7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kinas

Šiuolaikiniai žmonės negali suprasti, ką jaučia

Anna Parmas apie filmą „Dabar jau skyrybos!“

Nuo penktadienio Lietuvos ekranuose pasirodo Annos Parmas filmas „Dabar jau skyrybos!“ („Davai razvediomsia!“, Rusija, 2019). Tai pilnametražis režisierės ir scenaristės, kuri geriau žinoma iš jos kurtų grupės „Leningrad“ vaizdo klipų, filmas. Šiemet festivalyje „Kinotavr“ jis pelnė prizus už geriausią scenarijų ir debiutą. Annos Michalkovos filme suvaidinta Maša yra sėkmės lydima gydytoja. Ji daug dirba ir nepastebi, kad vyras susirado kitą. Tačiau pratusi visada laimėti Maša nesirengia lengvojo kultūrizmo trenerei atiduoti savo vyro. Ji pasitelkia visą tradicinių kovos priemonių arsenalą...

Kadras iš filmo „Dabar jau skyrybos!“
Kadras iš filmo „Dabar jau skyrybos!“
Kadras iš filmo „Dabar jau skyrybos!“
Kadras iš filmo „Dabar jau skyrybos!“
Jonas Ūbis

Svetimi žaidimai

Krėsle prie televizoriaus

„Kartojote kaip mantrą gerovės valstybės sampratą. Tokioje valstybėje yra kiekvienam prieinami pigūs butai, prieinamos ligoninės, tikrai nemokama sveikatos apsauga ir edukacija. Gerovės valstybėje kiekvienas jaučiasi saugus gatvėje ir netampa dešiniųjų fanatikų mušimo ar patyčių auka (...)“, – taip atsakydamas į ministro pirmininko kalbą Seime kalbėjo jaunas politikas.

„Pamoka“
„Pamoka“
„Bet kokia kaina“
„Bet kokia kaina“
„Domino“
„Domino“
7md inf.

Kino naujienos trumpai

Pagal užsienio žiniasklaidą

Paskelbtas pirmasis arabų kritikų premijos laureatas

Šeštadienį Kaire paskelbtas pirmasis arabų kritikų premijos, skiriamos europietiškam filmui, laureatas. Šią premiją įsteigė Europos kiną pasaulyje platinanti organizacija FFP (European Film Promotion) ir Arabų kino centras (Arab Cinema Center, ACC). 42 kino kritikai iš 13 arabų šalių laureatu išrinko Teonos Strugar Mitevskos filmą „Dievas yra, jos vardas Petrunija“. Jis išrinktas iš 24 filmų, kuriuos pristatė Europos nacionalinio kino institucijos. Jo premjera įvyko šiemet Berlyno kino festivalyje, šį savaitgalį filmą bus galima pamatyti ir Lietuvoje vyksiančio festivalio LUX programoje.

Kadras iš filmo „Dievas yra, jos vardas Petrunija“
Kadras iš filmo „Dievas yra, jos vardas Petrunija“
Broliai Benas ir Casey Affleckai
Broliai Benas ir Casey Affleckai
Kadras iš filmo „Džokeris“
Kadras iš filmo „Džokeris“
Johnas Hustonas ir Jackas Nicholsonas filme „Kinų kvartalas“
Johnas Hustonas ir Jackas Nicholsonas filme „Kinų kvartalas“
Čulpan Chamatova
Čulpan Chamatova
Kadras iš serialo „Draugai“
Kadras iš serialo „Draugai“
Dexter Fletcher
Dexter Fletcher
Živilė Pipinytė

Žiaurios metaforos

„Scanoramos“ dienoraščio

Šiųmetis „Scanoramos“ uždarymo filmas – lyg šiuolaikinio kino metafora. Manto Kvedaravičiaus „Partenonas“ primena nesugebančią sustoti vaizdų gamybos mašiną, be atvangos generuojančią banalybes apie šių dienų pasaulį. Štai čia – musulmonas, būtinai pjaunantis avį, ir raudonos kraujo dėmės kadre.

„Partenonas“
„Partenonas“
„Nešventas avinėlis“
„Nešventas avinėlis“
„Vienas gyvenimas“
„Vienas gyvenimas“
Jonas Ūbis

Kinas ir gyvenimas

Krėsle prie televizoriaus

Kartais ir pats nustembu, kiek puikių siužetų voliojasi po lietuvių kinematografininkų kojomis, bet šie jų nepastebi ir žvalgosi į skarotų eglių viršūnes ar klajoja po pasaulį, ieškodami degradavusių personažų. Posakis „kaip kine“ vis labiau neatitinka realybės. Greit sakysime „kaip gyvenime“, norėdami pagirti filmo kūrėjų fantaziją.

