7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Giedrė Kaukaitė

Algirdui Drevinskui – aukščiausias dainininko įvertinimas Vokietijoje

Saulėtą Lietuvos Valstybės dienos šventės sekmadienį, liepos 6-tąją, iš Vokietijos atskriejo džiugi žinia: mūsų tėvynainis, dainininkas, tenoras, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventas, ilgametis Saro krašto Sarbriukeno Valstybinio teatro solistas Algirdas Drevinskas pelnė aukščiausią dainininko Vokietijoje įvertinimą – Kammersänger garbės titulą. Saro žemės kultūros ministrė Christine Streichert-Clivot, pasibaigus Mozarto operai „Užburtoji fleita“, kurioje pamėgtą Tamino vaidmenį A. Drevinskas yra atlikęs daugiau nei 100 kartų, scenoje jam įteikė raštą, liudijantį šio prestižinio garbės vardo suteikimą. 

Algirdui Drevinskui įteikiamas Kammersänger garbės titulo patvirtinimas. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdui Drevinskui įteikiamas Kammersänger garbės titulo patvirtinimas. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdas Drevinskas Gustavo Holsto operoje „Sita“. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdas Drevinskas Gustavo Holsto operoje „Sita“. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdas Drevinskas Stepheno Sondheimo operoje „Svynis Todas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdas Drevinskas Stepheno Sondheimo operoje „Svynis Todas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdas Drevinskas. Asmeninio archyvo nuotr.
Algirdas Drevinskas. Asmeninio archyvo nuotr.
Beata Baublinskienė

Ritorna vincitor! Vilniaus festivalio finalas kaip pažadas

Tenoro Jonathano Tetelmano, LNSO ir Modesto Pitrėno koncertas

Po Vilniaus festivalio baigiamojo koncerto norėjosi lyg Aidai sušukti: „Ritorna vincitor!“, nors vakaro žvaigždė tenoras iš JAV Jonathanas Tetelmanas labiausiai garsėja kaip Puccini muzikos atlikėjas. Birželio 20-osios vakarą jis kartu su Modesto Pitrėno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru atliko programą, kurioje skambėjo Giacomo Puccini operų arijos, neapolietiškos dainos ir keletas kitų kūrinių. Solistas netikėtai pakeitė susirgusį garsų tenorą Josephą Calleją.

Jonathanas Tetelmanas ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. I. Juodytės nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas. D. Matvejevo nuotr.
Jonathanas Tetelmanas. D. Matvejevo nuotr.
Laima Slepkovaitė

Tarp Birštono kurhauzo ir „Carnegie Hall“

Įspūdžiai iš Baltijos gitarų festivalio Birštone

Įsivaizduokite tokį scenarijų: pasaulinio lygio virtuozas kovo pabaigoje debiutuoja „Carnegie Hall“, lydimas ovacijų, didžiulio pasisekimo, o po kelių savaičių žengia į Birštono kurhauzo sceną, ir mažame jaukiame Lietuvos kampelyje nutinka prestižinių salių matmens įvykis. Būtent tai liudijau šių metų Baltijos gitarų festivalyje (birželio 12–15 d.), kurio kulminacija tapo Marko Topchii rečitalis, darniai įrėmintas kitų aukšto profesionalaus lygio ir puikiai apgalvotų programos akcentų.

Marko Topchii. „BALTPIX“ nuotr.
Marko Topchii. „BALTPIX“ nuotr.
Konkurso laimėtoja Milda Orvydaitė. B. Krinicin nuotr.
Konkurso laimėtoja Milda Orvydaitė. B. Krinicin nuotr.
Konkurso laimėtojas Rokas Jurkus. B. Krinicin nuotr.
Konkurso laimėtojas Rokas Jurkus. B. Krinicin nuotr.
Duetas „Lagrimosa Belta“. „BALTPIX“ nuotr.
Duetas „Lagrimosa Belta“. „BALTPIX“ nuotr.
Dimitris Soukaras ir Giancarlo Palena. S.S. Lipčiaus nuotr.
Dimitris Soukaras ir Giancarlo Palena. S.S. Lipčiaus nuotr.
Gitarų orkestras. „BALTPIX“ nuotr.
Gitarų orkestras. „BALTPIX“ nuotr.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Karaliaujantis Bachas ir svečiai iš Taivano

Įspūdžiai iš Vilniaus festivalio koncertų: „Virtuozai iš Taivano“ bei Andriaus Žlabio, Lietuvos kamerinio orkestro ir Sergejaus Krylovo pasirodymas

