7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Agnė Zėringytė

Agnė Zėringytė

Nejutau, kad ką nors aukoju dėl baleto

Pokalbis su šokėju Victoru Coffy

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje Victoras Coffy šoka jau aštuntą sezoną. Studijų metus šokėjas praleido Paryžiuje – mokėsi Paryžiaus operos baleto mokykloje ir Prancūzijos aukštojoje nacionalinėje muzikos ir šokio konservatorijoje. Per savo karjeros metus Lietuvoje šoko daugelyje LNOBT repertuaro spektaklių.

Victoras Coffy balete „La strada“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy balete „La strada“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy ir Kristina Gudžiūnaitė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy ir Kristina Gudžiūnaitė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Kotryna Rudych ir Victoras Coffy balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Kotryna Rudych ir Victoras Coffy balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Kotryna Rudych ir Victoras Coffy balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Kotryna Rudych ir Victoras Coffy balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy ir Julija Šumacherytė balete „La strada“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy ir Julija Šumacherytė balete „La strada“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy ir Julija Šumacherytė balete „La strada“. M. Aleksos nuotr.
Victoras Coffy ir Julija Šumacherytė balete „La strada“. M. Aleksos nuotr.
Jeronimas Krivickas ir Victoras Coffy balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Jeronimas Krivickas ir Victoras Coffy balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Kiekvienas judesys – dalelė istorijos

Pokalbis su šokėja Miryam Roca Cruz

Baleto šokėja iš Ispanijos Miryam Roca Cruz, baigusi Maríos de Ávilos šokio akademiją, kelis sezonus šoko Bulgarijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) trupės prisijungė 2020 m., dar siautėjant pandemijai. Cruz šoka tokiuose baletuose kaip „Snieguolė ir septyni nykštukai“, „Don Kichotas“, „Žizel“ (choreografė Lola de Ávila, 2020), „Parkas“ (chor. Angelinas Preljocajas, 2024), „Piaf“ (chor. Mauro Bigonzetti, 2017), „Barbora Radvilaitė“ (chor. Anželika Cholina, 2011) ir kiti.

Miryam Roca Cruz balete „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Miryam Roca Cruz balete „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Miryam Roca Cruz balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Miryam Roca Cruz balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Miryam Roca Cruz choreografinėje kompozicijoje „Sielos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Miryam Roca Cruz choreografinėje kompozicijoje „Sielos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Miryam Roca Cruz. A. Muriel nuotr.
Miryam Roca Cruz. A. Muriel nuotr.
Ernestas Barčaitis ir Benjaminas Thomas Davisas choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Ernestas Barčaitis ir Benjaminas Thomas Davisas choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Benjaminas Thomas Davisas ir Ernestas Barčaitis choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Benjaminas Thomas Davisas ir Ernestas Barčaitis choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Benjaminas Thomas Davisas ir Ernestas Barčaitis choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Benjaminas Thomas Davisas ir Ernestas Barčaitis choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Benjaminas Thomas Davisas ir Ernestas Barčaitis choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Benjaminas Thomas Davisas ir Ernestas Barčaitis choreografinėje kompozicijoje „Dous Galos“ („Kūrybinis impulsas“). M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Šokdamas esu savo vietoje

Pokalbis su baleto solistu Genadijumi Žukovskiu

Su baleto primarijumi Genadijumi Žukovskiu kalbamės po neseniai įvykusio jo sugrįžimo į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) sceną. Dėl patirtos traumos šokėjas kurį laiką negalėjo šokti, o grįžęs pasirodė spektaklyje „Parkas“ (choreografas Angelinas Preljocajas, 2024). LNOBT nuo 2011 m. šokantis Žukovskis sukūrė daugelį pagrindinių vaidmenų repertuaro spektakliuose. Į Lietuvą šokėjas atvyko iš Baltarusijos, kur 2008 m. baigė Valstybinį choreografijos koledžą.

