7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kinas

Jonas Ūbis

Pirmykščiai jausmai

Krėsle prie televizoriaus

Kol televizijose vyksta rinkimų debatai, „Dviračio žinios“ neturi jokių šansų. Tokio absurdo ir satyros kaip per debatus nepamatysi niekur. Būtent čia filosofas Arvydas Juozaitis į kalbas vis smaigsto liberalaus siaubo „Maximos“ pavyzdį. Arba teisininkė (laimė, buvusi) Neringa Venckienė palaiko idėją uždaryti prokuratūrą ir pati siūlo uždaryti LRT, mat taip galima sutaupyti pinigų ir atiduoti juos liaudžiai.

„Juodoji jūra“
„Juodoji jūra“
„Lik sveikas, Kristoferi Robinai“
„Lik sveikas, Kristoferi Robinai“
„Paryžiaus imperatorius“
„Paryžiaus imperatorius“
Živilė Pipinytė

Savaip ironiška tragedija

Nauji filmai – „Pilis“

„Pilis“ (Lietuva, Airija, 2020) tęsia Linos Lužytės debiutiniame „Amžinai kartu“ (2015) pradėtą šių dienų lietuvių vertybių analizę. Filme „Amžinai kartu“ Gabijos Jaraminaitės herojei buvo svarbu išsaugoti šeimą, kurioje visi – vyras, duktė ir ji pati – taisyklingai atlieka tradicinius vaidmenis. „Pilyje“ tradiciniai vaidmenys lyg ir tebėra, tik šįkart Jaraminaitės vaidinama Jolanta ant savo pečių užsikrauna visą šeimos naštą: atsisakiusi pianistės karjeros ir Airijoje įsidarbinusi žuvų fabrike, ji kartu su paaugle dukterimi Monika (Barbora Bareikytė) ir Alzheimerio liga sergančia motina (Jūratė Onaitytė) bando pradėti gyvenimą iš naujo. Emigracijos motyvai neaptariami – filme nuskamba tik viena Jolantos frazė, esą ji nebenorėjusi badauti Lietuvoje. Tačiau ir Airijoje jai tenka skaičiuoti kiekvieną eurą. Jolanta ne tik sunkiai dirba, bet ir grįžusi iš naktinės pamainos prižiūri sergančią motiną, kurios negalima palikti vienos. Apie tai, kad motiną atiduotų į senelių namus, negali būti nė kalbos. Lietuviškas požiūris lieka ir Airojoje.

Kadras iš filmo „Pilis“
Kadras iš filmo „Pilis“
Kadras iš filmo „Pilis“
Kadras iš filmo „Pilis“
Kadras iš filmo „Pilis“
Kadras iš filmo „Pilis“
Lina Lužytė

Apie provokuojantį ir vizionierišką Peterio Watkinso kiną

VDFF retrospektyva

Šiemet Vilniaus dokumentinių filmų festivalio (VDFF) retrospektyva skirta audiovizualinių medijų kritiku save vadinančio britų režisieriaus Peterio Watkinso kūrybai. Šeši Watkinso filmai bus rodomi Vilniaus „Skalvijos“ kino centre, „Romuvos“ kino centre spalio 3 d. bus galima pamatyti filmą „Komuna (Paryžius, 1871)“. Retrospektyvą parengė režisierė Lina Lužytė. Pateikiame jos mintis apie režisierių, kuris vienas pirmųjų pradėjo naudotis mocumentary (tai kino ir televizijos žanras, dokumentiniu filmu apsimetanti fikcija, dažnai įgyjanti satyros arba parodijos formą) kino priemonėmis. Watkinso filmai nėra tik pasakojimas: režisierius kartu ir analizuoja kiną bei kitas medijas, jo filmuose dažnai vaidina neprofesionalūs aktoriai. 

Kadras iš filmo „Bausmių parkas“
Kadras iš filmo „Bausmių parkas“
Kadras iš filmo „Komuna (Paryžius, 1871)“
Kadras iš filmo „Komuna (Paryžius, 1871)“
Peter Watkins
Peter Watkins

Kino laiškai ir jų paraštės

Heidi Hassan ir Patricia Pérez Fernández apie „Kuždančius laiškus“

Heidi Hassan ir Patricia Pérez Fernández – vaikystės draugės, užaugusios komunistinėje Kuboje ir kadaise išskirtos emigracijos. Ne vienus metus jos gyveno ir dirbo Šveicarijoje bei Ispanijoje. Tarptautinis Vilniaus dokumentinių filmų festivalis (VDFF) rodys jųdviejų kartu sukurtą filmą ,,Kuždantys laiškai“ („In A Whisper“) – pasakojimą apie ryšį, netektis, draugystę, išsipildymus.

Kadras iš filmo ,,Kuždantys laiškai“
Kadras iš filmo ,,Kuždantys laiškai“
Kadras iš filmo ,,Kuždantys laiškai“
Kadras iš filmo ,,Kuždantys laiškai“
Jonas Ūbis

Akistatos su paslaptimi

Krėsle prie televizoriaus

Tai, kas vyko 2000-ųjų rugpjūtį Barenco jūroje, gali būti ne vieno filmo tema. Atominį rusų povandeninį laivą „Kurskas“ ištiko katastrofa: sprogusi torpeda sunaikino didžiąją įgulos dalį, o likę gyvi dvidešimt trys jūreiviai taip ir nesulaukė gelbėtojų. Tai liudijo ir politikų abejingumą (garsioji Putino frazė „Jis nuskendo“ geriausiai apibūdina Rusijos prezidentą), ir karinio jūrų laivyno situaciją, ir žuvusiųjų artimųjų dramą.

„Kurskas“
„Kurskas“
„Jūsų Vincentas“
„Jūsų Vincentas“
„Manhatanas naktį“
„Manhatanas naktį“
Parengė Ž. P.

Kas taikosi prie naujų laikų

77-ajam Venecijos kino festivaliui pasibaigus

Rugsėjo 10 d. 77-ajame Venecijos kino festivalyje įvyko Marato Sargsyano debiutinio ilgametražio vaidybinio filmo „Tvano nebus“ pasaulinė premjera. Filmą pristatė režisierius ir prodiuserė Ieva Norvilienė. Režisierius sakė: „Labai jaudinausi prieš premjerą. Džiaugiuosi, kad susirinkę žiūrovai atidžiai žiūrėjo filmą iki pat pabaigos. Po premjeros sulaukėme daug pozityvių atsiliepimų ir dėmesio.“ „Kino kritikų savaitėje“ šiemet beveik iš dviejų tūkstančių filmų buvo atrinkti tik septyni. Ši gretutinė konkursinė programa dėmesį skiria jaunų talentų atradimui. Čia debiutavo žinomi režisieriai Olivier Assayasas, Mike’as Leigh, Pedro Costa, Harmony Korine’as, Kennethas Lonerganas.

„Klajoklių žemė“
„Klajoklių žemė“
„Brangūs draugai!“
„Brangūs draugai!“
„Pieces of a Woman“
„Pieces of a Woman“
„Tvano nebus“
„Tvano nebus“
Gediminas Kukta

Geri ketinimai

Trumpos kino recenzijos

 

„Šarlis Aznavūras“ („Le regard de Charles“), rež. Marc di Domenico, Charles Aznavour, Prancūzija

 

Tai nėra vienas iš tų dokumenių filmų apie garsias asmenybes, kuriuos įdomu žiūrėti nebent tik ištikimiems tų asmenybių gerbėjams. Nors dainininką ir aktorių Charles’į Aznavourą geriausiai žinau iš François Truffaut juostos „Šaukite į pianistą“ (1960), o galvoje skamba tik daina „Emmenez-moi“, tai nesutrukdė žiūrint į ekraną jausti kažką panašaus į malonumą. 

Kadras iš filmo „Šarlis Aznavūras“
Kadras iš filmo „Šarlis Aznavūras“
Kadras iš filmo „Imperatorius basas“
Kadras iš filmo „Imperatorius basas“
Kadras iš filmo „Tenet“
Kadras iš filmo „Tenet“

Nesu garsenybė ir tuo didžiuojuosi

Gong Li apie „Mulan“ ir save

Keliskart atidėta dėl pandemijos, šį savaitgalį Lietuvos kino teatruose pagaliau įvyks Niki Caro filmo „Mulan“ (JAV, Kanada, Honkongas, 2020) premjera. Iš Naujosios Zelandijos kilusi režisierė perkėlė į ekraną vieną populiariausių kinų legendų apie narsiąją Mulan, kuri užima sergančio tėvo vietą kariuomenėje.

Kadras iš filmo „Mulan“
Kadras iš filmo „Mulan“
Kadras iš filmo „Mulan“
Kadras iš filmo „Mulan“
Jonas Ūbis

Sprendimai ir pasekmės

Krėsle prie televizoriaus

Pilnametražis trisdešimtmečio dano Gustavo Möllerio debiutas „Kaltė“ („LRT Plius“, 17 d. 21.33) pritvinkęs įtampos. Ne vieno festivalio žiūrovus sužavėjusio filmo veiksmas neperžengia uždaros pagalbos telefono būstinės sienų, o pagrindinis veikėjas – policininkas Asgeris (Jakob Cedergren) – visą filmą kalba telefonu. Jis neturi laiko svarstyti gėrio ir blogio problemų, nes jas sprendžia kiekvieną akimirką priimdamas sprendimus. Savaime suprantama, sprendimai gali būti ir klaidingi.

„Kaltė“
„Kaltė“
„Vidinis miestas“
„Vidinis miestas“
„Žavusis žudikas Tedas Bandis“
„Žavusis žudikas Tedas Bandis“
Živilė Pipinytė

Paralelinėje tikrovėje

Nauji filmai – „Tenet“

Kelionei į kino teatrą – pirmyn atgal – sugaišau beveik valandą. Christopherio Nolano filmas „Tenet“ (JAV, 2020) trunka dvi su puse, dar maždaug pusę – reklama prieš seansą. Pusės dienos ir nebėra, nors „Tenet“ žiūrėti verta, be abejo, tik kino teatre. Tačiau atmintyje liks gal tik kelios scenos, keli kadrai ar žodžiai. Keista, kad taip kruopščiai buvo slepiamas filmo siužetas.

„Tenet“
„Tenet“
„Tenet“
„Tenet“
„Tenet“
„Tenet“
„Tenet“
„Tenet“
  < PUSLAPIS IŠ 159  >>> Archyvas