29-asis Vilniaus festivalis priartėjo prie pabaigos (liko tik post scriptum koncertas rugpjūčio 20 d.). Šiais metais jis buvo labai turiningas. Beveik kiekvienas koncertas stebino ypatingais akcentais. Tai smuikininko Christiano Tetzlaffo giliai išjausta Johanneso Brahmso Koncerto smuikui ir orkestrui D-dur muzika ir išskirtinai intymiai suskambęs Johanno Sebastiano Bacho Largo iš Trečiosios solinės sonatos. Tai ir ansamblis „Akademie für Alte Musik Berlin“ („Akamus“), taip įtikinamai, pagaviais ritmo viražais ir vikria melizmatika klausytojus įtraukęs į baroko muzikos sūkurį. Tai ir ypatinga Victoriano Vanoosteno dedikacija Maurice’ui Raveliui.

Andrius Žlabys, Sergejus Krylovas, Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Žlabys, Sergejus Krylovas, Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Žlabys. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Žlabys. D. Matvejevo nuotr.
Raimonda Virvytienė, Vaiva Eidukaitytė-Storastienė,  Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Raimonda Virvytienė, Vaiva Eidukaitytė-Storastienė, Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Taivano filharmonijos kamerinis ansamblis. D. Matvejevo nuotr.
Taivano filharmonijos kamerinis ansamblis. D. Matvejevo nuotr.
May Lin Ju (klarnetas), Shannon Shuen Chieh (arfa). D. Matvejevo nuotr.
May Lin Ju (klarnetas), Shannon Shuen Chieh (arfa). D. Matvejevo nuotr.
Taivano filharmonijos kamerinio ansamblio vadovas smuikininkas Hao-Tun Tengas. D. Matvejevo nuotr.
Taivano filharmonijos kamerinio ansamblio vadovas smuikininkas Hao-Tun Tengas. D. Matvejevo nuotr.
Taivano filharmonijos kamerinis ansamblis. D. Matvejevo nuotr.
Taivano filharmonijos kamerinis ansamblis. D. Matvejevo nuotr.
Vytautė Markeliūnienė

Tęsiant prasmingą tradiciją

Vilniaus festivalyje – „Tikėjimo ir vilties invokacijos“ Gedulo ir vilties dienai paminėti

Prieš prasidedant bet kokiam jau ilgiau besitęsiančiam festivaliui, spėkite, koks klausimas užduodamas dažniausiai. Ogi – kas naujo bus festivalyje? Po teisybei, banaliau nesugalvosi, bet turi suktis ir atsakinėti į tą dešimtis kartų pateikiamą klausimą, tarytum jis turėtų kokią nors esminę reikšmę, tarytum naujumas būtų kokybės atitikmuo.

Darius Meškauskas, Robertas Šervenikas, Kauno valstybinis choras, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Darius Meškauskas, Robertas Šervenikas, Kauno valstybinis choras, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Darius Meškauskas, Robertas Šervenikas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Darius Meškauskas, Robertas Šervenikas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas, Kauno valstybinis choras, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas, Kauno valstybinis choras, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Martinaitis. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Martinaitis. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Daiva Tamošaitytė

Duoklė klasikai

Sero Andráso Schiffo rečitalis Vilniaus festivalyje

Birželio 11 d. į Nacionalinę filharmoniją sugužėjo klausytojai ne tik iš sostinės, bet ir iš kitų Lietuvos miestų pasiklausyti ilgai laukto pianisto, dirigento ir pedagogo Andráso Schiffo rečitalio. Pirmą kartą į mūsų šalį atvykęs Schiffas pats pristatė, ką gros, nes iš anksto programos niekada neskelbia. „Ką skambinsiu, nusprendžiau šįryt, – sakė fortepijono įžymybė. – Prieš dvejus metus sunku tai žinoti.“

András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
András Schiff. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Čiurlionio ir Mendelssohno vizijos

Vilniaus festivalyje – smuiko žvaigždė Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“

Apie smuikininkės Janine Jansen atvykimą į Vilnių gerokai iš anksto informavo „Vilniaus festivalių“ lankstinukai. Iškart prisiminiau šios atlikėjos savitą grojimo stilių ir vieno iš Mozarto koncertų interpretaciją, pirmąsyk jai pasirodžius Vilniuje. Ir tada ji koncertavo su „Camerata Salzburg“. Per tą laiką užmarštin nuslinko nemažai koncertavusių gerų smuikininkų, o štai Jansen atmintis išsaugojo.

Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
„Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
„Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen, Gregory Ahssas ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen, Gregory Ahssas ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir Gregory Ahssas. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir Gregory Ahssas. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar

Milano dienoraščiai

Įspūdžiai išgirdus legendinį Grigorijų Sokolovą, seserų Katios ir Marielle Labèque duetą bei susitikimas su Alessandro Baricco

Nuostabiausi dalykai gyvenime atsitinka neplanuotai. Prieš keletą metų Barselonoje vaikštinėdama po senamiestį atsidūriau priešais „Palau de la Música“, vieną žaviausių XX a. Katalonijos modernizmo pastatų, – kaip tik tą vakarą ten koncertavo pianistas Grigorijus Sokolovas, dar nebuvau jo girdėjusi. Programoje – Bacho „Gerai temperuotas klavyras“, pačios vaikystėje grotas išgrotas...

Grigorijus Sokolovas. Vico-Chamla / amcmusic.com nuotr.
Grigorijus Sokolovas. Vico-Chamla / amcmusic.com nuotr.
Grigorijus Sokolovas. A. Flegontovos / amcmusic.com nuotr.
Grigorijus Sokolovas. A. Flegontovos / amcmusic.com nuotr.
Katia ir Marielle Labèque, Birutė Mar. Asmeninio archyvo nuotr.
Katia ir Marielle Labèque, Birutė Mar. Asmeninio archyvo nuotr.
Koncerto „La scala“ teatre akimirka. D. Chalmino nuotr.
Koncerto „La scala“ teatre akimirka. D. Chalmino nuotr.
Alessandro Baricco ir Birute Mar. Asmeninio archyvo nuotr.
Alessandro Baricco ir Birute Mar. Asmeninio archyvo nuotr.
Daiva Tamošaitytė

Priartėję muzikiniai horizontai

Įspūdžiai iš Vilniaus festivalio koncertų „Maestra Mūza Rubackytė. Nuo Vilniaus iki Venecijos“ ir „Prancūzijos horizontai su Maurice’u Raveliu“

Liūtims keičiant saulę, kartu su gamtos suvešėjimu atkeliavęs dar vienas Vilniaus festivalis sutraukė daugybę muzikos gurmanų ir garbių svečių. Birželio 4 d. Nacionalinėje filharmonijoje karaliavo Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatė, Vilniaus fortepijono muzikos festivalio įkūrėja ir meno vadovė maestra profesorė Mūza Rubackytė.

Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Bukinė. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Bukinė. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Gabrielė Bukinė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Gabrielė Bukinė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Mūza Rubackytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Mūza Rubackytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Andrius Rekašius ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Andrius Rekašius ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Renata Dubinskaitė

Šokantis barokas

Vilniaus festivalio koncertas „Europos baroko kelionė. „Akademie für Alte Musik Berlin“, Georg Kallweit“

Garbingas Vilniaus festivalio svečias, neseniai savo gyvavimo keturiasdešimtmetį atšventęs ansamblis „Akademie für Alte Musik Berlin“ (trumpintai „Akamus“) užgrojo vos tik įėjęs į sceną. Bent jau aš pasijaučiau visiškai užklupta. Koncertas birželio 1-ąją prasidėjo energingomis ir galingomis, žemyn besileidžiančiomis Francesco Maria Veracini uvertiūros triolėmis, ir jos iškart ėmė tekėti oda, keldamos šiurpuliuką. Tikrai, dar taip nėra buvę, kad pagaugai prasidėtų nuo pirmo koncerto takto! Barokinis afektas, ištransliuotas užtikrintai, iškart padarė savo darbą.

Georg Kallweit, „Akademie für Alte Musik Berlin“. D. Matvejevo nuotr.
Georg Kallweit, „Akademie für Alte Musik Berlin“. D. Matvejevo nuotr.
„Akademie für Alte Musik Berlin“. D. Matvejevo nuotr.
„Akademie für Alte Musik Berlin“. D. Matvejevo nuotr.
„Akademie für Alte Musik Berlin“. D. Matvejevo nuotr.
„Akademie für Alte Musik Berlin“. D. Matvejevo nuotr.
Georg Kallweit. D. Matvejevo nuotr.
Georg Kallweit. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 170  >>> Archyvas