7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Rita Mikučionytė

Rita Mikučionytė

Hipnotizuojančių erdvių įtampa

Emilijos Škarnulytės paroda „Švytintys kambariai“ Radvilų rūmų dailės muziejuje

Esu dėkinga Emilijai Škarnulytei (na, gal per anksti dėkoju...), kad fiziškai būdama jos vaizdo ir garso instaliacijose laisvai matau tai, ką tuo metu galiu ir noriu. Iškart turiu patikslinti – turiu omenyje savo regos, klausos ir širdies pojūčius fiziškai patiriant jos filmuotas „erdvės skulptūras“, savotiškus išplėstinio kino pasakojimus. Performatyviai kinematografiški lėtai slenkančių vaizdų koliažai nuosekliai gludina šias mano patirtis, neriant daugiabriauniais įprastai neprieinamų vietų skerspjūviais, ar tai būtų branduolinis reaktorius uždarytoje Ignalinos atominėje elektrinėje, ar povandeninių laivų bazė Norvegijoje, ar Šiaurės ašigalio ledynai, ar Naujosios Meksikos smėlynai.

Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Emilija Škarnulytė, kūrinio „t ½“ fragmentas. 2019 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Rita Mikučionytė

Vienatvės sapnai

Paroda „O kur žmonės?“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Viskas prasidėjo beveik prieš metus, kai NDG pakvietė 14–18 metų jaunuolius dalyvauti unikaliame edukaciniame projekte „Kažkoks keistas menas“ ir įgyti parodų kūrimo patirties. Atsižvelgiant į kūrybinių užduočių rezultatus (visi norintieji turėjo sukomponuoti ir nufotografuoti tris – „nuobodų“, „keistą“ ir „įdomų“ – objektus bei aprašyti kompoziciją) buvo atrinkti 25 projekto dalyviai (vėliau du iš jų pasitraukė) iš 13-os įvairių Vilniaus mokyklų.

Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Parodos „O kur žmonės?“ fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Rita Mikučionytė

Debesų atminty

Kunigundos Dineikaitės tapybos paroda „Peizažo užkalbėjimas“ galerijoje „Kairė-dešinė“

Kunigunda Dineikaitė yra tapytoja, gyvenanti tarp Vilniaus ir Palangos, tapybos studijos „Baltas kubas“ įkūrėja. Keturioliktosios personalinės parodos proga autorę kalbina dailėtyrininkė Rita Mikučionytė.

Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Gal nieko daugiau ir nebuvo tik mėlynas skambantis eteris I“, 2020 m.
Kunigunda Dineikaitė, „Gal nieko daugiau ir nebuvo tik mėlynas skambantis eteris I“, 2020 m.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigundos Dineikaitės parodos „Peizažo užkalbėjimas“ fragmentas. Autorės nuotr.
Kunigunda Dineikaitė, „Meilėje savęs ieškok“, 2021 m.
Kunigunda Dineikaitė, „Meilėje savęs ieškok“, 2021 m.
Kunigunda Dineikaitė, „Tik tyloje tave girdžiu. Mėlynos upės. Mėlyni horizontai“, 2021 m.
Kunigunda Dineikaitė, „Tik tyloje tave girdžiu. Mėlynos upės. Mėlyni horizontai“, 2021 m.
Kunigunda Dineikaitė, „Susitinka miražai sukūrę tave erdvėje iš šviesos, iš aukso dulkių, virpesių ir čiauškėjimo oro“, 2021 m.
Kunigunda Dineikaitė, „Susitinka miražai sukūrę tave erdvėje iš šviesos, iš aukso dulkių, virpesių ir čiauškėjimo oro“, 2021 m.
Rita Mikučionytė

Apie laiką ir viltį

Paroda „9 dešimt keramikai“ VDA parodų salėse „Titanikas“

Jubiliejinės parodos neretai yra keblus reikalas – įprastai atgraso jų iškilmingas reprezentatyvumas ir pretenzijos parodyti kuo daugiau solidžių kūrinių. Manau, VDA Vilniaus fakulteto Keramikos katedros įkūrimo 90-mečiui skirta ekspozicija išsiskiria optimalia tradicijų ir inovacijų pusiausvyra. Tai neabejotinas „9 dešimt keramikai“ projekto rengėjų nuopelnas, paremtas konceptualiu parodos sumanymu, ekspozicinės erdvės prisodrinimu ir apgalvota judėjimo trajektorija antrojo aukšto „Titaniko“ salėje.

