7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Živilė Ramoškaitė

Živilė Ramoškaitė

Čiurlionio ir Mendelssohno vizijos

Vilniaus festivalyje – smuiko žvaigždė Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“

Apie smuikininkės Janine Jansen atvykimą į Vilnių gerokai iš anksto informavo „Vilniaus festivalių“ lankstinukai. Iškart prisiminiau šios atlikėjos savitą grojimo stilių ir vieno iš Mozarto koncertų interpretaciją, pirmąsyk jai pasirodžius Vilniuje. Ir tada ji koncertavo su „Camerata Salzburg“. Per tą laiką užmarštin nuslinko nemažai koncertavusių gerų smuikininkų, o štai Jansen atmintis išsaugojo.

Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
„Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
„Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen, Gregory Ahssas ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen, Gregory Ahssas ir „Camerata Salzburg“. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir Gregory Ahssas. D. Matvejevo nuotr.
Janine Jansen ir Gregory Ahssas. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Įkvepiančios interpretacijos

Valstybinio simfoninio orkestro sezono pabaigos koncertas su Akiko Suwanai

Pradėsiu nuo LVSO koncertų salėje gegužės 23-iąją pasirodžiusios smuikininkės Akiko Suwanai, tikros smuiko žvaigždės, šį titulą pelniusios ne reklamuotojų triūsu, o didžiuliu talentu ir atsidavimu muzikai. Valstybinis simfoninis orkestras yra ir anksčiau kvietęsis talentingų užsienio atlikėjų, bet dabar, turėdamas padorią koncertinę salę, gali to imtis kur kas ryžtingiau. Svarbu, kad orkestro vadybininkų pastangas remtų ne tik koncertus lankanti suinteresuota publika, bet ir meno rėmimo fondus valdančios valstybinės institucijos. Daugžodžiauti apie kultūrinių ryšių svarbą ir reikšmę nesiimsiu, tai supranta visi.

Akiko Suwanai. R. Verseckaitės nuotr.
Akiko Suwanai. R. Verseckaitės nuotr.
Akiko Suwanai, Gintaras Rinkevičius ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. R. Verseckaitės nuotr.
Akiko Suwanai, Gintaras Rinkevičius ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. R. Verseckaitės nuotr.
Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, Gintaras Rinkevičius, Akiko Suwanai. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, Gintaras Rinkevičius, Akiko Suwanai. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, Dainius Puodžiukas, Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, Dainius Puodžiukas, Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Koncerto akimirka. R. Verseckaitės nuotr.
Koncerto akimirka. R. Verseckaitės nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Pro laiko langą – amžinybės blyksniai

Nacionalinis simfoninis orkestras, Robertas Šervenikas, Stathis Karapanos ir trys muzikos kūrėjai

Šio teksto pavadinimas kilo paskaičius suomio Einojuhani Rautavaaros mintis apie kūrybą. Kompozitorius mistikas manė, kad kūriniai turi savo valią, tad jo darbas – perkelti kūrinį į šį pasaulį. Tai susišaukia, nors ir netiesiogiai, su Friedricho Nietsche’s filosofijos „valios galiai“ principu, atmetančiu vienintelį teisingą požiūrį į pasaulį, kurį, pasak jo, suformavo klasikinis mąstymas, ir teigia esmišką interpretacijų įvairovę.

Algirdas Martinaitis. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Martinaitis. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Martinaitis. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Martinaitis. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Stathis Karapanos. D. Matvejevo nuotr.
Stathis Karapanos. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas, Stathis Karapanos, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas, Stathis Karapanos, LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Įprasmintas muzikinis virsmas

Nacionalinėje filharmonijoje – koncertas „Metamorfozės“

Nacionalinė filharmonija pastaraisiais metais beveik visus koncertus įvardija. Būta didžiausios fantazijos pareikalavusių koncertų pavadinimų – „Simfonijos tapymas“, „Po šituo stogu“, „Regėjimai“, „Muzikinis gėlių laikrodis“ ir pan. Įsivaizduoju, kaip nelengva tas antraštes kurti, ypač tada, kai koncerte skambantys kūriniai sunkiai leidžiasi apibendrinami. Profesionalus tokios antraštės dažniausiai tiesiog erzina, nors blaivus protas ir sako, kad jos skirtos ne jiems.

Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Andrzejus Boreyko ir LNSO. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Andrzejus Boreyko. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Andrzejus Boreyko. D. Matvejevo nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Lauktos ir netikėtos staigmenos

Vilniuje baigėsi VII Tarptautinis Jaschos Heifetzo smuikininkų konkursas

Apie konkursų teigiamas ir neigiamas puses prikalbėta ir prirašyta daug. Nors įvairios polemikos nemažėja, konkursų skaičius pasaulyje kaip didėjo, taip didėja. Šiais laikais juos pradėjo rengti jau ir visai nedidelės organizacijos, kartais pasitelkusios kokio nors iškilesnio vietos menininko vardą arba suradusios pinigų mažytėms premijoms. Tokių visame pasaulyje gerai žinomų vardų kaip Jaschos Heifetzo nėra, tad Vilniuje rengiamo šiuo vardu pavadinto konkurso žinomumas nuolat didėja.

Yuki Hirano, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Yuki Hirano, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Yuki Hirano, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Yuki Hirano, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, LNSO. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, LNSO. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Jinzhu Li, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Chaeyeon Lee, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Chaeyeon Lee, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Chaeyeon Lee, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Chaeyeon Lee, LNSO, Modestas Pitrėnas. „Kilimas Arts“ nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Meilės drama laisvės kovų fone

Giacomo Puccini „Toska“ su operos žvaigždėmis

Koncertinį Giacomo Puccini operos „Toska“ atlikimą organizavo bendrovė „Riverside Music“, pernai Vilniuje surengusi dar du išskirtinius koncertus – pianisto Jevgenijaus Kissino rečitalį ir soprano Sondros Radvanovsky bei tenoro Piotro Beczałos gala koncertą.

Bryn Terfel, LNSO. M. Aleksos nuotr.
Bryn Terfel, LNSO. M. Aleksos nuotr.
Vida Miknevičiūtė, Jonathan Tetelman, LNSO. M. Aleksos nuotr.
Vida Miknevičiūtė, Jonathan Tetelman, LNSO. M. Aleksos nuotr.
Modestas Pitrėnas, Bryn Terfel, Vida Miknevičiūtė, Jonathan Tetelman ir LNSO. M. Aleksos nuotr.
Modestas Pitrėnas, Bryn Terfel, Vida Miknevičiūtė, Jonathan Tetelman ir LNSO. M. Aleksos nuotr.
Vida Miknevičiūtė, Bryn Terfel ir LNSO. M. Aleksos nuotr.
Vida Miknevičiūtė, Bryn Terfel ir LNSO. M. Aleksos nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Pirmasis gimtadienis naujuose namuose

Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro koncertas su violončelininku Gautier Capuçonu

Tiesą sakant, visų Valstybinio simfoninio orkestro (LVSO) gimtadienių atmintis tiksliau neužfiksavo, nors nemažą dalį, kiek pamenu, recenzavau. Iki šiol atmintyje tebegyvena pastarųjų kelerių metų koncertai, galbūt dėl to, kad jie vyko labai sunkiu laikotarpiu ir neįprastomis sąlygomis. Orkestro rezidencija, buvusieji Kongresų rūmai, buvo uždaryti rekonstrukcijai, o pasaulyje tvyrojo sumaištis dėl grėsmingos padėties Ukrainoje... Trisdešimt trečiąjį gimtadienį 2022 m. sausio 21 d. orkestras minėjo Nacionalinėje filharmonijoje, tai buvo apskritai pirmas orkestro koncertas šioje salėje.

