7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Fotografija

Gabrielė Arlauskaitė

Nuo Vakarų Amerikos iki Rytų Lietuvos

Vytauto V. Stanionio paroda „Luko vaikystė“ Kauno fotografijos galerijoje

Nuo rugpjūčio 30-osios iki spalio 1-osios Kauno fotografijos galerijoje veikia fotomenininko Vytauto V. Stanionio (g. 1949) paroda „Luko vaikystė“, kurios kuratorius – Donatas Stankevičius. Parodoje eksponuojamos 256 fotografijos iš asmeninio, anksčiau niekur labiau nepristatyto rinkinio, apie dvidešimt metų gulėjusio autoriaus archyve.

Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Vytautas V. Stanionis, „Luko vaikystė“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Česonio nuotraukos
Agnė Narušytė

Iš Nidos dienoraščio

Tarptautinis fotografijos simpoziumas

Nida sustingusi laukia mūsų. Jūra – kaip stalas. Ir dangaus nėra, tik dvi tuštumos abipus smėlio juostos. Vandens temperatūra – 21 laipsnis. Anksčiau rugsėjį išsimaudyti būdavo drąsu. Dabar visi šoka į vandenį gaivintis nuo karščio.

Agnės Gintalaitės fotografija.
Agnės Gintalaitės fotografija.
Fotografija iš Antano ir Juozo Giedraičių archyvo.
Fotografija iš Antano ir Juozo Giedraičių archyvo.
Dovilė Dagienė, „Augalų atmintis“.
Dovilė Dagienė, „Augalų atmintis“.
Claudia Heinermann, iš projekto „Vilko vaikai. Pokario istorija“.
Claudia Heinermann, iš projekto „Vilko vaikai. Pokario istorija“.
Aistė Kirvelytė, „Pagal spaudą“. 2002–2005 m.
Aistė Kirvelytė, „Pagal spaudą“. 2002–2005 m.
Anton Lukoszevieze, „Atminties žemėlapiai“.
Anton Lukoszevieze, „Atminties žemėlapiai“.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“. 1980–2002 m.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“. 1980–2002 m.
Janinos Sabaliauskaitės fotografija.
Janinos Sabaliauskaitės fotografija.
Monika Krikštopaitytė

Kaip apversti tylą

Eglės Vertelkaitės paroda „Briedžių sala“ Vilniaus grafikos meno centre „Kairė–dešinė“

Pavadinimas mums žada salą, briedžius, o atveda į tamsą. Į kraupias prietemas, laimė – salėse yra po properšą šviesai, ji krinta tirštos geltonos it aušros ar vakaro saulės spinduliais. Tarsi daržinėj pro plyšį, o gal pro sunkias, tamsių istorijų prisigėrusias užuolaidas. Silpni, gintariniai įstriži spinduliai duslioje aplinkoje atrodo lemtingai reikšmingi. Viltingi. Autorinės technikos: daug sluoksnių šelako dengtos fotografijos spindi prabangaus baldo gelme, ant jų turėtų ryškiai matytis dulkės, tik ne čia – prietemoje. Kvėpuoti nėra erdvu, plaučiai prityla, įsijungia savisaugos instinktai.

Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Eglė Vertelkaitė, „Briedžių sala“. V. Ilčiuko nuotr.
Agnė Narušytė

Fotogenetinis kodas

Lietuvos fotografijos paroda Krokuvoje

Pasibaigus vasaros kalendoriui (bet ne orui), viena dar birželį atidaryta paroda tebelaukia recenzijos. Paroda gana toli – Krokuvoje, kadaise buvusioje ir mūsų šalies sostine. Ten ir dabar gali „kolekcionuoti“ mieste pastebėtus Vyčius – spalvotus reljefus ant sienų, išaustus ar išsiuvinėtus vėliavose. Bet ne istorijos ieškoti dardėjome lėčiausiu pasaulyje traukiniu į Krokuvą, o į parodos „Lietuva. Du šimtmečiai fotografijos“ atidarymą. Tiesa, iki dviejų šimtmečių dar liko 16 metų, bet jubiliejinis skaičius atitinka kuratorių Adamo Mazuro, Vilmos Samulionytės ir Natalios Żak užmojį, o ir fotografija neatsirado staiga.

