7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aistė Šivytė

Aistė Šivytė

Aktorius ieško PRAsmės

„Atviro rato“ spektaklis „PRAeis“

Prieš septyniolika metų, tik ką įkūrus teatrą „Atviras ratas“, jaunas aktorius Justas Tertelis pristatė monospektaklį pagal savo dramaturginį debiutą „Vienaveiksmė monopjesė PRAdedančiam aktoriui“ . Pjesė, narstanti jauno aktoriaus pirmuosius kartus ir nerimą, buvo ne kartą pasičiupta kitų pradedančiųjų egzaminų darbams ar stojimams į vaidybos studijas. Nuo šios vienaveiksmės pjesės debiuto praėjo beveik dvidešimt metų ir dabar jos autorius yra ne tik aktorius, bet ir dramaturgas, režisierius bei „Auksinio scenos kryžiaus“ laureatas, o naujas spektaklis „PRAeis“ (2023) skirtas vidutinio amžiaus aktoriui ir žiūrovui nuo trisdešimt trejų metų.

Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Justas Tertelis spektaklyje „PRAeis“. L. Vansevičienės nuotr.
Aistė Šivytė

Tropinės žuvelės, stovintis vanduo

„Atviro rato“ spektaklis „Akvariumas“

Akvariumas – bet kokio dydžio vivariumas, turintis bent vieną permatomą sieną. Jame laikomi ir eksponuojami įvairūs vandens augalai bei gyvūnai.

 Judita Urnikytė ir Matas Pranskevičius spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Judita Urnikytė ir Matas Pranskevičius spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Giedrius Kiela spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Giedrius Kiela spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Giedrius Kiela ir Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Giedrius Kiela ir Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Karolina Kildaitė spektaklyje „Akvariumas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aistė Šivytė

Vilties žmogus

„Mount Average“ festivalyje „Sirenos“

2015 m. po ilgų diskusijų ir abejonių Vilniuje nuo Žaliojo tilto buvo nukeltos sovietinės skulptūros. Keturios skulptūros, vaizduojančios ideologinius motyvus – „darbo liaudies“ ir raudonosios armijos kareivių poras, pačiame miesto centre išstovėjo net dvidešimt ketverius metus po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo.

Pitcho Womba Konga spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Pitcho Womba Konga spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Jana De Kockere spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Jana De Kockere spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Scena iš spektaklio „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Scena iš spektaklio „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Kristien De Proost spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Kristien De Proost spektaklyje „Mount Average“. T. Herbots nuotr.
Aistė Šivytė

Kava ir kokainas

„Ruletė“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Po Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) spektaklio „Ruletė“ su minia lėtai slinkdama iš salės nugirdau, kaip vienas vaikinas kitam pasakė: „Jei būčiau kritikas ir turėčiau apie šitą spektaklį rašyti recenziją – nusišaučiau.“ Malonu, kad retkarčiais kritiko figūra iškyla ir žiūrovo mintyse. Vis dėlto jei skaitote šią recenziją, hipotetinis kritikas arba pasijuto ambicingas, arba necharakteringai panoro gyventi.

Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Rimantė Valiukaitė spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Rimantė Valiukaitė spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Augustė Pociūtė spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Augustė Pociūtė spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Augustė Pociūtė spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Augustė Pociūtė spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Kęstutis Cicėnas ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Kęstutis Cicėnas ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Pociūtė ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Pociūtė ir Rytis Saladžius spektaklyje „Ruletė“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Šivytė

Mokslinis tyrimas ir paskendusi žinutė

Du festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ spektakliai

Katalonų šokėjos Ainos Alegre spektaklis „Fandango & Other Cadences – Study 4“ – tarsi  mokslinis tyrimas, tik čia nereikia vartyti A4 formato segtuvo, laužyti galvos, bandant suprasti formalius autoriaus išvedžiojimus, negirdėtas sąvokas, plėtojamas teorijas, nes šviesioje Nacionalinės dailės galerijos erdvėje du šokėjai šį tyrimą atlieka gyvai ir įtraukiai. Alegre nagrinėjimo objektas – tradicinis baskų, gyvenančių Ispanijos ir Prancūzijos pasienyje, šokis. Kartu su buvusiu baskų šokių šokėju Yannicku Hugronu ji atlieka tradicinio šokio žingsnelius, kurie po daugelio metų patirties yra amžiams įrašyti į šokėjo kūną. Iš viso šokio konteksto ištraukti judesiai prikausto dėmesį, jų pasikartojimas kuria savitą ritmą, o kartu pateikia užuominas apie šių šokių profilį, dominuojančias jų savybes – jėgą, ištvermę, bet kartu ir gracingumą.