„Laiminga pabaiga“
„Laiminga pabaiga“
„Pjūklo ketera“
„Pjūklo ketera“
Santa Lingevičiūtė, Ilona Vitkauskaitė

Istorijos perspektyvos

„Scanoramos“ filmai

Bertrand’o Bonello antropologiniame pseudosiaubo filme „Zombi vaikas“ Garbės legiono mokyklos vadovė retoriškai pareiškia, esą mokyklos įkūrėjas imperatorius Napoleonas 1802 m. teigęs, kad mokykla turi rengti ne mąstančias, o tikinčias auklėtines. Kartu džiūgauja, kad imperatorius nustebtų, jog šiuolaikinės merginos išmoko ir mąstyti.

„Zombi vaikas“
„Zombi vaikas“
„Valstybinės laidotuvės“
„Valstybinės laidotuvės“
7md inf.

Kino naujienos trumpai

Paskelbti Europos kino akademijos apdovanojimų nominantai

Sevilijoje vykusiame kino festivalyje tradiciškai paskelbti Europos kino akademijos apdovanojimų nominantai. Dabar daugiau nei trys su puse tūkstančio Akademijos narių balsuos, ką apdovanoti per 32-ąją apdovanojimų ceremoniją, kuri vyks gruodžio 7 d. Berlyne.

Kadras iš filmo „Aš kaltinu“
Kadras iš filmo „Aš kaltinu“
Kadras iš filmo „Džokeris“
Kadras iš filmo „Džokeris“
Kadras iš filmo „Džokeris“
Kadras iš filmo „Džokeris“
Kadras iš filmo „Skausmas ir garbė“
Kadras iš filmo „Skausmas ir garbė“
Kadras iš filmo „Mafijos išdavikas“
Kadras iš filmo „Mafijos išdavikas“
Kadras iš filmo „Damos portretas ugnies fone“
Kadras iš filmo „Damos portretas ugnies fone“
Jonas Ūbis

Senos istorijos

Krėsle prie televizoriaus

Pamaniau, kad būtų visai smagu atsidurti Morteno Tyldumo filmo „Pakeleiviai“ (LNK, 17 d. 21.45) herojų, kosminiu laivu skrendančių į naują planetą, kuri taps jų naujaisiais namais, vietoje. Nugrimzdęs dirbtinai sukeltame sapne – nesibaigiančiame „čia ir dabar“, skrendi sau kelis šimtus metų ir apie nieką negalvoji. Bet kine net tobuli planai pasmerkti žlugti.

„Pakeleiviai“
„Pakeleiviai“
„Paradaisas“
„Paradaisas“
„Omaras“
„Omaras“
„Nemeilė“
„Nemeilė“
Živilė Pipinytė

Atrakcionų parkuose

„Scanoramos“ dienoraščio

Šiuolaikinis kinas dažnai primena atrakcionų parką. Atrakcionai seni, juose nepajusi gaivaus vėjo gūsio, bet vis dar tikiesi patirti tikrų jausmų, nors išėjus į gatvę nepalieka déjà vu jausmas. Šiųmečio „Scanoramos“ atidarymo filmo – Manso Marlindo ir Bjorno Steino „Svaigulio“ – veiksmas rutuliojasi Antrojo pasaulinio karo išvakarėse dviejuose Stokholmo atrakcionų parkuose. Jų savininkai konkuruoja tarpusavyje, bet vaikai pamilsta vienas kitą. Ši meilės istorija ir tampa didžiausiu filmo atrakcionu.

„Svaigulys“
„Svaigulys“
„Neregėta Europa“
„Neregėta Europa“
„Vanago portretas“
„Vanago portretas“

Kinas kuriamas, kad sužadintų jausmus

„Scanoramos“ režisieriai apie savo filmus

Dvidešimt šešerių Krymo totoriaus Narimano Alijevo filmas „Namo“ („Evge“, Ukraina, 2019), šiemet rodytas Kanų kino festivalio programoje „Ypatingas žvilgsnis“, pristatytas „Oskarui“, pelnė ne vieno tarptautinio kino festivalio apdovanojimą ir Ukrainos kino kritikų premiją. „Namo“ pasakoja apie Krymo totorių šeimą sudėtingu momentu: tėvas ir jaunesnysis sūnus bando grįžti namo, į Rusijos aneksuotą Krymą, kad palaidotų per karą Ukrainos rytuose žuvusį sūnų ir brolį.

Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
Kadras iš filmo „Namo“
  < PUSLAPIS IŠ 147  >>> Archyvas