7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Monika Mašanauskaitė

Kodėl menas mums gyvybiškai svarbus?

Pokalbis su trio „Agora“ nariais

Trio „Agora“ nariai kūrybine veikla užsiima gyvendami skirtingose valstybėse. Pianistas Robertas Lozinskis – Škotijoje, violončelininkė Natania Hoffman – Belgijoje, o klarnetininkas Žilvinas Brazauskas – Vokietijoje. Tūkstančiai kilometrų jiems nesukliudė 2017 m. išleisti debiutinį albumą „Youth“, o šį rudenį pasirodys antroji kompaktinė plokštelė „Connecting identities“ (kompanija „Odradek Records“).

Trio „Agora“. E. Jasiukaitytės nuotr.
Trio „Agora“. E. Jasiukaitytės nuotr.
Trio „Agora“: Robertas Lozinskis, Natania Hoffman, Žilvinas Brazauskas. M. Penkūkū nuotr.
Trio „Agora“: Robertas Lozinskis, Natania Hoffman, Žilvinas Brazauskas. M. Penkūkū nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (XV)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (Pabaiga, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Pradėjęs rašyti apžvalgų ciklą apie Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijas, nesitikėjau, kad tekstų bus tiek daug, o transliacijos nesibaigs ir vasarą. Deja, kaip ir visi geri dalykai, taip ir šis ciklas turi pabaigą, nors niekuomet negali žinoti, ką po vasaros atneš ruduo. Tad reikia tikėtis, kad, neveikiant teatrui Niujorke, bus galima aptarti virtualius spektaklius ir toliau.

 „Traviata“.  „Metropolitan opera“ nuotr.
„Traviata“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Atominis daktaras“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Atominis daktaras“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Samsonas ir Dalila“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Samsonas ir Dalila“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Manon“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Manon“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Meilės eliksyras“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Meilės eliksyras“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Pelenė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Pelenė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Užburtoji fleita“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Užburtoji fleita“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Bendrystės ženklai

„Vilniaus festivalio mozaikos“ finale – Gustavo Mahlerio simfoninė drobė

Pandeminis mozaikinis Vilniaus festivalis įvyko. Ar mums jo stigo? Stigo, nes per silpnas tapo vien iš namų erdvės tejaučiamas pasaulio pulsas. Sakytumėt, vietinis festivalis – toks jau čia proveržis į pasaulį... Ir būtumėt neteisūs. Netgi tų kelių koncertų plotmėje atsivėrė gyvastimi alsuojanti žemė, kaip žmogaus esmė, kaip jo egzistencijos pagrindas. Klausytojai vėl susitiko su žinomų kompozitorių kūryba, naujais dabarties autorių opusais. O atlikėjo pasirodymas scenoje kiekvieną kartą klausytojui pateikia kažką nauja, dažnai netikėta. Toks jau atlikėjo menas – gyventi, išgyventi šiandien.

Kristian Benedikt ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt, Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt, Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt, Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt, Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt, Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kristian Benedikt, Modestas Pitrėnas, Justina Gringytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Laura Švedaitė

Sugrįžtant į Paliesių (IV)

Pokalbis su pianistu Jeanu Marcu Luisada (Pokalbių ciklo tęsinys. Pradžia Nr. 23)

Į Paliesiaus dvarą sugrįžta publikos šurmulys ir nauji gyvos muzikos koncertai. Apie tai kalbamės su atlikėjais, besirengiančiais koncertuoti Paliesiaus koncertų salėje „Pasaga“. Su „7md“ skaitytojais dalinamės šiais nuoširdžiais ir įkvepiančiais pokalbiais.

Gruodžio 12 d. Paliesiuje koncertuos publikos itin pamėgtas pianistas Jeanas Marcas Luisada (Prancūzija) ir Klaipėdos kamerinis orkestras.

Jean Marc Luisada. A. Jakšto nuotr.
Jean Marc Luisada. A. Jakšto nuotr.
Jean Marc Luisada. A. Jakšto nuotr.
Jean Marc Luisada. A. Jakšto nuotr.
Jean Marc Luisada ir Klaipėdos kamerinis orkestras. A. Jakšto nuotr.
Jean Marc Luisada ir Klaipėdos kamerinis orkestras. A. Jakšto nuotr.
Rima Povilionienė

Prisijaukinant Godowskį

Mūzos Rubackytės rečitalis „Vilniaus festivalio mozaikoje“

Kai vasario pabaigoje buvo paviešinta šių metų Vilniaus festivalio programa, priešpaskutinis koncertas pasėjo intrigą – tai fokusas į Fryderyko Chopino ir Leopoldo Godowskio kūrybą Mūzos Rubackytės rečitalio programoje. Pirmiausia galima buvo numanyti skambėsiant Godowskio virtuozines aranžuotes. Tačiau greitai tapo aišku, kad festivalio organizatorių prašymu pianistė ėmėsi sudėtingo uždavinio greta Chopino atlikti monumentalų muzikinį epą – Godowskio penkiadalę Sonatą e-moll.

Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūzos Rubackytės rečitalio akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Mūzos Rubackytės rečitalio akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Mūzos Rubackytės rečitalio akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Mūzos Rubackytės rečitalio akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (XIV)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Keturioliktoji „Metropolitan opera“ transliacijų savaitė, palyginus su prieš tai buvusiomis, praėjo ramiai. Viso pasaulio operos gerbėjams buvo transliuojamos 6 operos. Iš pastarųjų savaičių matome naują tendenciją: teatras rodo mažiau operų, bet vieną „uogą ant torto“ transliuoja kelias dienas. Tryliktąją transliacijų savaitę taip nutiko su gala koncertu iš namų, o šią savaitę dvi dienas buvo rodoma 1984 m. nufilmuota Giuseppe’s Verdi „Likimo galia“. Savaitę pabaigti turėjusi „Traviata“ buvo perkelta į penkioliktą savaitę. Tad nežymios rokiruotės šiek tiek perstumdė tvarkaraštį.

