7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Fotografija

Monika Krikštopaitytė

Scenarijus ant stalo

Arba kuratorystės svarba pasakojant Ievos Naginskaitės istoriją

Prieš Vėlines, spalio 28 d., Vilniuje teko apsilankyti keturių parodų atidarymuose. Žiūrovus pakvietė Vilniaus paveikslų galerija su lenkų kuratorės Elizos Ptaszyńskos kuruojama pirmąja išsamesne Stanislovo Bohušo-Sestšencevičiaus (1869–1927) paroda, jaunosios kartos tapytojos Vitos Opolskytės (g. 1992) personalinė paroda (pristatė „The Rooster Gallery“), galerijoje „Arka“ atidaryta XII tarptautinė tekstilės miniatiūrų bienalė „Vizitinė kortelė“ (ir tekstilės menininkės Indrės Biekšaitės paroda „Ei“) bei dvinarė labai mažai žinomos dailininkės Ievos Naginskaitės (1921–2012) kūrybos retrospektyva „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2) ir Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje (Gedimino pr. 51).

Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Jolita Liškevičienė parodoje „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje. Autorės nuotr.
Jolita Liškevičienė parodoje „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Parodos „Ką padarė žirklės“ Dailininkų sąjungos galerijoje fragmentas. Autorės nuotr.
Marija Martinaitytė

Perverčiau tavo netvarkingą albumą, radau ne man siųstus atvirlaiškius...

Arūno Kulikausko personalinė paroda „Dvylika metų laikų“

Nemėgai kuistis po netvarkingus senelių namų užkampius, ieškodamas (ne)pažįstamų veidų, vietų, gal daiktų... nuotraukose, rastose keisčiausiose dėžutėse, albumėliuose, net sąsiuviniuose? Neatrodė, kad įmestas į šį keistą nepažįstamą pasaulį per tavo paties neišgyventas, o kažkieno kito (pažįstamo, gal ir ne) atsitiktinai ar planuotai užfiksuotas akimirkas bandai suprasti aplinką ar save? O gal jauteisi ne visai jaukiai pervertinėdamas kitų vaizdinius dienoraščius, skaitydamas ne tau adresuotus vizualiuosius laiškus ir apžiūrinėdamas kitų ne tokius jau atvirus atvirlaiškius su palinkėjimų nuotrupomis? Vis tiek negalėjai atitraukti akių?! Bet dabar jau nebegrįžti ir neieškai prieš tave praūžusių ir ne visada dramatiškų gyvenimų dokumentų?

Self, iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Self, iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Plakatui (Times square), iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Plakatui (Times square), iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Tulumo piramidės, iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Tulumo piramidės, iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Iš Arūno Kulikausko personalinės parodos „Dvylika metų laikų“
Agnė Narušytė

Narcizo nerimas

Visvaldo Morkevičiaus paroda Prospekto galerijoje

Eidama prospektu pro galerijos lange įmontuotą veidrodį periferiniu žvilgsniu pagaunu pažįstamą figūrą. Per akimirksnį mintis brūkšteli keletą kritinių pastabų: plaukai išsidraikę – deja, ne vėjavaikiškai; nubrizgusi striukė per tampriai apgulusi kūno formas; ant skverno likęs šuns pėdos atspaudas.

Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Visvaldo Morkevičiaus parodos „Tikiuosi susitikti save“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Radvilė Rimgailė-Voicik

Augalai patys yra menininkai

Vilniaus fotografijos meno centro „7:14“ tyrimai

1940 m., Europoje kylant Antrojo pasaulinio karo bangai, lietuviškame mokslo populiarinimo žurnale „Kosmos“ botanikos profesorius Constantinas Andreas von Regelis (1890–1970) pristatė šveicarų augalų fiziologo Alexanderio Tschircho (1856–1939) darbą apie augalų sielą (vok. „Das Leben der Pflandze und ihre Seele“, 1939). „Gyvybės vienodumas reikalauja sielos buvimo augale. <…> tame augale, kuris savo biologiniu veikimu stovi visų gyvų organizmų pasaulio viršūnėje, nes jis sudaro milžinišką sintezį iš vandens, ugnies, oro ir žemės ir pasiaukodamas gamina maistą visiems kitiems gyviems organizmams.“

