7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Greta Vilnelė

Greta Vilnelė

Atitrūkę nuo tikrovės

„Atviros erdvės“ spektaklis „Kissmas“

Paauglystė – paradoksų, vidinės sumaišties ir per kraštus besiliejančių emocijų metas. Apie šį sudėtingą žmogaus raidos tarpsnį dramaturgės ir režisierės Teklės Kavtaradzės spektaklyje, laimėjusiame „Menų spaustuvės“ programą Atvira erdvė ’20“, kalbama be užuolankų, matuojantis paauglių gyvenimus ir bandant juos suprasti.

Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr
Kristina Marija Kulinič spektaklyje „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Kristina Marija Kulinič spektaklyje „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Teklė Kavtaradzė ir Artūras Dubaka spektaklyje „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Teklė Kavtaradzė ir Artūras Dubaka spektaklyje „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Teklė Kavtaradzė, Artūras Dubaka, Kristina Marija Kulinič ir Gelminė Glemžaitė spektaklyje „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Teklė Kavtaradzė, Artūras Dubaka, Kristina Marija Kulinič ir Gelminė Glemžaitė spektaklyje „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Kissmas“. D. Putino nuotr.
Greta Vilnelė

Jūrinė valstybė

Apie Jono Tertelio spektaklį Klaipėdos jaunimo teatre

Keletą metų prieš karantiną pastatytas kolektyvinės kūrybos spektaklis „Žalia pievelė“ (Lietuvos nacionalinis dramos teatras, 2017) apie Visagino miestelį ir ten gyvenančius žmones sulaukė nemažo žiūrovų ir teatro kritikų dėmesio. 2018 m. LNDT sceną išvydo ir kitas panašiu principu sukurtas spektaklis „Nežinoma žemė. Šalčia“ apie Šalčininkus.

Scena iš spektaklio „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Laima Akstinaitė spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Laima Akstinaitė spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Paulius Pinigis spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Paulius Pinigis spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Laima Akstinaitė spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Laima Akstinaitė spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Justina Burakaitė spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Justina Burakaitė spektaklyje „Jūrinės šviesos“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Greta Vilnelė

Arčiau žmogaus

Pokalbis su Erika Vizbaraite

Su šiuolaikinio šokio choreografe ir šokėja Erika Vizbaraite-Vaičiuliene kalbėjomės apie dokumentinius tyrinėjimus ir meno prasmę.

Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“
Erika Vizbaraitė. L. Vansevičienės nuotr.
Erika Vizbaraitė. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Apnea“. L. Vansevičienės nuotr.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Greta Vilnelė

Teatras, siekiantis kalbėtis

Pokalbis su režisiere Egle Kižaite

Su režisiere Egle Kižaite kalbėjomės apie teatro vaikams ir jaunimui ypatumus. Kartu su vyru aktoriumi Pijumi Narijausku ji įkūrė „Vėjų teatrą“, jame yra pastačiusi spektaklių ir kūdikiams, ir mokyklinio amžiaus vaikams. Režisierė yra dalyvavusi festivaliuose Gruzijoje, Čekijoje, Slovėnijoje, Libane, Rusijoje, Turkijoje ir kt. 2018 m. gavo „Fortūnos“ apdovanojimą už spektaklius „Lė-kiau-lė-kiau“ (Nacionalinis Kauno dramos teatras, 2018), „Būtybės“ (NKDT, 2018) ir „Vasarvidis“ (NKDT, 2018), taip pat pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už teatrą vaikams ir jaunimui.

Eglė Kižaitė. B. Frątczak nuotr.
Eglė Kižaitė. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Greta Vilnelė

Suteikti naują prasmę

Interviu su režisieriumi Naubertu Jasinsku

Su režisieriumi Naubertu Jasinsku kalbamės apie jo sukurtus spektaklius „Orfeo. Miesto šviesos“ (Lietuvos nacionalinis dramos teatras, 2019), „Pelikanas“ (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Jaunimo teatras, 2020), „bowel v.2.1.3“ (Kauno miesto kamerinis teatras, 2021) ir teatrinę instaliaciją „fabrica“ („Sirenos“, 2020).