„Armidė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Armidė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Semiramidė“.  „Metropolitan opera“ nuotr.
„Semiramidė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Ifigenija Tauridėje“.  „Metropolitan opera“ nuotr.
„Ifigenija Tauridėje“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Likimo galia“.  „Metropolitan opera“ nuotr.
„Likimo galia“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Echnatonas“.  „Metropolitan opera“ nuotr.
„Echnatonas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Satyagraha“.  „Metropolitan opera“ nuotr.
„Satyagraha“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Paulina Sofija Nalivaikaitė

Liūdesio ir vilties skambesiai

Mintys po antrojo „Vilniaus festivalio mozaikos“ koncerto

Vietoj Vilniaus festivalio Nacionalinėje filharmonijoje skambanti keturių koncertų „Vilniaus festivalio mozaika“ pristato kiek pakoreguotas, tačiau svarias programas. Birželio 15 d. filharmonijos salėje vyko Gedulo ir vilties dienai skirtas koncertas „Tikėjimas ir viltis. Vähi, Kancheli, Vasks“.

Dalia Kuznecovaitė, Elena Daunytė, Adrija Čepaitė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Dalia Kuznecovaitė, Elena Daunytė, Adrija Čepaitė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Adrija Čepaitė. D. Matvejevo nuotr.
Adrija Čepaitė. D. Matvejevo nuotr.
Dalia Kuznecovaitė, Elena Daunytė, Adrija Čepaitė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Dalia Kuznecovaitė, Elena Daunytė, Adrija Čepaitė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Dalia Kuznecovaitė, Elena Daunytė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Dalia Kuznecovaitė, Elena Daunytė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Elena Daunytė. D. Matvejevo nuotr.
Elena Daunytė. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras, choras „Jauna muzika“. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras, choras „Jauna muzika“. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras, choras „Jauna muzika“, dir. Adrija Čepaitė. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras, choras „Jauna muzika“, dir. Adrija Čepaitė. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Kiminius, Adrija Čepaitė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Kiminius, Adrija Čepaitė ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.

Sugrįžtant į Paliesių (III)

Pokalbis su pianiste Mūza Rubackyte (Pokalbių ciklo tęsinys. Pradžia Nr. 23)

Paliesiaus dvaras nekantriai laukia publikos šurmulio ir naujų gyvos muzikos koncertų. Apie tai kalbamės su atlikėjais, artimiausiu laiku besirengiančiais koncertuoti Paliesiaus koncertų salėje „Pasaga“. Su „7md“ skaitytojais dalinamės šiais nuoširdžiais ir įkvepiančiais pokalbiais. Rugpjūčio 30 d. Paliesiuje skambins iškili pianistė Mūza Rubackytė (Lietuva, Prancūzija, Šveicarija). Paklausėme, kuo šiuo metu gyvena žinoma atlikėja.

Mūza Rubackytė Paliesiuje. A. Jakšto nuotr.
Mūza Rubackytė Paliesiuje. A. Jakšto nuotr.
Ona Jarmalavičiūtė

Apie muzikinę šeimos giją

Pokalbis su Gunta ir Giedriumi Gelgotais

Iki sutikdami vienas kitą, Giedrius ir Gunta Gelgotai muzikos link žengė skirtingais keliais. Giedrius nuo mažumės buvo apsuptas muzikos. Baigęs studijas LMTA, Londono Karališkojoje muzikos akademijoje ir Vienos muzikos universitete kaip solistas ir kamerinės muzikos atlikėjas, jis yra daugelio prestižinių konkursų laureatas, koncertavęs įvairiuose Lietuvos ir užsienio festivaliuose.

Gunta ir Giedrius Gelgotai. G. Beržinsko nuotr.
Gunta ir Giedrius Gelgotai. G. Beržinsko nuotr.
Gunta ir Giedrius Gelgotai. V. Jurgelevičiaus nuotr.
Gunta ir Giedrius Gelgotai. V. Jurgelevičiaus nuotr.
Giedrius Gelgotas ir Kauno VDU kamerinis orkestras
Giedrius Gelgotas ir Kauno VDU kamerinis orkestras
Gunta Gelgotė Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas“. M. Aleksos nuotr.
Gunta Gelgotė Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas“. M. Aleksos nuotr.
Kristupo medinių pučiamųjų kvintetas. D. Matvejevo nuotr.
Kristupo medinių pučiamųjų kvintetas. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Džiaugsmingas muzikos pliūpsnis

Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras pradėjo „Vilniaus festivalio mozaiką“

Jei ne pandemija, būtume turėję gero europinio lygio kompaktišką „Vilniaus festivalį“. Jau dvidešimt ketvirtą! O štai klastingasis virusas ėmė ir sužlugdė ne tik Vilniaus, bet ir tūkstančius kitų koncertų bei festivalių visame pasaulyje. Laimė, festivalį rengiantis Nacionalinės filharmonijos kolektyvas panikai nepasidavė, iki paskutinės minutės tikėjosi rasti kokią nors išeitį, kad įvyktų bent dalis numatytų koncertų.

Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 101  >>> Archyvas