Genadijus Žukovskis ir Kristina Gudžiūnaitė balete „Bajaderė“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Kristina Gudžiūnaitė balete „Bajaderė“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Julija Stankevičiūtė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Julija Stankevičiūtė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Kristina Gudžiūnaitė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Kristina Gudžiūnaitė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Kristina Gudžiūnaitė ir Genadijus Žukovskis balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Kristina Gudžiūnaitė ir Genadijus Žukovskis balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina ir Genadijus Žukovskis šokio spektaklyje „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina ir Genadijus Žukovskis šokio spektaklyje „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Marija Kastorina šokio spektaklyje „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis ir Marija Kastorina šokio spektaklyje „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Judesiu kalbėti lengviau

Pokalbis su baleto šokėju Lorenzo Epifani

Lorenzo Epifani – italų kilmės baleto šokėjas, prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto trupės prisijungęs 2019 metais. Mokėsi „La Scala“ teatro mokykloje ir Anglijos nacionalinėje baleto mokykloje. Šiuo metu LNOBT trupėje kuria įvairius vaidmenis klasikiniuose ir šiuolaikiniuose baletuose.

Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani ir Vakarė Radvilaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani ir Vakarė Radvilaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Vakarė Radvilaitė ir Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Vakarė Radvilaitė ir Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Imanolis Sastre’as ir Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Imanolis Sastre’as ir Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani balete „Bajaderė“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani balete „Bajaderė“. M. Aleksos nuotr.
Jade Isabella Longley ir Lorenzo Epifani balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Jade Isabella Longley ir Lorenzo Epifani balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Lorenzo Epifani balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Lorenzo Epifani balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Marine Pontarlier, Lorenzo Epifani ir Julija Stankevičiūtė balete „Pachita“. M. Aleksos nuotr.
Marine Pontarlier, Lorenzo Epifani ir Julija Stankevičiūtė balete „Pachita“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Šokis atveria nežinomas asmenybės puses

Pokalbis su baleto šokėju Joao Jezleriu

Su Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto trupės nariu Joao Jezleriu susitinkame tarp intensyvių spektaklio „Arlekino milijonai“ repeticijų. Šokėjui tai jau ketvirtas sezonas Lietuvoje. Iš Brazilijos kilęs Jezleris, mokęsis baleto ir meno mokykloje Berlyne, tapo Sakartvelo valstybinio operos ir baleto teatro trupės nariu, tačiau po kovido pandemijos karjerą tęsia Lietuvoje. Sukūrė vaidmenis tokiuose LNOBT baleto spektakliuose kaip „Užburtos akys“ (choreografė Edita Stundytė, 2022), „Barbora Radvilaitė“ (choreografė Anželika Cholina, 2011), „Infra“ (choreografas Wayne’as McGregoras, 2022) ir kiti.

Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Darija Seliukaitė ir Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Darija Seliukaitė ir Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris ir Darija Seliukaitė  balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris ir Darija Seliukaitė balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris ir Anastasija Čumakova balete „Infra. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris ir Anastasija Čumakova balete „Infra. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris ir Anastasija Čumakova balete „Infra. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris ir Anastasija Čumakova balete „Infra. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris šokio spektaklyje „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Joao Jezleris šokio spektaklyje „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Užduotis – išlaikyti spektaklį tokį, koks buvo per premjerą

Pokalbis su baleto spektaklių vadovu Laurynu Navicku

Laurynas Navickas – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto spektaklių vadovas. Nuo 2014 m. dirba prie visų LNOBT baleto repertuaro spektaklių. Prieš pasirinkdamas šią profesiją daugiau nei dvidešimt sezonų šoko LNOBT baleto trupėje.