Dovilė Dagienė- DoDa, Ramalina Fraxinea. Iš ciklo Augalų atmintis / Medinės sinagogos, 2019 m.
Dovilė Dagienė- DoDa, Ramalina Fraxinea. Iš ciklo Augalų atmintis / Medinės sinagogos, 2019 m.
Dovilė Dagienė- DoDa,Istorija žvelgia į mus. Fitografija – chlorofilo atspaudai. Koliažas, 2021 m.
Dovilė Dagienė- DoDa,Istorija žvelgia į mus. Fitografija – chlorofilo atspaudai. Koliažas, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Iris Volis. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Iris Volis. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Iris Vaiva. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Iris Vaiva. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Miežis mutantas: tw2 x Lh5. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Miežis mutantas: tw2 x Lh5. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Miežis mutantas: tw2 x Lh13. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Emilija Petrauskienė, Miežis mutantas: tw2 x Lh13. Sidabro želatinos atspaudas iš ambrotipo, 2021 m.
Paulina Blažytė

Apie žmogų

18-ojo „Kaunas Photo“ parodos

Fotografijos festivalis „Kaunas Photo“ vyksta jau aštuonioliktus metus. Šis simbolinis skaičius, dažnu atveju reiškiantis pilnametystę, organizatoriams tampa atspirties tašku, aplink kurį lipdomas ir visas idėjinis festivalio pagrindas. Keliami klausimai apie suaugusį žmogų užklumpančių pasirinkimų svorį, atsigręžiama į skirtingų etapų (vaikystės, jaunystės, senatvės ir taip toliau) permąstymą ir refleksijas, su šiais etapais susijusias būsenas.

Marna Clarke, iš serijos „Senstant“
Marna Clarke, iš serijos „Senstant“
Marna Clarke, iš serijos „Senstant“
Marna Clarke, iš serijos „Senstant“
Younes Mohammad,„Mehdi ir Benjamin“ iš serijos „Atviros žaizdos“
Younes Mohammad,„Mehdi ir Benjamin“ iš serijos „Atviros žaizdos“
Alain Schroeder, iš serijos „Senolės narės“
Alain Schroeder, iš serijos „Senolės narės“
Younes Mohammad, iš serijos „Atviros žaizdos“. K. Krinickaitės nuotr.
Younes Mohammad, iš serijos „Atviros žaizdos“. K. Krinickaitės nuotr.
Younes Mohammad, iš serijos „Atviros žaizdos“. K. Krinickaitės nuotr.
Younes Mohammad, iš serijos „Atviros žaizdos“. K. Krinickaitės nuotr.
„Kaunas Photo“ ekspozicijos fragmentas. 2021 m.  K. Krinickaitės nuotr.
„Kaunas Photo“ ekspozicijos fragmentas. 2021 m. K. Krinickaitės nuotr.
„Kaunas Photo“ ekspozicijos fragmentas. 2021 m.  K. Krinickaitės nuotr.
„Kaunas Photo“ ekspozicijos fragmentas. 2021 m. K. Krinickaitės nuotr.
Karolina Rimkutė

Subkultūra kaip eksponatas

Paroda „Permainų šventė“ MO muziejuje

Naujoji MO muziejaus paroda „Permainų šventė“ tikrai džiugina eksponuojama fotografijų kolekcija. Pirmoje parodos dalyje „Gyvenimo ritualai“ galima išvysti Lietuvos fotografijos klasikų Algimanto Kunčiaus, Aleksandro Macijausko, Romualdo Požerskio ir kitų fotografijas, taip pat paanalizuoti asmeninių santykių institucionalizavimo problematiką per Laisvydės Šalčiūtės, Vilmos Samulionytės, Aušros Griškonytės-Volungės, Mildos Zabarauskaitės ir Roberto Narkaus kūrinius.

Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Aušros Griškonytės-Volungės kūrinio fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Aušros Griškonytės-Volungės kūrinio fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Vilma Samulionytė, iš ciklo „60 monumentų“
Vilma Samulionytė, iš ciklo „60 monumentų“
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ugnius Gelguda, „Žalgiris“. 2006 m. R. Šeškaičio nuotr.
Ugnius Gelguda, „Žalgiris“. 2006 m. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Agnė Narušytė

Gėlės tetoms ir žydams

Dviejų fotografijos parodų pokalbis

Dvi fotografijos parodos atrodo nesusijusios. Jas skiria ir geografija, ir istorija, ir autorių amžius bei pilietybė. Parodos „Prospekto“ galerijoje „Buvimas / Susitikimas / Gedėjimas“ autorė Poline Harbali (g. 1988) yra jauna menininkė iš Kanados, tapusi Lietuvos fotomenininkų sąjungos organizuojamo tarptautinio konkurso „reStart“ finalininke. Todėl jai suteikta galimybė surengti Vilniuje personalinę parodą, kurioje ji pasakoja apie savo hibridišką tapatybę ir mirusios močiutės sirės atmintį.

Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Agnė Narušytė

In memoriam Romualdui Rakauskui

(1941–2021)

„...tik fotografija įprasmino mano pragyventą laiką, neleido jam išblukti, išsitrinti“, – rašė Romualdas Rakauskas savo knygos „Šiokiadieniai“ įžangoje (Kauno fotografijos galerija, 2012). Jis buvo viena reikšmingiausių figūrų Lietuvos fotografijoje. Kartu su Antanu Sutkumi, Algimantu Kunčiumi, Aleksandru Macijausku jis sukūrė legendą, buvo vienas tų, kurių dėka susidomėjau fotografija. Prieš penkiolika metų kartu rengėm jo kūrybos albumą „Fotografijos“. Austėja Čepauskaitė užrašė Rakausko pasakojimus apie gyvenimą ir fotografijos ciklus, kurių ten pristatėme trylika (E. Karpavičiaus leidykla, 2009). Dabar tai jau – praėjusios epochos liudijimai.

Monika Požerskytė, Romualdas Rakauskas su savo fotografija iš ciklo „Žydėjimas“. 2013 m.
Monika Požerskytė, Romualdas Rakauskas su savo fotografija iš ciklo „Žydėjimas“. 2013 m.
Agnė Narušytė

Fotobloke – „nieko ypatingo“

Vidurio Europos fotoknygų paroda Nacionalinėje dailės galerijoje

„Iš pradžių, kai tik pradėjau dirbti Slovakijoje ir aplinkinėse šalyse, mane nustebino išskirtinis to regiono nuobodumas. Baltijos jūra graži, paplūdimiai malonūs, bet vanduo toks šaltas, kad joje neįmanoma maudytis. Slovakijoje turime Aukštuosius Tatrus, kurie yra gražūs kalnai, bet palyginus su Alpėmis jie atrodo daugiau kaip kalvos. Kai svečiai iš užsienio paprašo jiems parodyti įdomiausias vietas, tu visiškai suglumsti ir pradedi gėdytis, nes nėra nieko išskirtinio. Viskas tam tikra prasme vidutiniška.“ Taip rašo slovakų fotografas Martinas Kolláras, komentuodamas savo knygą „Nieko ypatingo“, išleistą 2007 metais

Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Agnė Narušytė

Atkaklūs ir nemėgsta naujovių

Margaritos Matulytės kuruota paroda „Čiabuvių pasakojimai“ Nacionalinėje dailės galerijoje

„Žmonės geraširdžiai, atviri ir gana vaišingi, bet nemėgsta naujovių. Ne tiktai Bogužiuose, bet ir platesnėje apylinkėje nėra radijo ir perkūnsargių. Žemė nors ir ne per blogiausia, bet gyvena apyskurdžiai.“ Taip rašo pirmosios Lietuvos Respublikos kraštotyrininkai apie kaimo gyventojus.

Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr. LNDM
  PUSLAPIS IŠ 22  >>> Archyvas