7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailė

Natalija Arlauskaitė

Šviesos kambaryje

Sigitos Maslauskaitės-Mažylienės šilkinės šventųjų fotografijos

Sigitos Maslauskaitės-Mažylienės „Acheiropitos“ labai tinka mažoms, net ankštokoms galerijos „Artifex“ erdvėms: nors darbai dideli, jie atkeliauja iš bažnytinės buities, palėpės ar nudėvėtų audinių spintos. Šventųjų atvaizdais tapę saulėje išblukęs šilkas ar byrantis aksomas – tik puošnumo pėdsakas, darbinis paveikslo audinių sluoksnis, sulankstytas ir laukiantis galutinio sudūlėjimo.

Sigita Maslauskaitė-Mažylienė, „Šv. Kotryna Aleksandrietė“
Sigita Maslauskaitė-Mažylienė, „Šv. Kotryna Aleksandrietė“
Sigita Maslauskaitė-Mažylienė, „Šv. Pranciškaus vizija“
Sigita Maslauskaitė-Mažylienė, „Šv. Pranciškaus vizija“
Ekspozicijos fragmentas M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas M.K. nuotr.

Gintauto Trimako fenomenas

Agnė Narušytė atsako į Monikos Krikštopaitytės klausimus

Kovo 23 d. – balandžio 10 d. Vilniaus fotografijos galerijoje (Didžioji g. 19 / Stiklių g. 4) atidaryta menininko Gintauto Trimako personalinė paroda „#Slinktys #Dariniai #Spalva“. Jos proga, nedrįsdama praleisti specifinių žinių reikalaujančio fotografijos konteksto, apie Gintautą Trimaką kartu pamąstyti kviečiu ne kartą jo darbus analizavusią kolegę Agnę Narušytę.

M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
M. K. nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Istorijos nėra (ir niekada nebuvo)

Viktoro Paukštelio personalinė paroda „Gambitas“ Klaipėdoje

Atsiminimai yra klampi fantazmų žemė, kurioje pasiklydusius turėtų gelbėti atminties vaizdiniai, tačiau jie gali ir dar labiau paklaidinti. Šį paradoksą tyrinėja Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) nuo balandžio 2 d. eksponuojama Viktoro Paukštelio personalinė paroda „Gambitas“, kuratorė Raminta Jurėnaitė. Parodoje per tapybą apmąstoma asmeninė ir istorinė patirtis, išrandamos jų naujos sampynos.

Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Gambitas“. 2021 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Gambitas“. 2021 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Kiautas II“. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Kiautas II“. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Miegantis matadoras“. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Miegantis matadoras“. 2020 m. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Rasa Žukienė

Mes jautėme jo gerumą ir kilnią širdį

Stasiui Goštautui (1939–2021) atminti

Apie Stasį Goštautą – ispanistikos profesorių, vertėją, PEN klubo narį, dailėtyrininką, žurnalistą, redaktorių – šiandien jau tenka kalbėti būtuoju laiku. Stasys Goštautas mirė Bostone šių metų kovo 12 d., savo darbais išvaręs labai ryškią vagą lietuvių išeivijos kultūroje, ispanistikos ir čiurlionistikos baruose.

Stasys Goštautas. Leidinio „Lietuvių dienos“ viršelis
Stasys Goštautas. Leidinio „Lietuvių dienos“ viršelis
Stasys Goštautas. Laimos Grigaitytės nuotr.
Stasys Goštautas. Laimos Grigaitytės nuotr.
Monika Krikštopaitytė

Pasakojimai turi savo planus

MO muziejaus ir Nacionalinės dailės galerijos parodos

Stebint atidaromas ekspozicijas kartais ima atrodyti, kad yra nematoma jėga, kuri rūpinasi bendro vaizdo prasmingumo ryšiais. Einant iš vienos parodos į kitą, istorijos klojasi, ritasi lyg iš vieno ritinio. Pirmiausia atidaryta Giedrės Jankevičiūtės kuruotoji paroda MO muziejuje „Sunkus amžius: Vilnius, 1939–1949“ atskleidė Antrojo pasaulinio karo metų miestą, iš kurio visi buvo išvaryti vejant, tremiant, žudant: lietuviai, lenkai, žydai, gudai.

Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Parodos „Sunkus amžius“ MO muziejuje fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Rokas Dovydėnas

„Gazirofkės“ bendrumo jausmas

Rafalo Piesliako paroda „Įžvalga“ galerijoje „(AV17)“

Vilniuje, Totorių gatvėje, įsikūrusi galerija nuosekliai pristato šiuolaikinį instaliacijos, objekto ir skulptūros meną kuriančius autorius. Pernai čia parodas surengė tokie išskirtiniai įvairių kartų menininkai kaip Mindaugas Navakas, Dainius Liškevičius, Rimantas Milkintas, Julija Goyd, Agnė Juodvalkytė ir kt. Galima pastebėti, kad galerija nuosekliai rūpinasi eksponuojamų autorių kūryba, juos reprezentuodama užsienyje. Šiuo metu „(AV17)“ lankytojus kviečia į vidurinės kartos skulptoriaus Rafalo Piesliako parodą „Įžvalga“. Autorius, baigęs VDA bakalauro studijas, jau daugiau kaip dešimtmetį aktyviai kuria ir dalyvauja parodose Lietuvoje, Lenkijoje ir kitose Europos šalyse.

Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.
Rafal Piesliak, parodos „Įžvalga“ ekspozicijos fragmentas. J. Balsevičiaus nuotr.

