7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Algirdas Klova

Viola Brzezińska Paliesiaus dvare

Koncerto įspūdžiai

Paliesiaus dvare – patraukliausioje 2019-ųjų Europos sveikatos turizmo vietovėje Lietuvoje, dar pažymėtoje ir „Travel Review Awards 2020“ – Šv. Valentino, arba Meilės, dienos proga buvo suorganizuotas populiariosios muzikos dainų atlikėjos iš Lenkijos Violos Brzezińskos koncertas. Lietuvoje ji jau ketvirtą kartą. Ši dainininkė mums brangi tuo, kad ji yra paskutinio Paliesiaus dvarininko Raimundo Brzezynskio palikuonė.

Viola Brzezińska. D. Klovienės nuotr.
Viola Brzezińska. D. Klovienės nuotr.
Viola Brzezińska ir Marcin Riege. D. Klovienės nuotr.
Viola Brzezińska ir Marcin Riege. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Katinaitė

Niekada nežinai, kada išloši

Mintys po Sergejaus Prokofjevo operos „Lošėjas“ premjerų LNOBT

Prieš gerus penkerius metus britų muzikos kritikas Normanas Lebrechtas savo tinklaraštyje atsainiai mestelėjo, girdi, iš trijų Baltijos valstybių tik Lietuvos negarsina muzikai. Va, latvių ir estų žvaigždės jau būriuojasi didžiosiose scenose ir muzikos žurnalų viršeliuose. Prisimenu, kaip pyktelėjau: o ką, Violeta Urmana nesiskaito? Nemanau, kad kontroversiškasis kritikas nežinojo pirmosios išsilaisvinusių Baltijos kraštų dainininkės, įžengusios į didžiuosius Europos teatrus, pavardės. Esu tikra, kad paprasčiausiai buvo pamiršęs. Kaip sakoma, išimtis tik patvirtina taisyklę.

Asmik Grigorian (Polina) ir Dmitrijus Golovninas (Aleksejus) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Asmik Grigorian (Polina) ir Dmitrijus Golovninas (Aleksejus) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Arminas Skirvainis (Potapyčius), Ieva Prudnikovaitė (Blanša), Inesa Linaburgytė (Bobulytė), Tomas Pavilionis (Markizas) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Arminas Skirvainis (Potapyčius), Ieva Prudnikovaitė (Blanša), Inesa Linaburgytė (Bobulytė), Tomas Pavilionis (Markizas) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Dmitrijus Golovninas (Aleksejus), Asmik Grigorian (Polina), Kotryna Chmieliauskaitė (Mergaitė) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Dmitrijus Golovninas (Aleksejus), Asmik Grigorian (Polina), Kotryna Chmieliauskaitė (Mergaitė) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Asmik Grigorian (Polina) ir Dmitrijus Golovninas (Aleksejus) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Asmik Grigorian (Polina) ir Dmitrijus Golovninas (Aleksejus) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Inesa Linaburgytė (Bobulytė) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Inesa Linaburgytė (Bobulytė) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Tomas Pavilionis (Markizas)  ir Dmitrijus Golovninas (Aleksejus) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Tomas Pavilionis (Markizas) ir Dmitrijus Golovninas (Aleksejus) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Vladimiras Prudnikovas (Generolas) ir Rafailas Karpis (Kunigaikštis Nilskis) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Vladimiras Prudnikovas (Generolas) ir Rafailas Karpis (Kunigaikštis Nilskis) operoje „Lošėjas“. M.Aleksos nuotr.
Rasa Murauskaitė

Crescendo į tylą

Arvydo Malcio autorinis vakaras Vilniaus universiteto Šv. Jonų bažnyčioje

Kai kurie kompozitoriai savo muzikos atpažįstamumą formuoja per pasirinktas technologines kryptis, kiti – per žanrų, stilių, instrumentarijaus ypatumus ir pan. Kompozitoriaus ir violončelininko Arvydo Malcio kūrybą geriausiai atpažįstame iš jos atlikėjiško, dinamiško, ekspresyvaus charakterio, kontrastų gausos ir tirštos, neretai į sonorizmą linkstančios orkestro muzikinės kalbos. Nepaisant neretai tam tikrą programiškumą sufleruojančių jo kūrinių pavadinimų, iš tikrųjų šio kūrėjo muzika artima grynajai, neprisirišančiai prie konkrečių „užmuzikinių“ reikšmių ar naratyvų.

