7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šokis

Dovilė Zavedskaitė

Visa ta erotika

Programa „Roommates“ festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

„Naujojo Baltijos šokio ’23“ festivalį atidarė Nacionaliniam Marselio baleto teatrui vadovaujančios choreografų grupės „(La)Horde“ sudaryta programa „Roommates“. Atidarė po šešiskart per vakarą – du vakarus rodytos šešios trumpos ištraukos, žyminčios svarbiausias choreografines įtakas Nacionalinio Marselio baleto teatro dabarčiai. Rodėsi, nieko nebus – po devynias, penkiolika, dešimt minučių trunkantys kūriniai ar jų ištraukos nespės net apšildyti auditorijos. Bet čia niekas ir nesiruošė šildyti – ėmė kaitinti nuo pirmų akimirkų. Dabar galvoju: galbūt atlaikyti ne devynias ir ne penkiolika minučių tokio intensyvaus kūnų siausmo būtų net žmogiškai sunkiai pakeliama.

„Room with a view“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Room with a view“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Grime Ballet (danser parce qu'on ne peut pas parler aux animaux)“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Grime Ballet (danser parce qu'on ne peut pas parler aux animaux)“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Grime Ballet (danser parce qu'on ne peut pas parler aux animaux)“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Grime Ballet (danser parce qu'on ne peut pas parler aux animaux)“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Weather is sweet“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Weather is sweet“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Weather is sweet“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Weather is sweet“ programoje „Roommates“. D. Matvejevo nuotr.
„Oiwa“ programoje „Roommates“. D. Ališausko nuotr.
„Oiwa“ programoje „Roommates“. D. Ališausko nuotr.
„Oiwa“ programoje „Roommates“. D. Ališausko nuotr.
„Oiwa“ programoje „Roommates“. D. Ališausko nuotr.
„Concerto“ programoje „Roommates“. D. Ališausko nuotr.
„Concerto“ programoje „Roommates“. D. Ališausko nuotr.
Ignas Zalieckas

Akių judesiai

Pokalbis su šokėja Marine Fernandez

Lione gimusi Marine Fernandez šokį studijavo Marselyje. Prieš atvykdama į Lietuvą, kelerius metus kaip šokėja keliavo po Vokietiją. 2016 m. prisijungė prie Kauno šokio teatro „Aura“ trupės.

Marine Fernandez šokio spektaklyje „(M)eilės (m)eilėse“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „(M)eilės (m)eilėse“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „(M)eilės (m)eilėse“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „(M)eilės (m)eilėse“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „(M)eilės (m)eilėse“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „(M)eilės (m)eilėse“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Sprendimas“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Sprendimas“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Sprendimas“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Sprendimas“. S. Daščioro nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Norėčiau būt paparčio žiedu“. S. Baturos nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Norėčiau būt paparčio žiedu“. S. Baturos nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Norėčiau būt paparčio žiedu“. S. Baturos nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Norėčiau būt paparčio žiedu“. S. Baturos nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Norėčiau būt paparčio žiedu“. S. Baturos nuotr.
Marine Fernandez šokio spektaklyje „Norėčiau būt paparčio žiedu“. S. Baturos nuotr.
Agnė Zėringytė

Kiekvienas žingsnis turi prasmę

Pokalbis su baleto šokėja Haruka Ohno

Iš Japonijos kilusi baleto šokėja Haruka Ohno jau daugiau nei dešimt metų šoka Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT). Išsilavinimą įgijusi Niigatos baleto mokykloje Japonijoje ir „Escola de Dança do Conservatório Nacional“ Portugalijoje, 2011 m. ji prisijungė prie LNOBT baleto trupės ir sukūrė daugelį pagrindinių vaidmenų repertuaro spektakliuose.

Haruka Ohno ir Stanislavas Semianiura balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Stanislavas Semianiura balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Jonas Laucius balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Jonas Laucius balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno ir Jonas Laucius balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Pachita“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno balete „Pachita“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Būti geresnei už vakarykštę save

Pokalbis su balerina Emilija Šumacheryte

Emilija Šumacherytė prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) trupės prisijungė 2018 m., baigusi mokslus Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje, Loretos Bartusevičiūtės-Noreikienės vadovaujamoje klasėje. Sukūrė vaidmenis baletuose „Don Kichotas“, „Bajederė“, „Korsaras“ (choreografas Manuelis Legris, 2018), „Žizel“ (choreografė Lola de Ávila, 2020), „Pachita“ ir kt. Su balerina kalbėjomės prieš baleto „Arlekino milijonai“ premjerą.

Emilija Šumacherytė balete „Bajaderė“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Bajaderė“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Karolina Matačinaitė ir Emilija Šumacherytė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Karolina Matačinaitė ir Emilija Šumacherytė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Karolina Matačinaitė ir Emilija Šumacherytė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Karolina Matačinaitė ir Emilija Šumacherytė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Žizel“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Emilija Šumacherytė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Laimis Roslekas ir Emilija Šumacherytė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė, Julija Šumacherytė ir Karolina Matačinaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Emilija Šumacherytė, Julija Šumacherytė ir Karolina Matačinaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Žilvinas Dautartas

Ar aktualus matriarchatas šiandien?

Apie Lietuvos choreografes

Taip, ir net labai. Ypač vyrams. Juk vis dažniau nuo seno jiems priklausiusios veiklos sritys užimamos suaktyvėjusių moterų. Tų, kurių nebetenkina buvęs toks populiarus, šiandien nebereikalingas postulatas „vaikas, virtuvė, bažnyčia“. Pirmiausia moterims buvo „užleistos“ pavienės sritys – švietimas, socialinė rūpyba, vėliau ir politika. Tik šokis kažkodėl nuo senovės buvo laikomas moterų teritorija, o vyrams teko lyg ir aptarnaujančio personalo likimas. Šokančių moterų partneriai turėjo tenkintis tuo, ką jiems skyrė šokio spektaklių kūrėjai – choreografai baletmeisteriai. Ir tai vyrus tenkino, juk jų paslaugų scenoje reikėjo tada, kai balerinoms buvo būtina atsikvėpti po variacijos, arba perkelti partnerei iš taško A į tašką B.

Scena iš baleto „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Anželika Cholina. P. Gasiūno nuotr.
Anželika Cholina. P. Gasiūno nuotr.
Aušra Gineitytė spektaklyje „Moterų dainos“. E. Rastenytės nuotr.
Aušra Gineitytė spektaklyje „Moterų dainos“. E. Rastenytės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Carmen“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Carmen“. D. Matvejevo nuotr.
Olesia Šaitanova ir Jonas Laucius šokio spektaklyje „Pikų dama“. D. Matvejevo nuotr.
Olesia Šaitanova ir Jonas Laucius šokio spektaklyje „Pikų dama“. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Zaščižinskaitė. M. Aleksos nuotr.
Giedrė Zaščižinskaitė. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Naktis raganų kalne“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Naktis raganų kalne“. M. Aleksos nuotr.
„Ginkluotas žmogus: mišios už taiką“. S. Zlunitsynos nuotr.
„Ginkluotas žmogus: mišios už taiką“. S. Zlunitsynos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Arlekinas atgyja

„Arlekino milijonai“ LNOBT

„Arlekino milijonai“ – naujausia Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto trupės premjera, kurios pirmieji spektakliai vyko kovo 24–25 ir 29–31 dienomis. Daugelyje pasaulio šalių žinomas Aleksejus Ratmanskis – choreografas archeologas, pagarsėjęs ne tik originaliais spektakliais, bet ir dėmesiu baleto istorijai. Jis LNOBT trupei ir žiūrovams padovanojo smagų reginį, nukeliantį į spalvingą ir lengvabūdišką fin de siècle epochą, kai grožio, meno ir pramogų pasaulyje buvo bandoma slėptis nuo artėjančių XX a. pradžios politinių ir socialinių negandų.

Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Zsoltas Kovácsas ir Gohar Mkrtchyan balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Zsoltas Kovácsas ir Gohar Mkrtchyan balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė, Gohar Mkrtchyan, Karolina Matačinaitė ir Emilija Šumacherytė balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė, Gohar Mkrtchyan, Karolina Matačinaitė ir Emilija Šumacherytė balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Rūta Lataitė ir Edvinas Jakonis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Rūta Lataitė ir Edvinas Jakonis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Jeronimas Krivickas balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Jeronimas Krivickas balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Genadijus Žukovskis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė ir Ernestas Barčaitis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė ir Ernestas Barčaitis balete „Arlekino milijonai“. M. Aleksos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Sapnai ir kaktusai

Šokio spektaklių premjeros Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) baleto trupės repertuaras praturtėjo dar trimis kūriniais – šokio spektaklių vakare „Sapnai ir kaktusai“, kurio premjera Žvejų rūmuose įvyko kovo 17 ir 18 d., parodyti lenkų choreografo Roberto Bondaros ir švedų choreografo Alexanderio Ekmano darbai. Jie sukurti jau prieš kurį laiką, tačiau vis stiprėjančios Lietuvos uostamiesčio baleto trupės pastangomis įgavo dar vieną įdomų pavidalą, tapsiantį ir šiuolaikinio Lietuvos baleto istorijos dalimi.

