Gegužės 15 ir 16 dienomis Nacionalinėje dailės galerijoje bus pristatomos dvi Lietuvos meno lauko naujienos: Marijos Teresės Rožanskaitės parodos katalogas ir filmas apie tapytoją Gražiną Vitartaitę.
Ketvirtadienį prasidėjusio Tarptautinio Oberhauzeno trumpametražių filmų festivalio konkursinėje programoje bus rodomas videomenininkės Emilijos Škarnulytės trumpametražis filmas „Aldona“.
Šiandien (gegužės 6 d. 18 val. Vilniuje, Lietuvos kinematografininkų sąjungoje) ir rytoj (7 d. 17 val., Kaune, M. Žilinsko dailės galerijoje) bus rodomas rusų režisieriaus Jevgenijaus Cymbalo dokumentinis filmas „Jurgis Baltrušaitis. Paskutinis sidabro amžiaus riteris“ (2012, 52 min.). Filmą pristatys pats režisierius.
Filmas pasakoja apie garsų XX a. pradžios poetą, vieną rusų simbolizmo pradininkų, vertėją, kuris į rusų teatrą „atvedė“ garsius Europos dramaturgus Henriką Ibseną, Augustą Strindbergą, Maurice’ą Maeterlincką, Oscarą Wilde’ą. Draugijos su šiuo žmogumi ieškojo Antonas Čechovas, Maksimas Gorkis, Konstantinas Stanislavskis, Vsevolodas Mejerholdas.
Vėliau tapęs diplomatu J. Baltrušaitis nuo bolševikinio teroro išgelbėjo Mariną Cvetajevą, Mstislavą Dobužinskį, Leonidą Pasternaką, Marką Šagalą ir daugelį kitų.
Gimęs Lietuvoje, jis tapo žymiu Rusijos ir Europos kultūros veikėju. Tačiau dabar jo vardą retai prisimena net istorikai. Visas J. Baltrušaičio gyvenimas buvo nesutramdomos drąsos ir tarnavimo laisvei pavyzdys. Jis buvo paskutinis „sidabrinio amžiaus“ riteris.
Filmas apdovanotas tarptautinio kino festivalio „Stalker“ (Maskva) prizu už „istorinės tiesos ir epochos atskleidimą per vieną iš jos herojų“ ir Tarptautinio kino festivalio „Literatūra ir kinas“ (Gatčina) prizu geriausiam dokumentiniam filmui.
Filmas bus rodomas nemokamai, rusų kalba su lietuviškais subtitrais.
Geriausias man šio „Kino pavasario“ filmas – dokumentinis kinotyrininkės Liubovės Arkus debiutas „Antonas čia, šalia“. Arkus pasakoja apie septynerius metus, kuriuos ji išgyveno kurdama filmą, būdama šalia autisto Antono, šalia nuo vėžio mirštančios jo mamos Rinatos. Apie tai, kaip pavyko išgelbėti berniuką nuo ilgo vegetavimo kuriame nors internate. „Antonas čia, šalia“ – ir socialinės kritikos kupinas kūrinys, nes jis prabyla apie nefunkcionuojančią tokių kaip
Ko gero, mažai kas abejoja, kad šį savaitgalį vyksiančioje „Oskarų“ ceremonijoje triumfuos Beno Afflecko filmas „Argo“ (JAV, 2012). Tai liudija ir ne vienas vadinamųjų „Oskarų“ barometrų – gausūs kino gildijų bei kritikų apdovanojimai. Trečiasis aktoriaus ir režisieriaus Afflecko filmas – tikrai ne šedevras, tai, kad jis žadina tokį visuotinį entuziazmą, vis dėlto ne iškilių filmo meninių vertybių klausimas. Kita vertus, kokių nors priekaištų „Argo“ tikrai nerasčiau. Tai – labai profesionalus, puikiai suvaidintas, gerai nufilmuotas, tiksliai sumontuotas filmas. Bet entuziazmo šaltinis, man regis, slypi kitur: „Argo“ būdinga visa tai, kuo nuo seno didžiuojasi ir traukia amerikiečių kinas. Trumpai tariant, „Argo“ – idealus amerikietiškas filmas, turintis visas būtinas tokio pasakojimo dalis: iki paskutinės akimirkos įtampą išlaikantį siužetą, besiremiantį realiu įvykiu, teigiamą ir didvyrišką pagrindinį personažą – CŽV agentą, kurį suvaidino pats Affleckas, egzotišką sceneriją, aiškią gėrio ir blogio takoskyrą bei
Berlinalės žiuri
Praėjęs savaitgalis buvo tikras apdovanojimų maratonas. Sekmadienį savo apdovanojimus įteikė JAV kino aktorių gildija. Geriausio aktorių ansamblio apdovanojimas šiemet atiteko
Katell Quillévéré gimė 1980 m. Abidžane, studijavo filosofiją 8-ajame Paryžiaus universitete, 2005 m. sukūrė pirmą trumpo metražo filmą. „Meilė kaip nuodai“ yra jos pilnametražis debiutas. Filmas sulaukė
Paskutinis projekto „Ornamentas“ renginys – šiais metais „Sidabrine gerve“ apdovanoto jauno režisieriaus Miko Žukausko dokumentinės apybraižos „Motyvacijos“ premjera, įvyksianti lapkričio 10 d. 18 val. Nacionalinės dailės galerijos auditorijoje
„Tu turėjai kažkokį gyvenimo vaizdą, kažkokį tikėjimą, kažkokių reikalavimų, tu buvai pasiruošęs žygdarbiams, kančioms ir aukoms, o paskui pamažu pastebėjai, kad pasaulis nereikalauja iš tavęs jokių žygdarbių, aukų ar panašių dalykų, kad gyvenimas – ne herojinė poema su herojų vaidmenimis ir panašiais dalykais...“
Hermann Hesse
Šį savaitgalį paskelbti Europos kino akademijos apdovanojimų nominantai. Nugalėtojai paaiškės gruodžio 1 d. Maltoje per iškilmingą apdovanojimų ceremoniją, kuri šiemet vyks jau 25 kartą.
Geriausio Europos 2012 metų filmo apdovanojimui nominuoti: Michaelio Haneke‘s filmas „Meilė“ („Amour“, Austrija, Prancūzija, Vokietija), Christiano Petzoldo „Barbara“ (Vokietija), Paolo ir Vittorio Taviani „Cezaris turi mirti“ („Cesare deve morire“, Italija), Olivier Nakache‘o ir Erico Toledano „Neliečiamieji“ („Intouchables“, Prancūzija), Thomaso Vinterbergo „Medžioklė“ (Jagten“, Danija) ir Steve‘o McQueeno „Gėda“ („Shame“, D. Britanija).
Per 70 000 žiūrovų kasmet sutraukiančiame, jau 39 kartą Slovakijoje vykusiame „Ecotopfilm“ festivalyje Lietuvos kino kūrėjų komanda sulaukė reikšmingo įvertinimo. Praėjusį penktadienį, spalio 19 d., legendiniuose Bratislavos rūmuose buvo apdovanotas Arūno Matelio kūrybinės grupės „Nominum“ bei prodiuserių kompanijos „Videometra“ sukurtas režisierės Ramunės Rakauskaitės filmas „Žalumose“. Jis įvertintas specialiuoju festivalio prizu.