7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Elvina Baužaitė

Elvina Baužaitė

Tarp labai gerai ir fantastiškai

Pokalbis su operos soliste Lauryna Bendžiūnaite apie naują projektą, skirtą vaikams

„Snappy Operas“ programa buvo įkurta Didžiojoje Britanijoje „Mahogany“ operos grupės, jos siekis – su jauniausio amžiaus auditorija kurti operas vaikams, bendradarbiaujant su operos meno profesionalais. 2021-ųjų birželis pasitiktas šūkiu „The Year of Snappy Operas“ („Snappy operų metai“). Ši programa atkeliauja ir į Lietuvą. Operos meno edukacijos akivaizdoje kalbamės su „Snappy Operas“ ambasadore Lietuvoje dainininke Lauryna Bendžiūnaite.

Lauryna Bendžiūnaitė. E. Samulionytės nuotr.
Lauryna Bendžiūnaitė. E. Samulionytės nuotr.
Elvina Baužaitė

Menas teikia viltį

Pokalbis su dainininke Gabriele Bielskyte

Artėjant naujajam Kauno valstybinio muzikinio teatro sezonui, kalbamės su Gabriele Bielskyte – viena iš atlikėjų, įkūnijančių imperatorienę Elžbietą Michaelio Kunze’s ir Sylvesterio Levay miuzikle „Elžbieta“ („Elisabeth“, premjera įvyko 2022 m. vasario 25 d.; režisierė Viktorija Streiča, muzikos vadovas Jonas Janulevičius). Miuziklas gyvuoja daugiau nei trisdešimt metų, rodomas keturiolikoje šalių, o lietuvių kalba – devintoji, kuria prabyla „Elžbietos“ personažai (libretą ir dainas į lietuvių kalbą vertė Viktorija Streiča ir Kristina Siurbytė).

Gabrielė Bielskytė ir Egidijus Bavikinas repeticijoje. KVMT nuotr.
Gabrielė Bielskytė ir Egidijus Bavikinas repeticijoje. KVMT nuotr.
Gabrielė Bielskytė. L. Česiūnienės nuotr.
Gabrielė Bielskytė. L. Česiūnienės nuotr.
Gabrielė Bielskytė (kairėje) ir Marija Arutiunova repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Gabrielė Bielskytė (kairėje) ir Marija Arutiunova repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Elvina Baužaitė

Iš vidinio pasaulio

Pokalbis su pianistu Petru Geniušu, pasirodžius jo kompaktinei plokštelei „Iš pasąmonės saugyklų“

Koncerte „Iš pasąmonės saugyklų“ Kauno valstybinėje filharmonijoje liepos 10 d. pianistas Petras Geniušas fortepijono klavišais pasakos tai, kas slypi muziko pasąmonėje. Rečitalio programa atliepia to paties pavadinimo kompaktinę plokštelę, šiais metais išleistą „Baltic Mobile Recordings“, kuriai vadovauja Aleksandra ir Vilius Kerai. Laukdami koncerto, kalbamės su pianistu apie muziką – užrašytą, išmoktą, įsimintą ir nuolat skambančią pasaulio patyrimų gausme.

Petras Geniušas. K. Norvilaitės nuotr.
Petras Geniušas. K. Norvilaitės nuotr.
Petras Geniušas. K. Sabeckio nuotr.
Petras Geniušas. K. Sabeckio nuotr.
Petras Geniušas. Kompaktinė plokštelė „Iš pasąmonės saugyklų“
Petras Geniušas. Kompaktinė plokštelė „Iš pasąmonės saugyklų“
Elvina Baužaitė

Pasaulį kuriame mes!

Pokalbis su operos solistu Edgaru Montvidu

Vienas žymiausių tenorų Edgaras Montvidas kovo 27-ąją, minint Teatro dieną, buvo apdovanotas jau antruoju „Auksiniu scenos kryžiumi“, šįkart už Alfredo Žermono vaidmenį Giuseppe’s Verdi operoje „Traviata“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (pirmasis „Auksinis scenos kryžius“ pelnytas 2009 m. už Verterio vaidmenį Jules’io Massenet to paties pavadinimo operoje, „Vilnius City Opera“).