Laurynas Navickas. Asmeninio archyvo nuotr.
Laurynas Navickas. Asmeninio archyvo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Parkas“. M. Aleksos nuotr.
Jeronimas Krivickas ir Mantas Daraškevičius balete „Procesas“. M. Aleksos nuotr.
Jeronimas Krivickas ir Mantas Daraškevičius balete „Procesas“. M. Aleksos nuotr.
Greta Gylytė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Greta Gylytė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Bernardas Kertenis balete „Barbora Radvilaitė“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Bernardas Kertenis balete „Barbora Radvilaitė“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Lorenzo Epifani balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Laucius ir Nora Straukaitė balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Jonas Laucius ir Nora Straukaitė balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Kaip erdvė veikia mus ir mes ją

Pokalbis su scenografe Barbora Šulniūte

Barbora Šulniūtė sukūrė scenografiją tokiems spektakliams kaip „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“ (rež. Kamilė Gudmonaitė, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, „Operomanija“, 2023), „Ха́tа – Zuhause“ (rež. Gudmonaitė, „Münchner Kammerspiele“, 2023), „Medėja“ (rež. Gudmonaitė, Freiburgo teatras, 2022), „Guašas“ (rež. Adomas Juška, Jaunimo teatras, 2022), „Jaudulys“ (rež. Aleksandras Špilevojus, Nacionalinis Kauno dramos teatras (NKDT) ir „Meno alchemija“, 2022), „Portalas“ (rež. Mantas Jančiauskas, Oskaro Koršunovo teatras, 2021), „Ledynai“ (rež. Gudmonaitė, Estijos „Vaba Lava“ teatras, 2020), „Panika“ (rež. Gudmonaitė, NKDT, 2019), „12 gramų į šiaurę“ (rež. Špilevojus, Vilniaus mažasis teatras, 2019), „Errorai“ (rež. Paulius Markevičius, Meno ir mokslo laboratorija, 2018) ir kt.

Barbora Šulniūtė. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Barbora Šulniūtė. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“. D. Matvejevo nuotr.
Ryo Ishimoto spektaklyje „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“. D. Matvejevo nuotr.
Ryo Ishimoto spektaklyje „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Ха́та – Zuhause“. M. Korbel nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Medėja“. Amelie Amei Ackermann-Kahn nuotr.
Scena iš spektaklio „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Agnė Zėringytė

Juokas išlaisvina šokį

Pokalbis su baleto artistu Laimiu Rosleku

Laimis Roslekas – baleto artistas, 2005 m. baigęs Nacionalinę M.K. Čiurlionio menų mokyklą. Prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto trupės prisijungė 2004 metais. Sukūrė tokius vaidmenis kaip Droselmajeris balete „Spragtukas“, Radža Dugmanta balete „Bajaderė“, Paša Saidas balete „Korsaras“, Tėvas Lorenco balete „Romeo ir Džuljeta“, Ginklanešys balete „Žizel“, Vilkas balete „Miegančioji gražuolė“, Kasandras balete „Arlekino milijonai“, Kapitonis balete vaikams „Daktaras Aiskauda“, Pomidoras balete vaikams „Čipolinas“, Profesorius balete vaikams „Užburtos akys“ (choreografė Edita Stundytė, 2022) ir kt. Nuo 2014 m. vadovauja LNOBT profesinei sąjungai.

Laimis Roslekas balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Darija Seliukaitė balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Darija Seliukaitė balete „Užburtos akys“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Emilija Šumacherytė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Emilija Šumacherytė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Jonas Laucius balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Jonas Laucius balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Voicechas Žuromskas balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Voicechas Žuromskas balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Greta Gylytė ir Laimis Roslekas balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Greta Gylytė ir Laimis Roslekas balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Įsijautus į vaidmenį, galima išlikti savimi

Pokalbis su baleto šokėju Andrea Canei

Andrea Canei – italų kilmės baleto šokėjas, Europos baleto mokyklos Amsterdame absolventas, prieš trejus metus prisijungęs prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) trupės. 2023 m. sukūrė pagrindinius vaidmenis baletuose „Čipolinas“, „Arlekino milijonai“ (2023) ir „Pradžioje nebuvo nieko“(choreografė Živilė Baikštytė, 2023).

Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė ir Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Aistis Kavaliauskas ir Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Aistis Kavaliauskas ir Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė ir Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė ir Andrea Canei balete „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 6  >>> Archyvas