7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Neringa Kažukauskaitė

Neringa Kažukauskaitė

Gilios ąžuolo šaknys

„Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“

Antanas Mončys (1921–1993) – vienas žymiausių išeivijos menininkų, palikęs gausų kūrybinį palikimą: skulptūrų, figūrinių kompozicijų, reljefų, antkapių, švilpių, kaukių, iliustracijų ir kt. Išvykęs iš Lietuvos, 1950 m. įsikūrė Paryžiuje ir ten nugyveno visą gyvenimą. Bet visada, net ir įsitvirtinęs Prancūzijos meno pasaulyje, jis jautėsi lietuviu, tiksliau – žemaičiu. Tą skelbia ir jam skirto filmo pavadinimas.

Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Kadras iš filmo „Mončys. Žemaitis iš Paryžiaus“
Neringa Kažukauskaitė

Retas talento, grožio ir elegancijos derinys

In memoriam Gaspard’ui Ullieliui (1984–2022)

Gaspard’as Ullielis, aukštai vertinamas kino profesionalų ir publikos mylimas aktorius, žuvo sausio 19 d., sulaukęs tik 37 metų. Nelaimė nutiko Prancūzijos slidinėjimo kurorte La Rosière, Savojoje, kai leisdamasis nuo kalno jis susidūrė su kitu slidininku ir patyrė sunkią galvos traumą. Nors netrukus sraigtasparniu Ullielis buvo nugabentas į Grenoblio universitetinę ligoninę, deja, jo gyvybės išgelbėti nepavyko.

Gaspard Ulliel
Gaspard Ulliel
Gaspard Ulliel
Gaspard Ulliel
„Sen Loranas. Stilius – tai aš“
„Sen Loranas. Stilius – tai aš“
„Ilgos sužadėtuvės“
„Ilgos sužadėtuvės“
„Hanibalas: pradžia“
„Hanibalas: pradžia“
„Princesė de Monpasjė“
„Princesė de Monpasjė“
„Tai tik pasaulio pabaiga“
„Tai tik pasaulio pabaiga“
Neringa Kažukauskaitė

Pjesė mechaniniam pianinui

Nauji filmai – „Šuns galia“

Jane Campion yra pelniusi labiausiai tituluotos pasaulyje režisierės moters šlovę. Ji laikoma viena svarbiausių šiuolaikinio kino kūrėjų. Tad po ilgos 12 metų pertraukos pasirodžiusio jos naujo filmo „Šuns galia“ („The Power of the Dog“), kurto „Netflix“ ir tik ribotai pasiekusio kino sales, buvo nekantriai laukiama. Naujas filmas įvertintas Venecijos festivalio prizu už režisūrą, net trimis „Auksiniais gaubliais“ (taip pat ir už režisūrą, ir kaip geriausias filmas), ir, matyt, dar ne pabaiga apdovanojimų sąrašo.

Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Kadras iš filmo „Šuns galia“
Neringa Kažukauskaitė

Va jūs mane iš čia iškrapštysite

„Sugrįžę iš Niujorko“

Režisierė Ramunė Rakauskaitė pastaraisiais metais sukurtose juostose, tiek ankstesnėje „Kelionės namo“ (2019), tiek naujausioje „Sugrįžę iš Niujorko“, renkasi įdomų ir netikėtą požiūrio tašką, gilindamasi į Amerikos lietuvių patirtis ir išgyvenimus. Net nežinau, ar tikslu šių filmų herojus vadinti Amerikos lietuviais, gal greičiau tai žmonės, neatsiejamai susiję tiek su Lietuva, tiek su JAV, kad ir kur gyventų.

Kadras iš filmo „Sugrįžę iš Niujorko“
Kadras iš filmo „Sugrįžę iš Niujorko“
Arūnas Kulikauskas
Arūnas Kulikauskas
Eugenijus Varkulevičius-Varkalis
Eugenijus Varkulevičius-Varkalis
Neringa Kažukauskaitė

Beethovenas ir kinas

Pokalbis su muzikologu Viktoru Gerulaičiu

Švenčiant Ludwigo van Beethoveno 250-ąsias gimimo metines verta prisiminti, kad didžiojo kompozitoriaus muzika ir asmenybė domino kiną nuo pat jo pradžios. Beethovenas – vienas populiariausių kino kompozitorių. Suskaičiuota, kad jo muzika kine panaudota iki dviejų tūkstančių kartų – ne tik vaidybiniuose filmuose, bet ir dokumentikoje, animacijoje, vaizdo žaidimuose, serialuose, televizijos filmuose. Pirmąkart Beethoveno muzika kine nuskambėjo 1929-aisiais.

„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
„Bethovenas. Gyvenimo dienos“
Filmo „Didžioji Beethoveno meilė“ plakatas
Filmo „Didžioji Beethoveno meilė“ plakatas
„Didžioji Beethoveno meilė“
„Didžioji Beethoveno meilė“
„Kopijuojant Beethoveną“
„Kopijuojant Beethoveną“
„Kopijuojant Beethoveną“
„Kopijuojant Beethoveną“
Neringa Kažukauskaitė

Trapios mūsų gyvenimų ribos

Nauji filmai – „Pavyzdingas elgesys“

Mylimo žmogaus netektis kelia skausmingus prisiminimus ir nežinia, kur ta sielvarto kelionė veda. Taip skelbia filmo „Pavyzdingas elgesys“ (Lietuva, Slovėnija, Bulgarija, Italija, 2019) pradžioje pasirodantis užrašas. Būtent tokia „sielvarto kelionė“ ir yra šis filmas. Valdomas aukščiausios, neįveikiamos paties gyvenimo ir mirties dramaturgijos, o ne tik režisieriaus ir kitų filmo kūrėjų valios. Viena – ši juosta inspiruota filmo režisieriaus Audriaus Mickevičiaus vyresniojo brolio nužudymo istorijos.

