Kino teatrų repertuaro naujienos
Mano nuotykiai pustuštėse kino teatrų salėse, į kurias žiūrovų, regis, negali privilioti nei Celine Dion, Roberto Rodriguezo ar Beno Afflecko pavardės, tęsiasi. Šįkart – apie tris nykius (beje, kaip ir peštynės dėl „Sidabrinės gervės“ bei šią temą eksploatuojantys komentatoriai, vaikščiojantys iš vienos LRT laidos į kitą) ir greitai pamirštamus filmus. Nors Jameso C. Strouse’o „Pamilti dar kartą“ sunku tokiu pavadinti. Šiame kontekste net Rodriguezo filmas – kratinys à la Christopheris Nolanas – gali intriguoti, ypač sąmokslo teorijų mėgėjus.
Apie kelis bojavykus
Artėjančią vasarą pranašauja ne tik bundanti gamta, šiltėjantys orai ir laimingesni veidai gatvėje, bet ir vis nykesnis kino teatrų repertuaras. Savaitgalį užklydau į „Vingio“ kino teatrą: tik vienas kitas žmogus, kone privatūs seansai. Tiek daug tresh’o, kuriamo rimtu veidu, seniai teko matyti. Net Guy Ritchie bandė surimtėti ir sukūrė moraliai teisingą karinį filmą, kritikuojantį JAV pasitraukimą iš Afganistano, paliekant su kariuomene bendradarbiavusius afganistaniečius likimo valiai. O nauja Chriso McKay’aus „Drakulos“ interpretacija turėtų įkvėpti nuo toksiškų santykių kenčiančius žmones...
Lietuviškos „Kino pavasario“ premjeros
Šįmet „Kino pavasaris“ pristatė tikrai nemažai lietuviškų premjerų. Tačiau pasitvirtino sena patarlė apie kiekį ir kokybę. Tarp rodytų ilgametražių vaidybinių ir dokumentinių filmų – net keturi debiutai. Ryškėja stipriausi balsai – Austėjos Urbaitės, kuri sėkmingai perėjo nuo trumpo metro prie ilgo, ir Vytauto Katkaus, kurio ilgametražio debiuto visi nekantriai laukiame.
Nauji filmai – „Rūpintojėlis“
Akivaizdu, kad Lietuvos kine atsiranda vis daugiau norinčių ir ambicijų turinčių kurti pramoginį, žanrinį kiną. Nors akivaizdu ir tai, kad kūrėjams jį sunku prisijaukinti. Jono Banio ir Emilio Vėlyvio tandemas vis neišvengia supaprastinimų ir tradicinio „diediško“ požiūrio bei humoro jausmo. Bruno Samperis ir Kristina Buožytė siekia kurti filosofinį žanrinį kiną, bet, deja, nepavyksta nei su filosofija, nei su žanru. Matome padriką reginį, kurio kūrėjai grožisi patys savimi.
Nauji filmai – „Asas Maverikas“
Tony Scotto „Asai“ („Top Gun“, 1986), kuriuose „apdainuojami“ karinių oro pajėgų pilotai, jų drąsa ir nuogi kūnai, patriotizmas ir JAV karinė galia, puikiai reprezentavo Ronaldo Reagano prezidentavimo epochą. Nors Šaltasis karas, kuris čia atgimė sovietinių „Mig“ naikintuvų pavidalu, ėjo į pabaigą. Garsioji kino kritikė Pauline Kael rašė, kad „Asai“ – tai blizganti homoerotinė reklama.
Nauji filmai – „Benedeta“
Benedeta dar būdama vaikas pateko į vienuolyną, kuriame mažai kalbama apie Dievą, bet daug apie pinigus ir valdžią. Paulo Verhoeveno „Benedeta“ („Benedetta“, Prancūzija, Belgija, Nyderlandai, 2021) – antiklerikalinis filmas, neturintis jokių iliuzijų dėl Bažnyčios šventumo. Bažnyčia, kaip ir bet kuri kita institucija, tėra teatras, kuriame žmonės turi atlikti tam tikrus vaidmenis. Gal dėl to filmas gana greitai dingo iš šalies didžiųjų ekranų? O dar ta lietuvių puritoniškumą provokuojanti dviejų moterų meilės istorija... Nors „Skalvijoje“ šį mėnesį dar bus pora galimybių filmą pamatyti.
„Nepatogaus kino“ konkursinė programa
„Radikaliam pokyčiui reikia radikalaus veiksmo“ – tokį skambų šūkį šįmet pasirinko festivalis „Nepatogus kinas“. Vargu ar dabartinei susiskaldžiusiai visuomenei dar trūksta radikalumo, juo labiau kad visiškai nebeegzistuoja in between nuomonė... Aišku, toks šūkis patrauks ir suvilios ne vieną gatvės praeivį bent jau pasidomėti, kas per festivalis tas „Nepatogus kinas“.
Nacionaliniai Lietuvos kino apdovanojimai
Gegužės 29 d. Valdovų rūmuose, mūsų įsivaizduojamos didingos praeities artefakte, įvyko pirmieji Nacionaliniai kino apdovanojimai, kuriuos surengė Lietuvos kino centras ir LRT.
Ką pamatė piktos kino kritikės
Atšilus orams ir daugumai išlindus iš savo urvelių lauko kavinėse pasimėgauti ne kokia pabodusia kava ar arbata, o spalvingai nuteikiančiu „spritz“ kokteiliu, nusprendėme ir mes kuriam laikui vadinamąjį high-brow kiną pakeisti pramoginiu.
Kandidatai į geriausio filmo „Oskarą“
Balandžio 25 d. vyks 93-ieji Amerikos kino akademijos apdovanojimai. Peržvelgusios visų kategorijų kandidatus manome, kad šįmet baisių priekaištų dėl nelygybės turėtų būti mažiau.