Yannickas Hugronas ir Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Yannickas Hugronas ir Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Yannickas Hugronas ir Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Yannickas Hugronas ir Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Aina Alegre ir Yannickas Hugronas spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Aina Alegre ir Yannickas Hugronas spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Yannickas Hugronas spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Yannickas Hugronas spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Matvejevo nuotr.
Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Ališausko nuotr.
Aina Alegre spektaklyje „Fandango & Other Cadences – Study 4“. D. Ališausko nuotr.
Danielis Mariblanca spektaklyje „71BODIES 1DANCE“. D. Ališausko nuotr.
Danielis Mariblanca spektaklyje „71BODIES 1DANCE“. D. Ališausko nuotr.
Danielis Mariblanca spektaklyje „71BODIES 1DANCE“. D. Ališausko nuotr.
Danielis Mariblanca spektaklyje „71BODIES 1DANCE“. D. Ališausko nuotr.
Aistė Šivytė

Žmogus (ir) mašina

„Nejaukos slėnis“ ir „Cyber Elf“ festivalyje „Sirenos“

Žmogaus ir kompiuterio ryšys darosi vis glaudesnis. Jis neišvengiamai tampa vis svarbesniu tarpininku socializuojantis, pramogaujant, dirbant. Didelę dalį karantino praleidome virtualioje erdvėje – nuotoliu dalyvaudami paskaitose, susirinkimuose, netgi šventėse ir spektakliuose. Mūsų kasdienybėje technologijos veikia kaip savitas kūno tęsinys. Tad ir šiemet festivaliui „Sirenos“ pasirinkus kūno temą, dažnas spektaklis apie ją kalbėjo būtent per sąveiką su technologijomis.

Magda Szpecht spektaklyje „Cyber Elf“. I. Juodytės nuotr.
Magda Szpecht spektaklyje „Cyber Elf“. I. Juodytės nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Nejaukos slėnis“. D.Matvejevo nuotr.
Aistė Šivytė

Audra saulėkaitoj užsnūdusiajam

„Sirenų tyla“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

2018 m. Lietuvoje prasiveržęs #metoo judėjimas dabar jau senokai nutilęs. Aukas išklausėme, agresorius nuteisėme, sistemą sutvarkėme? Vargu. Įvyko tai, kas įvyksta su dauguma judėjimų: minia išnaudojo savo pyktį, nuoskaudas, nepasitenkinimą, pakeliui, jei pasisekė, ką nors pakeitė ir, nebegalėdama gyventi nuolatinio protesto sąlygomis, nurimo. Lyg uždarius sujauktų drabužių pilnos spintos duris, susikūrė miražas, kad aplink atsirado šiek tiek daugiau tvarkos.

Gerda Čiuraitė (viršuje), Aistė Zabotkaitė, Rimantė Valiukaitė ir Toma Vaškevičiūtė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Gerda Čiuraitė (viršuje), Aistė Zabotkaitė, Rimantė Valiukaitė ir Toma Vaškevičiūtė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Gerda Čiuraitė, Aistė Zabotkaitė, Rimantė Valiukaitė ir Toma Vaškevičiūtė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Gerda Čiuraitė, Aistė Zabotkaitė, Rimantė Valiukaitė ir Toma Vaškevičiūtė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė, Toma Vaškevičiūtė, Rimantė Valiukaitė ir Gerda Čiuraitė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė, Toma Vaškevičiūtė, Rimantė Valiukaitė ir Gerda Čiuraitė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Toma Vaškevičiūtė, Gerda Čiuraitė ir Rimantė Valiukaitė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Toma Vaškevičiūtė, Gerda Čiuraitė ir Rimantė Valiukaitė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė, Gerda Čiuraitė, Rimantė Valiukaitė ir Toma Vaškevičiūtė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė, Gerda Čiuraitė, Rimantė Valiukaitė ir Toma Vaškevičiūtė spektaklyje „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sirenų tyla“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Šivytė