Skirtingu žvilgsniu

Paroda „Tradicija ir kaita“, skirta Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos įkūrimo 75-mečiui

Retrospektyvioje apžvalginėje ekspozicijoje VDA parodų salėse „Titanikas“ pristatomi piešimo, tapybos, grafikos, skulptūros, keramikos, dizaino, vitražo, tekstilės ir videokūriniai – rodoma daugiau kaip 150 Dailės skyriaus mokinių darbų, kurie buvo sukurti nuo jo įsteigimo 1960 m. iki šiandien. Ta proga savo įžvalgomis apie šioje mokykloje puoselėjamų tradicijų tęstinumą ir jų kaitą, mintimis, ką reiškia būti „čiurlioniuku“, pasidalino buvę ir esami Dailės skyriaus mokytojai bei mokiniai.

Rapolas Kavaliauskas, „Be priežasties“ (fragmentas). 2018 m. 12 kl. Mokytoja Julija Ikamaitė. T. Dumbrausko nuotr.
Rapolas Kavaliauskas, „Be priežasties“ (fragmentas). 2018 m. 12 kl. Mokytoja Julija Ikamaitė. T. Dumbrausko nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. T. Dumbrausko nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. T. Dumbrausko nuotr.
Povilas Kalabuckas, „Studija“. 2007 m. 12 kl. Mokytojas Marijus Piekuras. V. Matonio nuotr.
Povilas Kalabuckas, „Studija“. 2007 m. 12 kl. Mokytojas Marijus Piekuras. V. Matonio nuotr.
Saulė Šmidtaitė, „Ūsas“. 2018 m. 12 kl. Mokytojas Linas Blažiūnas. V. Matonio nuotr.
Saulė Šmidtaitė, „Ūsas“. 2018 m. 12 kl. Mokytojas Linas Blažiūnas. V. Matonio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. T. Dumbrausko nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. T. Dumbrausko nuotr.
Dominykas Cinauskas, „Civilizacijos invazija į gamtą“ (fragmentas). 2018 m. 12 kl. Mokytojas Giedrius Plechavičius. V. Matonio nuotr.
Dominykas Cinauskas, „Civilizacijos invazija į gamtą“ (fragmentas). 2018 m. 12 kl. Mokytojas Giedrius Plechavičius. V. Matonio nuotr.
Grafinio dizaino kompozicijos. Ekspozicijos fragmentas. T. Dumbrausko nuotr.
Grafinio dizaino kompozicijos. Ekspozicijos fragmentas. T. Dumbrausko nuotr.
Moduliniai žaislai. G. Kazlauskaitė, L. Gorobec, Ž. Landzbergas, A. Čepulėnaitė, I. Čiučiurkaitė. 9 kl. 1992–1995 m. Mokytojas Kęstutis Ramonas. V. Matonio nuotr.
Moduliniai žaislai. G. Kazlauskaitė, L. Gorobec, Ž. Landzbergas, A. Čepulėnaitė, I. Čiučiurkaitė. 9 kl. 1992–1995 m. Mokytojas Kęstutis Ramonas. V. Matonio nuotr.
Linas Bliškevičius

Intensyvumai ir tėkmės

Postprodukcijos samprata ir Kazimiero Brazdžiūno paroda Pamėnkalnio galerijoje

Kazimieras Brazdžiūnas kadaise yra rašęs: „Kad ir kaip ten bebūtų – panegirikos nemėgstu, o komplimentus laikau blogiausiu palinkėjimu menininkui.“ Tad ir nesiimsime čia tupinėti reveransais, rašyti užsitarnautas panegirikas ar sveikinti su įspūdingu kūrybiniu laimėjimu. Pamėnkalnio galerijoje vykstančios parodos „Postprodukcija“ pavadinimas gali būti traktuojamas kaip bandymas pasinaudoti populiariu prekės ženklu – Nicolas Bourriaud.

Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, „Izabelė“. 2021 m. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, „Izabelė“. 2021 m. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, „Labas, Mama“. 2021 m. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, „Labas, Mama“. 2021 m. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, „Dar viena diena ofise. R.Sputnik“. 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, „Dar viena diena ofise. R.Sputnik“. 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Monika Krikštopaitytė

Pereinamasis etapas

Parodų lankymo džiaugsmai

Neseniai beveik kiekvienas straipsnis / įrašas feisbuke prasidėdavo eilute apie karantino apribojimus, dabar sunku rasti ką nors be sakinio apie parodų lankymo džiaugsmą. Ir jis absoliučiai tikras. Liudiju. To jausmo ryškumas aiškiai parodo, kad realybė yra kur kas daugiau, nei ekrane galima perteikti.

Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Dominyko Sidorovo parodos „Ugniasienė“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Deima Žuklytė-Gasperaitienė

Santūrusis japonų menas

Ką įdomaus galima rasti Tokijo galerijose

Šiuo metu Japonijoje, tiksliau, Tokijuje – daugiausia gyventojų turinčiame pasaulio mieste – koronaviruso situacija gana neblogai suvaldyta, kasdienis naujų atvejų skaičius čia mažesnis nei Lietuvoje. Vyriausybė prašo gyventojų ir verslų imtis visų atsargumo priemonių, o muziejai ir galerijos šį prašymą interpretuoja labai įvairiai.

Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Satoru Kuratos parodos „Ba/u/cker La/u/cker“ eksponatas. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Akio Niisato paroda „Pusiausvyra ir šukės“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Luisos Lambri paroda „On view“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
Luisos Lambri paroda „On view“. D. Žuklytės-Gasperaitienės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 110  >>> Archyvas