7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kinas

Paulina Drėgvaitė

Santuokos dekonstrukcija

Nauji filmai – „Kryčio anatomija“

Ar galima suprasti dviejų žmonių santykius, būnant anapus tų santykių ribų? Tai vienas iš režisierės Justine Triet filmo „Kryčio anatomija“ („Anatomie d’une chute“, Prancūzija, 2023) kertinių klausimų. Nors filmą galima vadinti teismo drama ar trileriu, jo centre – dviejų žmonių santykių analizė, naratyvų subjektyvumas ir, galų gale, nepažinumas.

„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
Augustė Nalivaikė

Ar įmanomas ryšys tarp žmogaus ir gamtos?

Nauji filmai – „Blogis (ne)egzistuoja“

Ar žmonija gali tapti dalimi gamtos, o gal tai amžiams liks neįgyvendinama svajonė? Žmogui reikia gamtos, bet gamtai žmogaus – ne. Tokios idėjos nagrinėjamos režisieriaus ir scenarijaus autoriaus Ryûsuke Hamaguchi filme „Blogis (ne)egzistuoja“ („Aku wa sonzai shinai“, Japonija, 2023). Pagrindiniai filmo veikėjai kalba apie žmogaus ir gamtos santykių balansą, harmoniją, bendruomenės pasipriešinimą klastingiems kapitalizmo kėslams, tačiau ne viskas taip paprasta. Žmonių naivumas šioje istorijoje vaizduojamas atskleidžiant, kad gamtos jėgoms nerūpi nei gyvenimas harmonijoje su dvikojais padarais, nei kapitalistinio godumo keliama tikra ar tariama grėsmė. Gamta egzistuoja pati sau ir laiką patiria kitaip nei mes.

„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
Justina Smalkytė

Nepatogus blogio daiktiškumas

Apie „Interesų zoną“

Theodoras Adorno veikale „Kultūros kritika ir visuomenė“ teigia, kad „rašyti poeziją po Aušvico yra barbariška“.[1] Nereikėtų suprasti šio Adorno teiginio kaip etinio imperatyvo, draudžiančio bet kokią Holokausto reprezentaciją. Pasak literatūros profesoriaus Antony Rowlando, Adorno kalba apie naujas poezijos formas, kurios apibūdinamos kaip barbariškos, nes yra nepatogios, nesuvaržytos, šiurkščios.[2]

„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
Jonas Ūbis

Vyrai kaip vyrai

Krėsle prie televizoriaus

Jei įsiminėte švedų režisieriaus Tariko Saleho filmus „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“ ir „Kairo sąmokslas“, manau, nepraleisite 2022 m. jo filmo „Samdomas karys“ (TV3, 14 d. 21.40). Tai pasakojimas apie Džeimsą Harperį (Chris Pine), kuris dėl sveikatos būklės priverstas trauktis iš specialiųjų JAV pajėgų ir neturi iš ko gyventi, nes liko be pensijos, kai jo kraujyje buvo aptikta „neteisingų“ nuskausminamųjų. Kitaip nei daugumos panašių filmų herojų, Džeimso nekankina traumos, košmarai ir kaltės jausmas. Jis tikrai trokšta ramaus gyvenimo ir nenori pakartoti tėvo, kuris pasijuto „nurašytas“ ir tiesiog dingo, likimo. Kad išlaikytų šeimą ir sumokėtų skolas, Džeimsas prisideda prie privačios karinės organizacijos ir kartu su grupe vyksta į Berlyną tirti paslaptingo viruso.

„Samdomas karys“
„Samdomas karys“
„Brangenybių medžiotojai“
„Brangenybių medžiotojai“
„Laukiniai vyrai“
„Laukiniai vyrai“
Jorė Janavičiūtė

Naujos kino kūrimo vizijos

Pokalbis su „Kaimiečių“  režisieriumi ir prodiuseriu Hugh Welchmanu

„Kino pavasario“ metu pristatytas naujas „Jūsų Vincento“ kūrėjų darbas – „Kaimiečiai“ („Chłopi“, Lenkija, Serbija, Lietuva, 2023), kurio premjera įvyko Toronto kino festivalyje. Filmas sukurtas naudojant aliejinės tapybos techniką. Tai lenkų rašytojo, Nobelio premijos laureato Władysławo Reymonto romano tuo pačiu pavadinimu ekranizacija. Kuriant filmą dalyvavo ir Lietuva. Dalis darbų vyko čia, taip pat lietuviai prisidėjo prie šio filmo bendros gamybos (prodiuserė Agnė Adomenė, „Artshot“). Apie filmo kūrimo procesą kalbamės su vienu iš režisierių, prodiuseriu Hugh Welchmanu.

