7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Skelbimai Paieška
7md.lt

Muzika

Paulina Nalivaikaitė

Praturtinantis ir sušildantis

VII tarptautinio Šv. Jokūbo sakralinės muzikos festivalio įspūdžiai

Rugsėjo 1 d. prasidėjęs VII tarptautinis Šv. Jokūbo sakralinės muzikos festivalis siūlė aštuonis skirtingo turinio koncertus (vienas įvyko ir Vilniuje, ir Kaune). Manau, jog daugelis galėjo išsirinkti bent po vieną jo skoniui įtinkantį.

Chorui „Ąžuoliukas“ diriguoja Linas Balandis. D. Matvejevo nuotr.
Chorui „Ąžuoliukas“ diriguoja Linas Balandis. D. Matvejevo nuotr.
Choras „Vilnius“ su solistais ir vyr. dirigentu Artūru Dambrausku po baigiamojo koncerto. D. Matvejevo nuotr.
Choras „Vilnius“ su solistais ir vyr. dirigentu Artūru Dambrausku po baigiamojo koncerto. D. Matvejevo nuotr.
Edmundas Gedgaudas

Laivelis vandenyne

Luko Geniušo rečitalis „Vaidilos“ teatre

Edmundui Baltrimui nepatiko, kai jo teiginiui, kad vertinant muzikos interpretaciją mintyse būtina ją lyginti su kitomis, nepritariau primindamas Johanno Wolfgango Goethe’s žodžius: „Wer den Dichter will verstehen...“ (pažodžiui, „Tas suprast poetą gali...“), ir toliau apie tai, kad poetą pažinsi tik įžengęs į jo pasaulį.

Lukas Geniušas „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
Lukas Geniušas „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
Lukas Geniušas „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
Lukas Geniušas „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
Agnė Janušaitė

Baroko muzikos pėdsakais

Senosios muzikos festivalyje Kretingoje apsilankius

Maloniai saulėtomis rugsėjo 22–24 dienomis Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčioje, mininčioje 400 metų jubiliejų, įvyko pirmasis tarptautinis Kretingos senosios muzikos festivalis.

Ansamblis „Canto Fiorito“ Kretingos senosios muzikos festivalyje.
J. Klietkutės nuotr.
Ansamblis „Canto Fiorito“ Kretingos senosios muzikos festivalyje. J. Klietkutės nuotr.
Davide Pozzi, Rodrigo Calveyra, Josue Melendez. J. Klietkutės nuotr.
Davide Pozzi, Rodrigo Calveyra, Josue Melendez. J. Klietkutės nuotr.
Lenoardo Garcia Alarcon ir Renata Dubinskaitė. I. Maskelytės nuotr.
Lenoardo Garcia Alarcon ir Renata Dubinskaitė. I. Maskelytės nuotr.
Leonardo Garcia Alarcon I. Maskelytės nuotr.
Leonardo Garcia Alarcon I. Maskelytės nuotr.
Maria Cristina Kiehr. I. Maskelytės nuotr.
Maria Cristina Kiehr. I. Maskelytės nuotr.
Rodrigo Calveyra ir Maria Cristina Kiehr. I. Maskelytės nuotr.
Rodrigo Calveyra ir Maria Cristina Kiehr. I. Maskelytės nuotr.
Vargonuoja Jean-Marc Aymes. I. Maskelytės nuotr.
Vargonuoja Jean-Marc Aymes. I. Maskelytės nuotr.
Rita Nomicaitė

Diskusijos ir grožis

Mintys dar kartą apsilankius Giuseppe’s Verdi operoje „Don Karlas“

„Don Karlas“ – draminis trileris ar muzikinis spektaklis? Diskusijos dėl dabartinės operos versijos Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre nerimsta. Prieštaraujantieji vis nesutaria, nors režisieriaus Günterio Krämerio varianto premjera įvyko prieš pusantrų metų.

