Muzikinis performansas „Sayonakidori“
Judant Trakų Vokės dvaro, kuriame lankiausi kovo 30-osios pavakare, koridoriais pasitinka dūmai ir ne visai jauki laukimo atmosfera. Galima nuspėti (žinoma, iš anksto perskaičius renginio anotaciją), kad tai tam tikra aliuzija į Japonijoje esančią Nidžo pilį, įkvėpusią kompozitorės Agnės Matulevičiūtės režisuotą muzikinį performansą „Sayonakidori“ (japonų k. – lakštingala).
„Broken Hearts Club“ ir „Vaivorykštės miuziklas“
Meilės poezijos ir muzikos dermė nuo seno domina menininkus kaip aktuali, laikui ir erdvei nepavaldi tema. Kinta tik jos forma, o turinys lieka panašus: meilės kančios yra visa ko esmė – gyvenimo stabdys ir variklis, kūrybos pagrindas ir impulsas. Sentimentalu, bet ką darysi. Nors ir nemėgstu saldybių, Šv. Valentino dienos proga ryžausi pamatyti net du muziką ir dramą jungiančius renginius meilės tema: aktoriaus, režisieriaus Pauliaus Markevičiaus ir grupės „Luvhurts“ renginį „Broken Hearts Club“ bei „Vaivorykštės miuziklą“.
Giedriaus Kuprevičiaus „Amžinoji šviesa“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre
Iš gausos muzikinių renginių, mininčių Laisvės gynėjų dieną, dėmesį patraukė Giedriaus Kuprevičiaus oratorija „Amžinoji šviesa“, arba „Lux Aeterna“, sausio 12 d. vakarą nuskambėjusi Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje. Nors tai ne premjera – oratorija sukurta 2011 m., minint 1991-ųjų sausio įvykių 20-metį, – smagu, kad nenugrimzdo užmarštin, o prisikėlė, šviesiai ir jautriai, LNOBT simfoniniam orkestrui ir chorui diriguojant Ričardui Šumilai, solo partijas atliekant Linai Dambrauskaitei (sopranas), Liudui Mikalauskui (bosas), Dainiui Peseckui (smuikas) ir Arvydui Barzinskui (trimitas).
Trimitas, turtingos istorijos ir išskirtinio skambesio varinis pučiamasis instrumentas, jau seniai tapo svarbiu džiazo muzikos tradicijos balsu. Tačiau klasikinėje muzikoje jo vaidmuo šiek tiek ribotas – trimitas savo spalva reikšmingai praturtina garsinį simfoninio orkestro paveikslą, tačiau solo juo grojama palyginti retai. Šiuolaikiniai akademinės muzikos kūrėjai vis dažniau atranda unikalias šio instrumento savybes ir savo kompozicijose trimitui suteikia pagrindinį vaidmenį.
Ką tik pasaulį išvydo valtornininko Andriaus Dirmausko inicijuota kompaktinė plokštelė „Lietuvių kompozitorių kūriniai valtornai“, kurią išleido įrašų studija „MAMA Studios“. Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro valtornų grupės koncertmeisteris ryžosi iš užmaršties prikelti Balio Dvariono Koncertą valtornai ir simfoniniam orkestrui, kuris ir pasufleravo viso albumo idėją: surinkti ir įrašyti romantinės stilistikos pjeses, kurios laikomos lietuviško pedagoginio repertuaro valtornai pagrindu. Prie įrašų prisidėjo ir pianistė Indrė Baikštytė bei VDU Kamerinis orkestras, diriguojamas Vytauto Lukočiaus.
Įspūdžiai iš Latvijos teatro vitrinos
Lapkričio 7–10 d. Rygoje vykusi Latvijos teatro vitrina šiemet skyrė dėmesio ne tik įvairiems dramos elementams, bet ir muzikai. Vitrinos programoje pradžiugino du muzikiniai spektakliai, taip pat susitikimas bei diskusija su teatro kompozitoriais Edgaru Mākenu ir Tomu Auniņiu. Įprastai balsą kompozitoriai gauna tik kituose, muzikiniuose kontekstuose, o muzika laikoma pagalbine teatrinės raiškos priemone, tad šis muzikinis akcentas tokiame teatro renginyje buvo labai svarbus.
Mūzos Rubackytės ir Dmitrijaus Makhtino koncertas Paliesiuje
Nors kelias nuo Vilniaus iki Paliesiaus dvaro tolokas, į kelionę leistis visuomet verta. Ši magiška vieta vilioja galimybe susitelkti į pačią muziką, o ne į „užmuzikines“ jos reikšmes; įsiklausyti, pabūti čia ir dabar be pašalinių minčių. Man asmeniškai unikalių ir vis kitokių pojūčių sukelia ir besikeičiančio metų laikų peizažo bei koncertų programų deriniai.
Po „Piano Phase Project“ vardu besislepiantis pianisčių Monikos Lozinskienės ir Annos Szałuckos tandemas nenuilstančiai ieško naujų formų, jungiančių klasikinę muziką ir kitas meno sritis. Sukaupęs patirtį įvairiuose prie performatyvaus meno artėjančiuose projektuose, fortepijoninis duetas šįkart pasuko kino link – neseniai pristatė meninį muzikinį filmą „Garso meditacija“.
Marijampolėje vykstantis Tarptautinis šv. Jurgio meno sezonas birželio 28 d. pasibaigs jubiliejiniu Giedriaus Kuprevičiaus koncertu, skirtu paminėti kompozitoriaus 80-metį. Marijampolės šv. arkangelo Mykolo bazilikoje skambės vokalinė, simfoninė ir sceninė kompozitoriaus kūryba, ją atliks Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, solistai Kristina Zmailaitė (sopranas), Edmundas Seilius (tenoras) ir Žygimantas Galinis (baritonas), diriguos Modestas Barkauskas. Šis koncertas bus ypatingas tuo, kad šalia publikai jau pažįstamų „Amžinojo keliautojo dainų“ ir „Paskutinių baltų šokių“ pirmą kartą scenoje suskambės dar niekada neatliktos G. Kuprevičiaus „Melancholiškos dainos“ ir nepastatytos operos „Jobo teismas“ fragmentai.
Birželio 25–30 dienomis Kauno kunigų seminarijoje jau penktą kartą įvyks Tarptautiniai J. Naujalio kamerinės muzikos kursai, kuriuos organizuoja Kamerinės muzikos rėmimo fondas ir Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazija. Kursuose dalyvaus 30 jaunųjų stygininkų iš Panevėžio, Klaipėdos, Babtų, Jonavos, Kauno, Vilniaus. Dalyvių muzikavimo bus galima pasiklausyti nemokamuose koncertuose.