7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailė

Agnė Narušytė, Darius Žiūra

Ant briaunos

Pokalbis su Dariumi Žiūra apie knygą „Diseris“ Vilniaus knygų mugėje

2017 m. Darius Žiūra apgynė meno daktaro projektą „SWIM, Monumentas utopijai, Gustoniai, metatekstas“ (vadovė dr. Agnė Narušytė). Darbas parašytas eseistine forma ir nepanašus į tyrimo rezultatus pristatantį akademinį tekstą. Ką tik Vilniaus dailės akademijos leidykla ir „Kitos knygos“ šį tekstą išleido kaip knygą, pavadintą „Diseris“. Čia publikuojame pokalbį su autoriumi, pristatant knygą Vilniaus knygų mugėje.

Dariaus Žiūros knygos „Diseris“ viršelis. Jurgio Griškevičiaus dizainas. 2024 m.
Dariaus Žiūros knygos „Diseris“ viršelis. Jurgio Griškevičiaus dizainas. 2024 m.
Darius Žiūra ir Agnė Narušytė Vilniaus knygų mugėje. 2024 m. Sauliaus Žiūros nuotrauka
Darius Žiūra ir Agnė Narušytė Vilniaus knygų mugėje. 2024 m. Sauliaus Žiūros nuotrauka
Eglė Kazazajevaitė

Kas greičiau nuskęs pieno stiklinėje – akmuo ar širdis?

Aros Radvilės tapybos paroda „Akmuo pienas širdis“ Užupio meno inkubatoriaus galerijoje

Netikėtas junginys: akmuo, širdis ir pienas. Tokio, maniau, gyvenime tikrai nesutiksiu. Niekada netoptelėjo, kad šie žodžiai gali turėti ką nors bendro. Ar tik aš to nematau? Gal skaitytojas regi sąsają? Bet šiuos tris žodžius pamačiau Užupio meno inkubatoriaus plakate – taip menininkė Ara Radvilė (Radvilė Juozapaitytė, g. 1995) nusprendė pavadinti savo asmeninę parodą. Pirmiausia turi imti nagrinėti ne meno kūrinius, bet sąvokas.

Ara Radvilė, „Kalnas sutinka saulę“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Kalnas sutinka saulę“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo, pienas, širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo, pienas, širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Uogautoja“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Uogautoja“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Vasara“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Vasara“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo, pienas, širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo, pienas, širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo, pienas, širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo, pienas, širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Martyna Jurkevičiūtė

Aktualumo neprarandanti kūryba

Apie Barbaros Kruger parodą Londono „Serpentine“ galerijoje

Po apsilankymo „Serpentine“ galerijoje, kur eksponuojama Barbaros Kruger (g. 1945) paroda „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“, mano draugas man sako: „...bet juk čia ne menas, tai greičiau antropologinis ar socialinis tyrimas.“