Askaras Abdrazakovas, Česlovas Nausėda, Liudas Mikalauskas operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Askaras Abdrazakovas, Česlovas Nausėda, Liudas Mikalauskas operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Askaras Abdrazakovas operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Askaras Abdrazakovas operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Askaras Abdrazakovas, Viktorija Miškūnaitė, Eglė Šidlauskaitė operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Askaras Abdrazakovas, Viktorija Miškūnaitė, Eglė Šidlauskaitė operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Karmenas Chanevas operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Karmenas Chanevas operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Karmenas Chanevas, Viktorija Miškūnaitė operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Karmenas Chanevas, Viktorija Miškūnaitė operoje „Don Karlas“. M. Aleksos nuotr.
Rasa Murauskaitė

Smalsiems ir klausantiems

Įspūdžiai iš senosios muzikos festivalio „Banchetto musicale“ koncertų

Festivalis „Banchetto musicale“ man visuomet asocijavosi su kiek egzotišku koncertinio sezono startu. Festivalio „egzotiškumas“ čia reiškiasi ne įprasta sąvokos prasme, o kyla iš didelės laiko distancijos, skiriančios dabartį ir tą laiką, kai buvo kuriamos festivalio programose pristatomos kompozicijos.

Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Ansamblio „Ex Silentio“ programa „Mneme“. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Koncerto „Jeremijo raudos“ akimirka. T. Černiševo nuotr.
Ingrida Alonderė

Šiauliuose griūva nematomos sienos

Pokalbis su choro „Polifonija“ vadove Nijole Saimininkiene

Spalio 6 d. Šiaulių kamerinėje salėje „Polifonija“ vyks sezono atidarymo koncertas „Griūvančios sienos“, kuriame Johanno Sebastiano Bacho ir Wolfgango Amadeus Mozarto kūrinius atliks žinoma pianistė Anastasia Injushina (Suomija), Hamburgo orkestras „Camerata“ (Vokietija) ir Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“. Diriguos Modestas Barkauskas. Prieš sezono atidarymą kalbiname choro „Polifonija“ vadovę Nijolę Saimininkienę.

Kas inspiravo atidarymo koncerto viziją?

Sezono atidarymas paprastai yra šventė, atspirties taškas, žinia klausytojui apie visus būsimus renginius. Daugiau nei prieš pusę metų prodiuserio Piotro Kalašniko pasiūlytas Hamburgo „Camerata“ koncertas tapo tuo atspirties tašku. Šis orkestras spalio mėnesį Lietuvoje rengia tris koncertus: be Šiaulių, dar Kaune ir Mažeikių meno festivalyje, bet tik Šiauliuose kartu su orkestru dainuos ir Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“. 2018 m. choras švęs savo 45-erių metų sukaktį (sutikite – tai jau branda), taigi, pradėti sezoną su puikiu orkestru yra kaip tik tai, ko nusipelnė ir choras, ir Šiaulių publika.

Choras „Polifonija“. Nuotrauka iš choro archyvo
Choras „Polifonija“. Nuotrauka iš choro archyvo
Hamburgo orkestras „Camerata“. Nuotrauka iš Hamburg „Camerata“ archyvo
Hamburgo orkestras „Camerata“. Nuotrauka iš Hamburg „Camerata“ archyvo
Živilė Ramoškaitė

Gintaro Rinkevičiaus suburti

Valstybinio simfoninio orkestro sezono pradžios koncertas

Maestro Gintaras Rinkevičius praėjusį penktadienį pradėjo dvidešimt devintąjį savo įkurto orkestro sezoną. Koncertas sutraukė pilnutėlę Kongresų rūmų salę, jo klausėsi gausūs orkestro gerbėjai ir melomanai, taip pat Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis ir žinomi valstybės asmenys. Nuo kėdžių pašokusi publika ilgais plojimais sutiko salėje pasirodžiusį Prezidentą Valdą Adamkų su ponia Alma. Garbiosios poros dėmesys svarbiems kultūros renginiams kelia visuotinį susižavėjimą ir pagarbą.

LVSO sezono pradžios koncertas. G. Bataščiuko nuotr.
LVSO sezono pradžios koncertas. G. Bataščiuko nuotr.
Edgaras Montvidas, Kostas Smoriginas, Viktorija Miškūnaitė, Gintaras Rinkevičius ir LVSO. G. Bataščiuko nuotr.
Edgaras Montvidas, Kostas Smoriginas, Viktorija Miškūnaitė, Gintaras Rinkevičius ir LVSO. G. Bataščiuko nuotr.
Kostas Smoriginas, Edgaras Montvidas, Gintaras Rinkevičius ir LVSO. G. Bataščiuko nuotr.
Kostas Smoriginas, Edgaras Montvidas, Gintaras Rinkevičius ir LVSO. G. Bataščiuko nuotr.
Viktorija Miškūnaitė ir Kostas Smoriginas. G. Bataščiuko nuotr.
Viktorija Miškūnaitė ir Kostas Smoriginas. G. Bataščiuko nuotr.
Kostas Smoriginas, Edgaras Montvidas, Gintaras Rinkevičius ir LVSO. G. Bataščiuko nuotr.
Kostas Smoriginas, Edgaras Montvidas, Gintaras Rinkevičius ir LVSO. G. Bataščiuko nuotr.
Giedrė Kaukaitė

Dainininkų šventė

Mintys po Tarptautinio Virgilijaus Noreikos dainininkų konkurso

Pirmasis Virgilijaus Noreikos konkursas rugsėjo 16–22 d. įsiveržė į vėsų Vilnių tarsi gaivus ir galingas pavasario škvalas, pripildęs Lietuvos sostinę daugiau nei pusšimčio balsų iš viso pasaulio. 27 sopranai, 6 mecosopranai, 9 tenorai, 13 baritonų ir 1 bosas-baritonas dainavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje pirmo turo programas. Į antrą turą pateko 21, o trečią pasiekė tik 7: 3 tapo laureatais, 4 diplomantais. Pirmųjų turų dalyviams fortepijonu talkino drauge su dainininkais atvykę jų nuolatiniai, likusiems – mūsų akademijos pianistai. Trečiasis turas vyko Nacionaliniame operos ir baleto teatre, akompanuojant teatro simfoniniam orkestrui, diriguojant maestro Modestui Pitrėnui.

Valentinas Dytiukas, Modestas Pitrėnas. M. Mikulėno nuotr.
Valentinas Dytiukas, Modestas Pitrėnas. M. Mikulėno nuotr.
Modestas Sedlevičius. M. Mikulėno nuotr.
Modestas Sedlevičius. M. Mikulėno nuotr.
Konkurso diplomantai. M. Mikulėno nuotr.
Konkurso diplomantai. M. Mikulėno nuotr.
Rita Nomicaitė

Pakili pradžia

Mintys po pirmojo sezono simfoninės muzikos koncerto

Nacionalinė filharmonija koncertų sezoną pradėjo iškilmingai. Prie įėjimo ilgoje eilėje išsirikiavusi pasitempusi publika turėjo pereiti tamsiai raudoną taką, tą šventinį šurmulį stebėjo fotografas, koncerte apsilankė nemažai filharmonijos rėmėjų, LR Seimo ir Vyriausybės narių bei kitų garbių svečių, tarp jų sukinėjosi kolegialių nacionalinių institucijų bei autoritetingų privačių įstaigų vadovybė. Tačiau to nebūtume pastebėję, jei šventės nebūtų sukūrę žvaliai, ryškiai skambėjęs Nacionalinis simfoninis orkestras bei vis solidesniu tampantis jo meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas.

Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Johannesas Moseris ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Laimutė Ligeikaitė

Niekur neskubantiems

Mintys prasidėjus programos „Vaidilos klasika“ koncertams

Pastarasis savaitgalis užgriuvo sezonų pradžios koncertais – įvairiose organizacijose prasideda renginių maratonai, kurie verčia tik stebėtis Vilniaus kultūrinio gyvenimo turtingumu, nuolatiniu atsinaujinimu, vis įvairesnėmis galimybėmis. Rimta kamerinių koncertų erdve jau tapęs „Vaidilos“ teatras šį pusmetį rengiasi pavirsti neįtikėtinai intensyvaus muzikinio gyvenimo vieta. Čia suplanuoti įvairiausių žanrų atlikėjų koncertai – chorų „Jauna muzika“, „Bel canto“, „Viva“, pianistų Luko Geniušo, Petro Geniušo, Andriaus Žlabio, džiazo, jaunųjų talentų, dainininkių Asmik Grigorian, Viktorijos Miškūnaitės, world music projekto ir kt. Gal todėl į pirmo renginio rugsėjo 17 d. pavadinimą „Didysis sezono atidarymo koncertas“ iš pradžių žvelgiau su šypsena, bet peržiūrėjusi sezono repertuarą turiu pripažinti, jog nekuklioje antraštėje yra tiesos.

„Jauna muzika“ „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
„Jauna muzika“ „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
Vaclovas Augustinas. A. Žukovo nuotr.
Vaclovas Augustinas. A. Žukovo nuotr.
Po koncerto „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
Po koncerto „Vaidilos“ teatre. A. Žukovo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 55  >>> Archyvas