7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Gediminas Jasinskas

Gediminas Jasinskas

Šviesos ir atspindžių peizažai

Kelionė per buvusias ir esamas parodas ieškant menamo erdvėlaikio

Pažvelgsiu į tris parodas, kuriose, mano manymu, skirtingai reiškiasi peizažo motyvas. Peizažas labiau menamas nei tikras, vaizduojantis nesamas, objektyvios natūros dėsniams nepavaldžias erdves, kartais prasidedantis ten, kur baigiasi pats kūrinys. Tiesa, šiam tekstui pasirodžius, parodos jau nebeveiks, liks tik neegzistuojančių peizažų tekstinė refleksija (atspindys), nuo vaizdo atitrūkusios miglotos asociacijos ir nuotraukose nesugaunamas įspūdis...

Gabija Pritkovaitė, „Adonta ta melê“, 55. 2023 m. Organizatorių nuotr.
Gabija Pritkovaitė, „Adonta ta melê“, 55. 2023 m. Organizatorių nuotr.
Gabija Pritkovaitė, „Adonta ta melê“, 15. 2023 m. Organizatorių nuotr.
Gabija Pritkovaitė, „Adonta ta melê“, 15. 2023 m. Organizatorių nuotr.
Gabija Pritkovaitė, „Lengas oras“. 2024 m. Organizatorių nuotr.
Gabija Pritkovaitė, „Lengas oras“. 2024 m. Organizatorių nuotr.
Agnė Jonkutė, „Atminties Žemė“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Atminties Žemė“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Atminties Žemė. Lelija“. 2024 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Atminties Žemė. Lelija“. 2024 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Atminties Žemė“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Atminties Žemė“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Kvėpuoti po vandeniu, 1, 2“. 2023 m. A. N. nuotr.
Agnė Jonkutė, „Kvėpuoti po vandeniu, 1, 2“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ramūnas Alminas, „Toli“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Jasinsko nuotr.
Ramūnas Alminas, „Toli“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Jasinsko nuotr.
Gediminas Jasinskas

Fotografiniai Vikšraičio triukai su tikrove

Paroda „Vietinis“ Vilniaus fotografijos galerijoje

Įsivaizduoju – įsivaizduokite ir jūs, – kad viena smagiai nusiteikusi, dailiai pasipuošusi šeima atvyksta į fotostudiją. Fotografas Rimaldas Vikšraitis jau laukia savo klientų, kalbina, drąsina juos, paruošia natūraliai atrodantį apšvietimą, sudėlioja rekvizitus. Fotografuoja juostoje, iš karto skuba ryškinti ir spausdinti.

Rimaldas Vikšraitis, „Pavargusio kaimo grimasos“. 2001 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Pavargusio kaimo grimasos“. 2001 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Piršlio pakorimas“. 1984 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Piršlio pakorimas“. 1984 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Skerstuvės“. 1982 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Skerstuvės“. 1982 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Vienkiemio godos“. 2003 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Vienkiemio godos“. 2003 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Vienkiemio godos“. 2004 m.
Rimaldas Vikšraitis, „Vienkiemio godos“. 2004 m.
Gediminas Jasinskas

Pavasaris, vieno paukščio istorija ir naras

Apie Antano Martinaičio ir Sandros Kvilytės tapybos parodas Vilniuje

Kovo pradžia mieste. Ankstyvas, dulsvas ir dulkėtas, beveidis, savo paties likimui dar aklas pavasaris. Bet pažvelkite į viršų – blyškiame dangaus skliaute įsirėžusi nervinga medžių šakų kaligrafija: šiame gamtos pareiškime, kurio nebeįmanoma atšaukti, juodi kovarnių kūnai sudeda paskutinius akcentus, skyrybos ženklus ir rėksmingus kirčius (minkštų prieblandų ir kuždesių laikas baigėsi), praneša – ir perspėja! – apie netrukus pasaulį ištiksiančios metamorfozės pasakinę prigimtį. Kol blyškuma dar įsigėrusi į miesto paviršius (gamtoje, neabejoju, viskas atrodo gyviau ir išraiškingiau), akis atgaivinti ir pavasario spalvų šėlsmui paruošti gali lankymasis tapybos parodose. Štai dvi (ne vienintelės), suteikiančios įsimintinas menines patirtis.

