7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Sugrįžtant į Paliesių (III)

Pokalbis su pianiste Mūza Rubackyte (Pokalbių ciklo tęsinys. Pradžia Nr. 23)

Paliesiaus dvaras nekantriai laukia publikos šurmulio ir naujų gyvos muzikos koncertų. Apie tai kalbamės su atlikėjais, artimiausiu laiku besirengiančiais koncertuoti Paliesiaus koncertų salėje „Pasaga“. Su „7md“ skaitytojais dalinamės šiais nuoširdžiais ir įkvepiančiais pokalbiais. Rugpjūčio 30 d. Paliesiuje skambins iškili pianistė Mūza Rubackytė (Lietuva, Prancūzija, Šveicarija). Paklausėme, kuo šiuo metu gyvena žinoma atlikėja.

Mūza Rubackytė Paliesiuje. A. Jakšto nuotr.
Mūza Rubackytė Paliesiuje. A. Jakšto nuotr.
Ona Jarmalavičiūtė

Apie muzikinę šeimos giją

Pokalbis su Gunta ir Giedriumi Gelgotais

Iki sutikdami vienas kitą, Giedrius ir Gunta Gelgotai muzikos link žengė skirtingais keliais. Giedrius nuo mažumės buvo apsuptas muzikos. Baigęs studijas LMTA, Londono Karališkojoje muzikos akademijoje ir Vienos muzikos universitete kaip solistas ir kamerinės muzikos atlikėjas, jis yra daugelio prestižinių konkursų laureatas, koncertavęs įvairiuose Lietuvos ir užsienio festivaliuose.

Gunta ir Giedrius Gelgotai. G. Beržinsko nuotr.
Gunta ir Giedrius Gelgotai. G. Beržinsko nuotr.
Gunta ir Giedrius Gelgotai. V. Jurgelevičiaus nuotr.
Gunta ir Giedrius Gelgotai. V. Jurgelevičiaus nuotr.
Giedrius Gelgotas ir Kauno VDU kamerinis orkestras
Giedrius Gelgotas ir Kauno VDU kamerinis orkestras
Gunta Gelgotė Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas“. M. Aleksos nuotr.
Gunta Gelgotė Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas“. M. Aleksos nuotr.
Kristupo medinių pučiamųjų kvintetas. D. Matvejevo nuotr.
Kristupo medinių pučiamųjų kvintetas. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Džiaugsmingas muzikos pliūpsnis

Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras pradėjo „Vilniaus festivalio mozaiką“

Jei ne pandemija, būtume turėję gero europinio lygio kompaktišką „Vilniaus festivalį“. Jau dvidešimt ketvirtą! O štai klastingasis virusas ėmė ir sužlugdė ne tik Vilniaus, bet ir tūkstančius kitų koncertų bei festivalių visame pasaulyje. Laimė, festivalį rengiantis Nacionalinės filharmonijos kolektyvas panikai nepasidavė, iki paskutinės minutės tikėjosi rasti kokią nors išeitį, kad įvyktų bent dalis numatytų koncertų.

Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (XIII)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Jau kelias savaites JAV vykstantys masiniai protestai smarkiai palietė ir meno pasaulį. Po „juodojo antradienio“ akcijos „Metropolitan opera“ orkestro bei choro artistai drauge su profsąjunga pasirašė oficialų raštą, kad teatre reikalauja rasinės lygybės. Jeigu operoje yra 6 pagrindiniai solistai, teatralai reikalauja, jog 3 iš jų būtų baltaodžiai, 3 – afroamerikiečiai. 2020–2021 m. sezono planas su solistų sudėtimis jau senokai patvirtintas, tad geriausiu atveju teatro valdžia į šį kreipimąsi atsižvelgs tik nuo 2021–2022 m. sezono.

