7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Monika Pakerytė

Monika Pakerytė

Rusenanti viltis

Paroda „Žarija“ Pamėnkalnio galerijoje

Kai ima sprogti pumpurai, kai iš įšalo gniaužtų išsivadavę nedrąsiai pradeda kaltis krokai, kai Neris pasiekia ir užlieja krantines, paversdama jas per miestą vingiuojančiu veidrodžiu, šmėklos, pajutusios įraudusių žandų ir spindinčių akių gausą, irgi sukyla šokiui. Šį kartą jos ratu sukasi ne baugioje tamsoje, o saulės spinduliuose besimaudančioje Pamėnkalnio galerijoje. Būtent joje paslaptingai sužiba nauja jaunų menininkų paroda „Žarija“.

„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
„Žarija“, parodos fragmentas. A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Ne gervės, tai rūkas miega“. 2023 m.  A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Ne gervės, tai rūkas miega“. 2023 m. A. N. nuotr.
Benas Matijošaitis, „Be pavadinimo“. 2024 m.  A. N. nuotr.
Benas Matijošaitis, „Be pavadinimo“. 2024 m. A. N. nuotr.
Emilis B. Šeputis, „Future torments“. 2023 m.  A. N. nuotr.
Emilis B. Šeputis, „Future torments“. 2023 m. A. N. nuotr.
Jonas M. Meškauskas, „Nr. 164-28“. 2024 m.  A. N. nuotr.
Jonas M. Meškauskas, „Nr. 164-28“. 2024 m. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Arbatinė amžinai“. 2023 m. A. N. nuotr.
Kristijonas Gurčinas, „Arbatinė amžinai“. 2023 m. A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Alėja ties kriokliais“. 2023 m. A. N. nuotr.
Liucija Pačkauskaitė, „Alėja ties kriokliais“. 2023 m. A. N. nuotr.
Monika Pakerytė

Myliu, apkabinu, bučiuoju

Ievos Trinkūnaitės paroda „Artimas“ Pamėnkalnio galerijoje

Apkabinimas. Įsikniaubimas nosimi į gyvūnėlio kailiuką. Nosies įkišimas į šaliką ar antklodę, kad būtų šilčiau. Artumas. Be viso to man, ir tikiu, jog daugeliui, išgyventi žiemą atrodo neįmanoma. Seniai nepatyriau, kad paveikslas mane apkabintų, bet šia šiluma ir nuoširdžiu artumu mane pasitinka Ievos Trinkūnaitės paroda „Artimas“ Pamėnkalnio galerijoje.

Ieva Trinkūnaitė, „Banginiai, kurių nemačiau Vankuveryje“. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Banginiai, kurių nemačiau Vankuveryje“. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Gyvo dangaus žemė“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Gyvo dangaus žemė“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Darosi karšta“. 2022 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Darosi karšta“. 2022 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Kažkur arčiau pusiaujo“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Kažkur arčiau pusiaujo“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Monika Pakerytė

Švyturių link

Bienalės „Laconica“ paroda, medituojanti apie „spalvą kaip šviesos šaltinio savybę“

Į parodą „Švytėjimai“ (kuratorė Agnė Jonkutė) patraukiu atidarymo vakarą. Balta, kaip namo akys, šviečianti galerija mane kviečia dangaus kūnus primenančiais mėlynais apskritimais ant didelių langų ir ilgų durų stiklo. Pastebiu juos net juoduojantį spalio vakarą. Atidarymo vakaro bruzdesį nustelbia mano akis iš karto patraukusios mėlynos drobės ant galinės sienos – Rūtos Katiliūtės „Kompozicija“ (2010–2011) ir „Mėlyna kompozicija“ (1996). Artinuosi prie jų kaip laivelis tamsią ir žvarbią naktį švyturių link. Su šalčiu besisiejanti paveikslo paviršiuje virpanti mėlyna spalva atrodo šilta, kviečianti apsisupti plačiais dažų potėpiais, kuriančiais vos juntamus atspalvių perėjimus.

Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Parodos „Švytėjimai“ fragmentas. 2023 m. Pamėnkalnio galerijos nuotr.
Monika Pakerytė

Sapno peizažas

Marijos Šnipaitės paroda „Per ilga naktis“ galerijoje „(AV17)“

Totorių gatvė saulėtą dieną svaigina gyvu, lengvu šurmuliu, pro arkinius įėjimus matyti seni kiemai, prisnigti žiedlapių, – į vieną jų ir pasuku. Švelnius pašnekesius, vaikų juoką, mopedų burzgesį ir šaukštelių skimbčiojimą į kavos puodukus pakeičia tyla ir vėsa. Suktais laiptais kylu link dvivėrių galerijos „(AV17)“ durų. Apgaubia ramybės antklodė – nusiimu ausines, šiuo metu bet koks gitaros brązginimas ar būgnų kalimas į ausų būgnelius sterilioje, bet nejaukumo nekeliančioje erdvėje atrodytų beveik šventvagiškas.

Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Šnipaitės nuotr.
Monika Pakerytė

Avis ir kiti

Kazimiero Brazdžiūno parodų diptikas „Avis“ ir „Kulminacija“ galerijoje „The Rooster gallery“ ir „Lewben Art Foundation“ patalpose

Pirma keliauju link „The Rooster gallery“ (Šv. Brunono Bonifaco g. 12) ne tik todėl, kad ji arčiau Dailės akademijos, bet ir dėl to, kad paroda (ir paveikslas „M.R. Agnus dei“) „Avis“, mano požiūriu, – viso projekto išeities taškas.

Kazimieras Brazdžiūnas, „M. R. Agnus dei“. 2021 m. MO muziejaus nuos.
Kazimieras Brazdžiūnas, „M. R. Agnus dei“. 2021 m. MO muziejaus nuos.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Avis“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr.
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Kulminacija“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Kulminacija“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Kulminacija“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr
Kazimieras Brazdžiūnas, parodos „Kulminacija“ fragmentas. „The Rooster Gallery“ archyvo nuotr