Antanas Martinaitis, „Kompozicija“. 1985 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Kompozicija“. 1985 m. V. Nomado nuotr.
Antanas Martinaitis, „Cinoberio vaikystė“. 1981–1983 m.
Antanas Martinaitis, „Cinoberio vaikystė“. 1981–1983 m.
Antanas Martinaitis, „Natiurmortas su grūstuvėliu“. 1977 m.
Antanas Martinaitis, „Natiurmortas su grūstuvėliu“. 1977 m.
Raimundas Sližys, „Antanas Martinaitis deklamuoja Oskaro Milašiaus eilėraštį“. 1981 m.
Raimundas Sližys, „Antanas Martinaitis deklamuoja Oskaro Milašiaus eilėraštį“. 1981 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Antanas Martinaitis, „Vieno paukščio istorija“, parodos vaizdas. 2024 m.
Gediminas Jasinskas

Vizualumo pandemija

Kokią naują tikrovę vaizduoja žiniasklaidos nuotraukos

„Šiandien viskas egzistuoja tam, kad patektų į fotografiją“, – dar 1977-aisiais rašė Susan Sontag.

 

Šiandien, kai viskas jau seniai yra patekę į fotografiją, tereikia sukurti kitokį žmogų, galintį maksimaliai išnaudoti neribotas naujojo pasaulio-reginio galimybes. Pasaulis tapo vientisa skaitmeninių vaizdinių tąsa greičiau, negu žmogus suprato jį esant tokį, tad dar reikės nemažai laiko išmokti jame gyventi.

Edward Hopper, „Žmonės saulėje“. 1963 m.
Edward Hopper, „Žmonės saulėje“. 1963 m.
Gediminas Jasinskas

Marozas ar hipsteris?

Dar šių metų vasario mėnesį galerija „Arka“ atidaręs pirmąją parodos dalį tuo pačiu pavadinimu „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, balandžio 25 dieną Vilniaus vaikų ir jaunimo galerijoje tapytojas Andrius Makarevičius pristatė naujus stoties rajono pasakojimus. Antroje parodos dalyje rodomi to paties ciklo darbai, kuriuose ir vėl skleidžiasi visa stoties rajono flora ir fauna.

Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Andriaus Makarevičiaus paroda „Stoties rajono pasakojimai arba Mandelos efektas“, nuotr. G. Jasinsko
Gediminas Jasinskas

Monikos Radžiūnaitės paroda „Stultus Pictorem“ galerijoje „Akademija“

VDA galerijoje „Akademija“ iki vasario 15 d. veikia Monikos Radžiūnaitės paroda „Stultus Pictorem“. Kvailas tapytojas – taip skambėtų parodos pavadinimas (sąmoningai naudojantis netiksliu google translate vertimu) išvertus iš lotynų kalbos. Menininkė įkvėpimo semiasi iš viduramžių dailės, todėl jos kūriniuose apsigyvena įvairiausios būtybės, veikiančios keistame, logiškų priežastingumo ryšių neturinčiame pasaulyje. Arba tiesiog – kvailame pasaulyje.

Monika Radžiūnaitė, Be pavadinimo
Monika Radžiūnaitė, Be pavadinimo
Monika Radžiūnaitė, „e2b227“
Monika Radžiūnaitė, „e2b227“
Monika Radžiūnaitė, „Kaip gražu, kai tavęs nėra“
Monika Radžiūnaitė, „Kaip gražu, kai tavęs nėra“
Gediminas Jasinskas

Kelionė po žvaigždynus

Rugpjūčio 8 d. naktį Meno ir mokslo laboratorija žiūrovams pristatė atmosferinio dangaus stebėjimą – radijo teatro spektaklį „Signalai“. Mediniais laiptais užlipus į renginio vietą, akims dar pilnai nepripratus prie tamsos, pasitiesi pledą šalia kitų susirinkusiųjų ir atsigulęs ant nugaros lauki, kol prasidės ekskursija. Po žvaigždynus ir galaktikas. 

Spektaklio „Signalai“ plakatas, nuotr. Meno ir mokslo laboratorijos
Spektaklio „Signalai“ plakatas, nuotr. Meno ir mokslo laboratorijos
Pasiruošimas spektakliui „Signalai“, nuotr. Meno ir mokslo laboratorijos
Pasiruošimas spektakliui „Signalai“, nuotr. Meno ir mokslo laboratorijos
Gediminas Jasinskas

Profesionalūs debiutantai

Pirmą kartą fotografijos konkurso „Debiutas“ paroda buvo surengta 1976 metais ir nuo to laiko savo karjerą būtent šiuo žingsniu pradėjo ne vienas dabar jau Lietuvoje žinomas foto menininkas. Parodos katologo teksto autorė Aistė Kisarauskaitė „Debiutą“ pavadino raketiniu poligonu, kuriame sėkmingai pakilti gali visuomenei iki tol mažiau žinomi autoriai. Šiemet konkursui buvo pateikti 3768 darbai, kuriuos 53 skirtingose šalyse sukūrė 342 autoriai, 11 iš kurių buvo pakviesti į finalinę parodą.  