Ekspozicijos fragmentas. G. Kavoliūno nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Kavoliūno nuotr.
Aldona Ličkutė, Diplominis darbas. 1952 m. G. Kavoliūno nuotr.
Aldona Ličkutė, Diplominis darbas. 1952 m. G. Kavoliūno nuotr.
Milda Arlauskiatė, „Matyti garsą“. 2020 m. G. Kavoliūno nuotr.
Milda Arlauskiatė, „Matyti garsą“. 2020 m. G. Kavoliūno nuotr.
Povilas Baranauskas. Kursinis darbas 1947 m. G. Kavoliūno nuotr.
Povilas Baranauskas. Kursinis darbas 1947 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas. „Plėviakojis vs Louhan antra dalis“. 2018 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas. „Plėviakojis vs Louhan antra dalis“. 2018 m. G. Kavoliūno nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Kavoliūno nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Kavoliūno nuotr.
Andrius Janušonis, „Fontanas“. 1994 m. G. Kavoliūno nuotr.
Andrius Janušonis, „Fontanas“. 1994 m. G. Kavoliūno nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Kavoliūno nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Kavoliūno nuotr.
Rita Mikučionytė

Paliesti, uždengti, nepasakyti

Pokalbis su stiklo menininke Dalia Truskaite

Beveik prieš mėnesį baigėsi „Venecijos stiklo savaitė“ – jau penktą kartą vykstantis tarptautinis stiklui skirtas festivalis. Jo programoje daugiau nei 250 renginių: parodų, performansų, demonstracijų, diskusijų, ekskursijų, filmų. Vienas festivalio akcentų – konkursinė paroda „Palazzo Loredan“, kurioje jau antrus metus iš eilės dalyvavo menininkė Dalia Truskaitė.

Dalia Truskaitė, Nepasakyti. 2021 m. Palazzo Loredan, Venecija. D. Šermukšnio nuotr.
Dalia Truskaitė, Nepasakyti. 2021 m. Palazzo Loredan, Venecija. D. Šermukšnio nuotr.
Dalia Truskaitė, Nepasakyti. 2021 m. Palazzo Loredan, Venecija. D. Šermukšnio nuotr.
Dalia Truskaitė, Nepasakyti. 2021 m. Palazzo Loredan, Venecija. D. Šermukšnio nuotr.
Dalia Truskaitė, Nepasakyti. 2021 m. Palazzo Loredan, Venecija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, Nepasakyti. 2021 m. Palazzo Loredan, Venecija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Dalia Truskaitė, iš ciklo „To Touch“. 2019 m. Nishi Aizu tarptautinis meno centras, Japonija. Autorės nuotr.
Rita Mikučionytė

Pusdienis galerijose

6-asis Vilniaus galerijų savaitgalis (VGS)

Kelintus metus ankstyvą rudenį vykstantis renginys VGS (organizavo Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga) tradiciškai vilioja įvykių ir ekspozicijų gausa bei įvairove. Žinodama, kad galėsiu skirti tik šeštadienio pusdienį, savajam parodų maratonui iš anksto ruošiausi. Galiu nuoširdžiai pasidžiaugti puikia VGS skirta interneto svetaine, pradedant informacija ir baigiant navigacija.

Poline Harbali parodos fragmentas V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas V. Nomado nuotr.
Poline Harbali parodos fragmentas V. Nomado nuotr.
Antano Mončio skulptūros, galerijoje „Vartai“, parodos „L’étreinte – Embracement – Glamonė“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Antano Mončio skulptūros, galerijoje „Vartai“, parodos „L’étreinte – Embracement – Glamonė“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Parodos „L’étreinte – Embracement – Glamonė“ fragmentas galerijoje „Vartai“. V. Nomado nuotr.
Parodos „L’étreinte – Embracement – Glamonė“ fragmentas galerijoje „Vartai“. V. Nomado nuotr.
Parodos „L’étreinte – Embracement – Glamonė“ fragmentas galerijoje „Vartai“. V. Nomado nuotr.
Parodos „L’étreinte – Embracement – Glamonė“ fragmentas galerijoje „Vartai“. V. Nomado nuotr.
Paulinos Pukytės parodos „Tai tam tikra prasme yra košmaras“ fragmentas galerijoje „Atletika“ V. Nomado nuotr.
Paulinos Pukytės parodos „Tai tam tikra prasme yra košmaras“ fragmentas galerijoje „Atletika“ V. Nomado nuotr.
Paulinos Pukytės parodos „Tai tam tikra prasme yra košmaras“ fragmentas galerijoje „Atletika“ V. Nomado nuotr.
Paulinos Pukytės parodos „Tai tam tikra prasme yra košmaras“ fragmentas galerijoje „Atletika“ V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

Pradedant Kūdrų parku

Penkių parodų Vilniuje apžvalga

Šyla oras, o ir parodų atmosfera kaip niekad įkaitusi – natūralu, kad iš pradžių norisi apžiūrėti lauko ekspozicijas. Pirmiausia žiūriu, kas gi vyksta Užupyje įsikūrusiame Kūdrų parke (buvau ten dar prieš oficialų atidarymą), po to skubu apžiūrėti naują galerijos „apiece“ ekspozicinę vitriną „Čiudirkos“ skvere, esančiame V. Kudirkos ir M.K. Čiurlionio gatvių sankryžoje. Na, šįkart turėjau interesų net keliose Vilniaus galerijose – Jono Meko vizualiųjų menų centre, VDA „Titaniko“ pirmojo aukšto parodų salėje bei Mokytojų namuose įsikūrusioje Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje.

Kūdrų parkas. Danas Aleksa „Dumplės“, 2020 m.  V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Danas Aleksa „Dumplės“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Tauras Kensminas, „[An]atominis industrinis“, 2018 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Tauras Kensminas, „[An]atominis industrinis“, 2018 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mykolas Sauka, „Embrionai“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mykolas Sauka, „Embrionai“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Vladas Urbanavičius „Junginys III“, 2021 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Vladas Urbanavičius „Junginys III“, 2021 m. V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

Anapus šešėlių

Keturių parodų Vilniuje apžvalga

Ilgoji kultūros pandeminė „sausra“ žaibiškai baigėsi – tik spėk sekti meno naujienas, o ir parodų atidarymai – visi tuo pačiu metu. Vilniaus dailės galerijos, rodos, „kvėpuoja“ vienu ritmu, todėl pasirinkau nedidelį senamiesčio linkį ir pasivaikščiojau Latako–Šv. Jono–Gaono–Vokiečių gatvėmis. Kita vertus, turiu progą vienu ypu pasidomėti skirtingų kartų autorių kūryba.

Povilas Ričardas Vaitiekūnas, „Į ganyklą“. 1990 m.
Povilas Ričardas Vaitiekūnas, „Į ganyklą“. 1990 m.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

Atminties reanimacija

Džiugo Katino ir Lino Liandzbergio paroda „Regeneracija“ galerijoje „Trivium“

Labai viliuosi, kad dailės muziejai ir galerijos tuoj atvers duris ir pulsime atkurti būtinosios izoliacijos išderintą dvasinę pusiausvyrą, „perkraudami“ savąsias estetines jusles ir kultūrinius poreikius. Tikiu, viena tokio prasmingo pasivaikščiojimo stotelė bus galerija „Trivium, įsikūrusi Vilniuje, kultūros komplekse „Sodų 2123“ (Vitebsko g. 23).

Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Rita Mikučionytė

Dūmų fabrike

Grupės „Iš reikalo“ paroda „Made in „Dūmų fabrikas“ & Co. Meno salos ir salelės“

Du praėję savaitgaliai meno gerbėjams buvo išties intensyvūs – vyko „Kultūros nakties“, komplekso „Sodas 2123“ renginiai, atidaryta tarptautinė meno mugė „ArtVilnius ’20“. Šiame veiksmo lauke sudomino specifinė kultūrinė erdvė – Naujojoje Vilnioje įsikūręs Dūmų fabrikas.

Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m.  J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m.  J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m.  J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 6  >>> Archyvas