Ateljė Vaitkuškyje. 1895 m. A. Narušytės nuotr.
Ateljė Vaitkuškyje. 1895 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Antanas Sutkus, „Maratonas Universiteto gatvėje“. 1959 m. A. Narušytės nuotr.
Antanas Sutkus, „Maratonas Universiteto gatvėje“. 1959 m. A. Narušytės nuotr.
Mindaugas Navakas, „Vilniaus sąsiuvinis I“. 1981–1988 m. A. Narušytės nuotr.
Mindaugas Navakas, „Vilniaus sąsiuvinis I“. 1981–1988 m. A. Narušytės nuotr.
Mošė Ravivas-Vorobeičikas, „Getas Vilniuje“. 1931 m. A. Narušytės nuotr.
Mošė Ravivas-Vorobeičikas, „Getas Vilniuje“. 1931 m. A. Narušytės nuotr.
Rolandas Šimulis, „Mieganti Venera“. 1992 m. A. Narušytės nuotr.
Rolandas Šimulis, „Mieganti Venera“. 1992 m. A. Narušytės nuotr.
Balio Buračo ir Artūro Railos kūrinių ekspozicija. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Balio Buračo ir Artūro Railos kūrinių ekspozicija. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Martyna Jurkevičiūtė

Tarp stilių, formų ir eksperimentų

Man Ray’aus retrospektyva Italijoje

Man Ray’aus (tikras vardas Emmanuel Radnitzky, 1890–1976) retrospektyvinę parodą Genujoje aplankiau visiškai atsitiktinai, kai vieną rytą vaikštinėdama siauromis miesto gatvėmis išvydau už aplinkinius pastatus kur kas didesnius rūmus, kurie kvietė ne tik melodingu fontano čiurlenimu, bet ir jaukiu žmonių bruzdesiu. Abiejose įėjimo į Genujos Kunigaikščių rūmus, Dožų apartamentus (Palazzo Ducale, Appartamento del Doge, Piazza Matteotti 9), pusėse plevėsavo paslaptingoji moteris-smuikas („Ingres’o smuikas“, „Le Violon d’Ingres“, 1924).

Man Ray. „Stiklinės ašaros“. 1930–1932 (1976). Archivio Storico della Biennale di Venezia - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023
Man Ray. „Stiklinės ašaros“. 1930–1932 (1976). Archivio Storico della Biennale di Venezia - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Man Ray, „Užslėptas erotiškumas“, Meret Oppenheim Louis Marcoussis spaudai, 1933–1980.Privati kolekcija. Fondazione Marconi, Milanas © Man Ray Trust by SIAE 2023 
Man Ray, „Užslėptas erotiškumas“, Meret Oppenheim Louis Marcoussis spaudai, 1933–1980.Privati kolekcija. Fondazione Marconi, Milanas © Man Ray Trust by SIAE 2023 
Man Ray, „Le Violon d’Ingres“, 1924 m. Perspausdinta 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosvybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023 
Man Ray, „Le Violon d’Ingres“, 1924 m. Perspausdinta 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosvybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023 
Man Ray, „Sans titre“ (Autoportretas), 1931 m., Atspausdintas 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosavybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023
Man Ray, „Sans titre“ (Autoportretas), 1931 m., Atspausdintas 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosavybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023
Man Ray, „La prière“, 1930 m. Reprodukuota iš originalo 1976.  Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosavybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023
Man Ray, „La prière“, 1930 m. Reprodukuota iš originalo 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosavybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023
Man Ray, „Dora Maar (composition à la petit main)“, 1936 m. Reprodukuota iš originalo 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosavybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023 
Man Ray, „Dora Maar (composition à la petit main)“, 1936 m. Reprodukuota iš originalo 1976. Archivio Storico della Biennale di Venezia nuosavybė - ASAC, Venecija © Man Ray Trust by SIAE 2023 
Ineta Armanavičiūtė

Autentiško kadro paieškos

Audriaus Kemežio fotografijų retrospektyva „Kadro metafizika”

Pirmą kartą Audriaus Kemežio fotografijas pamačiau Birštone, jo gimtajame mieste. Povilas Veteris, pas kurį jis lankė fotografijos būrelį, kultūros centre eksponavo nuotraukas, kurias Audrius pas jį paliko, kai nusprendė pasukti į kiną. Parodą aplankiau lapkritį – sekmadienio popietę gaubė švelni, rudeninė šviesa. Per didžiulį Vytauto Švarlio sukurtą vitražą „Lietuva“ skverbėsi mėlyni ir geltoni spinduliai. Jie krito ant nespalvotų fotografijų, suteikdami joms gyvumo ir šilumos. Pilko vandens mirguliavimas virto mėlynu, ant šulinio sudėti indai nusidažė geltonos spalvos juostomis, mėlyni ir geltoni dangaus blyksniai krito ant pievos su avelėmis. Šioje parodoje siekta atskleisti visą Audriaus fotografijos kūrybinių darbų spektrą.

Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Armanavičiūtės nuotr.
Marija Martinaitytė

Susitikime laiške!

Dalios Mikonytės personalinė paroda „Migle“

Fotografija kaip draugystės išraiška ar liudijimas. Tai tikriausiai pirma mintis, man kilusi įžengus į Dalios Mikonytės parodą „Migle“, vykstančią Vilniaus fotografijos galerijoje. Tačiau greitai ši pirminė idėja šiek tiek transformuojasi ir pradedu matyti Mikonytės fotografijas kaip savitą ir labai intymų komunikacijos būdą.

Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Dalia Mikonytė, parodos „Migle“ fragmentas
Monika Krikštopaitytė

Akimirka kaip amžinybė

Vilniaus parodų apžvalga

Niekas nebetiki, kad tapyba yra mirusi ar kad kada nors buvo negyva. Ne tik todėl, kad ji randa antrinio, tretinio (ir t.t.) perdirbimo gyvavimo būdų, o vaizdavimas ir šiaip yra per daug svarbus mūsų suvokimui bei raiškai, bet ir dėl tokių menininkų kaip Eglė Gineitytė. Juolab kad visa ko amžino atgimimo ratas pavasarį akivaizdus, ypač per Velykas. Jau ir anksčiau ne kartą pamačius šios autorės darbus vis nutvieksdavo džiaugsmas dėl akivaizdžios gyvybės, lygiai taip nutiko ir šį kartą Eglės Gineitytės parodoje „Mokytojas ant akmens“ Vilniaus rotušėje (veikia iki balandžio 29 d.).

Eglė Gineitytė, „Dūdmaišininkas“. 2022 m. V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, „Dūdmaišininkas“. 2022 m. V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas
V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas
V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas
V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas
V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas
V. Nomado nuotr.
Eglė Gineitytė, parodos „Mokytojas ant akmens“ fragmentas V. Nomado nuotr.
Parodos „Kadro metafizika“ fragmentas
Autorės nuotr.
Parodos „Kadro metafizika“ fragmentas Autorės nuotr.
Parodos „Kadro metafizika“ fragmentas
Autorės nuotr.
Parodos „Kadro metafizika“ fragmentas Autorės nuotr.
Agnė Narušytė

Fotografijos pakeleiviai ir pirmtakai

Kęstučio Stoškaus paroda „Vilniaus portretas“ Rotušėje

„Mūsų laikmetis su agresyvia energija paskubomis ir nenumaldomai deda savąjį retušą miesto portrete. Vieną rytą pamėgtame skersgatvyje randi asfaltą vietoj senojo akmeninio grindinio. Sparčiai, lyg pelėsiai, dauginasi margos plastikinės reklamos, akį rėžia vitrinos-akvariumai. Pakaitalų industrijos epocha – sintetinės materijos ir sintetinių jausmų epocha – negailestingai, be skrupulų skverbiasi į senąjį miestą“, – rašė fotografas Kęstutis Stoškus 2004 m. E. Karpavičiaus leidyklos išleistam savo kūrinių albumui.

Kęstutis Stoškus, „Misionierių bažnyčia iš Subačiaus gatvės“. 1997 m.
Kęstutis Stoškus, „Misionierių bažnyčia iš Subačiaus gatvės“. 1997 m.
Kęstutis Stoškus, „Senamiesčio panorama su Aušros vartais“. 1998 m.
Kęstutis Stoškus, „Senamiesčio panorama su Aušros vartais“. 1998 m.
Kęstutis Stoškus, „Vilniaus katedra iš Tilto gatvės“. 1997 m.
Kęstutis Stoškus, „Vilniaus katedra iš Tilto gatvės“. 1997 m.
Kęstutis Stoškus, „Senamiesčio panorama su bažnyčių stogais“. 1998 m.
Kęstutis Stoškus, „Senamiesčio panorama su bažnyčių stogais“. 1998 m.
Kęstutis Stoškus, „Šv. Jonų bažnyčios varpinė“. 2002 m.
Kęstutis Stoškus, „Šv. Jonų bažnyčios varpinė“. 2002 m.
Kęstutis Stoškus, „Šv. Mykolo gatvė“. 2002 m.
Kęstutis Stoškus, „Šv. Mykolo gatvė“. 2002 m.
Kęstutis Stoškus, „Aušros Vartų koplyčia vakare (I)“. 2002 m.
Kęstutis Stoškus, „Aušros Vartų koplyčia vakare (I)“. 2002 m.
  PUSLAPIS IŠ 27  >>> Archyvas