7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Elena Jasiūnaitė

Elena Jasiūnaitė

Meilė stiklainių fone

Nauji filmai – „Vyras už pinigus“

Justinas Krisiūnas – keistas kino kūrėjas. Mačiau, atrodo, visus filmus, bet jo režisūrinį veidą ar stilistiką apskritai sunku įžvelgti, įvertinti ir apibendrinti. Kaip ir indėlį į lietuvių kiną. Ir tai tikrai ne komplimentas. Savo kelią pradėjęs nuo sentimentalių „Emigrantų“ (2013), bandęs kurti pramoginį turinį filmu „Dėdė, Rokas ir Nida“ (2015), tada dar švystelėjęs su drama „Širdys“ (2018), praėjusių metų pabaigoje į kino teatrus jis grįžo su romantine komedija-perdirbiniu (2018 m. originalas „Podatek od miłości“ priklauso lenkams) „Vyras už pinigus“.

Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Elena Jasiūnaitė

Stabai danguje

Nauji filmai – „Pilotas“

Režisieriaus Renato Davletjarovo filmas „Pilotas“ („Letčik“, Rusija, 2021) pasakoja karo lakūno Nikolajaus Komplevo (Piotras Fiodorovas) istoriją, prasidėjusią 1941-ųjų žiemą. Sėkmingai apšaudęs Maskvos link judančią vokiečių tankų koloną, jo pilotuojamas lėktuvas numušamas, bendražygis žūsta, o Nikolajus atsiduria vienas miške, priešo užimtoje teritorijoje. Aštuoniolika parų jis eis link tikslo – Maskvos. Išgyventi sunku bus ne tik dėl stingdančio šalčio, alkio ar išbadėjusių miško žvėrių, bet ir dėl to, kad jį persekios vokiečių kariai.

„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
Elena Jasiūnaitė

Bevardžio miesto pasakojimas

Nauji filmai – „Miestas prie upės“

Latvių režisieriaus Viesturo Kairišo vaidybinis istorinis filmas „Miestas prie upės“ („Pilsēta pie upes“, Latvija, Lietuva, Čekija, 2020) pasakoja jauno vyro Ansio (Dāvis Suharevskis) istoriją, vykusią paskutiniais tarpukario ir Antrojo pasaulinio karo metais. Metęs tarno darbą turtingų vokiečių šeimoje, jis grįžta į gimtąjį miestelį prie upės slaugyti mirštančio tėvo. Bevardžiame mieste yra viskas, ko reikia paprastam gyvenimui: bažnyčia, kultūros namai, paplūdimys, savivaldybės pastatas, vaistinė ir žydo Bernšteino ūkinių prekių krautuvėlė.

Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Elena Jasiūnaitė

Už banalybės ribų

Nauji filmai – „Pakeliui“

Kartais susimąstau, kokį epitetą reikėtų pritaikyti Lietuvos kino pasaulį reguliariai užgriūnančių valentinų, žmonų, blindų ir geriau meluojančių moterų gamintojams, nes vadinti juos kūrėjais sunku. Būtų galima (gražiai) juos apibūdinti žodžiais „banalybės meistrai“, bet iki meistrystės jiems dar toli. O dėl banalybės... Panašu, kad dominuojanti filmų gamybos įmonė „Tauras Films“ kirviu jau prakirto banalybės dugną ir atvėrė skylę į naujas begalinio primityvo erdves. Vietos čia užteks visiems norintiems. Ilgam. Belaukdama seanso ir žiūrėdama naujų filmų anonsus mačiau, kad įmonė jau nusičiupo ir sausio 13-osios temą. Neabejoju, kad bus dar vienas patriotizmą skatinantis nacionalinis šedevras. Juk svarbiausia – kad liaudis eitų.
Žiūrėdama į ekrane šmėžuojantį naują gaminį „Pakeliui“ (Lietuva, 2014) bandžiau sugalvoti nors vieną priežastį, dėl kurios kažkas turėtų norėti jį pasižiūrėti. Sugalvojau vieną – moterys turbūt eis pamatyti pagrindinio vaidmens atlikėjo Manto Jankavičiaus. Man jis nepatinka. Todėl per peržiūrą beliko svarstyti, kodėl akivaizdžiai savo verslumu įtikėję pagrindiniai filmo gamintojai – istorijos autorius (ne scenaristas) bei prodiuseris Žilvinas Naujokas ir režisierius Ričardas Marcinkus – laiko Lietuvos žiūrovus visiškais idiotais.

„Pakeliui“
„Pakeliui“