1.	Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
1. Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
1.	Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
1. Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
1.	Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
1. Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
4.	Barbara Kruger, „Be pavadinimo (Prisimink mane)“ (Untitled (Remember me)), vieno kanalo videofilmas LED panelyje, garsas, 23 sek., kadrai iš filmo, 350.1 × 250.1 cm. 1988/2020 m. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“
4. Barbara Kruger, „Be pavadinimo (Prisimink mane)“ (Untitled (Remember me)), vieno kanalo videofilmas LED panelyje, garsas, 23 sek., kadrai iš filmo, 350.1 × 250.1 cm. 1988/2020 m. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“
5.	Barbara Kruger, „Be pavadinimo (be komentarų)“ (Untitled (No Comment)), trijų kanalų videoinstaliacija, spalva, garsas 9 min. 25 sek., parodos vaizdas. 2020 m. Parodoje Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You. Čikagos meno institutas (The Art Institute of Chicago – AIC), Čikaga, 2021 m. rugsėjo 19–2022 m. sausio 24 d. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“. Čikagos meno instituto nuotr.
5. Barbara Kruger, „Be pavadinimo (be komentarų)“ (Untitled (No Comment)), trijų kanalų videoinstaliacija, spalva, garsas 9 min. 25 sek., parodos vaizdas. 2020 m. Parodoje Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You. Čikagos meno institutas (The Art Institute of Chicago – AIC), Čikaga, 2021 m. rugsėjo 19–2022 m. sausio 24 d. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“. Čikagos meno instituto nuotr.
6.	Barbara Kruger, „Be pavadinimo (Artforum)“ (Untitled (Artforum)), dviejų kanalų videoinstaliacija, 4 min. 42 sek., parodos vaizdas. 2016/2020 m. Parodoje Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You. Čikagos meno institutas (The Art Institute of Chicago – AIC), Čikaga, 2021 m. rugsėjo 19–2022 m. sausio 24 d. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“. Čikagos meno instituto nuotr.
6. Barbara Kruger, „Be pavadinimo (Artforum)“ (Untitled (Artforum)), dviejų kanalų videoinstaliacija, 4 min. 42 sek., parodos vaizdas. 2016/2020 m. Parodoje Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You. Čikagos meno institutas (The Art Institute of Chicago – AIC), Čikaga, 2021 m. rugsėjo 19–2022 m. sausio 24 d. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“. Čikagos meno instituto nuotr.
7.	Barbara Kruger, „Be pavadinimo (be komentarų)“ (Untitled (No Comment), trijų kanalų videoinstaliacija, spalva, garsas 9 min. 25 sek., parodos vaizdas. 2020 m. Parodoje Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You. Čikagos meno institutas (The Art Institute of Chicago – AIC), Čikaga, 2021 m. rugsėjo 19–2022 m. sausio 24 d. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“. Čikagos meno instituto nuotr.
7. Barbara Kruger, „Be pavadinimo (be komentarų)“ (Untitled (No Comment), trijų kanalų videoinstaliacija, spalva, garsas 9 min. 25 sek., parodos vaizdas. 2020 m. Parodoje Barbara Kruger: Thinking of You. I Mean Me. I Mean You. Čikagos meno institutas (The Art Institute of Chicago – AIC), Čikaga, 2021 m. rugsėjo 19–2022 m. sausio 24 d. Maloniai sutikus menininkei ir „Sprüth Magers“. Čikagos meno instituto nuotr.
8.	Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
8. Barbara Kruger, „Galvoju apie tave, tai yra save, tai yra tave“ (Thinking of You. I Mean Me. I Mean You), parodos vaizdas, „Serpentine South“. 2024 m. vasario 1–kovo 17 d. George Darrell nuotr.
Jonas Petkus

C’est la vie

Kitaip apie Aros Radvilės parodą „Akmuo pienas širdis“ Užupio meno inkubatoriaus galerijoje

Ar esam gyvi? Gyvenimas yra nuspėjamas tarytum dangaus fazės nakties skliaute. Jis keičiasi ir grįžta. Laimė, neviltis, pyktis, džiaugsmas – cikliški. Mūsų sąmonės srautas panašus į žiburių nutaškytą dangų. Kuo mes skiriamės nuo žvaigždžių? Ar visatos kontekste esam tik maža dulkelė, ar kažkas daugiau? Ar galim savo egzistenciją įrodyti? Šiuos klausimus kelia Užupio meno inkubatoriaus paroda „Akmuo pienas širdis“. Kaip autorei pavyksta į gyvybę pažvelgti kitu kampu?

Ara Radvilė, Akmuo, pienas, širdis. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, Akmuo, pienas, širdis. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė parodoje „Akmuo pienas širdis“. J. Kunigiškytės nuotr.
Ara Radvilė parodoje „Akmuo pienas širdis“. J. Kunigiškytės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Lašas po lašo“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Lašas po lašo“. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Šiltas pienas“. 2023 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Šiltas pienas“. 2023 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Ara Radvilė, „Akmuo pienas širdis“, parodos vaizdas. 2024 m. A. Radvilės nuotr.
Jolita Liškevičienė

Kosminė knygų orbita

Arba trumpas pasakojimas apie parodą „Nepažintas senųjų knygų pasaulis“ Vilniaus paveikslų galerijoje

Vilniaus paveikslų galerijoje atidaryta paroda „Nepažintas senųjų knygų pasaulis: Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės didikų paveldas Vilniaus bibliotekose“, skirta senosioms Lietuvos didikų bibliotekoms ir ten saugotoms knygoms. Beje, knygos ir dokumentai retai kada yra rodomi paveikslų galerijose, dažniausiai tik kaip pavieniai parodą lydintys eksponatai. Tai mažai tyrinėta tema ir juo labiau – niekada neįvaizdinta parodoje, nors atskiros didikų bibliotekos „atstatinėjamos“ moksliniais tyrimais, rekonstruotais bibliotekos knygų katalogais ar nedideliais straipsniais.