Gabrielė Vingraitė, „Pasivaikščiojimas heterotipija“, nuotr. autorės
Gabrielė Vingraitė, „Pasivaikščiojimas heterotipija“, nuotr. autorės
Ines Marinho, „Kai praplaukia laivas“, nuotr. autorės
Ines Marinho, „Kai praplaukia laivas“, nuotr. autorės
Artūras Jendovickis, „Privatus miesto peizažas“, nuotr. autoriaus
Artūras Jendovickis, „Privatus miesto peizažas“, nuotr. autoriaus
Claudia Corrent, „Kad dažniau ją prisimintum“, nuotr. autorės
Claudia Corrent, „Kad dažniau ją prisimintum“, nuotr. autorės
Emilija Petrauskienė, „Sidabrinis sodas“, nuotr. autorės
Emilija Petrauskienė, „Sidabrinis sodas“, nuotr. autorės
Luana Rigolli, „Vandenyje sveikata“, nuotr. autorės
Luana Rigolli, „Vandenyje sveikata“, nuotr. autorės
Tobias Asser, „SDIT-1“, nuotr. autoriaus
Tobias Asser, „SDIT-1“, nuotr. autoriaus
Matylda Awdziejczyk, „Akivaizdi efemerija“, nuotr. autorės
Matylda Awdziejczyk, „Akivaizdi efemerija“, nuotr. autorės
Gediminas Jasinskas

Susidūrimas su tamsa

Šurmulingos Savičiaus gatvės pabaigoje į dangų grakščiai kyla Vilniaus Švč. Mergelės Marijos Ramintojos bažnyčios bokštas. Pro sunkias medines duris, pro šalčiu, drėgme ir tamsa alsuojantį pirmąjį aukštą, niūriais betoniniais laiptais lipame viršun, į tamsos širdį. „Tamsos Širdis“ – tai menininko ir Vilniaus dailės akademijos dėstytojo Iano Damarellio kuruota šiuolaikinių piešinių paroda, pristatanti šešių skirtingų menininkų darbus.

Vanna Bowles, „Parabolės, nuotr. Vyto Nomado
Vanna Bowles, „Parabolės, nuotr. Vyto Nomado
Vanna Bowles, „Parabolės, nuotr. Vyto Nomado
Vanna Bowles, „Parabolės, nuotr. Vyto Nomado
Ian Demerell, „Architektonas", nuotr. Vyto Nomado
Ian Demerell, „Architektonas", nuotr. Vyto Nomado
Algirdas Jakas, „Rūmai", nuotr. Vyto Nomado
Algirdas Jakas, „Rūmai", nuotr. Vyto Nomado
Lynette Smith, „Unhiden“, nuotr. Vyto Nomado
Lynette Smith, „Unhiden“, nuotr. Vyto Nomado
Gediminas Jasinskas

Garso komiksų paroda „Truputis diskurso“

Lietuvoje vis dar neįprasta komiksus suvokti kaip savarankiškus meno kūrinius, tačiau ši medija mūsų šalyje turi nemažą gerbėjų ratą ir susilaukia vis daugiau dėmesio. Šį kartą komiksų mėgėjams siūloma pažvelgti į kiek kitokius – garso komiksus. Šios idėjos autorė Rasa Kregždaitė sako, kad mintis kurti garso komiksus gimė dirbant su radijo teatro projektais. Eksperimentuojant ir aiškinantis, kaip turėtų atrodyti ir skambėti  garso komiksas, ši idėja buvo įgyvendinta kartu su trimis jaunais kūrėjais bei kūrybine komanda „Bilietų nėra“. Komiksų dailininkė Miglė Anušauskaitė parengė piešinius, o aktorė ir režisierė Julija Šatkauskaitė bei kompozitorius Andrius Šiurys sukūrė garso takelius.

Garso komiksų paroda „Truputis diskurso“
Garso komiksų paroda „Truputis diskurso“
Garso komiksų paroda „Truputis diskurso“
Garso komiksų paroda „Truputis diskurso“
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas