7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Elena Jasiūnaitė

Elena Jasiūnaitė

Juslių pasaulyje

Lietuviškos „Scanoramos“ premjeros

Šių metų „Scanoramos“ lietuviškoje programoje pristatyti du ilgametražiai dokumentiniai filmai – „Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“ (rež. Vytautas V. Landsbergis, Lietuva, 2022) ir „Dažnių žvejyba“ (rež. Vytautas Tinteris, Lietuva, 2022). Tai dviejų menininkų portretai. Kaip ir patys režisieriai, jų filmų herojai priklauso skirtingoms kartoms ir yra pasirinkę skirtingas kūrybos sritis. Tačiau juos vienija tai, kad abu supantį pasaulį suvokia per jusles: vienas akimis stebi pasaulį ir „sustabdo“ kitų nespėtas pamatyti akimirkas, kitas aplinkos nebegali atsieti nuo ją įprasminančio garso. Ir abu noriai tuo dalinasi su kitais.

„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Antanas Sutkus: scenos iš fotografo gyvenimo“
„Dažnių žvejyba“
„Dažnių žvejyba“
„Dažnių žvejyba“
„Dažnių žvejyba“
„Dažnių žvejyba“
„Dažnių žvejyba“
Elena Jasiūnaitė

Beprasmė daina

Nauji filmai – „Amsterdamas“

Karo negandų fone vienas kitą atradę Davido O. Russello filmo „Amsterdamas“ („Amsterdam“, JAV, Japonija, 2022) herojai mėgsta dainuoti improvizuotą nesąmonių dainelę – melodiją lydi jokios prasmės ir tarpusavio ryšio neturinčių žodžių kratinys. Ironiška, kad ši dainelė tinka ir pačiam „Amsterdamui“ apibendrinti: rinktinių kino žvaigždžių, įspūdingų XX a. 4-ojo dešimtmečio miesto vaizdų ir viena kitą vejančių temų pilnas filmas primena ambicingą, bet beprasmį kratinį.

„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
„Amsterdamas“
Elena Jasiūnaitė

Diagnozė pasauliui

Nauji filmai – „Liūdesio trikampis“

Kvailių laivo tropas apie valdžios ištroškusius nuodėmingus kvailius kultūros istorijoje žinomas nuo Platono laikų. Nekalbant apie ne tokį metaforišką reiškinį, kai protinę negalią turinčius visuomenės nepritapėlius viduramžiais laivais išplukdydavo tolimomis nežinomomis kryptimis, – viskas geresnės visuomenės vardan. Ši idėja (viena ar kita), regis, artima ir švedų režisieriui Rubenui Östlundui. Antrąją auksinę Kanų šakelę jam pelniusiame filme „Liūdesio trikampis“ („Triangle of Sadness“, Švedija, Prancūzija, D. Britanija, Vokietija, Turkija, Graikija, 2022) savo herojus Östlundas pasiunčia į kelionę kruiziniu laivu.

„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“
Elena Jasiūnaitė

Ateities nėra?

Pokalbis su Kristina Buožyte

Po beveik dešimtmečio pertraukos Kristina Buožytė į Lietuvos kino ekranus sugrįžta su mokslinės fantastikos filmu „Vesper“ („Vesper“, rež. Kristina Buožytė, Bruno Samper, Lietuva, Prancūzija, Belgija, 2022), jau sulaukusiu ne vieno teigiamo įvertinimo ir apdovanojimo tarptautiniuose kino festivaliuose. Į ateitį nukeliantis filmas pasakoja 13-metės Vesper istoriją. Namuose ji slaugo sunkiai sergantį tėvą, o miško gilumoje vykdo biotechnologinius eksperimentus. Pasaulyje įsivyravęs skurdas ir socialinė segregacija tampa vidiniu Vesper stimulu ieškant būdo išgelbėti žmoniją. Apie filmą kalbamės su jo režisiere.

Kristina Buožytė ir Raffiella Chapman filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė ir Raffiella Chapman filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Elena Jasiūnaitė

Pasiklydę pasakoje

Nauji filmai – „Trys tūkstančiai metų troškimų“

Australų režisierius George’as Milleris tarp kino gerbėjų geriausiai žinomas dėl „Pašėlusio Makso“ franšizės (regis, netolimoje ateityje mūsų laukia dar du jos filmai – tęsinys ir priešistorė). Bet režisieriaus karjeroje netrūksta neįprastų pasirinkimų, ir akivaizdu, kad savo jėgas jis mėgsta išbandyti įvairiuose žanruose – nuo siaubo komedijos „Istviko raganos“ iki animacinių filmų apie šokančius pingvinus „Linksmosios pėdutės“.

