7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Skelbimai Paieška
7md.lt

Autorius: Živilė Pipinytė

Živilė Pipinytė

Kai skaudą pilvą

Nauji filmai – „Dvilypis meilužis“

Nežinau, ar François Ozonas pirmasis sumontavo prasiveriančią vaginą su atsimerkiančia moters akimi, tačiau, regis, tai vienintelis originalus jo naujausio filmo „Dvilypis meilužis“ („L’amant Double“, Prancūzija, Belgija, 2017) momentas. Pasirodžiusi filmo pradžioje ši montažinė sandūra tiksliai apibūdina esmę: tai gana vujeristinis pasakojimas ar ginekologiškas trileris, kurio herojei seksas ir psichoterapija turi padėti išsivaduoti nuo baimę keliančios savo asmenybės dalies.

„Dvilypis meilužis“
„Dvilypis meilužis“
„Dvilypis meilužis“
„Dvilypis meilužis“
„Dvilypis meilužis“
„Dvilypis meilužis“
Živilė Pipinytė

Elegiški Puaro ūsai

Nauji filmai – „Žmogžudystė Rytų eksprese“

Kennetho Branagh „Žmogžudystė Rytų eksprese“ („Murder On the Orient Express“, Malta, JAV, 2017) – geras atsakymas į klausimą, kodėl nuolat ekranizuojamos tos pačios knygos. Atrodytų, šiais laikais taip paprasta pasižiūrėti kad ir prieš beveik pusšimtį metų sukurtą ir klasikine tapusią Agathos Christie romano ekranizaciją – Sydney’aus Lumeto „Žmogžudystę Rytų eksprese“. Tačiau nuo 1974-ųjų pasikeitė ne tik kinas, bet ir žiūrovai. Gerai tai ar blogai, – ne šios recenzijos tema. Tik Branagh, regis, neslepia, kad orientuojasi į tuos, kurie užaugo ir subrendo kompiuterinių žaidimų ar komiksų ekranizacijų laikais. Jis supaprastino rašytojos sukurtą istoriją, tačiau siūlo ne dar vieną žaidimą, o gana teatrališką, net, sakyčiau, senamadišką rafinuotą reginį, kurio ištarmė – ne tik kriminalinės mįslės sprendimas.

„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
„Žmogžudystė Rytų eksprese“
Živilė Pipinytė

Autoportretas su trauma

„Scanoramos“ dienoraščio

Pirmoji lietuviška šių metų „Scanoramos“ premjera – Jūratės ir Vilmos Samulionyčių „Močiute, Guten Tag!“ (Lietuva, Vokietija, 2017) neprimena populiarių televizijos filmų, kur įžymybės išsirengia į kelionę tam, kad sužinotų apie savo šaknis. Tai paverčia Samulionyčių filmą ir lengvai pažeidžiamu, ir kartu išlaisvina nuo žanro stereotipų. Filmo pabaigoje apie Samulionyčių močiutę Ellą Fink žinome pakankamai, kad suvoktume jos dramatišką likimą.

„Močiute, Guten Tag!“
„Močiute, Guten Tag!“
„Močiute, Guten Tag!“
„Močiute, Guten Tag!“
Živilė Pipinytė

Runkelių svajonės pildosi

Nauji filmai – „Trys milijonai eurų“

Neabejoju, kad Tado Vidmanto filmas „Trys milijonai eurų“ (Lietuva, „Vabalo filmai“, 2017) patiks istorikui Bernardui Gailiui, praėjusią savaitę įstojusiam į Tėvynės sąjungos – Krikščionių demokratų partiją ir garsiai pareiškusiam: „Stoju tik tam, kad pakeisčiau partiją, Lietuvą, Europą ir pasaulį. Partija turi būti valstybiškesnė, Lietuva – konservatyvesnė, Europa – lietuviškesnė, o pasaulis – kaip visada, geresnis ir teisingesnis.“

„Trys milijonai eurų“
„Trys milijonai eurų“
„Trys milijonai eurų“
„Trys milijonai eurų“
Živilė Pipinytė

Ne toks požiūris

Nauji filmai – „Matilda“

Dokumentinio kino režisierius Aleksejus Učitelis išgarsėjo, kai „perestroikos“ metais pasirodė jo filmas „Rokas“ (1988) – pasakojimas apie sovietų pogrindžio roko muzikantus.