Edgaras Montvidas „Auksinių scenos kryžių“ įteikimo ceremonijoje. 2022 m. D. Matvejevo nuotr.
Edgaras Montvidas „Auksinių scenos kryžių“ įteikimo ceremonijoje. 2022 m. D. Matvejevo nuotr.
Edgaras Montvidas „Auksinių scenos kryžių“ įteikimo ceremonijoje. 2022 m. D. Matvejevo nuotr.
Edgaras Montvidas „Auksinių scenos kryžių“ įteikimo ceremonijoje. 2022 m. D. Matvejevo nuotr.
Edgaras Montvidas (Alfredas) operoje „Traviata“. M. Aleksos nuotr.
Edgaras Montvidas (Alfredas) operoje „Traviata“. M. Aleksos nuotr.
Edgaras Montvidas (Alfredas), Kostas Smoriginas (Žoržas) operoje „Traviata“. M. Aleksos nuotr.
Edgaras Montvidas (Alfredas), Kostas Smoriginas (Žoržas) operoje „Traviata“. M. Aleksos nuotr.
Katerina Tretyakova (Violeta) ir Edgaras Montvidas (Alfredas) operoje „Traviata“. M. Aleksos nuotr.
Katerina Tretyakova (Violeta) ir Edgaras Montvidas (Alfredas) operoje „Traviata“. M. Aleksos nuotr.
Elvina Baužaitė

Tegul įvyksta stebuklas

Pokalbis su smuikininku Raimondu Butvila belaukiant koncerto „Johanneso Brahmso aistros“ Kauno filharmonijoje

„Johanneso Brahmso aistros“ – tai artėjančio koncerto, kuris vyks kovo 17 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje, pavadinimas. Koncertas rengiamas kaip XXIV Edvardo Griego ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio festivalio dalis. Du virtuozai – smuikininkas Raimondas Butvila ir pianistas Alexanderis Paley – atliks Johanneso Brahmso sonatas smuikui ir fortepijonui. Laukdami koncerto kalbamės su Raimondu Butvila.

Raimondas Butvila ir Alexander Paley. J. Petronio nuotr.
Raimondas Butvila ir Alexander Paley. J. Petronio nuotr.
Alexander Paley ir Raimondas Butvila. M. Aleksos nuotr.
Alexander Paley ir Raimondas Butvila. M. Aleksos nuotr.
Elvina Baužaitė

Undinės meilės galia

Pokalbis prieš premjerą su operos soliste Ieva Barbora Juozapaityte

Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre vasario 25, 26, 27 dienomis vyks Antoníno Dvořáko operos „Undinė“ premjera (režisierius Gytis Padegimas, muzikos vadovas Tomas Ambrozaitis, scenografė ir kostiumų dailininkė Birutė Ukrinaitė, choreografė Aušra Krasauskaitė). 1901 m. Dvořáko sukurta opera yra čekų scenos meno viršukalnė. Libreto autorius Jaroslavas Kvapilis rėmėsi Jaromíro Erbeno ir Boženos Němcovos pasakomis. Undinė yra mistinė, mitologinė, stebuklinė vandenų būtybė, įprasminta skirtingų tautų kultūrinėse legendose. Klaipėdos muzikinio teatro scenoje Undinės personažą, tarp kitų solisčių, įkūnys sopranas Ieva Barbora Juozapaitytė. Tad su operos soliste kalbamės apie šio vaidmens ypatingumą.

Ieva Barbora Juozapaitytė „Undinės“ repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė „Undinės“ repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė „Undinės“ repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė „Undinės“ repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė „Undinės“ repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė „Undinės“ repeticijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė ir Jurgis Jarašius „Undinės“ repeticijoje. L. Kuliešaitės nuotr.
Ieva Barbora Juozapaitytė ir Jurgis Jarašius „Undinės“ repeticijoje. L. Kuliešaitės nuotr.
Elvina Baužaitė

Mažojo instrumento magija

Pokalbis su Nacionalinio simfoninio orkestro fleitininke Lina Baublyte

Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro piccolo fleita Lina Baublytė – šio pokalbio asmenybė, jos klausiu apie mažąjį, bet savo balsu tiek daug laisvės teikiantį instrumentą, skatinantį vaizduotę kurti ištisas – siužetines ir emocines – istorijas.

Lina Baublytė. D. Matvejevo nuotr.
Lina Baublytė. D. Matvejevo nuotr.
Lina Baublytė Nacionaliniame simfoniniame orkestre. D. Matvejevo nuotr.
Lina Baublytė Nacionaliniame simfoniniame orkestre. D. Matvejevo nuotr.
Lina Baublytė. „Pro akis“ nuotr.
Lina Baublytė. „Pro akis“ nuotr.
Lietuvos fleitų kvartetas. L. Baublytė antra iš dešinės. Asmeninio archyvo nuotr.
Lietuvos fleitų kvartetas. L. Baublytė antra iš dešinės. Asmeninio archyvo nuotr.
Elvina Baužaitė

Po tamsos visada ateina šviesa

Pokalbis su dainininke Egle Stundžiaite

Jauna dainininkė, Nacionalinio operos ir baleto teatro stažuotoja Eglė Stundžiaitė yra ryškiai matoma šio teatro scenoje, dalyvavo spektakliuose „Karmen“, „Sarsuela“, „Alisa stebuklų šalyje“, „Amžinybė ir viena diena“, dirba „Vilnius City Opera“ projektuose, stažavosi Italijoje, Norvegijoje, intensyviai koncertuoja su įvairiais kolektyvais. Vienas iš pastarųjų svarbių dainininkės sceninio kelio tarpsnių – Lietuvos žiūrovams gerai žinomo  režisieriaus Vasilijaus Barchatovo kvietimas atlikti Margaritos vaidmenį unikalios Charles’io Gounod operos „Faustas“ interpretacijos premjeroje (dirigentas Artemas Abaševas), kurią režisierius pastatė Rusijos Piotro Čaikovskio nacionaliniame Permės teatre.

Eglė Stundžiaitė. J. Misevič nuotr.
Eglė Stundžiaitė. J. Misevič nuotr.
Eglė Stundžiaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Eglė Stundžiaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Scena iš operos „Faustas“. Centre (sėdi) Eglė Stundžiaitė (Margarita). A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Scena iš operos „Faustas“. Centre (sėdi) Eglė Stundžiaitė (Margarita). A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Eglė Stundžiaitė (Margarita) operoje „Faustas“. A. ir N. Chuntomovų nuotr.
Elvina Baužaitė

Muzika padeda neprarasti gyvenimo džiaugsmo

Pokalbis su Nacionalinio simfoninio orkestro koncertmeisteriu Algimantu Pesecku

Smuikininko Algimanto Pesecko muzikinė veikla tęsiasi pusę amžiaus, ištisa epocha jį sieja su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, jis griežė Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro orkestre, kurį laiką gyvavusiame teatro kameriniame orkestre, koncertavo su paties įkurtu kvartetu „Musica Camerata“, taip pat įvairiais ansambliais, atlikdamas įvairiausių partitūrų skambesį. Jubiliejaus proga kalbamės su ilgamečiu Nacionalinio simfoninio orkestro pirmuoju smuiku.

Algimantas Peseckas. D. Matvejevo nuotr.
Algimantas Peseckas. D. Matvejevo nuotr.
Algimantas Peseckas. D. Matvejevo nuotr.
Algimantas Peseckas. D. Matvejevo nuotr.
Algimantas Peseckas, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Algimantas Peseckas, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Algimantas Peseckas. Asmeninio archyvo nuotr.
Algimantas Peseckas. Asmeninio archyvo nuotr.
Algimanto Pesecko jubiliejui skirto koncerto akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Algimanto Pesecko jubiliejui skirto koncerto akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Vilija ir Algimantas Peseckai. Asmeninio archyvo nuotr.
Vilija ir Algimantas Peseckai. Asmeninio archyvo nuotr.
Elvina Baužaitė

Gyvenimas su muzika

Jubiliejinis pokalbis su operos soliste Julija Stupnianek- Kalėdiene

Jubiliejų mininti Julija Stupnianek-Kalėdienė yra svarbi dainavimo meno asmenybė. Daugiau kaip prieš dvidešimt metų debiutavusi Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre Violetos vaidmeniu Giuseppe’s Verdi operoje „Traviata“, šioje scenoje įprasmino ištisą plejadą skirtingų savito žavesio personažų – dramatiškų ir komiškų. J. Stupnianek aktyviai pasireiškia ir kamerinės, oratorinės bei sakralinės muzikos žanruose. Savąsias dainavimo meno žinias, technikos įvaldymo subtilybes bei sukauptą sceninę patirtį docentė J. Stupnianek perduoda jaunajai kartai dėstydama Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Jubiliejaus akivaizdoje pateikiame pokalbį su operos soliste apie muziką kaip gyvenimą.

Julija Stupnianek (Eudoksija) J.F. Halevy operoje „Žydė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek (Eudoksija) J.F. Halevy operoje „Žydė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupninek ir orkestras „Cantus“. Asmeninio archyvo nuotr.
Julija Stupninek ir orkestras „Cantus“. Asmeninio archyvo nuotr.
Julija Stupnianek (Adina) G. Rossini operoje „Adina“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek (Adina) G. Rossini operoje „Adina“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek (Bruknelė-Uogelė). J. Tamulionio operoje „Bruknelė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek (Bruknelė-Uogelė). J. Tamulionio operoje „Bruknelė“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek (Rozina) G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek (Rozina) G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stupnianek. K. Arlausko nuotr.
Julija Stupnianek. K. Arlausko nuotr.
Julija Stupnianek (Dona Ana) W.A. Mozarto operoje „Don Žuanas“. M. Raškovskio nuotr.
Julija Stupnianek (Dona Ana) W.A. Mozarto operoje „Don Žuanas“. M. Raškovskio nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 4  >>> Archyvas