7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatras

Rūta Vanagaitė

Eimuntas Nekrošius

Pokalbiai, repeticijos, užrašai (1989–2000)

Durna tendencija – ėjimas į turtingą teatrą. Turtingas yra kinas. Žiūrovas eina žiūrėti ne kino, o kur išleista 80 milijonų. Ir teatras bando eiti ta pačia kryptimi. Peteris Steinas pastatė „Faustą“ už 20 milijonų. Žmonės eina pažiūrėti ne „Fausto“, o kam išleista 20 milijonų. Gal poniom su briliantais ir gerai taip. Tegu jos eina į operą ar dailųjį čiuožimą.

Eimuntas Nekrošius. A. Aleksandravičiaus nuotr.
Eimuntas Nekrošius. A. Aleksandravičiaus nuotr.
Aistė Šivytė

Don Kichoto žvilgsniu

Adomo Juškos spektaklis Jaunimo teatre

Pastarieji teatro metai nedaug tesiskyrė nuo gyvenimo iš sauso maisto davinio: lyg ir valgoma, atsižvelgiant į aplinkybes – visai neblogai, kartais net įdomu, neįprasta, tačiau niekad nebūna sotu.

Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Vaidas Vilius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Vaidas Vilius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aušra Pukelytė, Aleksas Kazanavičius ir Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aušra Pukelytė, Aleksas Kazanavičius ir Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Greta Vilnelė

Teatras, siekiantis kalbėtis

Pokalbis su režisiere Egle Kižaite

Su režisiere Egle Kižaite kalbėjomės apie teatro vaikams ir jaunimui ypatumus. Kartu su vyru aktoriumi Pijumi Narijausku ji įkūrė „Vėjų teatrą“, jame yra pastačiusi spektaklių ir kūdikiams, ir mokyklinio amžiaus vaikams. Režisierė yra dalyvavusi festivaliuose Gruzijoje, Čekijoje, Slovėnijoje, Libane, Rusijoje, Turkijoje ir kt. 2018 m. gavo „Fortūnos“ apdovanojimą už spektaklius „Lė-kiau-lė-kiau“ (Nacionalinis Kauno dramos teatras, 2018), „Būtybės“ (NKDT, 2018) ir „Vasarvidis“ (NKDT, 2018), taip pat pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už teatrą vaikams ir jaunimui.

Eglė Kižaitė. B. Frątczak nuotr.
Eglė Kižaitė. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Pijus Narijauskas spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Baisiai gražu“. B. Frątczak nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Lė-kiau-lė-kiau“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Vasarvidis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Rūta Vanagaitė

Eimuntas Nekrošius

Pokalbiai, repeticijos, užrašai (1989–2000)

Geram teatrui reikia mažai technikos. Mažiau projekcijų... Aktorius gali pats sukurti iliuziją. Režisierius gali sukurti iliuziją.

Eimunto Nekrošiaus režisūros <i>masterclass</i>. Asmeninio archyvo nuotr.
Eimunto Nekrošiaus režisūros masterclass. Asmeninio archyvo nuotr.
Ignas Zalieckas

Dėl vieno magiško momento teatre

Pokalbis su Gaile Butvilaite

Aktorė Gailė Butvilaitė sukūrė vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Sulėtintai“ (rež. Anna Smolar, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, 2019), „Liučė čiuožia“ (rež. Oskaras Koršunovas, OKT, 2019), „Nežinoma žemė. Šalčia“ (rež. Jonas Tertelis, LNDT, 2018), nuo 2017-ųjų vaidina „Išvaryme“ (rež. Koršunovas, LNDT).

