Gustavo Mahlerio ir Žibuoklės Martinaitytės kūriniai Nacionalinėje filharmonijoje
Kartais akimirkos, persmelktos skausmo ir netekties nuotaikų, išsitęsia į sunkiai apibrėžiamą laiko tarpsnį. Prieš metus vasario 24-ąją Rusijos pradėtas karas Ukrainoje suskaldė tūkstančius likimų, tarsi siekdamas nuo žemės paviršiaus nušluoti ištisą valstybę, tautą. Pastarosios dienos Lietuvoje gausios renginių, koncertų, akcijų bei iniciatyvų, skirtų šio brutalaus įvykio metinėms paminėti, žuvusiems atminti, kenčiantiems paguosti. Su šiuo kontekstu susisiejo ir vasario 25-ąją Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vykusio koncerto programa „Ilgesio dainos“.
Luko Geniušo rečitaliu „Organum“ salėje pristatytas naujos kartos fortepijonas
Vasario 25 dieną „Organum“ salėje šurmuliavo svečiai, susirinkę išgirsti naują fortepijoną YAMAHA CFX, kurį išrinko ir tą vakarą pirmas „prakalbino“ pianistas Lukas Geniušas. Pristatydamas instrumentą YAMAHA atstovas Baltijos šalyse latvis Gintas Dobbermannas pabrėžė, kad 1887 m. įkurta kompanija gamybą pradėjo nuo vargonų, ir tik 1900-ieji tapo fortepijonų linijos pradžia.
Boriso Brovtsyno ir Kasparo Uinsko bei Vilniaus kvarteto, Ūlos Ulijonos Žebriūnaitės ir Oleksijaus Shadrino koncertai Nacionalinėje filharmonijoje
Solidų koncertą vasario 18 d. pristatė „Naujoji muzikų karta“. Nacionalinėje filharmonijoje grojo du pasaulyje pripažinimą pelnę atlikėjai – Londono Guildhallo muzikos ir dramos mokyklos absolventas, privataus Muzikos ir meno universiteto Vienoje profesorius smuikininkas Borisas Brovtsynas ir pianistas Kasparas Uinskas. Smuikininko repertuare – per 50 smuiko koncertų, šimtai kamerinės muzikos kūrinių.
Pokalbis su kompozitoriumi Donatu Zakaru po oratorijos premjeros Nacionalinėje filharmonijoje
Po Vasario 16-osios iškilmių ir įvairių renginių šventiškai nusiteikusi publika rinkosi į vakarinį koncertą Nacionalinėje filharmonijoje, kuriame skambėjo Arvydo Malcio „Impetus“ (2001) simfoniniam orkestrui ir įvyko Donato Zakaro oratorijos „Gratulationes Vilnae“ (Vlado Braziūno tekstas) sopranui, baritonui, mišriam chorui, kameriniam orkestrui ir mušamiesiems pasaulinė premjera. Scenoje pasirodė Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, solistai Kamilė Bontè (sopranas), Arminas Skirvainis (baritonas) ir choras „Vilnius“ (vyr. dirigentas Artūras Dambrauskas), kurio užsakymu (prisidedant Lietuvos kompozitorių sąjungai bei autorių teisių asociacijai LATGA) opusas ir sukurtas. Atlikėjus interpretacijos keliais patikimai vedė orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas.
Kompozitorės Dalios Kairaitytės jubiliejinis kūrybos vakaras Kauno filharmonijoje
Kompozitorės Dalios Kairaitytės gražios sukakties proga vasario 9 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje susibūrė nemažas būrys muzikantų. Vakaro programoje skambėjusius kamerinius ir chorinius Kairaitytės kūrinius atliko Kauno valstybinis choras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas), Kauno styginių kvartetas, Kauno fortepijoninis trio, Ieva Goleckytė (sopranas), Giedrius Prunskus (baritonas) ir Motiejus Bazaras (fortepijonas).