„Matilda“
„Matilda“
„Matilda“
„Matilda“
Živilė Pipinytė

Žiema artėja

Nauji filmai – „Sniego senis“

Nors skaičiau ne visus vienuolika Jo Nesbø romanų apie Harį Holą, mėgstu šį prasigėrusį, pavargusį, savo tautiečiais besišlykštintį ir egzistencinius klausimus dažnai užduodantį policininką.

„Sniego senis“
„Sniego senis“
„Sniego senis“
„Sniego senis“
„Sniego senis“
„Sniego senis“
„Sniego senis“
„Sniego senis“
Živilė Pipinytė

Savais žodžiais

Andriaus Blaževičiaus filmas „Šventasis“

Su Andriaus Blaževičiaus filmo „Šventasis“ (Lietuva, Lenkija, 2016) herojais kasdien prasilenkiame gatvėje, parduotuvėje ar namo laiptinėje. Jie tokie pat nepastebimi kaip ir visi mes, kuriuos politikai vadina „žmonėmis iš gatvės“, „rinkėjais“, o kartais net ir „tauta“.

„Šventasis“
„Šventasis“
„Šventasis“
„Šventasis“
„Šventasis“
„Šventasis“
„Šventasis“
„Šventasis“
Živilė Pipinytė

Kino terapijos seansai Gdynėje

42-ojo lenkų vaidybinių filmų festivalio laureatai

Pastaraisiais metais Gdynės lenkų vaidybinių filmų festivalis pripratino prie gerų ir labai gerų konkursinių filmų. Šiemet kartais net suabejodavau, ar patekau į tą patį festivalį, nes kai kurių kokybė atrodė neįtikėtinai prasta. Tačiau kolegos lenkai, regis, į tai nelabai kreipė dėmesio, kuluaruose jie pasišaipydavo iš pačių silpniausių, bet viešai džiaugėsi įdomiais jaunų režisierių filmais. Jie ir dominavo abiejuose konkursuose – Pagrindiniame ir „Kito žvilgsnio“.

„Tyli naktis“
„Tyli naktis“
„Paukščiai gieda Kigalyje“
„Paukščiai gieda Kigalyje“
„Pėdsakas“
„Pėdsakas“
„Bokštas. Šviesi diena“
„Bokštas. Šviesi diena“
„Geriausias“
„Geriausias“
Živilė Pipinytė

Filmai, kurių pasiilgstama

Gdynėje prasideda lenkų vaidybinių filmų festivalis

Pirmadienį Gdynėje prasideda 42-asis lenkų vaidybinių filmų festivalis. Jį atidarys animacinis pilnametražis filmas „Tavo Vincentas“ („Twój Vincent“). Taip festivalio rengėjai nori pagerbti lenkų animacinio kino septyniasdešimtmetį. Ta proga festivalyje bus parodyta ir klasikinių lenkų animacinių filmų programa, vyks retrospektyvos. Atidarymo filmą jo kūrėjai Dorota Kobiela ir Hugh Welchmanas vadina tapybine animacija – kiekvienas iš 65 tūkstančių filmo kadrų nutapytas rankomis. Kuriant filmą dalyvavo 125 dailininkai iš viso pasaulio, ekrane atgaivinę per šimtą Vincento van Gogho paveikslų ir papasakoję apie dailininko gyvenimą bei mirtį.

„Geriausias“
„Geriausias“
„Meilės menas. Michalinos Wisłockos istorija“
„Meilės menas. Michalinos Wisłockos istorija“
„Fotonas“
„Fotonas“
Živilė Pipinytė

Čia ir anapus

Naujas Šarūno Barto filmas „Šerkšnas“

Šarūnas Bartas ir anksčiau ne viename filme rinkosi kelio, kelionės motyvą. Tačiau ir „Trys dienos“, ir „Laisvė“, ir „Septyni nematomi žmonės“ ar „Eurazijos aborigenas“ nėra tipiški kelio filmai. Nepaisant kertamų erdvių, net ir iš taško A į tašką B atvykę Barto filmų personažai nepasiekia savo tikslo. Greičiau kelionė jiems tik patvirtina tiesą, kad tikslas neegzistuoja.

Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
Kadras iš filmo „Šerkšnas“
  PUSLAPIS IŠ 18  >>> Archyvas