„Mūzos aplanko tuos, kuriuos myli ir kurie myli jas....“ Ta gal net visa užvaldanti meilė žmoguje pasireiškia stipriu poreikiu kurti... ir tai nėra vien noro ar pasirinkimo dalykas. Gal net labiau kūrybiškos prigimties ar dar ko nors didesnio ir nevaldomo. Kaip tik ši prigimtis ir neleidžia rinktis tarp Euterpės, Polihimnijos, Uranijos, Aoidės ar Meletės. Kūrėjui subrendus dažniausiai paaiškėja, kad visos dvylika seserų yra to paties veido, balso ir gal net išvis jų ne dvylika, o tai viena būtybė. Dažniausiai tada jam atsiveria tikrieji gylis ir plotis, erdvė ir laikas, ribos ir sąlyčiai bei galimybė apsivalyti nuo ji kankinančios idėjos bet kuria iš dvylikos seserų kalba. Gal net ir kalba nėra tokia svarbi, nes juk dažniausiai kalbama apie tą patį, tik šiek tiek kitaip. Apie garsą, vaizdą, erdvę, laiką, esmą ir tapsmą. Apie patį kūrėją su jo mūza, kad ir kokia meilė juos sietų...
2013 12 06–2014 02 15
Lietuvos fotografijos istorijoje praėjusio amžiaus 7-8 dešimtmečių sandūra nepaprastas metas - fotografija išgyveno aktyvų sąjūdį: atėjusi jauna fotografų karta kuria ir skelbia vis labiau įsimintinus kūrinius, rengiamos parodos, leidžiami katalogai, fotografai vienijasi į draugiją, kurdami institucinį pagrindą, įteisinantį fotografiją kaip savarankišką meno sritį. Šis ypatingas istorijos tarpsnis, ko gero, bus dar ne vienos parodos ar mokslinio tyrimo akiratyje.
Gruzija, esanti kryžkelėje, tarp Europos ir Azijos, visuomet buvo pripažįstama kaip Kaukazo kultūros centras. Dėl Gruzijos geopolitinės padėties, ir nuolatinio Vakarietiškų vertybių siekimo, bet kokia čia atėjusi Europietiška tendencija būdavo pasisavinama stebėtinai greitai. Pavyzdžiui, praėjus keleriems metams poto, kai Fransua Arago (Francois Arago), žymus mokslininkas ir politikas, padarė savo istorinį 1839 metų pranešimą apie fotografijos išradimą, fotografijos procesas tapo populiariu Gruzijoje. Kaip pagrindinės Europos sostinės, tokios kaip Paryžius, Londonas ir Berlynas, Tbilisis taip pat susižavėjo naujai išrastu procesu, „užfiksuojančiu stabilius vaizdus naudojant šviesos spindulį“. Gruzijos fotografijos istorija yra labai turtinga, ir vis dėlto dar laukianti pripažinimo pasauliniame fotografijos pavelde – nuo puikių XIX a. fotografijų kolekcijų iki naujų darbų, sukurtų jauniausios Gruzinų fotografų kartos.
2013 m. spalio10 – gruodžio 2 d. Vilniuje, galerijoje „Kunstkamera” (Ligoninės g. 4) veiks Algimanto Kezio (g. 1928) fotografijos darbų paroda „Architektonika“.
Spalio mėnesį galerija „Kunstkamera“ kviečia susipažinti su miestovaizdžio, architektūrine fotografija. Eksponuojamoje parodoje prisatoma vieno ryškiausių išeivijos menininkų, lietuvių meninės kultūros puoselėtojo, menotyrininko, rašytojo, filosofo, teologo Algimanto Kezio (g. 1928) kūryba.