Johanneso Schöllhorno ir Vykinto Baltako kūrinių koncertas „LENsemble PLAY“
Kalendorinių metų pradžioje koncertų dinamika tradiciškai ramesnė, o praūžus pagrindinei festivalių bangai stoja trumpas atokvėpis. Tačiau pirmosiomis vasario dienomis šį pulsą užčiuopti vėl mėgino naujas, Vilniuje pirmą kartą vykęs šiuolaikinės muzikos festivalis „ContemPLAY“. Pavadinime slypintis jaunatviškumo ir eksperimentinės dvasios lydinys gana taikliai ir nepretenzingai atspindi tikslinę auditoriją, kurioje, kaip galima nuspėti, dominavo jaunoji karta – lietuvių bei užsienio studentai, atvykę iš įvairių Europos šalių.
„Per nailono uždangą. Vytautas Bacevičius ir Grażyna Bacewicz“ Nacionalinėje filharmonijoje
Atrodo, jau retai koncertuose gali patirti atradimų. Tačiau vasario 4-osios vakaras Nacionalinėje filharmonijoje sužadino būtent atradimų jausmą. Koncerto tema „Per nailono uždangą. Vytautas Bacevičius ir Grażyna Bacewicz“ padiktuota 2018 m. išleistos monografijos apie lietuvių muziką „Nailono uždanga“ (autorės Rūta Stanevičiūtė, Danutė Petrauskaitė ir Vita Gruodytė), kurioje nailono uždangos metafora byloja apie Šaltojo karo meto kultūrines atskirtis, okupuotos Lietuvos ir į Vakarus pasitraukusių muzikų gyvenimus.
„Vaidman-Krasovsky Duo“ iš Izraelio koncertas „Organum“ salėje
Vasario 3 d. „Organum“ salėje įvyko vienas tų renginių, kurie atspindi šios koncertinės įstaigos nuostatas pristatyti įdomių, naujų ir dideles lietuviško muzikos pasaulio, išsišakojančio į visus žemynus, tradicijas tęsiančių įvykių sklaidą. Šįkart į svečius pamuzikuoti atvyko išeivis iš Lietuvos pianistas Emanuelis Krasovsky (Krasauskas) su žmona smuikininke bei altininke Vera Vaidman. Jie atliko didžiulės ištvermės, aukščiausio meistriškumo ir nuodugnių klasikinės muzikos žinių reikalaujančią programą.
Valstybinio simfoninio orkestro 34-ojo gimtadienio koncertas
Šiais metais, panašiai kaip praėjusiais, gyvenimo pulsą koreguoja tebesitęsiantis karas Ukrainoje. Sunku esant tokiai situacijai švęsti ir džiaugtis. Tačiau juk nelįsi į žemę būdamas gyvas, turi suktis, dirbti, daryti tai, kas reikalinga, kam esi įsipareigojęs, kuo laikosi kiekvieno mūsų gyvastis. Teisybė, svajoti ir fantazuoti darosi vis sunkiau... Ir vis dėlto galimybių bent kiek nurimti, išgyventi sielos nušvitimą dar tebeturime. Viena jų – klasikos koncertai. Nors vienodų jų nebūna, labiausiai laukiame ir džiaugiamės tais, kuriuose mezgasi maksimaliai intensyvus ir harmoningas atlikėjo santykis su muzika. Suprantama, gera muzika.
Pokalbis su pianistais Sonata Deveikyte-Zuboviene ir Roku Zubovu
Koncertu Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vasario 8 d. Sonatos Deveikytės-Zubovienės ir Roko Zubovo fortepijoninis duetas pažymės savo kūrybinės veiklos 25-metį. Daugybę pasirodymų visame pasaulyje surengę pianistai nuolat dalyvauja tarptautiniuose festivaliuose Lietuvoje, Norvegijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Slovėnijoje, Vokietijoje, Suomijoje ir kitur, garsina lietuvių muziką, daug metų buvo muzikos ir ekologijos festivalio Neringoje „Nepaklusniųjų žemė“ įkvėpėjai ir rengėjai. Jubiliejiniam koncertui besirengiantys pianistai sutiko pasidalyti mintimis apie savo bendrystę, kūrybinį kelią ir koncerto programą.