Scena iš spektaklio „Kaktusai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Kaktusai“. M. Aleksos nuotr.
Yanas Malaki ir Mykhailo Mordasovas spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Yanas Malaki ir Mykhailo Mordasovas spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Mykhailo Mordasovas ir Yanas Malaki spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Mykhailo Mordasovas ir Yanas Malaki spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Mykhailo Mordasovas ir Yanas Malaki spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Mykhailo Mordasovas ir Yanas Malaki spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Yanas Malaki ir Mykhailo Mordasovas spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Yanas Malaki ir Mykhailo Mordasovas spektaklyje „Žagsulys“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „8m68“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „8m68“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „8m68“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „8m68“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „8m68“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „8m68“. M. Aleksos nuotr.
Agnė Zėringytė

Tarp taisyklių išmokau atrasti laisvę

Pokalbis su balerina Nora Straukaite

Balerina Nora Straukaitė prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) trupės prisijungė pernai, tačiau jau pelnė šių metų Baleto vilties apdovanojimą. Vieną svarbiausių savo vaidmenų atliko M.K. Čiurlionio menų mokykloje, Anželikos Cholinos kurtame spektaklyje „Jūra“. Pradėjusi šokti LNOBT trupėje Straukaitė sukūrė vaidmenis klasikinio baleto spektakliuose „Spragtukas“, „Pelenė“, „Don Kichotas“, „Korsaras“ (choreografas Manuelis Legris, 2018), „Žizel“ (choreografė Lola de Ávila, 2020) ir kt. Šiuo metu balerina ruošiasi dviem premjeroms – „Arlekino milijonai“ (LNOBT) ir „Dezdemona“ (choreografė Cholina).

Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Nora Straukaitė balete „Korsaras“. M. Aleksos nuotr.
Žilvinas Dautartas

(Ne)pralaimėta kova?

Apie Lili Navickytę‑Ramanauskienę

Vasario 5-ąją savo 90-ies metų jubiliejų būtų atšventusi ilgametė M.K. Čiurlionio menų mokyklos Choreografijos (dabar Baleto) skyriaus vadovė Lili Navickytė‑Ramanauskienė, pirmoji klasikinio šokio pedagogė, įgijusi aukštąjį išsilavinimą (1963 m. baigė A. Lunačiarskio teatro meno institutą Maskvoje). Pradėjusi vadovauti Choreografijos skyriui, nuo pirmų žingsnių ji bene svarbiausia savo misija laikė klasikinio šokio mokiniams sudaryti sąlygas ne tik įgyti reikiamą pasirengimą, bet ir išmokti juo naudotis. O tam reikėjo ir bendraminčių, gebančių disponuoti ne vien žodiniu palikimu (mane taip mokė mano mokytojai, o tuos mokytojus mokė jų mokytojai ir t.t.).

Lili Navickytė‑Ramanauskienė. M.K. Čiurlionio menų mokyklos archyvo nuotr.
Lili Navickytė‑Ramanauskienė. M.K. Čiurlionio menų mokyklos archyvo nuotr.
Lili Navickytė‑Ramanauskienė su IX laidos mokinėmis. Asmeninio archyvo nuotr.
Lili Navickytė‑Ramanauskienė su IX laidos mokinėmis. Asmeninio archyvo nuotr.
Greta Vilnelė

Aukso vidurio beieškant

Šokio spektaklis „Tylėjimai“

Kovo 4 d. „Menų spaustuvėje“ įvyko antra choreografo Pauliaus Prievelio šokio spektaklio „Tylėjimai“, sukurto su M.K. Čiurliono menų mokyklos šiuolaikinio šokio krypties mokinėmis ir Miglės Praniauskaitės šokio trupės šokėja, premjera. „Tylėjimai“ turi sąlyčio taškų su trupės „Nuepiko“ šokio spektakliu „Perdegimas“. Abiejuose kūriniuose trys šokėjai kuria abstrakčią choreografiją, abu kalba apie kritines žmogaus būsenas: „Perdegimas“ – apie fizinį ir emocinį išsekimą, o „Tylėjimai“ – vien apie psichologinę plotmę. Pastarojo choreografija kuriama tyrinėjant minčių nebuvimo ir chaotiško jų pertekliaus dinamiką.

Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Tylėjimai“. J. Urbonaitės nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 36  >>> Archyvas