Naubertas Jasinskas. D. Matvejevo nuotr.
Naubertas Jasinskas. D. Matvejevo nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Dirginčius ir Kamilė Lebedytė spektaklyje „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Dirginčius ir Kamilė Lebedytė spektaklyje „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Greta Vilnelė

Negali kurti be žmonių

Interviu su scenografe Lauryna Liepaite

Lauryna Liepaitė kūrė scenografiją spektakliams „Atžalynas“ (rež. Jonas Vaitkus, Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT), 2013), „Girti“ (rež. Loreta Vaskova, Klaipėdos dramos teatras, 2014), Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air“ spektakliams „Kelionė namo“ (rež. Vidas Bareikis, 2013), „Žaidimas baigtas“ (idėjos autoriai Liepaitė, Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius, 2016) bei „Su(si)tikimas“ (2018), kurį ir režisavo. 2021 m. pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už spektaklių „Alisa“ (rež. Antanas Obcarskas, LNDT, 2020) ir „Batsiuviai“ (rež. A. Obcarskas, Nacionalinis Kauno dramos teatras, 2020) scenografiją.

Lauryna Liepaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Lauryna Liepaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Scena iš spektaklio „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Šimulynaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Šimulynaitė spektaklyje „Alisa“. D. Matvejevo nuotr.
Deividas Breivė, Gytis Ivanauskas ir Mantas Bendžius spektaklyje „Batsiuviai“. D. Matvejevo nuotr.
Deividas Breivė, Gytis Ivanauskas ir Mantas Bendžius spektaklyje „Batsiuviai“. D. Matvejevo nuotr.
Deividas Breivė, Aistė Zabotkaitė, Mantas Bendžius ir Gytis Ivanauskas spektaklyje  „Batsiuviai“. D. Matvejevo nuotr.
Deividas Breivė, Aistė Zabotkaitė, Mantas Bendžius ir Gytis Ivanauskas spektaklyje „Batsiuviai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Batsiuviai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Batsiuviai“. D. Matvejevo nuotr.
Greta Vilnelė

Teatras socialinėse medijose

Pokalbis su Dr. GoraParasit

Kaip straipsnyje apie Dr. GoraParasit teigia Erikas Zielke: „Toli, toli, tolimiausiuose Rusijos rytuose – išties taip toli, kad netgi vokiečių geidžiama vietovė – Sibiras – pasilieka už tūkstančių kilometrų, yra „gora parasit“ – kalnas, vadinamas parazitu. Šis kalnas davė vardą pseudonimui Dr. GoraParasit, už kurio slepiasi Gintarė Minelgaitė, ir taip pat pateikia keletą užuominų į jos darbus: pirmenybės teikimas sienų ir ribų zondavimui tampa akivaizdus. Taip pat ir pirmenybė kraštutinumams. Tas, kuris myli kalnus, nebijo ir bedugnės.“ Tarp Dr. GoraParasit kūrinių – performansas „Pipe Dreaming“ (2018), komiksų opera „Alfa“, už kurią 2018 m. ji buvo apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi, spektaklis „TikTok Shakespeare  (2020), performansas-gyvoji skulptūra „Tristanas ir Izolda“ (2020).

Dr. GoraParasit. Dr. GoraParasit nuotr.
Dr. GoraParasit. Dr. GoraParasit nuotr.
Scena iš spektaklio „TikTok Shakespeare“. P. Žižliausko nuotr.
Scena iš spektaklio „TikTok Shakespeare“. P. Žižliausko nuotr.
Scena iš spektaklio „TikTok Shakespeare“. P. Žižliausko nuotr.
Scena iš spektaklio „TikTok Shakespeare“. P. Žižliausko nuotr.
Spektaklio „TikTok Shakespeare“ plakatas.
Spektaklio „TikTok Shakespeare“ plakatas.
Komiksų opera „Alfa“. M. Aleksos nuotr.
Komiksų opera „Alfa“. M. Aleksos nuotr.
Komiksų opera „Alfa“. M. Aleksos nuotr.
Komiksų opera „Alfa“. M. Aleksos nuotr.
Komiksų opera „Alfa“. M. Aleksos nuotr.
Komiksų opera „Alfa“. M. Aleksos nuotr.
Performansas-gyvoji skulptūra „Tristanas ir Izolda“. P. van Heesen nuotr.
Performansas-gyvoji skulptūra „Tristanas ir Izolda“. P. van Heesen nuotr.
Greta Vilnelė

SOS

Nacionalinio Kauno dramos teatro spektaklis „Ryšys“

Buvęs milijardierius Adamas Neumannas yra pasakęs: „Pasauliui tampant skaitmeniniu, svarbu nepamiršti žmogiškojo ryšio.“ Šiuo pandeminiu laikotarpiu gyvas bendravimas tapo antru žaibiškai senkančiu neatsinaujinančiu ištekliumi po iškastinio kuro. Kovo 19 d. įvyko virtuali Nacionalinio Kauno dramos teatro mokslinės fantastikos spektaklio „Ryšys“, režisuoto Agnijos Leonovos, premjera. Šiuo teatriniu filmu bandoma atskleisti, kodėl žmogui gyvybiškai svarbus ryšys ir kokia jo praradimo kaina.

Kamilė Lebedytė ir Arūnas Stanionis teatriniame filme „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Kamilė Lebedytė ir Arūnas Stanionis teatriniame filme „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Kamilė Lebedytė ir Andrius Gaučas teatriniame filme „Ryšys“. R. Beržausko nuotr.
Kamilė Lebedytė ir Andrius Gaučas teatriniame filme „Ryšys“. R. Beržausko nuotr.
Teatrinis filmas „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Teatrinis filmas „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Teatrinis filmas „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Teatrinis filmas „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Teatrinis filmas „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Teatrinis filmas „Ryšys“. S. Baturos nuotr.
Spektaklio „Ryšys“ filmavimas. R. Beržausko nuotr.
Spektaklio „Ryšys“ filmavimas. R. Beržausko nuotr.
Greta Vilnelė

Spektaklis tarp draugų

Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“

Nuo kompiuterio ir interneto išradimo pagreitėjus informacijos sklaidai, šiuolaikiniam žmogui akimirksniu tapo prieinamos žinios apie visą pasaulį, tačiau toks progresas vertinamas nevienareikšmiškai.

Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Interaktyvus socialinių tinklų spektaklis „Mirgėjimas“. NKDT nuotr.
Greta Vilnelė

Gyvas santykis ir teatro laikinumas

Pokalbis su aktore Adele Šuminskaite

Su aktore Adele Šuminskaite kalbėjomės apie jos veikėjas bei teatro reikšmę gyvenime. Ji sukūrė vaidmenis spektakliuose „Trans Trans Trance“ (rež. Kamilė Gudmonaitė, OKT, 2017), „Laimės respublikoje“ (rež. Mantas Jančiauskas, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, 2018), „Y: Alisa“ (rež. Agnija Leonova, OKT, 2018) ir jo tęsinyje „Sapiens“ (Juozo Miltinio dramos teatras, 2019), „Balkonas“ (rež. Éric Lacascade, Jaunimo teatras, 2019) bei „Sprendžiant Hedą“ (rež. Uršulė Bartoševičiūtė, Vilniaus mažasis teatras, 2020).

Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sapiens“. T. Povilonio nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sapiens“. T. Povilonio nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sapiens“. T. Povilonio nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sapiens“. T. Povilonio nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sapiens“. T. Povilonio nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sapiens“. T. Povilonio nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Danutė Kuodytė spektaklyje „Balkonas“. L. Vansevičienės nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Danutė Kuodytė spektaklyje „Balkonas“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė, Tomas Kliukas ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė, Tomas Kliukas ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Sprendžiant Hedą“. L. Vansevičienės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas