininkas

Vilniaus teatro „Lėlė“ spektaklis „O Viešpatie, Lietuva!“

„Gausiais dantų kalenimais, garsiais cypimais ir audringais padraskymais į naujas svetainės kėdes“ Lietuva atsisveikino su nelemtaisiais 2020-aisiais – epidemijos, karantino ir Metalinės Žiurkės metais. Citata pasiskolinta iš dar praeitų metų gruodžio 10 d. įvykusios virtualios Vilniaus teatro „Lėlė“ premjeros „O Viešpatie, Lietuva!“, spektaklio dramaturgas ir režisierius Ainis Storpirštis.

Simonas Storpirštis spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Simonas Storpirštis spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Erika Gaidauskaitė ir Simonas Storpirštis spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Erika Gaidauskaitė ir Simonas Storpirštis spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Imantas Precas spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Imantas Precas spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Lijana Muštašvili spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Lijana Muštašvili spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Gabija Urniežiūtė spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Gabija Urniežiūtė spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Gabija Urniežiūtė ir Dainius Tarutis spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Gabija Urniežiūtė ir Dainius Tarutis spektaklyje „O Viešpatie, Lietuva!“. L. Vansevičienės nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Neišnykstanti cirko magija

Pokalbis su „Cirko Sapiens“ bendruomene

Su pirmojo Lietuvoje šiuolaikinio cirko centro „Cirko Sapiens“ vadove Monika Citvaraite-Lansbergiene bei trimis jo mokytojais, Suomijos cirko mokyklos SaSak (Salpaus Circus Artist Education) absolventais Kęstu Matusevičiumi (akrobatika), Aino Mäkipää (žongliravimas, vaikščiojimas ant lyno, kiniškas stulpas) bei Lyla Goldman (oro akrobatika) kalbamės virtualiai.

Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius ir Džiugas Kunsmanas cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius ir Džiugas Kunsmanas cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius, Džiugas Kunsmanas ir Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius, Džiugas Kunsmanas ir Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Greta Vilnelė

Pabaiga be galo

Apie „Teatrono“ spektaklį „The Final Final Final“

Gruodžio 5 d. virtualioje „Tiketa“ platformoje „Teatronas“ pristatė premjerą – kulminacinį spektaklį „The Final Final Final“. Gildo Aleksos režisuotas spektaklis iš pirmo žvilgsnio neturi nei pradžios, nei pabaigos – tai viena didelė žinomų knygų, filmų ir spektaklių pabaigų fragmentų puokštė.

Milda Naudžiūnaitė, Milda Jonaitytė ir Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Milda Naudžiūnaitė, Milda Jonaitytė ir Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Milda Naudžiūnaitė spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Milda Naudžiūnaitė spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Džiugas Kunsmanas spektaklyje „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „The Final Final Final“. D. Ališausko nuotr.
Miglė Munderzbakaitė

Ginklo negali nepanaudoti

Vilniaus mažojo teatro spektaklis „Sprendžiant Hedą“

Norvegų dramaturgo Henriko Ibseno pjesė „Heda Gabler“ (1891 m.) buvo daug kartų atkartota ir interpretuota skirtingomis medijomis, daugybę kartų pagrindinė veikėja po ne mažiau už Hamleto efektingų vidinių konfliktų mirė tekste, scenoje, ekrane. Nors teatro istorijoje moterų personažams skiriama gerokai kuklesnė pozicija, Heda įsitvirtino.

Tomas Kliukas, Eglė Gabrėnaitė ir Kamilė Petruškevičiūtė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Tomas Kliukas, Eglė Gabrėnaitė ir Kamilė Petruškevičiūtė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Vytautas Rumšas (jaun.) spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolis Kasperavičius spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Eglė Gabrėnaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Eglė Gabrėnaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Rumšas (jaun.) ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Rumšas (jaun.) ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.

Įsimintiniausi 2020 m. teatro ir šokio įvykiai

Puikiai pamenu tą dieną – ruošėmės Vilniaus mažojo teatro jubiliejui. Po poros savaičių turėjo įvykti „Čia nebus mirties“ premjera, ir staiga žinia – viskas stabdoma. Tą ankstyvo pavasario popietę viskas persivertė

Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Sergejus Ivanovas ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Austerlicas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Internetinis spektaklis „#Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „#Protestas“. T. Tereko nuotr.
Eglė Mikulionytė performanse „Lūkesčiai ir kitos prekės“. D. Matvejevo nuotr.
Eglė Mikulionytė performanse „Lūkesčiai ir kitos prekės“. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 76  >>> Archyvas