7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Rita Mikučionytė

Rita Mikučionytė

Pradedant Kūdrų parku

Penkių parodų Vilniuje apžvalga

Šyla oras, o ir parodų atmosfera kaip niekad įkaitusi – natūralu, kad iš pradžių norisi apžiūrėti lauko ekspozicijas. Pirmiausia žiūriu, kas gi vyksta Užupyje įsikūrusiame Kūdrų parke (buvau ten dar prieš oficialų atidarymą), po to skubu apžiūrėti naują galerijos „apiece“ ekspozicinę vitriną „Čiudirkos“ skvere, esančiame V. Kudirkos ir M.K. Čiurlionio gatvių sankryžoje. Na, šįkart turėjau interesų net keliose Vilniaus galerijose – Jono Meko vizualiųjų menų centre, VDA „Titaniko“ pirmojo aukšto parodų salėje bei Mokytojų namuose įsikūrusioje Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje.

Kūdrų parkas. Danas Aleksa „Dumplės“, 2020 m.  V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Danas Aleksa „Dumplės“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mindaugas Navakas „Plaukikas II“, 2015–2016 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Tauras Kensminas, „[An]atominis industrinis“, 2018 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Tauras Kensminas, „[An]atominis industrinis“, 2018 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mykolas Sauka, „Embrionai“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Mykolas Sauka, „Embrionai“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Vladas Urbanavičius „Junginys III“, 2021 m. V. Nomado nuotr.
Kūdrų parkas. Vladas Urbanavičius „Junginys III“, 2021 m. V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

Anapus šešėlių

Keturių parodų Vilniuje apžvalga

Ilgoji kultūros pandeminė „sausra“ žaibiškai baigėsi – tik spėk sekti meno naujienas, o ir parodų atidarymai – visi tuo pačiu metu. Vilniaus dailės galerijos, rodos, „kvėpuoja“ vienu ritmu, todėl pasirinkau nedidelį senamiesčio linkį ir pasivaikščiojau Latako–Šv. Jono–Gaono–Vokiečių gatvėmis. Kita vertus, turiu progą vienu ypu pasidomėti skirtingų kartų autorių kūryba.

Povilas Ričardas Vaitiekūnas, „Į ganyklą“. 1990 m.
Povilas Ričardas Vaitiekūnas, „Į ganyklą“. 1990 m.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Povilo Ričardo Vaitiekūno parodos „Ūlos g. 19, Mardasavas“ fragmentas. V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

Atminties reanimacija

Džiugo Katino ir Lino Liandzbergio paroda „Regeneracija“ galerijoje „Trivium“

Labai viliuosi, kad dailės muziejai ir galerijos tuoj atvers duris ir pulsime atkurti būtinosios izoliacijos išderintą dvasinę pusiausvyrą, „perkraudami“ savąsias estetines jusles ir kultūrinius poreikius. Tikiu, viena tokio prasmingo pasivaikščiojimo stotelė bus galerija „Trivium, įsikūrusi Vilniuje, kultūros komplekse „Sodų 2123“ (Vitebsko g. 23).

Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. R. Šileikos nuotr.
Rita Mikučionytė

Dūmų fabrike

Grupės „Iš reikalo“ paroda „Made in „Dūmų fabrikas“ & Co. Meno salos ir salelės“

Du praėję savaitgaliai meno gerbėjams buvo išties intensyvūs – vyko „Kultūros nakties“, komplekso „Sodas 2123“ renginiai, atidaryta tarptautinė meno mugė „ArtVilnius ’20“. Šiame veiksmo lauke sudomino specifinė kultūrinė erdvė – Naujojoje Vilnioje įsikūręs Dūmų fabrikas.

Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m.  J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m.  J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m.  J. Jasinskaitės nuotr.
Grupės „Iš reikalo“ paroda Dūmų fabrike. Ekspozicijos fragmentas. 2020 m. J. Jasinskaitės nuotr.
Rita Mikučionytė

Šalia ir už tapybos

Povilo Ramanausko paroda „Keliaujantis potėpis: hibridai“ Pamėnkalnio galerijoje

Povilas Ramanauskas man yra tartum menininkas statytojas, laisvasis meno mūrininkas, jis nuosekliai renčia savuosius tapybos maldos namus, pasitelkdamas ryškiaspalvius, akrilo ir purškiamaisiais dažais dengtus skaidraus lankstyto plastiko paviršius. Šioje buveinėje apstu specifinių (ne)tapybinių objektų, tekstų, garsų, vaizdų, tarp kurių vyniojasi asmeninių pasakojimų gijos.

Povilas Ramanauskas,„Lankstus potėpis“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas,„Lankstus potėpis“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, „Išmanioji tapyba“.  2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, „Išmanioji tapyba“. 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, „Šlykščioji tapyba“, 2020 m.  V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, „Šlykščioji tapyba“, 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“  2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“ 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“  2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“ 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, „Skrolinimas“. 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, „Skrolinimas“. 2020 m. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“. V. Nomado nuotr.
Povilas Ramanauskas, iš parodos „Keliaujantis potėpis: hibridai“. V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

„Su-menėjimo“ takais

Parodų Vilniuje apžvalga

Taip jau nutiko, kad pastaruosius vasario savaitgalius teko įsilieti į norinčiųjų „su-menėti“ gretas. Žmonių, lankančių dailės galerijas, gausa nuoširdžiai pradžiugino. Gal čia kaltas ir pavasarėjantis oras, o gal tradicija tampantis renginys ir galimybė pasivaikščioti po parodas kartu su jų autoriais – kuratoriais, menininkais. Tad įprastą komfortą vienai pabūti šalia kūrinio teko pamiršti, nors kartais šios būsenos labai trūko.

ŠMC parodos „Galva su daug minčių“ atidarymas
ŠMC parodos „Galva su daug minčių“ atidarymas
Jovitos Aukštikalnytės-Varkulevičienės paroda „Daiktai ir reiškiniai“. Organizatorių nuotr.
Jovitos Aukštikalnytės-Varkulevičienės paroda „Daiktai ir reiškiniai“. Organizatorių nuotr.
Jovitos Aukštikalnytės-Varkulevičienės paroda „Daiktai ir reiškiniai“. Organizatorių nuotr.
Jovitos Aukštikalnytės-Varkulevičienės paroda „Daiktai ir reiškiniai“. Organizatorių nuotr.
Jovitos Aukštikalnytės-Varkulevičienės paroda „Daiktai ir reiškiniai“. Organizatorių nuotr.
Jovitos Aukštikalnytės-Varkulevičienės paroda „Daiktai ir reiškiniai“. Organizatorių nuotr.
Andriaus Zakarausko paroda „Stories From Before“. „The Rooster gallery“ nuotr.
Andriaus Zakarausko paroda „Stories From Before“. „The Rooster gallery“ nuotr.
Andriaus Zakarausko paroda „Stories From Before“. „The Rooster gallery“ R. Šeškaičio nuotr.
Andriaus Zakarausko paroda „Stories From Before“. „The Rooster gallery“ R. Šeškaičio nuotr.
Arūnė Tornau, instaliacijos „Donorai“ fragmentas. 2019 m. A. Maknytės nuotr.
Arūnė Tornau, instaliacijos „Donorai“ fragmentas. 2019 m. A. Maknytės nuotr.
Arūnė Tornau, instaliacijos „Donorai“ fragmentas. 2019 m. M.K. nuotr.
Arūnė Tornau, instaliacijos „Donorai“ fragmentas. 2019 m. M.K. nuotr.
Rita Mikučionytė

Jangsteriai ir makalaurai

XI Jaunojo tapytojo prizo paroda VDA parodų salėse „Titanikas“

Pastarąjį dešimtmetį įpratome kasmet sulaukti konkursinės Jaunojo tapytojo prizo parodos. Neabejotinai šis tapytojo Vilmanto Marcinkevičiaus sumanymas, sėkmingai įgyvendinamas ir plėtojamas dailėtyrininkės Julijos Dailidėnaitės, iki šiol yra vis dar reikšmingas. Viena vertus, tai išties puiki galimybė pamatyti dabarties jaunuomenės kūrybos panoramą, išryškinančią dominuojančias tapybos kryptis. Vien prisiminę keletą šiandien ryškesnių mūsų šalies tapytojų, JTP pagrindinio prizo laimėtojų pavardes – Andrius Zakarauskas, Jolanta Kyzikaitė, Jonas Jurcikas, Rosanda Sorakaitė, Monika Plentauskaitė – pasidžiaugsime šių dienų kūrybinių strategijų įvairove, pradedant neoekspresionizmu ar naujuoju popmenu ir baigiant foto- ar alternatyviuoju realizmu.

Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Eglė Norkutė, Art and Collectibles. 2019 m. M.K. nuotr.
Eglė Norkutė, Art and Collectibles. 2019 m. M.K. nuotr.
Eglė Norkutė, Art and Collectibles. fragmentas. M. K. nuotr.
Eglė Norkutė, Art and Collectibles. fragmentas. M. K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Rita Mikučionytė

Butaforinės atmosferos įtaiga

Marijos Šnipaitės paroda „Snūdas“ VDA galerijoje „Artifex“

Mano manymu, Marija Šnipaitė yra viena talentingiausių pastarojo dešimtmečio jaunųjų skulptorių. Jos kūrybos kelias atrodo labai kryptingas: mokslai Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje, po to – skulptūros bakalauro ir magistro studijos VDA, stažuotė Štutgarto menų akademijoje Vokietijoje. Nuo 2011 m. M. Šnipaitė dalyvauja parodose, yra surengusi ne vieną įsimintiną ekspoziciją LTMKS projektų erdvėje „Malonioji 6“, Kauno galerijoje „POST“, galerijoje AV17, su kuria iki šiol nuolat bendradarbiauja.

 Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marijos Šnipaitės parodos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marija Šnipaitė, projekto „Apsilankymas“ dalis, „Lūkuriuojant“ Nacionalinio operos ir baleto teatro kasose, fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marija Šnipaitė, projekto „Apsilankymas“ dalis, „Lūkuriuojant“ Nacionalinio operos ir baleto teatro kasose, fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marija Šnipaitė, projekto „Apsilankymas“ dalis, „Lūkuriuojant“ Nacionalinio operos ir baleto teatro kasose, fragmentas. V. Nomado nuotr.
Marija Šnipaitė, projekto „Apsilankymas“ dalis, „Lūkuriuojant“ Nacionalinio operos ir baleto teatro kasose, fragmentas. V. Nomado nuotr.
Rita Mikučionytė

Rugsėjo kilpa

Penkių parodų apžvalga

Viskas kaskart prasideda nuo jaudulio belaukiant parodos įvykio, kuris žadina norą išjausti nors mažytę rodomo meno dalelę. Rugsėjį išties laukiau poros parodų. O visa kita tarsi „aplipo“ einant pakeliui nuo VDA parodų salių „Titanikas“ link dailės galerijos „Arka“.

Irma Stanaitytė-Bazienė, „Guggingo sodas“. Ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Irma Stanaitytė-Bazienė, „Guggingo sodas“. Ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Irma Stanaitytė-Bazienė, „Guggingo sodas“. Ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Irma Stanaitytė-Bazienė, „Guggingo sodas“. Ekspozicijos fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Linas Blažiūnas, „Spygliaraštis“. Ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Linas Blažiūnas, „Spygliaraštis“. Ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Linas Blažiūnas, „Spygliaraštis“. Ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Linas Blažiūnas, „Spygliaraštis“. Ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Linas Blažiūnas, „Deltuvos evangelikų reformatų bažnyčia“. 2017 m. Autoriaus nuotr.
Linas Blažiūnas, „Deltuvos evangelikų reformatų bažnyčia“. 2017 m. Autoriaus nuotr.
Kęstutis Lupeikis, „Fragmentai: skylės, plokštumos ir ratilai“. Ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Kęstutis Lupeikis, „Fragmentai: skylės, plokštumos ir ratilai“. Ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Justina (Pinkis) Gražytė, „To Be Continued...“. Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Justina (Pinkis) Gražytė, „To Be Continued...“. Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Raimondas Gailiūnas, „Neramus“. Ekspozicijos fragmentas. Rengėjų nuotr.
Raimondas Gailiūnas, „Neramus“. Ekspozicijos fragmentas. Rengėjų nuotr.
Rita Mikučionytė

Vizualios eilės

Paulinos Pukytės piešinių ir pavadinimų paroda „Penki eilėraščiai“ namų galerijoje „Trivium“

Šiandien menininkės, rašytojos ir kuratorės Paulinos Pukytės meno archyvą, daugiausia susidedantį iš tekstų, instaliacijų ir judančių vaizdų, nuosekliai papildo skaitmeniniai piešiniai, sukurti „iPhon“ arba „iPad“ programėlėmis. Dalį šių naujausių kūrinių jau įsigijo MO muziejus. Man Pukytės piešiniai įdomūs tiek vaizdo, tiek teksto požiūriu, juolab kad „Trivium“ ekspozicijoje abi šios autorės kūrybos sritys yra neatskiriamos.

Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. Autorės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. Autorės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. Autorės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. Autorės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
Paulina Pukytė, iš parodos „Penki eilėraščiai“. B. Bukantytės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 5  >>> Archyvas