7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kinas

Santa Lingevičiūtė, Ilona Vitkauskaitė

Apie vestuves lietuviškai

Nauji filmai – „Importinis jaunikis“, „Vestuvės“

Pastaruoju metu viena dažniausių lietuviškų komedijų temų – vestuvės. Taip, šios – tikrai opi problema, juk, kaip sakoma, santuoka įvelka meilę į naktinius marškinius. Šįkart apžvelgsime du filmus: Simono Aškelavičiaus „Importinį jaunikį“, sukurtą pagal importinį scenarijų, ir Vyganto Bachmackij „Vestuves“, neseniai pasirodžiusias jau ir legaliose internetinėse platformose. Pirma mintis, šovusi į galvą, kad į vieną sudėjus abiejų filmų pliusus būtų įšėjęs visai padorus kūrinys. Abiejuose filmuose gausu eklektikos, ir nebūtinai skoningos, tačiau jau bandoma derinti komerciškumą ir meną (bent jau antruoju atveju).

Kadras iš filmo „Importinis jaunikis“
Kadras iš filmo „Importinis jaunikis“
Kadras iš filmo „Vestuvės“
Kadras iš filmo „Vestuvės“

Kuo mažiau pinigų, tuo geriau

Corneliu Porumboiu apie „Švilpautojus“

Šiemet „Kino pavasaris“ rodys naują vieno rumunų Naujosios bangos pradininkų Corneliu Porumboiu filmą „Švilpautojai“ („La Gomera“, Prancūzija, Vokietija, Rumunija, 2019). Jo premjera įvyko pernai Kanuose. Tai kruvinas, sąmojingas ir erotinis film noir. Jo veikėjas – korumpuotas policininkas iš Bukarešto – patenka į salą, kad išmoktų paslaptingą kalbą, kuria naudojasi mafija. Toje kalboje nėra žodžių – tik švilpimas.

Kadras iš filmo „Švilpautojai“
Kadras iš filmo „Švilpautojai“
Kadras iš filmo „Švilpautojai“
Kadras iš filmo „Švilpautojai“
Jonas Ūbis

Paveldėtojai

Krėsle prie televizoriaus

Šiandien (6 d. 21.40) „LRT Plius“ pradeda rodyti Federico Fellini filmų retrospektyvą. Pirmasis – 1954 m. pasirodęs „Kelias“. Pasakojimas apie cirko stipruolį Dzampaną (Anthony Quinn), keliaujantį Italijos keliais su protiškai neįgalia Dželsomina (Giulietta Masina), kurią kadaise nusipirko iš jos motinos, seniai pripažintas kino šedevru. Ypatinga filmo poezija išlieka, nepaisant permainų, kurios per tuos šešiasdešimt kelerius metus įvyko kine.

„Kelias“
„Kelias“
„Vagiliautojai“
„Vagiliautojai“
„Miražas“
„Miražas“
Živilė Pipinytė

Karininkas ir tiesa

Nauji filmai – „Pareigūnas ir šnipas“

Romano Polanskio filmo „Pareigūnas ir šnipas“ („J’accuse“, Prancūzija, Italija, 2019) pradžioje matome titrą, pranešantį, kad visi filme rodomi personažai egzistavo iš tikrųjų. Dvylika metų trukusi šnipinėjimu Vokietijos naudai apkaltinto karininko Alfredo Dreyfuso byla ilgam padalijo Prancūziją, paskatino sionistą Theodorą Herzlą kovoti dėl Izraelio valstybės idėjos įgyvendinimo, o su byla susijęs skandalas ir atviras Émile’io Zola laiškas „Aš kaltinu!“ (toks ir originalus filmo pavadinimas) tapo svarbiu politiškai angažuotų intelektualų atspirties tašku. Knygoje „Totalitarizmo ištakos“ Hannah Arendt rašė: „Dreyfuso byla atskleidė visus kitus XIX a. antisemitizmo elementus grynai ideologiniu ir politiniu aspektu – tai antisemitizmo, atsiradusio ypatingomis nacionalinės valstybės sąlygomis, kulminacija. Tačiau jo įnirtinga forma užbėgo už akių būsimiems įvykiams, todėl atrodo, kad svarbiausi Dreyfuso bylos veikėjai dalyvauja didžiulėje generalinėje repeticijoje to spektaklio, kuris buvo atidėtas daugiau nei trims dešimtmečiams.“

Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Kadras iš filmo „Pareigūnas ir šnipas“
Gediminas Kukta

Dienos, kuriose blogio nėra

70-osios Berlinalės dienoraštis

Filmų daug, laiko rašyti mažai, todėl norisi stabtelti tik prie tų, kurie iš tiesų patiko arba sukėlė minčių. Vienas tokių – Lietuvoje nemažai gerbėjų turinčio vokiečio Christiano Petzoldo „Undinė“ („Undine“) iš konkursinės programos.

 

Prieš dvejus metus „Tranzite“ režisierius Antrojo pasaulinio karo laiku parašytą Annos Seghers romano siužetą perkėlė į šių dienų Marselį, o naujajame filme graikų mitologijos įkvėptas legendas apie undines interpretuoja dabarties Berlyne.

Kadras iš filmo „Dienos“
Kadras iš filmo „Dienos“
Kadras iš filmo „Undinė“
Kadras iš filmo „Undinė“

Priminti visiems apie karą Ukrainoje

Valentinas Vasianovičius apie „Atlantidą“

Valentinas Vasianovičius (g. 1971) – režisierius, prodiuseris, operatorius. Jis studijavo dokumentinio kino režisūrą ir operatoriaus meną Kijeve. Tarptautinį pripažinimą pelnė 2004 m. trumpo metražo dokumentiniu filmu „Against The Sun“. Pateikiame režisieriaus interviu „Laisvės“ radijui ir radijui „Amerikos balsas“ fragmentus.

Kadras iš filmo „Atlantidė“
Kadras iš filmo „Atlantidė“
Kadras iš filmo „Atlantidė“
Kadras iš filmo „Atlantidė“
Kadras iš filmo „Atlantidė“
Kadras iš filmo „Atlantidė“
Santa Lingevičiūtė, Ilona Vitkauskaitė

Kiek tavyje herojaus?

Nauji filmai – „Partizanas“, „El Padre Medico“

Šiuolaikinių herojų Lietuvoje pilna. Net nežinodami apie jų didvyriškumą, galime prasilenkti su jais gatvėje, pirkti parduotuvėje tą patį pieną, sėdėti šalia viešajame transporte, naudotis tuo pačiu viešuoju tualetu... Tačiau dar dažniau jie matomi. Jie pilni inovatyvių idėjų, patrauklūs, pilietiški, sveikatingi, puikiai planuojantys laiką, ekologiški ir labai teisingi.

„Partizanas“
„Partizanas“
„Partizanas“
„Partizanas“
„El Padre Medico“
„El Padre Medico“
„El Padre Medico“
„El Padre Medico“
Jonas Ūbis

Keli pasvarstymai tiesos tema

Krėsle prie televizoriaus

Pastebėjau, kad bulvarinių medijų žurnalistai labiau už kitus mėgsta kalbėti apie tiesą, jos reikalauti, aiškinti, kur ji arba kas ją slepia. Ne išimtis ir brolių Ethano bei Joelio Coenų satyros „Šlovė Cezariui!“ („LRT Plius“, kovo 5 d. 21.33) veikėja Tora (Tilda Swinton).

„Šlovė Cezariui!“
„Šlovė Cezariui!“
„Nežudyk strazdo giesmininko“
„Nežudyk strazdo giesmininko“
„Seni lapinai“
„Seni lapinai“
Gediminas Kukta

Apie permainų laiką

70-osios Berlinalės dienoraštis

Šiemet Berlinalei – 70. Nauji vadovai, naujos programos, sumažėjęs filmų skaičius, dėl paaiškėjusios nacistinės pirmojo festivalio vadovo Alfredo Bauerio praeities panaikintas jo vardu pavadintas apdovanojimas, teiktas už kine atveriamas naujas perspektyvas: štai ir atvėrė. Dėl inertiškumo ir senamadiškumo pelnytai kritikuotas festivalis pasitinka naujovėmis. Ar lūkesčiai bus pateisinti, parodys ateinančios dienos. 

„Pirmoji karvė“
„Pirmoji karvė“
„Pasislėpęs“
„Pasislėpęs“
„Mano Selindžerio metai“
„Mano Selindžerio metai“

Manifestas kitokio žvilgsnio garbei

Céline Sciamma apie „Liepsnojančios moters portretą“

Liko mėnuo iki „Kino pavasario“ pradžios. Šią savaitę pradedame pažindinti su garsiausiais ir originaliausiais šių metų festivalio filmais bei jų autoriais. Programoje „Kritikų pasirinkimas“ bus parodytas prancūzų režisierės Céline Sciamma filmas „Liepsnojančios moters portretas“ („Portrait de la jeune fille en feu“, Prancūzija, 2019). Filmo premjera įvyko pernai Kanuose, o Sciamma gavo apdovanojimą už geriausią scenarijų.

Kadras iš filmo „Liepsnojančios moters portretas“
Kadras iš filmo „Liepsnojančios moters portretas“
Kadras iš filmo „Liepsnojančios moters portretas“
Kadras iš filmo „Liepsnojančios moters portretas“
Kadras iš filmo „Liepsnojančios moters portretas“
Kadras iš filmo „Liepsnojančios moters portretas“
  < PUSLAPIS IŠ 151  >>> Archyvas