7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aurelija Maknytė

Aurelija Maknytė

Pjesė parodos eksponatams

Keletą mėnesių pabuvojusiems kartu parodoje „Kunstkamera“

Pagrindiniai veikėjai: atsiskyrėlis, moteris-paukštė (pranašė vardu Gamajunas), Sibilė (akla pranašė, kalbanti hegzametru).

Dovilė Bagdonaitė, „Nusiplauk rankas“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Dovilė Bagdonaitė, „Nusiplauk rankas“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Tomas Daukša, „Rantytaliežuvis džiaugsmo fontanas“. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Tomas Daukša, „Rantytaliežuvis džiaugsmo fontanas“. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Elektra prarijo eglę“. 2021 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Elektra prarijo eglę“. 2021 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Spintelė-vitrinėlė, Lietuva. XIX a. II p.; Eglė Ulčickaitė, „Degtukų namelis II“. 2016 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Spintelė-vitrinėlė, Lietuva. XIX a. II p.; Eglė Ulčickaitė, „Degtukų namelis II“. 2016 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Gedvilė Tamošiūnaitė, „Kolekcija“. 2014 m.; Stiklinis objektas – sudaužyta širdis. G. Grigėnaitės nuotr.
Gedvilė Tamošiūnaitė, „Kolekcija“. 2014 m.; Stiklinis objektas – sudaužyta širdis. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Nežinomas XIX a. vokiečių dailininkas pagal serą Davidą Wilkie (1785–1841), „Žaidimas šešėliais / Triušis ant sienos“; Kanutas Ruseckas pagal Rafaelį, „Teologija“. XIX a.; Dovilė Bagdonaitė, „Durininkas. Galite jam ką nors palikti“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Nežinomas XIX a. vokiečių dailininkas pagal serą Davidą Wilkie (1785–1841), „Žaidimas šešėliais / Triušis ant sienos“; Kanutas Ruseckas pagal Rafaelį, „Teologija“. XIX a.; Dovilė Bagdonaitė, „Durininkas. Galite jam ką nors palikti“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Barbora Didžiokienė, „Moteris-paukštė“. XX a. 3 deš.; Kanutas Ruseckas, „Asilo studija“. 1822–1831 m. (?) Petkevičienė, „Papūga ir kikilis“. 1905 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Barbora Didžiokienė, „Moteris-paukštė“. XX a. 3 deš.; Kanutas Ruseckas, „Asilo studija“. 1822–1831 m. (?) Petkevičienė, „Papūga ir kikilis“. 1905 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė

Tai tėra klaidos

Nicolo Reinharto paroda „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“ Prospekto galerijoje

Prieš rašydama kokia nors tema mėgstu paskaitinėti svetimus tekstus, kurie kuo nors sietųsi – aprašomu objektu, laikmečiu arba tiesiog nuotaika. Tai gali būti eilėraštis arba mokslinis tekstas, reklama ar skelbimas. Bet kas. Taigi atsiverčiu akademinių tekstų rinktinę ir tarp dviejų turinio puslapių aptinku inkliuzą – suplotą pilką pūkuotasparnį drugelį. Tiksliau, tai, kas iš jo liko. Tarsi koks entomologinis herbariumas, dėl kurio pasidėsiu šį tomelį į knygų-herbariumų kolekciją (visuomet nusiperku dėvėtą knygą, jeigu joje randu kokį skaitytojo ar knygos turėtojo paliktą augalą). Vabzdžio šioje kolekcijoje dar neturėjau, tačiau didesnį džiugesį sukėlė tai, kad tuo metu kaip tik galvojau apie kitą vabzdį – uodą, kurį neseniai aptikau ant Prospekto galerijos grindų. Didingai švietė tarsi inkliuzas rožinėje negintaro masėje. Tarsi kažką reklamuotų didelėje šviesdėžėje, kuri nukrito nuo kažkokios parduotuvės fasado ir sutelkė mano žvilgsnį į nebezyziantį padarą.

Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Uodas emulsijoje“ („Failed Fly 003“). 1961/2021 m.
Nicolas Reinhart, „Uodas emulsijoje“ („Failed Fly 003“). 1961/2021 m.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Skudžinsko nuotr.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, kadras iš filmo. 2021–2022 m.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, kadras iš filmo. 2021–2022 m.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, kadras iš filmo. 2021–2022 m.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, kadras iš filmo. 2021–2022 m.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, kadras iš filmo. 2021–2022 m.
Nicolas Reinhart, „Ašaros ir susitraukęs grūdas: fotografinės klaidos istorija“, kadras iš filmo. 2021–2022 m.
Agnė Narušytė, Aurelija Maknytė

Elektros marionetės

Agnės Narušytės ir Aurelijos Maknytės pokalbis virtualioje erdvėje

Nejaučiu, kad parodos nevyksta, nes retkarčiais galerijos „Kairė–dešinė“ parodas pafilmuoju archyvui. Beje, jau užsidariusi Algirdo Jako paroda – puiki. Aišku, man labai trūksta tų pasivaikščiojimų. Bandau žiūrėti virtualius turus.

Elena Narbutaitė, „Elektra“, metalizuotas popierius, aliuminis. 2013 m.
Elena Narbutaitė, „Elektra“, metalizuotas popierius, aliuminis. 2013 m.
Kadras iš Aurelijos Maknytės virtualios parodos
Kadras iš Aurelijos Maknytės virtualios parodos
Aurelija Maknytė

Laukiamasis ir kiti laukimai

Laimos Kreivytės paroda „Laukiu“ VDA galerijoje „Artifex“

Tekstas turėtų prasidėti taip: „Laimos kūrybos pristatyti nereikia. Ji yra puikiai žinoma kaip menininkių grupės „Cooltūristės“ bendraautorė, jos kuruojamos parodos visuomet sulaukia dėmesio. Yra išleidusi dvi poezijos knygas.“ Bet pala pala, o kaip menininkė – ar buvo surengusi personalinę parodą? Taip, tai tikrai pirma personalinė Laimos Kreivytės paroda. 

 

Komentuojant Laimos parodą neužtenka konstatuoti, kad tai gera paroda, norisi rasti kitų žodžių. Talpesnių ir atveriančių gilesnes prasmes. Šiuo atveju sakyčiau, jog paroda gera todėl, kad pažiūrėjus dar norisi būti su ja ir kai grįžti namo. Ne tik būti, bet ir sužinoti kažką, kas slypi už kūrinių. Taip visuomet po gerų parodų smalsauju, guglinu, ieškodama papildomų kontekstų, susirandu kuo nors susijusių knygų ar kitaip pratęsiu parodos malonumą. Šiuo atveju išsitraukiau iš lentynos jau senokai neprisiruošiamą paskaityti Edwardo W. Saido „Orientalizmą“, o iš bibliotekos pasiėmiau „Egipto mirusiųjų knygą“ bei Kavafio poeziją. Pratęsti parodos malonumus padėjo ir guglas – taip sužinojau, kad arabiškai užrašytą parodos pavadinimą reikia skaityti iš dešinės į kairę. Ir, beje, pabandžius šį arabišką žodį įterpti į rašomą tekstą paaiškėjo, kad taško po šio žodžio padėti neįmanoma. Nes jis tiesiog atsiranda žodžio kairėje pusėje – kaip ir dera arabiškam tekstui.  

Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Laimos Kreivytės parodos „Laukiu“ fragmentas. A. Maknytės nuotr.
Aurelija Maknytė

Apie suodžius ir scenas

Ričardo Šileikos paroda „Mizanscenos“ namų galerijoje „Trivium“

Aistės Kisarauskaitės namų galerija „Trivium“ štai kviečia į virtuvės viryklių, paprastai kalbant – pečiukų parodą. Smagu, kai namuose – pečiukai. Ir kaip smagu, kad už tų pečiukų tūno jų autorius – Ričardas Šileika. Įsivaizduoju, kaip jis per parodos atidarymą išlenda iš užpečkio ir tupi. Atidarymo nuotraukų galerijoje mačiau, kad Vilma Samulionytė jį pakėlė ir išsinešė. Paklausiau Ričardo – tai kurgi jis buvo išneštas? Sako – nežinau.

Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.
Parodos „Mizanscenos“ galerijoje „Trivium“ fragmentas. Autoriaus nuotr.