„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
Ilona Vitkauskaitė

Sutrikę režisieriai ir herojai

Lietuviškos „Kino pavasario“ premjeros

Nacionalinio kino geografija sparčiai plečiasi. Tai akivaizdu ir iš „Kino pavasario“ lietuviškų filmų premjerų programos, kurioje net trys bendros gamybos filmai. Vienas jų – jau ne vieną festivalį apkeliavę „Kaimiečiai“ („Chłopi“, Lenkija, Serbija, Lietuva, 2023), taip pat du latvių istoriniai filmai – Dāvio Sīmanio „Marijos tyla“ („Marijas klusums“, Latvija, Lietuva, 2024) ir Ilzės Kungos-Melgailės „Mano laisvė“ („Mana brīvība“, Latvija, Lietuva, 2023). Programoje ir du dokumentiniai – Artūro Jevdokimovo tarp Sakartvelo, Danijos ir Lietuvos kurtas „Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“ (Lietuva, Danija, Sakartvelas, 2023) bei Eimanto Belicko „Karta.EU“ (Lietuva, 2024). Iš visų programos filmų „Mano laisvė“ ir „Kaimiečiai“ – stipriausi. Abiejų dokumentinių filmų kūrėjai nesuvaldė medžiagos, todėl rezultatas išėjo labai padrikas, o Sīmaniui, atleiskite už gyvenimiškus patarimus, apskritai vertėtų keisti profesiją.

„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Marijos tyla“
„Marijos tyla“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“
„Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“
Simas Narušis

Matomi garsai kino teatre

Pokalbis su aktorėmis Auguste Ona Šimulynaite ir Kristina Švenčionyte apie gyvą įgarsinimą

Šių metų „Kino pavasaris“ pristatė programą „Paaugau vieną filmą“, kurioje buvo galima pamatyti Chiaros Maltos ir Sébastiano Laundenbacho animacinį filmą „Vištienos Lindai!“ („Linda veut du poulet!“, Prancūzija, Italija, 2023). Jis pasakoja netikėtą istoriją apie mergaitę vardu Linda, kuri su savo mama bando pagaminti vištieną su paprikomis taip, kaip tai darydavo jos tėtis. Unikalus animacijos stilius, linksmi dialogai ir gerai išplėtoti personažai kviečia pasinerti į gyvenimo ironiją ir vaikystės žaidimus. Seanso metu vyko gyvas įgarsinimas, kurį atliko aktorės Kristina Švenčionytė ir Augustė Ona Šimulytė. Su aktorėmis kalbamės apie gyvo įgarsinimo paslaptis, jo prasmę filmui.

„Vištienos Lindai!“
„Vištienos Lindai!“
„Vištienos Lindai!“
„Vištienos Lindai!“
„Vištienos Lindai!“
„Vištienos Lindai!“
Jonas Ūbis

Kultūros ministrai ir uždraustos temos

Krėsle prie televizoriaus

Raymondą Chandlerį skaičiau, kai didžioji dalis inteligentų gėdijosi prisipažinti mėgstantys detektyvus. Lenkai leido seriją, ant kurios viršelių puikavosi taksiukas, ir „Draugystės“ knygyne tuometiniame Lenino prospekte detektyvai būdavo išperkami greitai. Su 4-ojo dešimtmečio pabaigoje išpopuliarėjusiu  pagrindiniu Chandlerio personažu detektyvu Filipu Marlou nebuvo sunku susitapatinti. Privatus detektyvas Marlou negali pasigirti komercine sėkme, tirdamas bylas jis  susiduria su visokiu blogiu ir žiaurumu, su pasauliu, kuriame auka gali būti tokia pat bloga kaip ir nusikaltėlis. Marlou nevengia sekso, cigarečių bei alkoholio, jo elgesys ne visada atitinka teisės reikalavimus, o santykiai su korumpuotais policininkais nesusiklostė.

„Marlou“
„Marlou“
„Svajonių šalis“
„Svajonių šalis“
„Antra pusė“
„Antra pusė“

Siekiu provokacijos

Una Gunjak apie „Ekskursiją“

Tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ konkursinėje programoje pristatytas bosnių režisierės Unos Gunjak filmas „Ekskursija“ („Ekskurzija“, Prancūzija, Bosnija ir Hercegovina, Norvegija, Kroatija, Serbija, 2023) pasakoja apie netikėtai pratrūkusį gandų, susijusių su paauglės nėštumu, burbulą. Pats filmas tampa savotiška jo herojų kelione į suaugusiųjų gyvenimą, kuriame reikalaujama atsakomybės už savo žodžius ir veiksmus. Su „Ekskursijos“ režisiere kalbėjomės apie filmo personažus, visuomenės ugdymą, estetinius pasirinkimus ir tiesos sąvoką.

„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
Živilė Pipinytė

Blogis yra toks, koks yra

Iš „Kino pavasario“ dienoraščio

Filmui „How to Have Sex“ (D. Britanija, Graikija, 2023) tik prasidėjus, pamaniau, kad bus sunku: lėktuve kvykiančios, viauksinčios energingos merginos su išmaniaisiais telefonais rankose, demonstruojančios ekstremalius jausmus, priminė vaizdelius su lietuvių sporto sirgaliais. Toks iš visų kūno plyšių sklindantis džiaugsmas erzina ne tik realiame gyvenime. Bet lėktuvas nusileido Kretoje, prasidėjo Taros (Mia McKenna-Bruce), Skai (Lara Peake) ir Em (Enva Lewis) svajonių atostogos, ir viduje kirbantis moralizavimas užleido vietą norui suvokti savaip egzotiškus jaunimo papročius.

„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
  PUSLAPIS IŠ 221  >>> Archyvas