Gautier Capuçon. R. Verseckaitės nuotr.
Gautier Capuçon. R. Verseckaitės nuotr.
Gautier Capuçon, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Gautier Capuçon, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir Gintaras Rinkevičius. R. Verseckaitės nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Realistinis triptikas. Post scriptum

Septintasis Giacomo Puccini trijų vienaveiksmių operų spektaklis LNOBT

Nusistovėjo nerašyta taisyklė recenzuoti operų premjeras, tolesnį spektaklių gyvenimą paliekant savieigai. Tačiau neretai būna, kad po kokių šešių ar dešimties atlikimų naujai pastatytas spektaklis susiguli ir įgyja naujos, geresnės kokybės. Nuosekliai sekti premjerų gyvenimo, dirigentų ir solistų kaitos kritikai, tiesą sakant, neįpareigoti, nebent patys įsipareigoja, paskirdami tam labai daug laiko. Praėjusiame numeryje paskelbtą recenziją apie Giacomo Puccini „Triptiko“ premjerą LNOBT parašiau išklausiusi du premjerinius spektaklius.

Martynas Staškus. M. Aleksos nuotr.
Martynas Staškus. M. Aleksos nuotr.
„Triptikas“. Scena iš spektaklio „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
„Triptikas“. Scena iš spektaklio „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Realistinis triptikas

Trijų Giacomo Puccini vienaveiksmių operų premjera Nacionaliniame operos ir baleto teatre

Giacomo Puccini operos Lietuvoje statomos gal kiek rečiau nei Giuseppe’s Verdi, tačiau šie metai – išskirtiniai. Minimos šimtosios Puccini mirties metinės, tad net du Lietuvos teatrai kone tuo pačiu metu pakvietė į jo operų premjeras. Kauno valstybinis muzikinis prieš porą savaičių į „Bohemą“, o sostinės Nacionalinis operos ir baleto – į „Triptiką“. Vilniečiai pasistengė, kad premjera sutaptų su Puccini mirties diena – lapkričio 29-ąja. Tądien jis mirė Briuselyje, atsiųstas Italijos gydytojų gauti stebuklingų modernių spinduliuotės procedūrų kovai su sunkia gerklės liga. Kompozitoriui buvo tik šešiasdešimt penkeri.

Andrei Bondarenko, Kelly Glyptis operoje „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Andrei Bondarenko, Kelly Glyptis operoje „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Mindaugas Jankauskas, Kelly Glyptis operoje „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Mindaugas Jankauskas, Kelly Glyptis operoje „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Gregory Turay, Kelly Glyptis operoje „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Gregory Turay, Kelly Glyptis operoje „Skraistė“. M. Aleksos nuotr.
Gabrielė Bukinė, Lisa Chavez operoje „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Gabrielė Bukinė, Lisa Chavez operoje „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Gabrielė Bukinė operoje „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Gabrielė Bukinė operoje „Sesuo Andželika“. M. Aleksos nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Gimęs būti koncertmeisteriu

Koncertas Nacionalinėje filharmonijoje smuikininko Eugenijaus Urbono atminimui

Lietuvos kamerinis orkestras ir būrelis Eugenijaus Urbono artimųjų lapkričio 20 d. Nacionalinėje filharmonijoje surengė koncertą, kurio programą sudarė smuikininko mėgstami kūriniai. Tai Antoníno Dvořáko Fortepijoninis kvintetas Nr. 2 A-dur, op. 81, Arnoldo Schönbergo „Pragiedrėjusi naktis“, op. 4 („Verklärte Nacht“), ir Gustavo Mahlerio Adagietto iš Simfonijos Nr. 5 cis-moll. Jautriai atlikta muzika be žodžių bylojo apie ją mėgusio asmens romantišką, emocingą asmenybę. Koncerto klausęsi Urbono bendramoksliai, draugai ir kolegos turėjo progą atidžiau pažvelgti į jo sielos gelmes, kurios nebūtinai atsiverdavo kasdieniame gyvenime.

Borisas Brovtsynas, Monika Urbonaitė, Petras Geniušas, Jurgis Juozapaitis, Glebas Pyšniakas. D. Matvejevo nuotr.
Borisas Brovtsynas, Monika Urbonaitė, Petras Geniušas, Jurgis Juozapaitis, Glebas Pyšniakas. D. Matvejevo nuotr.
Eugenijus Urbonas. D. Matvejevo nuotr.
Eugenijus Urbonas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kamerinis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas, Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas, Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 13  >>> Archyvas