„Hercogo Mėlynbarzdžio pilis“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Hercogo Mėlynbarzdžio pilis“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Jolanta“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Jolanta“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Jonukas ir Gretutė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Jonukas ir Gretutė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 Protesto akcija po „Jolantos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Protesto akcija po „Jolantos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Rodelinda“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Rodelinda“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tito gailestingumas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tito gailestingumas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Versalio šmėklos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Versalio šmėklos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Laura Švedaitė

Sugrįžtant į Paliesių (II)

Pokalbis su pianistu Alexanderiu Paley (Tęsinys. Pradžia Nr. 23)

Paliesiaus dvaras nekantriai laukia publikos šurmulio ir naujų gyvos muzikos koncertų. Apie tai kalbamės su atlikėjais, artimiausiu laiku besirengiančiais koncertuoti Paliesiaus koncertų salėje „Pasaga“. Su „7md“ skaitytojais dalinamės šiais nuoširdžiais ir įkvepiančiais pokalbiais.

Rugpjūčio 23 d. Paliesiuje skambins pianistas Alexanderis Paley (Prancūzija, JAV). Paklausėme, kuo šiuo metu gyvena žinomas atlikėjas.

Alexander Paley. A. Jakšto nuotr.
Alexander Paley. A. Jakšto nuotr.
Laura Švedaitė

Sugrįžtant į Paliesių (I)

Pokalbis su pianiste Guoda Gedvilaite

Kultūrinis gyvenimas pamažu atgauna pulsą. Koncertų, teatrų, parodų salės vėl pradeda kvėpuoti. Atlikėjai ir kiti menininkai jau ruošiasi postpandeminiam renesansui. Paliesiaus dvaras taip pat nekantriai laukia publikos šurmulio ir naujų gyvos muzikos koncertų.

Guoda Gedvilaitė. A. Jakšto nuotr.
Guoda Gedvilaitė. A. Jakšto nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (XII)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Dvyliktoji transliacijų iš Niujorko „Metropolitan opera“ savaitė prasidėjo itin neramiai: birželio 1-ąją teatras solidarizavosi su visomis JAV meninėmis įstaigomis ir prisijungė prie juodojo antradienio akcijos, pagerbdamas Minesotoje policininko nužudyto George’o Floydo atminimą. Dėl šios akcijos teatras vienai parai sustabdė transliacijas, tad Vincenzo Bellini opera „Puritonai“ buvo transliuojama tik ryte Lietuvos laiku. Po to teatras savo socialiniuose tinkluose ir interneto puslapyje paskelbė visiškai juodą nuotrauką ir nutraukė spektaklių rodymą. Po keleto valandų ant tos pačios juodos nuotraukos atsirado žodžiai: „Meno pasaulyje nėra vietos rasizmui, Niujorke nėra vietos rasizmui, šioje šalyje ir visame pasaulyje nėra vietos rasizmui, „Metropolitan opera“ palaiko tuos, kurie kovoja už teisingumą ir lygybę. Skiriama George’ui Floydui (1974–2020) atminti“.

„Puritonai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Puritonai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Lulu“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Lulu“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Orfėjas ir Euridikė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Orfėjas ir Euridikė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Keršto angelas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Keršto angelas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Toska“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Toska“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Otelas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Otelas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tais“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tais“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Algirdas Klova

„Skamba skamba kankliai“ netradiciškai

Keletas įspūdžių iš folkloro koncertų

Šiemet, kaip žinome, tarptautinis folkloro festivalis „Skamba skamba kankliai“ oficialiai neįvyko, svečiai iš užsienio neatvyko, tačiau keli neoficialūs ir beveik neskelbti renginiai nuskambėjo gyvai ir internetu. Nacionalinio kultūros centro Etninės kultūros skyriaus instrumentinio folkloro specialisto Arūno Lunio suburti penkių geriausių Vilniaus instrumentinių grupių „Duja“, „Vydraga“ „Ratilai“, „Griežikai“ ir „Nalšia“ muzikantai gegužės 30 d. 12 val. pagerbė šiais metais neįvykusį tarptautinį folkloro festivalį, kuriame paskutinį gegužės šeštadienį būdavo tradicinių kapelų ir pavienių muzikantų koncertas „Grajik, muzikėla!“. Dabar koncertui teskirta 20 minučių, o po to iš prie fontano įtaisytų garsiakalbių ėmė sklisti „tikroji“ muzika: „Laiko nesustabdyt“, „Ūdrio daina“ ir kiti populiarūs įrašai. Nors kapelų muzikantai pasirodymą pradėjo tiksliai kaip numatyta, pagroti spėjo tik po polkelę ir valsiuką. Visų grupių bendrai atliekamą valsą teko groti jau triukšme. Nežinau, kas dėl to kaltas, na ir ne laikas kaltų ieškoti, jau nieko nebepakeisi.

„Ratilų“ muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Ratilų“ muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Vydraga“. D. Klovienės nuotr.
„Vydraga“. D. Klovienės nuotr.
„Ratilai“. D. Klovienės nuotr.
„Ratilai“. D. Klovienės nuotr.
„Duja“. D. Klovienės nuotr.
„Duja“. D. Klovienės nuotr.
„Nalšia“. D. Klovienės nuotr.
„Nalšia“. D. Klovienės nuotr.
Gaila Kirdienė ir Gintas Beržinskas. D. Klovienės nuotr.
Gaila Kirdienė ir Gintas Beržinskas. D. Klovienės nuotr.
Kapela „Griežikai“. D. Klovienės nuotr.
Kapela „Griežikai“. D. Klovienės nuotr.
Organizatorius ir „Dujos“ vadovas Arūnas Lunys. D. Klovienės nuotr.
Organizatorius ir „Dujos“ vadovas Arūnas Lunys. D. Klovienės nuotr.
Beata Baublinskienė

Iš to scenos ilgesio...

Apie „Halkos“ premjerą Varšuvoje

Ne tik artistai yra pasiilgę scenos. Publika irgi ilgisi to nepakartojamo gyvo meninio įvykio jaudulio, pakilios premjerų atmosferos ir net, sakyčiau, teatro dulkių ar naftalino (jei jis sklistų nuo scenos rekvizito) kvapo... Iš to ilgesio prisiminiau naujausią, nors ir vasario 11 d. matytą (tačiau vėlesnių juk jau ir nebebuvo), operos premjerą. Tai Stanisławo Moniuszko „Halkos“ pastatymas Varšuvos didžiajame teatre.

Izabela Matuła (Halka) operoje  „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Izabela Matuła (Halka) operoje „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Krzysztofas Szumańskis (Stolnikas), Maria Stasiak (Sofija), Tomaszas Rakas (Janušas) operoje  „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Krzysztofas Szumańskis (Stolnikas), Maria Stasiak (Sofija), Tomaszas Rakas (Janušas) operoje „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Piotras Beczała (Jontekas) operoje  „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Piotras Beczała (Jontekas) operoje „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Tomaszas Rakas (Janušas) operoje  „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Tomaszas Rakas (Janušas) operoje „Halka“. K. Bieliński nuotr.
Algirdas Klova

Sergejus Krylovas griežė Nacionalinės filharmonijos balkone

Apie dar vieną muzikinę akciją, praskaidrinusią karantiną

Penktadienį, gegužės 29 d., Vilniuje, Nacionalinės filharmonijos balkone vėl įvyko mikrokoncertas. Filharmonijos ir asmeninių atlikėjų iniciatyvų inspiruojama toliau tęsiasi socialinė-muzikinė koncertų iš balkono akcija. Karantinas lyg ir į pabaigą, o filharmonijos durys kol kas dar neatviros, tad tokios akcijos labai reikalingos gyvos muzikos išsiilgusiai publikai. Tą popietę centriniame pastato balkonėlyje solo griežė pasaulinio garso smuikininkas, Lietuvos kamerinio orkestro meno vadovas Sergejus Krylovas.

Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Klovienės nuotr.
D. Klovienės nuotr.
D. Klovienės nuotr.
D. Klovienės nuotr.
D. Klovienės nuotr.
D. Klovienės nuotr.
D. Klovienės nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 101  >>> Archyvas