Kadras iš filmo „Pavyzdingas elgesys“
Kadras iš filmo „Pavyzdingas elgesys“
Neringa Kažukauskaitė

Lėti, bet ryškūs pokyčiai

Apie moteris kine

Britų kino instituto (BFI) leidžiamas mėnesinis žurnalas „Sight & Sound“ iš praėjusiais metais pasirodžiusių filmų #metoo judėjimo kontekste išskiria šešis svarbiausius. Tai juostos „Mažosios moterys“ („Little Women“, rež. Greta Gerwig, JAV), „Atlanė“ („Atlantique“, rež. Mati Diop, Belgija, Prancūzija, Senegalas), „Stiptizo šokėjos“ („Hustlers“, rež. Lorene Scafaria, JAV), „Liepsnojančios moters portretas“ („Portrait de jeune fille en feu“, rež. Céline Sciamma, Prancūzija), „Knygynas“ („Booksmart“, rež. Olivia Wilde, JAV), „Skandalas“ („Bombshell“, rež. Jay Roach, JAV, Kanada). Apie tai su moters vaizdavimą vizualiuosiuose menuose tyrinėjančia dailėtyrininke, parodų kuratore, VDA dėstytoja Laima Kreivyte kalbėjosi Neringa Kažukauskaitė.

 „Mažosios moterys“
„Mažosios moterys“
„Liepsnojančios moters portretas“
„Liepsnojančios moters portretas“
„Skandalas“
„Skandalas“
„Amžinai kartu“
„Amžinai kartu“
„Kolekcionierė“
„Kolekcionierė“
Neringa Kažukauskaitė

Svarbiausia neužmiršti, apie ką filmuoji

Pokalbis su režisieriumi Sergejumi Ursuliaku

Sergejus Ursuliakas geriausiai žinomas kaip televizijos serialo „Likvidacija“ (2007) režisierius. Pokario Odesos nusikaltėlių nuotykiai ir gyvenimo dramos prikaustė didžiulės auditorijos dėmesį. Iki šiol šis filmas yra vienas Odesos pasididžiavimų. Tačiau režisieriaus filmografija kur kas turtingesnė.

Kadras iš filmo „Dargana“
Kadras iš filmo „Dargana“
Sergejus Ursuliakas
Sergejus Ursuliakas
Neringa Kažukauskaitė

Didžių asmenybių portretų vėrinys

Pokalbis su Olesia Fokina

Spalio pabaigoje Vilniuje lankėsi dokumentinio kino režisierė Olesia Fokina. Į Lietuvą ji atlydėjo savo juostą „Žavingo žmogaus gyvenimas“ („Žizn obajatelnogo čeloveka“, 2017) apie vieną ryškiausių „atlydžio“ kino asmenybių Genadijų Špalikovą.

„Žavingo žmogaus gyvenimas“
„Žavingo žmogaus gyvenimas“
Genadijus Špalikovas
Genadijus Špalikovas
Neringa Kažukauskaitė

Lietuviško kino sezonas 2017–2018

Pasikalbėkime apie lietuvių kiną

Birželio 13 d. bus teikiamos Lietuvių kino akademijos „Sidabrinės gervės“ už geriausius filmus.   Praėjusių metų rugpjūtį Šarūno Barto „Šerkšnu“ prasidėjęs lietuvių kino sezonas buvo kaip niekad gausus filmų. Pagaliau galime lygintis su vėlyvuoju sovietmečiu, kai per metus buvo pagaminami penki vaidybinių filmų „vienetai“. Tiesa, du filmai iš tų penkių paprastai būdavo „Gosteleradio“ užsakymu televizijos pagamintų serialų dalys. Tačiau pilno metražo dokumentinių filmų per metus buvo sukuriama vos vienas ar du. Kita vertus, dar niekad anksčiau, juolab sovietmečiu, lietuviški filmai nesurinkdavo tiek daug žiūrovų. Padėtis akivaizdžiai keičiasi, bet vis dažniau kyla klausimų apie šiuolaikinio lietuvių kino raidos tendencijas. Nusprendėme paklausti kino kritikų, savaitraščio autorių ir visų norinčių dalyvauti diskusijoje, kokios tendencijos lietuvių kine jau įsitvirtino, kokios dar tik ryškėja, kas atrodo prasminga arba svarbiausia. Kas lietuvių kinui kelia didžiausią pavojų? Kokie vardai įsiminė ir kodėl?

Kadras iš filmo „Stebuklas“
Kadras iš filmo „Stebuklas“
Kadras iš filmo „Močiute, Guten Tag!“
Kadras iš filmo „Močiute, Guten Tag!“
Kadras iš filmo „Sengirė“
Kadras iš filmo „Sengirė“
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas