7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Milita Lozoraitytė

Dienoraštis iš Birštono, suskambusio gitaromis

Baltijos gitarų festivalio įspūdžiai

Kad ir koks banalus būtų festivalio apžvalgos variantas dienoraščio formatu, laikas Birštone – ypatingas. Atsidūrus čia tik ir norisi ilsėtis, skaityti knygą, vaikščioti Nemuno pakrante ir mėgautis gerais koncertais. Na, o įsijautus į kurorto dvasią geriausiu dienos pabaigimu tampa įrašas dienoraštyje. Tad nusprendžiau, kad šį kartą būtent toks bus mano atsiliepimas apie birželio 13–16 dienomis Birštone jau 15 kartą organizuojamą Baltijos gitarų festivalį, kuris laikomas vienu reikšmingiausių klasikinės gitaros renginių Lietuvoje.

Baltijos gitarų kvartetas. K. Caspeele nuotr.
Baltijos gitarų kvartetas. K. Caspeele nuotr.
Myrddin Koen. K. Caspeele nuotr.
Myrddin Koen. K. Caspeele nuotr.
Zoran Dukić. K. Caspeele nuotr.
Zoran Dukić. K. Caspeele nuotr.
Aleksandra Pister

Patirsi ne kasdien

„Il Giardino Armonico“, Giovanni Sollima ir fantastinis stilius Vilniaus festivalyje

Vilniaus festivalio koncertų serijoje senoji muzika šiemet, rodos, labiau pagerbta. Ji skambėjo keliuose koncertuose – galbūt tai geras ženklas istorinės muzikos gerbėjams. Birželio 11-ąją britų monarchams dedikuotų Renesanso vokalinių kūrinių atliko madrigalistų grupė „The King’s Singers“, o 16-ąją toje pačioje Nacionalinės filharmonijos scenoje grojo įvairiais apdovanojimais bei publikos dėmesiu įvertintas senosios muzikos ansamblis „Il Giardino Armonico“. Nors Giovanni Antonini vadovaujamas ansamblis iš Italijos festivalyje svečiuojasi jau trečią kartą (klausytojai negailestingi, jie nori naujų veidų!), tą sekmadienį atlikėjai publikai suteikė nekasdienių klausymosi patirčių. 

Ansamblis „Il Giardino Armonico“ ir Giovanni Sollima. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Il Giardino Armonico“ ir Giovanni Sollima. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Il Giardino Armonico“ ir Giovanni Sollima. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Il Giardino Armonico“ ir Giovanni Sollima. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Il Giardino Armonico“ ir Giovanni Sollima. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „Il Giardino Armonico“ ir Giovanni Sollima. D. Matvejevo nuotr.
Giovanni Antonini ir ansamblis „Il Giardino Armonico“ . D. Matvejevo nuotr.
Giovanni Antonini ir ansamblis „Il Giardino Armonico“ . D. Matvejevo nuotr.
Giovanni Antonini. D. Matvejevo nuotr.
Giovanni Antonini. D. Matvejevo nuotr.
Giovanni Sollima ir ansamblis „Il Giordino Armonico“. D. Matvejevo nuotr.
Giovanni Sollima ir ansamblis „Il Giordino Armonico“. D. Matvejevo nuotr.
Elvina Baužaitė

Tas nepaprastas jausmas scenoje

Pokalbis su pianistu Kasparu Mikužiu

„Muziką vadina dievišku, arba žvaigždžių, menu ne tik todėl, kad ji naudojama religijoje ir apeigose, arba kad ji pati savaime yra universali religija, bet dėl jos subtilumo lyginant su kitais menais bei mokslais“, – iš Indijos kilusio sufijų mokytojo Hazrato Inajato Chano žodžiais knygoje „Garso misticizmas“ („Mijalba“, 2009) pradedame pokalbį su jaunosios kartos pianistu Kasparu Mikužiu, Londono Karališkosios muzikos akademijos magistrantu, 2023 m. Tarptautinio M.K. Čiurlionio konkurso trečios vietos laimėtoju, jau turinčiu ypatingų muzikinių patirčių prestižinėse pasaulio koncertų salėse, žymiausiuose konkursuose, grojusiu įvairiomis reikšmingomis valstybinėmis progomis, apdovanotu muzikos meno laurais bei publikos ovacijomis po solinių pasirodymų, kurie gyvai transliuoti ir pasauliniu „Mezzo“ kanalu.

Kasparas Mikužis, LNSO, dirigentas Modestas Barkauskas. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis, LNSO, dirigentas Modestas Barkauskas. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis, LNSO. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis, LNSO. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis, LNSO. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis, LNSO. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis. M. Mikulėno nuotr.
Kasparas Mikužis. M. Mikulėno nuotr.
Laimutė Ligeikaitė

Paminklas Lozoraičiui

Koncertas „Requiem Stasio Lozoraičio atminimui“ Vilniaus festivalyje

Šiandien žodis „paminklas“ tapo bene labiausiai provokuojančiu ir erzinančiu reiškiniu, o tyčinės (veikiau patyčinės) kai kurių veikėjų idėjos skaldo visuomenę ir dar labiau devalvuoja pačią jo esmę – išskirtinio pagerbimo žymę. Bet šįkart mintys sukasi apie kitokį paminklą – dvasinį, koks gali būti muzikos kūrinys, unikaliai išreiškiantis ir prikeliantis pagerbiamos asmenybės atminimą. 

Gabrielė Kupšytė, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, choras „Jauna muzika“, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, choras „Jauna muzika“, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, choras „Jauna muzika“, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, choras „Jauna muzika“, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, choras „Jauna muzika“, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, choras „Jauna muzika“, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielė Kupšytė, Šv. Kristoforo orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. D. Matvejevo nuotr.
Justina Paltanavičiūtė

Madrigalai karaliui ir dainos miestelėnams

Vokalinio ansamblio „The King’s Singers“ muzikinės staigmenos Vilniaus festivalyje

Šiemet Vilniaus festivalis, pasivadinęs „Misija įmanoma“, klausytojams pateikia kaip niekad daug skirtingų muzikinių patirčių. Galvoje vis dar skambant galingam Arvo Pärto „Credo“ ir Mieczysławo Weinbergo Koncerto violončelei melodijoms, itin jautriai atliktoms Sheku Kanneh-Masono, vis dar mąstant apie neįtikėtinai intelektualią Marco-André Hamelino Ludwigo van Beethoveno interpretaciją, birželio 11-ąją įvyko vėlgi kitoks koncertas nei kiti – laisvas, kupinas improvizacijų ir britiško humoro. Ansamblio „The King’s Singers“, kuriame šiuo metu dainuoja Patrickas Dunachie (pirmasis kontratenoras), Edwardas Buttonas (antrasis kontratenoras), Julianas Gregory (tenoras), Christopheris Bruertonas (pirmasis baritonas), Nickas Ashby (antrasis baritonas), Jonathanas Howardas (bosas), vakarą Nacionalinėje filharmonijoje pradėjo lietuviškai prakalbęs britų seksteto narys, iš karto nuteikęs žaismingam bendravimui.  

Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „The King’s Singers“. D. Matvejevo nuotr.
Aldona Eleonora Radvilaitė

Akimirkos tarp garsų ir vaizdų

Andriaus Žlabio rečitalis ir Boriso Taskovo fotografijų paroda Paliesiaus dvare

Birželio 9-ąją, staiga prapliupusį lietų keičiant kaitriai šviečiančiai saulei, publika rinkosi į pamėgtąjį Paliesiaus dvarą pasiklausyti nuolat čia koncertuoti iš JAV atvykstančio savito pianisto Andriaus Žlabio. Konkrečiai net nežinojome, ką jis šį kartą skambins (internete buvo paskelbtos tik kompozitorių pavardės). Pro langą už fortepijono ryškiai šviečiant saulei, tarsi šešėlių teatre pasirodė svečias ir paskelbė, kad bus lyg ir dvejų dalių koncertas: ne tik skambės muzika, bet ir bus galima pasigrožėti fotografijomis, eksponuojamomis perėjime už scenos. Prieš kiekvieną kūrinį Žlabys pasakydavo, ką skambins.

Andrius Žlabys. Organizatorių nuotr.
Andrius Žlabys. Organizatorių nuotr.
Andrius Žlabys. A. E. Radvilaitės nuotr.
Andrius Žlabys. A. E. Radvilaitės nuotr.
Andrius Žlabys. A. E. Radvilaitės nuotr.
Andrius Žlabys. A. E. Radvilaitės nuotr.
Andrius Žlabys. A. E. Radvilaitės nuotr.
Andrius Žlabys. A. E. Radvilaitės nuotr.
Borisas Taskovas ir jo fotografijų paroda. A. E. Radvilaitės nuotr.
Borisas Taskovas ir jo fotografijų paroda. A. E. Radvilaitės nuotr.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Herojiškasis skambesys

Vilniaus festivalio koncerto „Trys herojai: Wagner, Liszt, Strauss“ atgarsis

Birželio 7-osios vakarą Vilniaus festivalio scenoje su Nacionaliniu simfoniniu orkestru (meno vadovas Modestas Pitrėnas) drauge grojo pianistas Yoavas Levanonas (Izraeilis), dirigavo Victorienas Vanoostenas (Prancūzija). Paskelbta ir naujiena: šis dirigentas nuo ateinančio koncertų sezono trejiems metams taps pagrindiniu kviestiniu orkestro dirigentu. Ar jis tik padiriguos numatytus kūrinius, o gal sukurs epochos muzikos kultūrą atliepiantį orkestro „aukso fondą“, gal įrašys naujų kūrinių plokšteles, gal parengs reprezentacines programas? Sužinosime rudenį.

Victorien Vanoosten, Yoav Levanon. D. Matvejevo nuotr.
Victorien Vanoosten, Yoav Levanon. D. Matvejevo nuotr.
Victorien Vanoosten. D. Matvejevo nuotr.
Victorien Vanoosten. D. Matvejevo nuotr.
Yoav Levanon. D. Matvejevo nuotr.
Yoav Levanon. D. Matvejevo nuotr.
Yoavas Levanonas, Victorienas Vanoostenas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Yoavas Levanonas, Victorienas Vanoostenas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Yoav Levanon. D. Matvejevo nuotr.
Yoav Levanon. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Yoavas Levanonas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Victorienas Vanoostenas, Yoavas Levanonas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Yoav Levanon, Victorien Vanoosten. D. Matvejevo nuotr.
Yoav Levanon, Victorien Vanoosten. D. Matvejevo nuotr.
Laima Slepkovaitė

Užburtasis muzikinis dvaras

Larsas Danielssonas ir Grégory Privatas Paliesiaus dvare

Būna tokių užburtų vietų, kurios tiesiog visuomet, kiekvieną kartą, nuteikia tobulai muzikos patirčiai. Paliesiaus dvaras man tapo viena tokių erdvių, nes gamta aplink – tyra ir svetinga, architektūrinės formos sukuria palankią akustiką, o susirenkanti publika – dėmesinga, imli, nedrumsčiama jokio atsitiktinio kostelėjimo, vieningai užgniaužusi kvapą, pasinėrusi į garsus ir griausmingai prapliumpanti ovacijomis, kai išaušta padėkos metas. Žinoma, šie burtai veikia tik todėl, kad čia skamba ypatinga muzika. Birželio 8 d. šioje kamerinėje salėje svečiavosi švedų džiazo kontraboso legenda Larsas Danielssonas ir pianistas iš Martinikos, kylanti žvaigždė Grégory Privatas.

Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Grégory Privat ir Lars Danielsson. Organizatorių nuotr.
Daiva Tamošaitytė

Marcas-André Hamelinas: misija (ne)įmanoma

Fortepijoninio rečitalio Vilniaus festivalyje atgarsiai

Antrasis Vilniaus festivalio koncertas birželio 5 d. įeis į istoriją kaip neeilinis įvykis: pagaliau į Lietuvą atvyko seniai laukta pasaulinė įžymybė – kanadiečių pianistas ir kompozitorius Marcas-André Hamelinas, suteikęs neprilygstamų įspūdžių muzikos gurmanams. Padaręs stulbinamą karjerą dėl savo nepaprasto talento ir darbštumo, pianistas tęsia programos, metodikos ir interpretacijos požiūriu pasirinktą originalią liniją, kurią galima įvardyti pasitelkus taiklų festivalio pavadinimą – „Misija įmanoma“: plėsti virtuoziškumo ribas iki, regis, neįmanomų aukštumų. Jis yra gavęs 11 „Grammy“ apdovanojimų ir jau išleidęs 70 kompaktinių plokštelių, o jutube ir internete rasime nemažai įrašų, kurie supažindina su jo asmenybe bei kūrybiniais principais.

Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Marc-André Hamelin. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Vilties prarasti nevalia

28-asis Vilniaus festivalis pradėtas koncertu „Credo in Pace“ – „Tikiu taika“

Taigi, tai kreipimasis į mus visus – muzikantus ir muzikos mėgėjus, kultūrą puoselėjančius ir jai prijaučiančius, jaunus ir senus, turtingus ir vargšus, visus visus, dažniau ar rečiau apsilankančius klasikinės muzikos koncertuose: nieku gyvu nepraraskime vilties, tikėkime, kad karai ir kariniai konfliktai baigsis teisingumo pergale. Būtent tai birželio 2 d. Nacionalinėje filharmonijoje skelbė skambanti muzika ir ją atliekantis didelis būrys muzikų: Roberto Šerveniko diriguojamas Nacionalinis simfoninis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas), Kauno valstybinis choras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas), jaunosios kartos žymiausias britų violončelininkas Sheku Kanneh-Masonas ir ukrainiečių kilmės Kanados pianistas Dmitri Levkovichius.

Sheku Kanneh-Mason, Robertas Šervenikas, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason, Robertas Šervenikas, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason, Robertas Šervenikas, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason, Robertas Šervenikas, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason, Robertas Šervenikas, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sheku Kanneh-Mason, Robertas Šervenikas, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Dmitri Levkovichius. D. Matvejevo nuotr.
Dmitri Levkovichius. D. Matvejevo nuotr.
Dmitri Levkovichius, Robertas Šervenikas, LNSO, Kauno valstybinis choras. D. Matvejevo nuotr.
Dmitri Levkovichius, Robertas Šervenikas, LNSO, Kauno valstybinis choras. D. Matvejevo nuotr.
Dmitri Levkovichius ir Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Dmitri Levkovichius ir Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 158  >>> Archyvas