„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
Elena Jasiūnaitė

Beprasmybėje

Nauji filmai – „Tvano nebus“

Marato Sargsyano debiutinis ilgametražis vaidybinis filmas „Tvano nebus“ sukurtas 2020 metais, tačiau Lietuvos kino ekranus pasiekė tik šiemet. Sutapimas (net kiek nejaukus), bet, daugeliui mėginant susivokti karo absurdo realybėje, tinkamesnio laiko būti turbūt ir negalėjo.

Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Elena Jasiūnaitė

Paryžiaus vaiduokliai

Nauji serialai – „Vampyrė“

Nebūtų teisinga sakyti, kad šiemet pasirodęs prancūzų režisieriaus Olivier Assayaso serialas „Vampyrė“ („Irma Vep“, Prancūzija, JAV, 2022) – jo to paties pavadinimo jau kino klasika tapusio 1996 m. filmo perdirbinys, adaptuotas HBO televizijai. Naujasis aštuonių serijų serialas veikiau – autoironiško komentaro apie besikeičiančią kino industriją, režisieriaus galvoje (ir filme) užsimezgusio prieš daugiau nei du dešimtmečius, tęsinys. Tai – kinas apie kiną, daugiasluoksnis Assayaso žaidimas su nuolat save naujai kuriančia ir perkuriančia kino medija, įgijusia idealo – juodu kostiumu apsitempusios Irmos Vep – kūną.

„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
Elena Jasiūnaitė

Padarę įtaką kino istorijai

Pokalbis su kino tyrėja Anna Onufriienko

Šiais metais jau trečią kartą medijų edukacijos ir tyrimų centro „Meno avilys“ organizuojamų nemokamų kino seansų cikle „Gilios upės tyliai plaukia“ buvo pristatomas Ukrainos nebyliojo kino paveldas. Kviečiame skaitytojus nepraleisti paskutinio Ukrainos kino seanso: liepos 19 d. 21:30 val. po Liubarto tiltu bus rodomas režisieriaus Michailo Kaufmano filmas „Pavasarį“ („Navesni“,1929). Filmą įgarsins Lietuvos muzikantai. O dabar apie Ukrainos kiną kalbamės su viena programos kuratorių, Nacionalinio Oleksandro Dovženkos centro tyrėja Anna Onufriienko.

Anna Onufriienko
Anna Onufriienko
Anna Onufriienko
Anna Onufriienko
„Pavasarį“
„Pavasarį“
„Pavasarį“
„Pavasarį“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Ypatinga kampanija“
„Ypatinga kampanija“
Elena Jasiūnaitė

Atrakcionų įkaitai

Nauji filmai – „Elvis“

Režisieriaus Bazo Luhrmanno filme „Elvis“ („Elvis“, Australija, JAV, 2022) nuolat kartojasi atrakcionų parko motyvas. Ir jis puikiai tinka filmo esmei atskleisti: iš pradžių akis užpilantys blizgučiai galbūt ir masina, tačiau netrukus imi įžvelgti apgavystę – atrakcionai sukasi ratu ir pradeda įkyrėti, tas pats šou numeris kartojamas šimtąjį kartą, o už triukšmo, spalvų ir blizgesio užsklandos slypi plyno lauko tuštuma. Atrakcionų įkaitais ši kartą tampa ne tik filmo herojai, nepasakantys apie save nieko (naujo), bet ir žiūrovai, priversti stebėti 160 minučių trunkantį Lurhmanno grožėjimosi savimi šou.

„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
Elena Jasiūnaitė

Švelni paauglių realybė

Nauji filmai – „žeme, stop“

Kartais belieka galvoti, kad nėra to blogo, kas neišeitų į gera. Praėjusią savaitę per keliuose Lietuvos miestuose vykusias Ukrainos kino dienas žiūrovai turėjo galimybę susipažinti su šiuolaikiniu Ukrainos kinu. Laikinai Lietuvoje apsistojusios ukrainietės kino kuratorės Annos Burdinos sudaryta programa, nors ir kukli, yra įvairiapusė: kruopščiai atrinkti filmai leido pamatyti retai pas mus rodomo kino temų ir žanrų įvairovę.

„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas