7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aistė Kisarauskaitė

Aistė Kisarauskaitė

Tuščia lėkštė išėjusiems ant Kūčių stalo

Jei eičiau į vieną iš naujametinių vakarėlių – kultūrinės spaudos redakcijose ar Dailės akademijoje, į kokios didelės reikšmingos parodos atidarymą, jei tiesiog eičiau gatve pro ŠMC, minioje ar sniego veltiniu padengtame mieste žiojėtų tamsios properšos, skylės, ertmės. Kasdienybės, net feisbuko žinių ir plepalų audinys yra pradilęs nuo laiko, skylėtas, iš jo išplėšti tie, kurie dar visai neseniai buvo įsiaudę, įaugę, dalyvavo meno šventėse, kurie švytavo „Burberry“ lietpalčiais, knygomis, kūriniais, kurie kasdien švytuodavo gatve.

Valentinas Antanavičius parodoje buvusiuose Menininkų rūmuose (dabar Prezidentūra). Vinco Kisarausko nuotr.
Valentinas Antanavičius parodoje buvusiuose Menininkų rūmuose (dabar Prezidentūra). Vinco Kisarausko nuotr.
Iš kairės: Vytautas Ciplijauskas, Algirdas Steponavičius. Vinco Kisarausko nuotr.
Iš kairės: Vytautas Ciplijauskas, Algirdas Steponavičius. Vinco Kisarausko nuotr.
Viktoras Vizgirda (kairėje) svečiuojasi Lietuvoje, dešinėje – Antanas Gudaitis
Viktoras Vizgirda (kairėje) svečiuojasi Lietuvoje, dešinėje – Antanas Gudaitis
Aistė Kisarauskaitė

11 metrų ilgio paroda

Roko Dovydėno keramika Nacionaliniame M.K. Čiurlionio dailės muziejuje

Čia Jums norėčiau pasiūlyti dar vieną tranzitą – pakėlus galvą nuo Liudo Truikio japoniško Imari porceliano, nuo „Madam Baterflai“, visai nesunku nusileisti muziejaus laiptais žemyn, kur eksponuojama Roko Dovydėno paroda „Roboto transformuotas porcelianas“. Grįžusi iš Kauno, naktį sapnavau, kad stoviu prie ilgų parodinių vitrinų, ištiesusių savo stiklus nedidelės ekspozicinės erdvės centre, o truputį man už nugaros stovi Truikys. Maloniai pasišnekame apie XVII–XVIII a. kiniško ir japoniško porceliano dekoro asimetrišką kompoziciją, raudoną ir kobalto glazūras, tada abu palinkstame, norėdami apžiūrėti lėkštes iš arčiau. Toks šiltas lengvas pokalbis apie chinoiserie – tai, kas iš tiesų sieja abi parodas.

Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Roboto transformuotas porcelianas“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Kavoliūno nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Tolimos Liudo Truikio visatos šviesa

Apie parodą Nacionaliniame M.K. Čiurlionio dailės muziejuje

Aš neįsivaizduoju, kaip į vieną nedidelį tekstą sutalpinti visa, ką reikėtų pasakyti apie legendinį menininką ir jį pristatančią parodą „Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“ Kaune, M.K. Čiurlionio muziejuje. Ir vis dėlto pokalbį pradėčiau nuo Vilniaus, nuo Operos ir baleto teatro. Nors šio menininko gyvybinės arterijos buvo suaugusios su Kauno miestu, mano pirma sąmoninga pažintis su Truikio kūryba prasideda nuo operos „Don Karlas“ premjeros 1981 m. Vilniuje, į kurią ėjome su tėčiu Vincu Kisarausku. Žinoma, mes ėjome ne klausytis gerų ar blogų operos solistų (tuo metu būta bėdų ir dėl teatro akustikos), ne pasipuikuoti teatro fojė tarp to meto bomondo, ne. Mes ėjome žiūrėti legendinio menininko scenografijos.

„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
„Liudas Truikys. Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“, parodos fragmentas. 2024 m. M. Valasevičiūtės nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Valanda + valanda + dvi valandos

Parodos, dėl kurių verta aukoti laiką Vilniuje

Kaip manote, ar kuri nors iš veikiančių parodų yra verta, kad atsisakytumėte gilaus mėlyno dangaus aksomo, akinamai geltonų klevų, lyg geras fotografo atšvaitas atmušančių spalio mėnesio žemos saulės šviesą, pabrėžtą stipriai patamsintų šešėlių? Ar menas, tūnantis patalpose, pridususiose ekspozicijų salėse, vertas tokios aukos? Pabandžiau patikrinti.

Eglė Pilkauskaitė, „Kolona“ (Chapiter), paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „Kolona“ (Chapiter), paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „Kasnakt“ (Every Night), paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2022 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „Kasnakt“ (Every Night), paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2022 m. A. Vasilenko nuotr.
„Laiškai Liūtės“, parodos vaizdas, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
„Laiškai Liūtės“, parodos vaizdas, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „Kapitelis“ (Chapiter), fragmentas, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „Kapitelis“ (Chapiter), fragmentas, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
Elvyra Kairiūkštytė, piešiniai, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. Apie 1995–1997 m. A. Vasilenko nuotr.
Elvyra Kairiūkštytė, piešiniai, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. Apie 1995–1997 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „AI Dream content of Vilnius“, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2022 m. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Pilkauskaitė, „AI Dream content of Vilnius“, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2022 m. A. Vasilenko nuotr.
Barbora Šulniūtė, „Are We Humans, Are We Dancers“, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Barbora Šulniūtė, „Are We Humans, Are We Dancers“, paroda „Laiškai Liūtės“, galerija „Drifts“. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
„Laiškai Liūtės“, parodos vaizdas, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
„Laiškai Liūtės“, parodos vaizdas, galerija „Drifts“. 2024 m. A. Vasilenko nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Spalvoti moliai antrina aštuonkojo galūnėms

Augusto Bidlausko ir Eglės Kulbytės parodos Klaipėdos Baroti galerijoje

Rugpjūčio pabaiga kasmet prisipildo prinokusių moliūgų, cukinijų, sode krinta obuoliai, kriaušės, kvepia neseniai nukastos bulvės. Paskutinėmis vasaros ar pirmomis rugsėjo dienomis paprastai uždera ir parodų. Šiemet derlius itin solidus, teks rimtai padirbėti, norint viską pamatyti.

Rudens darbymetyje dalyvauja ne tik sostinės ekspozicinės erdvės – Klaipėdos Baroti galerijoje rugpjūčio 29 d. atidarytos dviejų menininkų parodos: Augusto Bidlausko „Po žmogaus“ (sudaryta iš dviejų anksčiau rengtų parodų „Po žmogaus“ ir „Tiek tos gamtos“) bei Eglės Kulbytės „Neriskopai“.

Augustas Bidlauskas, „Paslaptinga rytų kultūra“. 2022 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, „Paslaptinga rytų kultūra“. 2022 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 1“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 1“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 2“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 2“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 6“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 6“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 3“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Eglė Kulbytė, „Neriskopas Nr. 3“. 2024 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, be pavadinimo. 2018 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, be pavadinimo. 2018 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, „Meteoras“. 2019 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, „Meteoras“. 2019 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, „Po žmogaus“. 2022 m. Baroti galerijos nuotr.
Augustas Bidlauskas, „Po žmogaus“. 2022 m. Baroti galerijos nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Interaktyvumas, motinystė, disertacija ir išdegtas molis

Alicjos Buławkos-Fankidejskos ir Dmitrijaus Buławkos-Fankidejskio personalinės parodos galerijoje „Akademija“

Vidurvasaris. Karštis išdegina visas mintis, iš jų lieka tik keisti luitai, lyg aukštoje temperatūroje degta keramika. Tačiau „Akademijos“ galerijoje, kur eksponuojama Lenkijos keramikų Alicjos Buławkos-Fankidejskos paroda Numanoma („Implicited“) ir Dmitrijaus Buławkos-Fankidejskio – Savaiminis judėjimas („Selfmotion/Samoruch“), vėsu, veikia kondicionierius, tinkamas laikas slepiantis nuo karščio užsukti. Alicja Buławka-Fankidejska rodo savo daktaro disertacijos kūrybinį projektą, tad paroda yra proga atidžiau pažvelgti į meno daktarų tyrimus kaimyninėje Lenkijoje.

Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, fragmentas. 2024 m.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, fragmentas. 2024 m.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, instaliacija. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, instaliacija. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, fragmentas. 2024 m.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, fragmentas. 2024 m.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, fragmentas. 2024 m.
Alicja Buławka-Fankidejska, „Jasminka“, fragmentas. 2024 m.
Alicja Buławka-Fankidejska, parodos „Numanoma“ fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, parodos „Numanoma“ fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, parodos „Numanoma“ fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, parodos „Numanoma“ fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, parodos „Numanoma“ fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Alicja Buławka-Fankidejska, parodos „Numanoma“ fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Dmitrij Buławka-Fankidejski, „Dvi pusės“, fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Dmitrij Buławka-Fankidejski, „Dvi pusės“, fragmentas. 2024 m. R. Justaitės-Gecevičienės nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Išmaitinti flamingų pienu

Vilniaus dailės akademijos studentų baigiamųjų darbų parodai pasibaigus

Kasmetinis studentų baigiamųjų darbų šou tįsta per Dailės akademijos koridorius, auditorijas, Keramikos katedros pastato sieną, doktorantūros pastatėlio pirmą aukštą, „Titaniko“ sales, miesto galerijas iki pat Radvilų rūmų dailės muziejaus rūsio. Atrinktieji pakliuvo į „Titaniką“, kurį užėmusi ekspozicija pavadinimu „Debesys“, gal nejučia siūlant mintis apie Olimpą ir dangaus valdovus, gyvenančius debesyse, tačiau eksponuojami kūriniai nebūtinai yra patys įdomiausi. Taip pat greičiausiai sėkminga strategija studentams eksponuotis prestižinėse Vilniaus galerijose, kaip „Rooster“ arba „Vartai“, taip klojant pamatus ilgalaikio bendradarbiavimo galimybei. Tiesa, tuomet verčiau pristatyti tapybą: nors „Vartų“ galerija atstovauja įvairiausiems šiuolaikiniams menininkams ir dizaineriams, bet žinia, kad tapybą parduoti vis dar gerokai lengviau.

VDA studentų baigiamųjų darbų paroda. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
VDA studentų baigiamųjų darbų paroda. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Elena Laurinavičiūtė, „Oro skalpeliai“, grupinė paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Elena Laurinavičiūtė, „Oro skalpeliai“, grupinė paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Elena Laurinavičiūtė, „Oro skalpeliai“, grupinė paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Elena Laurinavičiūtė, „Oro skalpeliai“, grupinė paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Elena Laurinavičiūtė, „Oro skalpeliai“, grupinė paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Elena Laurinavičiūtė, „Oro skalpeliai“, grupinė paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Emilija Grigaliūnaitė, „Emi(I)sinis rūkas“. 2024 m. Paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. A. N. nuotr.
Emilija Grigaliūnaitė, „Emi(I)sinis rūkas“. 2024 m. Paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. A. N. nuotr.
Martynas Arlauskas, „Galimų žinių laukas apie kitą, bet artimą“. 2024 m. Paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. A. N. nuotr.
Martynas Arlauskas, „Galimų žinių laukas apie kitą, bet artimą“. 2024 m. Paroda „Debesys“. VDA parodų salės „Titanikas“. A. N. nuotr.
Erik Siliuk, „Kapinių lankytojų dėmesiui“. VDA Naujieji rūmai. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Erik Siliuk, „Kapinių lankytojų dėmesiui“. VDA Naujieji rūmai. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Martyna Plioplytė-Zujienė, „Virsmai ir jungtys“, Jono Meko vizualiųjų menų centras. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Martyna Plioplytė-Zujienė, „Virsmai ir jungtys“, Jono Meko vizualiųjų menų centras. 2024 m. R. Šimulynaitės nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Ir nebūtasis linijinis

Dano Aleksos paroda „Peizažas 8 km/h greičiu“ galerijoje „(AV17)“

Lietuvos meno lauke mes visi susiję nematomomis šaknimis, šakomis ar laistymo sistemomis, kai vienas kitam padedame įkūnyti sumanymus, kalbamės apie idėjas, bandydami susirinkti kritiką dar prieš atidarant parodą ir pataisyti trūkumus, vieni kitus pažįstame artimiau ar bent jau sveikinamės, todėl šioje bendruomenėje meno kritika turi savo specifiką. Nemanau, kad verta gaminti nuasmenintus tekstus, tarsi matyčiau kūrinius iš tolimos viršukalnės, o išvykti porai metų ir grįžus viską pamatyti naujomis akimis kol kas sudėtinga. Tad šį kartą planuoju be sąžinės graužimo aukoti objektyvumą ir pabūti tiesiog pasakojimo dalyve.

Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos fragmentas. 2024 m. L. Milkintės nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos fragmentas. 2024 m. L. Milkintės nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos fragmentas. 2024 m. L. Milkintės nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos fragmentas. 2024 m. L. Milkintės nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos fragmentas. 2024 m. L. Milkintės nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos fragmentas. 2024 m. L. Milkintės nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Danas Aleksa, „Peizažas 8 km/h greičiu“, parodos vaizdas. 2024 m. D. A. nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Neprofesionalaus piešinio siekis

Lino Jablonskio paroda „Truman Capote“

Jei bandyčiau apsimesti ir rašyti straipsnį, tarsi nepažįstu Lino Jablonskio, toks tekstas būtų ne tik veidmainiškas, bet ir neįgalus, nes vis užsukdavau į VU Grafikos kabinetą pažiūrėti, ką naujo nupiešė Jablonskis, ir apie jo kūrybą žinau gerokai daugiau, nei buvo rodoma parodoje „Truman Capote“ galerijoje „Drifts“. Pavyzdžiui, dar 2013-aisiais dairiausi iliustracijų savo prozos knygai, tikėdamasi surasti jauną šiuolaikišką grafikę, kuri savo kūryboje plėtoja moters temą, o radau Jablonskio piešinius. Jo veikla kartu su Ernestu Parulskiu ir Saulium Paukščiu tais devyniasdešimtiniais (pagal taisykles turėčiau sakyti „paskutiniame XX a. dešimtmetyje“) buvo legenda, kuria ir liko. Tačiau turbūt svarbiausia, kad Jablonskis yra vienas iš tų unikalių, dabar beveik išnykusių menininkų, kuriančių „į stalčių“, o ne parodoms. Būdamas visai abejingas savo karjerai, jis parodas rengia gerokai retai. Ir dar – šis tekstas stipriai nukreiptas į visas puses, ne tik į parodą galerijoje „Drifts“, nes parašyti apie Jablonskio piešinius buvau pažadėjusi dar tuomet, kai jo paroda „Viena savaitė“ buvo eksponuojama Dainiaus Liškevičiaus įsteigtoje galerijoje „Vitrina & Bench“.

Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Linas Jablonskis, parodos „Truman Capote“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Fake News apie sovietmetį ir tapytoją Romualdą Lankauską

Retrospektyvinė paroda „Netikėti nušvitimai“ VDA parodų salėse „Titanikas“

Keista cituoti savo pačios tekstą, gal net nepadoru, tačiau daugelis mūsų tyrėjų tai daro nuolat, tad pasinaudosiu Kęstučio Šapokos numintu takeliu ir priminsiu savo tekstą, publikuotą beveik lygiai prieš 10 metų („Literatūra ir menas“, 2014 03 21), skirtą Romualdo Lankausko tapybai. Džiugintų, jei tai būtų tik priemonė išpūsti savo reitingus, tačiau šį straipsnį tenka išsitraukti dėl kitos priežasties – daugybė jame minėtų problemų liko praktiškai nepasikeitusios. Tiesa, įvyko ir vienas didelis pokytis – „Titanike“ atidaryta didelė retrospektyvinė menininko paroda „Netikėti nušvitimai“ (kuratorius Vidas Poškus). Ji suteikia progą ne tik vėl pakalbėti apie šį menininką, bet ir priminti nemažą jo kūrybos keliamų klausimų šleifą.

Romualdas Lankauskas, „Netikėtas nušvitimas“. 2019 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Netikėtas nušvitimas“. 2019 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Polifonija“. 1982 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Polifonija“. 1982 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Netikėti nušvitimai“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Netikėti nušvitimai“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Netikėti nušvitimai“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Netikėti nušvitimai“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Projektai medinėms spalvotoms skulptūroms I–III“. 1999 m. „Eskizas kompozicijai“. 1998 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Projektai medinėms spalvotoms skulptūroms I–III“. 1999 m. „Eskizas kompozicijai“. 1998 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, Netikėti nušvitimai“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, Netikėti nušvitimai“, parodos fragmentas. 2024 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Ilgasis užtemimas“. 2013 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Ilgasis užtemimas“. 2013 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Alaus mėgėjas“. 1975 m. A. N. nuotr.
Romualdas Lankauskas, „Alaus mėgėjas“. 1975 m. A. N. nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 8  >>> Archyvas