Arvydo Malcio autorinio koncerto akimirka. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Arvydo Malcio autorinio koncerto akimirka. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Lietuvos kamerinis orkestras, Arvydas Malcys, Tadas Motiečius ir Vilmantas Kaliūnas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Lietuvos kamerinis orkestras, Arvydas Malcys, Tadas Motiečius ir Vilmantas Kaliūnas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Tadas Motiečius, Lietuvos kamerinis orkestras ir Vilmantas Kaliūnas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Tadas Motiečius, Lietuvos kamerinis orkestras ir Vilmantas Kaliūnas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vilmantas Kaliūnas, Tadas Motiečius ir Arvydas Malcys. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vilmantas Kaliūnas, Tadas Motiečius ir Arvydas Malcys. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vilmantas Kaliūnas, Vytautas Giedraitis ir Arvydas Malcys. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vilmantas Kaliūnas, Vytautas Giedraitis ir Arvydas Malcys. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vytautas Giedraitis, Lietuvos kamerinis orkestras ir Vilmantas Kaliūnas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vytautas Giedraitis, Lietuvos kamerinis orkestras ir Vilmantas Kaliūnas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

In memoriam Sigizmundai Sabalytei

1933 01 08 – 2020 02 14

Amžinybėn išeina vyriausioji atlikėjų karta. Daugelio jų dabarties muzikai nepažinojo, gal net negirdėjo scenoje. Tačiau jeigu ne jie, vargu bau ar kalbėtume apie simfoninių orkestrų egzistavimą, palikimą įrašuose, edukacinę veiklą Lietuvoje, aukojant pabuvimus šeimose, jaukius vakarus namuose iškeičiant į dardėjimą nešildomais autobusiukais po miestelius ir rajonus. Pagerbkime juos, nors jau išėjusius.

Sigizmunda Sabalytė. Lietuvos muzikų sąjungos nuotr.
Sigizmunda Sabalytė. Lietuvos muzikų sąjungos nuotr.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Skiriama Nepriklausomybei

Mintys po iškilmingo koncerto Nacionalinėje filharmonijoje

Ak, ta Nepriklausomybė! Jos minėjimai vis pridaro nepatogumų. „Formalus“ koncertas, o dar ir tiesiogiai transliuoti per televiziją reikalaujama. Kas norės, kaip nors susiras tą „antrąjį“ LRT kanalą ir pasižiūrės. Juk pagrindiniame visuomeninio transliuotojo kanale karaliauja popkoncertas, o vėliau ir anglakalbė „Eurovizija“! Mes laisvi, darome, ką norime. Matyt, televizijos jau beveik išmokė visuomenę, ko ji turi norėti.

Viktorija Miškūnaitė, Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Modestas Sedlevičius, Modestas Pitrėnas ir Nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Elvina Baužaitė

Išloškime gyvenimą

Pokalbis su operos soliste Inesa Linaburgyte

Vasario 12–15 d. operos gerbėjai sulaukė retai statomo veikalo premjeros – Sergejaus Prokofjevo operos „Lošėjas“ (rež. Vasilijus Barchatovas) Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Ryškų Bobulytės vaidmenį spektaklyje kuria mecosopranas Inesa Linaburgytė. Kalbinama solistė dalijasi mintimis apie naujausio vaidmens kūrimo užkulisius, meninius kontekstus ir trisdešimt metų kūrybinės veiklos patirtį.  

Inesa Linaburgytė, Ieva Prudnikovaitė ir Vladimiras Prudnikovas operoje „Lošėjas“. M. Aleksos nuotr.
Inesa Linaburgytė, Ieva Prudnikovaitė ir Vladimiras Prudnikovas operoje „Lošėjas“. M. Aleksos nuotr.
Inesa Linaburgytė operos „Lošėjas“ repeticijoje. M. Aleksos nuotr.
Inesa Linaburgytė operos „Lošėjas“ repeticijoje. M. Aleksos nuotr.
Inesa Linaburgytė. Asmeninio archyvo nuotr.
Inesa Linaburgytė. Asmeninio archyvo nuotr.
Gabrielė Medingytė

Orkestro genetinis kodas

Įspūdžiai iš Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncerto

Šaltoką vasario 6-osios pavakarę į Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčią sugužėjusi publika nekantriai laukė jau tradiciniu tapusio Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncerto, kai savo išskirtinius gebėjimus gali atskleisti drąsiausi, solo partijas panorę atlikti orkestro muzikantai, pasirinkę sau artimus kūrinius.

Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncerto akimirka. N. Masevičiaus nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncerto akimirka. N. Masevičiaus nuotr.
Paulina Sofija Nalivaikaitė

Skambančios grožio metaforos

Įspūdžiai iš Lietuvos kamerinio orkestro, Hugo Ticciati ir Roko Vaitkevičiaus koncerto

Ekologinių katastrofų, mirtino viruso, karų ir kiekviename tūnančių asmeninių baimių fone nueiti į koncertą, kuriame žadama muzika apie pasaulio grožį – tai pagalba sielai ar bėgimas nuo pasaulio tamsybių? Nesu tikra, ar egzistuoja vienintelis teisingas atsakymas, juolab kad vasario 6 d. Nacionalinėje filharmonijoje skambėjęs koncertas „Vienišas angelas“ pasaulio grožį suvokti kvietė ne vien šviesiomis ar rausvomis spalvomis, bet patiriant įvairiausių emocijų spektrą.

Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Rokas Vaitkevičius, Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Rokas Vaitkevičius, Hugo Ticciati ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Aldona Eleonora Radvilaitė

Keistai traktuota muzika

Įspūdžiai iš Antverpeno simfoninio orkestro koncerto Nacionalinėje filharmonijoje

Vasario 5 d. Nacionalinėje filharmonijoje svečiavosi Antverpeno simfoninis orkestras iš Belgijos, pianistas Lukášas Vondráčekas iš Čekijos, dirigavo Elim Chan iš Honkongo. Girdėjome Sergejaus Rachmaninovo Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 3 d-moll, o antroje koncerto dalyje – Antonino Dvořáko Simfoniją Nr. 8 G-dur.

Antverpeno simfoninis orkestras ir pianistas Lukáš Vondráček. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir pianistas Lukáš Vondráček. D. Matvejevo nuotr.
Lukáš Vondráček. D. Matvejevo nuotr.
Lukáš Vondráček. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir pianistas Lukáš Vondráček. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir pianistas Lukáš Vondráček. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir dirigentė Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir dirigentė Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir dirigentė Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Antverpeno simfoninis orkestras ir dirigentė Elim Chan. D. Matvejevo nuotr.
Kristupas Antanaitis

Muzikinės šypsenos

Įspūdžiai iš Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro gimtadienio koncerto

Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (LVSO) per sezoną surengia nuo 15 iki 20 koncertų. Keli iš jų – sezono atidarymo, orkestro gimtadienio ir uždarymo – kasmet būna išskirtiniai. Ne todėl, kad į juos ateina kažkas iš valstybės vadovų, bet todėl, kad tokių koncertų programas galima pavadinti elitinėmis, unikaliomis. Orkestro įkūrėjas, meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Gintaras Rinkevičius visuomet stebina savo koncertų koncepcijomis. Kiek opusų būtent jo pastangomis Lietuvoje suskambo pirmą kartą, kiek iškilių asmenybių koncertavo nors ir tragiškuose Kongresų rūmuose ir džiugino publiką!

LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO altai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO altai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO arfininkė Vilija Grencevičiūtė. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO arfininkė Vilija Grencevičiūtė. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO fleitininkai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO fleitininkai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 95  >>> Archyvas