7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Laima Slepkovaitė

Iš pokalbio apie laisvąjį džiazą

Pamąstymai perskaičius Dave’o Liebmano ir Victoro L. Schermerio pokalbį

Laisvasis džiazas (free jazz) yra Lietuvos improvizacinės scenos „meinstrymas“, pagrindinis stilius. Visame pasaulyje tai yra svingas, bopas, modalinis džiazas ir postbopinės formos, o Lietuvoje – free, aštrusis avangardas. Šios krypties reiškiniai neatrodo dominuojantys kiekybiniu požiūriu, šiame žanre klesti sveika stilistinė įvairovė.

Dave Liebman ir „Quartette-Oblique CR“. R.I. Sutherland-Cohen nuotr.
Dave Liebman ir „Quartette-Oblique CR“. R.I. Sutherland-Cohen nuotr.
Dave Liebman. All About Jazz-Ray Cho nuotr.
Dave Liebman. All About Jazz-Ray Cho nuotr.
Zita Bružaitė

Brolių Bazarų [ne]žaidimai

Nauja kompaktinė plokštelė „[ne]Žaidimai“ („Mama Studios“, 2021)

Vasario pabaigoje gausiõs ir įvairios muzikos horizonte pasirodė nauja kompaktinė plokštelė su Giedriaus Kuprevičiaus, Arvydo Malcio, Teisučio Makačino, Vidmanto Bartulio, Vytauto Barkausko, Algimanto Kubiliūno ir Zitos Bružaitės kūriniais dviem fortepijonams arba fortepijonui keturioms rankoms. Įsivaizduoju, kad visiems galvos sukasi nuo muzikos įvairiais formatais, tačiau šios plokštelės atlikėjams Motiejui ir Mykolui Bazarams bei kai kuriems autoriams pasiūliau „susėsti prie stalo“ (žinoma, ne taip, kaip įsivaizduojame) ir pakalbėti apie plokštelės ištakas, turinį, muzikos mirgėjimą ir nuolatinius pasirinkimus „būti ar nebūti“.

Brolių Bazarų fortepijoninis duetas. Asmeninio archyvo nuotr.
Brolių Bazarų fortepijoninis duetas. Asmeninio archyvo nuotr.
CD „[ne]Žaidimai“ viršelis. Autorius Dovydas Čiuplys
CD „[ne]Žaidimai“ viršelis. Autorius Dovydas Čiuplys
CD „[ne]Žaidimai“ viršelis. Autorius Dovydas Čiuplys
CD „[ne]Žaidimai“ viršelis. Autorius Dovydas Čiuplys
Donatas Katkus

Atgimę kvartetai

Pirmoji Vilniaus kvarteto įgrotų Jurgio Karnavičiaus styginių kvartetų Nr. 1 ir Nr. 2 kompaktinė plokštelė („Ondine“, 2021)

Vilniaus kvartetas ryškiai ir solidžiai patvirtino naujos jo dalyvių kartos kultūrinius siekius – pirmą kartą įrašė visus keturis Jurgio Karnavičiaus styginių kvartetus. Neseniai pasirodė dviejų pirmųjų kvartetų kompaktinė plokštelė, ją išleido garsi Suomijos įrašų leidykla „Ondine“. Tai neeilinis įvykis ne tik dėl projekto solidumo.

Jurgio Karnavičiaus kvartetų kompaktinė plokstelė
Jurgio Karnavičiaus kvartetų kompaktinė plokstelė
Vilniaus kvartetas, 2020 m. Kvarteto archyvo nuotr.
Vilniaus kvartetas, 2020 m. Kvarteto archyvo nuotr.
Vilniaus kvartetas. D. Matvejevo nuotr.
Vilniaus kvartetas. D. Matvejevo nuotr.
Faustina Dedūraitė

(Ne)paprastas muzikos albumas

Nauja ,,Twenty Fingers Duo“ audiovizualinė plokštelė „Performa“

Ko dažniausiai tikimės gavę naują plokštelę? Tikriausiai malonaus netikėtumo, kokybiško atlikimo, įdomių kūrinių. Styginių ansamblio ,,Twenty Fingers Duo“ – Lora Kmieliauskaitė (smuikas), Arnas Kmieliauskas (violončelė) – debiutinį albumą ,,Performa“ sudaro specialiai duetui parašyti šeši lietuvių kompozitorių kūriniai, kiekvienai kompozicijai sukurtos vizualizacijos bei kūrinių istorijos, o visa tai papildo puiki dueto interpretacija. Ir tai dar ne viskas. Albume galime atrasti asmenybes, kurios atsiskleidžia per garsą, vaizdą, žodį. Apie ,,Performą“, naujus atradimus, ryšį tarp muzikos ir kitų menų dalinasi albumo iniciatoriai ir atlikėjai Lora ir Arnas.

„Twenty Fingers Duo“. A. Morozovo nuotr.
„Twenty Fingers Duo“. A. Morozovo nuotr.
„Twenty Fingers Duo“. T. Stuko nuotr.
„Twenty Fingers Duo“. T. Stuko nuotr.
„Twenty Fingers Duo“. L. Narkevičiūtės nuotr.
„Twenty Fingers Duo“. L. Narkevičiūtės nuotr.
CD „Performa“ viršelis. Laurynos Narkevičiūtės dizainas
CD „Performa“ viršelis. Laurynos Narkevičiūtės dizainas
Ona Jarmalavičiūtė

Netobulumas, vedantis į priekį

Pokalbis su gitaristu ir kompozitoriumi Alexandru Misko

Matyt, daugelis pamena prieš porą metų Vilniuje, Kristupo vasaros festivalyje, pasirodžiusį įdomų gitaristą Alexandrą Misko, puoselėjantį nišinį „fingerstyle“ žanrą. Per karantiną gimtajame mieste Rusijoje įsikūręs muzikantas komponuoja savo naują albumą. Pokalbyje Alexandras pasakoja apie jį įkvėpusius žinomus muzikantus ir jaunuosius, kuriuos pats įkvepia. Ir apie tai, ką jam reiškia būti muzikantu.

Alexandr Misko. D. Vollmond nuotr.
Alexandr Misko. D. Vollmond nuotr.
Alexandr Misko. J.M.Takayama nuotr.
Alexandr Misko. J.M.Takayama nuotr.
Alexandr Misko. R. Spicer nuotr.
Alexandr Misko. R. Spicer nuotr.
Alexandr Misko. Asmeninio archyvo nuotr.
Alexandr Misko. Asmeninio archyvo nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos aristokrato mirtis

Maestro Jamesą Levine’ą (1943–2021) prisimenant

Keturiasdešimt septyneri metai svaiginančios karjeros įžymiausiame pasaulio operos teatre, pažintis su operos solistų elitu, aštuonias valandas trunkantis asmeninis koncertas, 2552 spektakliai ir daugiau nei 80 skirtingų operų. Visa tai apibūdina legendinį dirigentą Jamesą Levine’ą, kuris kovo 9-ąją mirė Kalifornijoje, eidamas septyniasdešimt aštuntuosius gyvenimo metus. Dėl nežinomų priežasčių apie Levine’o mirtį buvo paskelbta tik kovo 17-ąją, tačiau tai nekeičia fakto, kad netekome iškilios asmenybės, anot dirigento Martyno Staškaus, „tikro operos aristokrato“.

James Levine. Richard Termine / nytimes.com nuotr.
James Levine. Richard Termine / nytimes.com nuotr.
James Levine „Metropolitan operoje“ 1997 m. Jack Vartoogian / nytimes.com nuotr.
James Levine „Metropolitan operoje“ 1997 m. Jack Vartoogian / nytimes.com nuotr.

Vibruojanti muzika

Užsienio spauda apie naują Žibuoklės Martinaitytės kompaktinę plokštelę „Saudade“ („Ondine“, 2020)

Metų pradžioje pasirodęs kompozitorės, Vyriausybės kultūros ir meno premijos laureatės Žibuoklės Martinaitytės kūrinių albumas „Saudade“, parengtas bendradarbiaujant Lietuvos muzikos informacijos centrui, Nacionalinei filharmonijai ir suomių įrašų kompanijai „Ondine“, sulaukia vis daugiau atgarsių visame pasaulyje. Šį kartą siūlome susipažinti su „San Francisco Classical Voice“ (JAV) publikuoto muzikos kritiko Richardo S. Ginello straipsnio „Paskolinkite savo ausis svajingiems lietuvių kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės kūriniams“ („Lend Your Ears to Lithuanian Composer Žibuoklė Martinaitytė’s Dreamy Works“, publikuoto kovo 1 d.) fragmentais.

Žibuoklė Martinaitytė. T. Tereko nuotr.
Žibuoklė Martinaitytė. T. Tereko nuotr.
Gabrielius Alekna, Žibuoklė Martinaitytė, Giedrė Šlekytė. D. Matvejevo nuotr.
Gabrielius Alekna, Žibuoklė Martinaitytė, Giedrė Šlekytė. D. Matvejevo nuotr.
Žibuoklės Martinaitytės kompaktinė plokštelė „Saudade“
Žibuoklės Martinaitytės kompaktinė plokštelė „Saudade“
Laimutė Ligeikaitė

Dovanojimo prasmė

Mūza Rubackytė prisimena Joną Žiburkų (1947–2021)

Neseniai sužinojome, kad Lietuvos muzikos pasaulis neteko vieno ryškiausių savo mecenatų – mediko, kolekcininko, melomano Jono Žiburkaus. Ši liūdna proga paskatino dar kartą prisiminti prasmingą šios asmenybės veiklą, taip pat pakalbėti apie menininkams itin reikšmingą sritį – mecenatystę.

Jonas Žiburkus. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Žiburkus. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Žiburkus ir Viačeslavas Ganelinas. Vilniaus Gaono žydų muziejaus / D. Matvejevo nuotr.
Jonas Žiburkus ir Viačeslavas Ganelinas. Vilniaus Gaono žydų muziejaus / D. Matvejevo nuotr.
Nacionalinėje filharmonijoje. D. Matvejevo nuotr.
Nacionalinėje filharmonijoje. D. Matvejevo nuotr.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

In memoriam Melitai Diamandidi

(1949 08 08–2021 03 13)

Nelemtoji corona pasiglemžė dar vieną gyvybingą menininką: kovo 13-osios paryčiais kovoje su virusu pasidavė pianistė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentė Melita Diamandidi, mylima dainininko Vincento Kuprio žmona ir scenos partnerė.

Melita Diamandidi. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi ir Vincertas Kuprys. 1988 m. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi ir Vincertas Kuprys. 1988 m. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi ir Vincentas Kuprys Kauno filharmonijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi ir Vincentas Kuprys Kauno filharmonijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi ir Vincentas Kuprys Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Asmeninio archyvo nuotr.
Melita Diamandidi ir Vincentas Kuprys Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Asmeninio archyvo nuotr.
Elvina Baužaitė

Dualumas, išreiškiamas balsu

Pokalbis su baritonu Romanu Kudriašovu

Baritonas Romanas Kudriašovas vasario 19 d. išpildė trečiąjį „LRT Klasika“ inicijuoto ciklo „Koncertas vienam“ pasirodymą Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje. Šia proga kviečiame artimiau pažinti operos solistą, kurio studijų bagažas – Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Londono nacionalinė operos studija, Hamburgo aukštoji muzikos ir teatro mokykla, prizinės vietos daugybėje tarptautinių konkursų, pasiektas finalas II Tarptautiniame Virgilijaus Noreikos dainavimo konkurse, parengtas vaidmuo Karališkajame operos teatre Londono „Covent Garden“ ir kitose svarbiose scenose. Kalbamės apie vokalo meną šiandien ir ateityje.

Romanas Kudriašovas operoje „Pikų dama“. A. Leonovo nuotr.
Romanas Kudriašovas operoje „Pikų dama“. A. Leonovo nuotr.
Romanas Kudriašovas (Polifemas) operoje „Acis ir Galatėja“. Baroko operos teatras. Asmeninio archyvo nuotr.
Romanas Kudriašovas (Polifemas) operoje „Acis ir Galatėja“. Baroko operos teatras. Asmeninio archyvo nuotr.
Romanas Kudriašovas ir Brynas Terfelis. Asmeninio archyvo nuotr.
Romanas Kudriašovas ir Brynas Terfelis. Asmeninio archyvo nuotr.
Romanas Kudriašovas ir Gabija Butkutė. „Koncertas vienam“
Romanas Kudriašovas ir Gabija Butkutė. „Koncertas vienam“
Romanas Kudriašovas ir Gintaras Rinkevičius. V. Noreikos dainininkų konkursas. M. Mikulėno nuotr.
Romanas Kudriašovas ir Gintaras Rinkevičius. V. Noreikos dainininkų konkursas. M. Mikulėno nuotr.
Romanas Kudriašovas ir Gintaras Rinkevičius. V. Noreikos dainininkų konkursas. M. Mikulėno nuotr.
Romanas Kudriašovas ir Gintaras Rinkevičius. V. Noreikos dainininkų konkursas. M. Mikulėno nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 112  >>> Archyvas