Žiūrovai, pelikano vaikai

Nauberto Jasinsko spektaklis Oskaro Koršunovo teatre

Visad sunku eiti žiūrėti spektaklio, mačius jo eskizą. Jei eskizas geras (o juo labiau – išties pagavus ir įsimintinas), galutinis spektaklio variantas grasina būti nuėjęs per toli tobulumo ir pabaigtumo link. Ne per seniausiai taip nutiko su Antano Obcarsko „Boksu“ – trenerių aprangą pakeitė net iki šlepečių derantys à la treninginiai kostiumai, o projekcijas, eskize atspindėjusias fanatišką, kone religinį norą būti kovotoju, nurungė egzotiški vaizdai iš „dvasinių“ kelionių po Meksiką bei užkulisiniai vyksmai dailiame, toli gražu ne bokso salei giminingame persirengimo kambaryje.

Matas Sigliukas ir Alvydė Pikturnaitė spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Sigliukas ir Alvydė Pikturnaitė spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Kipras Mašidlauskas spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Kipras Mašidlauskas spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Saulius Ambrozaitis ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Saulius Ambrozaitis ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Saulius Ambrozaitis spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Saulius Ambrozaitis spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Kipras Mašidlauskas ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Kipras Mašidlauskas ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Kipras Mašidlauskas spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Kipras Mašidlauskas spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Saulius Ambrozaitis spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Saulius Ambrozaitis spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Sigliukas ir Alvydė Pikturnaitė spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Matas Sigliukas ir Alvydė Pikturnaitė spektaklyje „Pelikanas“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Šivytė

Parduodamas butas, dramblys – dovanų

Eglės Kižaitės režisuotas spektaklis OKT

Kovo 1 d. Oskaro Koršunovo teatre įvyko Eglės Kižaitės spektaklio „Pirk dramblį“ premjera pagal Dovilės Zavedskaitės pjesę „Dramblys“. Ši pjesė Lietuvos scenoje statoma jau antrą kartą – 2021 m. balandžio mėnesį jos eskizas (rež. Tadas Montrimas) pristatytas konkurse „DramaFest“ Vilniaus mažajame teatre. Kad tai dvi kardinaliai skirtingos pjesės interpretacijos, buvo aišku net neįžengus į OKT salę: Kižaitė renkasi kurti monospektaklį, o tai jau savaime sufleruoja kitus akcentus ir kitą požiūrio tašką.

Mantas Bendžius spektaklyje „Pirk dramblį“. J. Suslavičiūtės nuotr.
Mantas Bendžius spektaklyje „Pirk dramblį“. J. Suslavičiūtės nuotr.
Aistė Šivytė

Per teatro slenkstį – į Laukinius Vakarus

„Šv. Speigas“ Juozo Miltinio dramos teatre

Iki pat spektaklio pradžios ne visada žinome, kas mūsų laukia. Atvykstame į teatrą, rodome bilietus, kabinamės paltus, lūkuriuojame fojė – po daugybės apsilankymų tai tampa niekuo nestebinančia teatro rutinos dalimi. Tik patekę į salę (jei scenos nedengia uždanga) matome spektaklio užuominas, dar neapgyvendintą, nepabudintą scenografiją, kartais scenoje lūkuriuojantį (-ius) aktorių (-ius). Pagaliau, kai spektaklis prasideda, esame įtraukiami į jo pasaulį.

Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Toma Razmislavičiūtė-Juodė spektaklyje „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Toma Razmislavičiūtė-Juodė spektaklyje „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Kamilė Galkutė spektaklyje „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Kamilė Galkutė spektaklyje „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Tadas Gryn ir Dainius Jankauskas spektaklyje „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
Tadas Gryn ir Dainius Jankauskas spektaklyje „Šv. Speigas“. A. Gudo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 4  >>> Archyvas