Radvilų giminės bibliotekų pavyzdžiai. Biblija, išspausdinta Gdanske. 1632 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Radvilų giminės bibliotekų pavyzdžiai. Biblija, išspausdinta Gdanske. 1632 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Sapiegų giminės bibliotekų pavyzdžiai, ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Sapiegų giminės bibliotekų pavyzdžiai, ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Lopacinskių ir Tiškevičių giminių bibliotekų pavyzdžiai, ekspozicijos vaizdas. G. Grigėnaitės nuotr.
Lopacinskių ir Tiškevičių giminių bibliotekų pavyzdžiai, ekspozicijos vaizdas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Danutė Zovienė

Tapyba, žadinanti viltį gyventi

Vilniaus rotušėje, Freskų salėje, eksponuojama tapytojo Romualdo Radzevičiaus (1942–2021) kūrybos paroda „Tapyba“

Beveik prieš trejus metus miręs tapytojas Romualdas Radzevičius paliko gausų kūrybos palikimą, kuriuo rūpinasi sūnus kompozitorius Rokas Radzevičius kartu su žmona dainininke Aiste Smilgevičiūte. Jų iniciatyva Vilniaus rotušėje surengta ekspozicija yra jau trečia pomirtinė dailininko kūrybos paroda, kurią prasmingai papildo grupės „Skylė“ muzikinis vaizdo klipas „Tėvo ranka“, sukurtas tapytojo paveikslų motyvais (2022).

Romualdas Radzevičius, „Atspindžiai“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Atspindžiai“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Kryptys“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Kryptys“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Relikvija“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Relikvija“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Susitikimas“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Susitikimas“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Švytėjimas“. A. Toleikio nuotr.
Romualdas Radzevičius, „Švytėjimas“. A. Toleikio nuotr.
Dileta Deikė

Įrašas širdyje

Kunigundos Dineikaitės paroda „Pasivaikščiojimas su gulbe“ galerijoje „Kairė–dešinė“

„Kunigunda, esi talentinga tapytoja!“ – prieš daugelį metų išgirdau šiuos žodžius tariančią Vidmantę Jasukaitytę. Mamos žodžiai dukrai. Poetės, rašytojos žodžiai dailininkei. Tąsyk giliai įstrigo tai, ką išgirdau, – suvokiau, kokią galią besąlygiškas palaikymas turi jauno menininko asmenybės formavimuisi. Spėčiau, tai padėtų atsakyti į klausimą, iš kur Kunigunda Dineikaitė turi tiek drąsos plaukti prieš srovę – tapyti priešingai, nei mokė Vilniaus dailės akademijos dėstytojai.

Kunigunda Dineikaitė, „Jūros širdyje (paskendusi mano širdis)“. 2022 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Jūros širdyje (paskendusi mano širdis)“. 2022 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Virš mano širdies plaukioja rožės“. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Virš mano širdies plaukioja rožės“. 2024 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Pasivaikščiojimas su gulbe“, ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Pasivaikščiojimas su gulbe“, ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Pasivaikščiojimas su gulbe“, ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Pasivaikščiojimas su gulbe“, ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Mes einame su gulbe kartu, ji mano kairėje, plaukiame į šiaurę, šiaurė pasisuka į vakarus ir saulės palydėjimas tampa amžinas“. 2022 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Mes einame su gulbe kartu, ji mano kairėje, plaukiame į šiaurę, šiaurė pasisuka į vakarus ir saulės palydėjimas tampa amžinas“. 2022 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Pasivaikščiojimas su gulbe“, ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Pasivaikščiojimas su gulbe“, ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Niekada niekada negalvosiu, kad mačiau ką nors nuostabesnio“. 2022 m. L. Skeisgielos nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Niekada niekada negalvosiu, kad mačiau ką nors nuostabesnio“. 2022 m. L. Skeisgielos nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Vieną rūku persmelktą vasario šeštadienį parašyta recenzija

Apie Vido Poškaus parodą „Karalius – nuogas“ VVJ meno galerijoje

Gal Jūs, mielieji, žinote, kaip elgtis, jei netikėtai tampi mūza? Nesvarbu, kad gretoje kitų mūzų, bet tokį titulą suteikė Vidas Poškus per parodos „Karalius – nuogas“ atidarymą. Turėčiau paaiškinti: šį garbingą vardą gavau dėl prieš porą metų susapnuoto sapno su tuomet dar neegzistuojančiu Vido paveikslu – didžiulėje drobėje buvo nutapyta gerai žinoma Hanso Christiano Anderseno pasaka „Nauji karaliaus drabužiai“. Kartkartėmis mane aplanko sapnai su nematytais meno kūriniais ir paprastai tai būna galingi, įspūdingi, stiprūs mano draugų ar net kolegų, su kuriais nebendrauju, darbai.

Vidas Poškus, „Grupinis portretas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Grupinis portretas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Geltona kortelė ir baltas debesėlis, Aeronautika. III amžiaus vidurys“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Geltona kortelė ir baltas debesėlis, Aeronautika. III amžiaus vidurys“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Dviejų (dorėninių) kolonelių pagerbimas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Dviejų (dorėninių) kolonelių pagerbimas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Merkys. Vladislovas Vaza maudosi“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Merkys. Vladislovas Vaza maudosi“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Merkys. Cecilija Renata maudosi“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Merkys. Cecilija Renata maudosi“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Karaliunas – nuogas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Karaliunas – nuogas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Rytinio prikėlimo ritualas“. V. Nomado nuotr.
Vidas Poškus, „Rytinio prikėlimo ritualas“. V. Nomado nuotr.
Agnė Narušytė

Mėbijaus juosta Vilniuje

Besibaigiančių parodų konvejeris

Ryte akademijoje buvo posėdis. Paskui papietavom. Ir supratau, kad niekur šiandien nebeišvažiuosiu, nes kol susiruošim, sutems. Popietė liko be plano. Tad ėjau namo užsukdama į parodas, kurios netrukus užsidarys. Pirmiausia – „Titanikas“. Ten, antrame aukšte, įkurdintas jaunos menininkės Romos Salės (g. 1999) „Hyperplanas“.

Roma Salė, „Hyperplanas“, VDA parodų salės „Titanikas“, ekspozicijos fragmentas. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „Hyperplanas“, VDA parodų salės „Titanikas“, ekspozicijos fragmentas. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „3-oji dimensija“, šviesos projekcija. 2022–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „3-oji dimensija“, šviesos projekcija. 2022–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „Kleino butelys“, stiklas, plastiko žarnelės. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „Kleino butelys“, stiklas, plastiko žarnelės. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „3-oji dimensija“, šviesos projekcija. 2022–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „3-oji dimensija“, šviesos projekcija. 2022–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „2-oji dimensija“, lazerio ir plėvės instaliacija. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „2-oji dimensija“, lazerio ir plėvės instaliacija. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „3-oji dimensija“, šviesos projekcija. 2022–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „3-oji dimensija“, šviesos projekcija. 2022–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „4-oji dimensija“, šviesos projekcijos. 2021–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „4-oji dimensija“, šviesos projekcijos. 2021–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „4-oji dimensija“, šviesos projekcijos. 2021–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Roma Salė, „4-oji dimensija“, šviesos projekcijos. 2021–2023 m. A. Narušytės nuotr.
Birutė Pankūnaitė

Kapinių harmonija

Henriko Čerapo paroda „Suvartoto laiko kolumbariumas“ Pamėnkalnio galerijoje

Henrikas Čerapas buvo visada. Kartais pamesdavai jį iš akių, kol praėjus neilgam laiko tarpui jis vėl pasirodydavo. Prieš 35 metus eksponuoti redukciją patyrę alijošiai, kai objektas tirpte tirpsta erdvėje, beveik joje pranykdamas. Alijošiai buvo sutapyti iki augalo gyvybės pabaigos, jam sudžiūstant ir žūstant. Jie buvo virtę nenuskutama lipnia tapytojo etikete. Bet pats pripažino jų vertę, laikydamas juos nebe paveikslėliais, o objektų struktūromis.

Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
Henrikas Čerapas, „Suvartoto laiko kolumbariumas“, ekspozicijos fragmentas, Pamėnkalnio galerija, Vilnius. 2024 m. A. Narušytės nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 147  >>> Archyvas