Gailė Butvilaitė. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Gailė Butvilaitė spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Kęstutis Cicėnas ir Gailė Butvilaitė spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Kęstutis Cicėnas ir Gailė Butvilaitė spektaklyje „Išvarymas“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Šivytė

Brilijant aktors

Meno ir mokslo laboratorijos spektaklis „Brilijant advenčers“

Žmonijos mintis jau seniai audrina kelionės laiku. Šia tema sukurta galybė fantastinių filmų, ir retai besutiksi žmogų, kuris nesusižavėtų išvydęs šimtmečio senumo dokumentinius kadrus ar retkarčiais nepasvajotų apie ateitį. Žmogus jau seniai išsilaipino Mėnulyje ir galbūt netrukus įkels koją į 2260-uosius metus ar kyštelės nosį į akmens amžių? O galbūt jau galėtų tai padaryti, bet reikiamas genijus gyvena ten, kur visuomenės akis nenori žvelgti?

Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Šarūnas Zenkevičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Šarūnas Zenkevičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Algirdas Dainavičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Algirdas Dainavičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Eimunto Nekrošiaus režisūros <i>masterclass</i>. Asmeninio archyvo nuotr.
Eimunto Nekrošiaus režisūros masterclass. Asmeninio archyvo nuotr.
Eimuntas Nekrošius. Š. Mažeikos („Delfi“) nuotr.
Eimuntas Nekrošius. Š. Mažeikos („Delfi“) nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Teatre – atvirai išsakyti tai, kas skauda

Pokalbis su aktore Monika Poderyte

Kalbamės su Artūro Areimos teatro (AAT) aktore Monika Poderyte, sukūrusia vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Klamo karas“ (rež. Artūras Areima, 2016), „Antikristas“ (2017), „Virimo temperatūra 5425“ (2017), „Aklieji“ (2018), „Hamletmachine“ (2018), „Electronic city“ (2019), „Nothing Hurts“ (2020), „Ūbo teismas“ (2021) bei spektakliuose-teatriniuose filmuose „Už geresnį pasaulį“ (2020) ir „Testas“ (2020).

Monika Poderytė. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Petras Šimonis ir Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Petras Šimonis ir Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Hamletmachine“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Hamletmachine“. L. Vansevičienės nuotr.
Valerijus Kazlauskas ir Monika Poderytė spektaklyje„Virimo temperatūra 5425“. L. Vansevičienės nuotr.
Valerijus Kazlauskas ir Monika Poderytė spektaklyje„Virimo temperatūra 5425“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje  „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Rūta Vanagaitė

Eimuntas Nekrošius

Pokalbiai, repeticijos, užrašai (1989–2000)

Eimis pasako norintis statyti „Hamletą“. Telefonu. Aš kaime. Telefonas skamba antrame aukšte, nes kitur nėra ryšio.

Eimuntas Nekrošius spektaklio „Hamletas“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Eimuntas Nekrošius spektaklio „Hamletas“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Mamontovas ir Eimuntas Nekrošius. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Mamontovas ir Eimuntas Nekrošius. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Mamontovas ir Eimuntas Nekrošius spektaklio „Hamletas“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Mamontovas ir Eimuntas Nekrošius spektaklio „Hamletas“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Mamontovas spektaklio „Hamletas“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Andrius Mamontovas spektaklio „Hamletas“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Hamletas“ repeticija. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Hamletas“ repeticija. D. Matvejevo nuotr.
Greta Vilnelė

Suteikti naują prasmę

Interviu su režisieriumi Naubertu Jasinsku

Su režisieriumi Naubertu Jasinsku kalbamės apie jo sukurtus spektaklius „Orfeo. Miesto šviesos“ (Lietuvos nacionalinis dramos teatras, 2019), „Pelikanas“ (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Jaunimo teatras, 2020), „bowel v.2.1.3“ (Kauno miesto kamerinis teatras, 2021) ir teatrinę instaliaciją „fabrica“ („Sirenos“, 2020).

Naubertas Jasinskas. D. Matvejevo nuotr.
Naubertas Jasinskas. D. Matvejevo nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Instaliacija „fabrica“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Dirginčius ir Kamilė Lebedytė spektaklyje „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Dirginčius ir Kamilė Lebedytė spektaklyje „Orfeo. Miesto šviesos“. D. Matvejevo nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 82  >>> Archyvas