Įspūdžiai iš festivalio „Resurrexit“ atidarymo koncerto
Kasmetis Velykų simbolis Šiaurės Lietuvoje, tiksliau, Šiauliuose ir apylinkėse, – festivalis „Resurrexit“. Šiemet jis klausytojus į koncertų sales ir bažnyčias pakvietė jau keturiasdešimt antrą kartą. Organizatoriai parengė stiprią programą – nuo baroko iki šiuolaikinio skambesio iššūkių.
Martyno Švėgždos von Bekkerio rečitalis Anykščių A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialiniame muziejuje
Martynas Švėgžda von Bekkeris – atlikėjas, kūrėjas, mąstytojas, Mokytojas, veikėjas, kultūrinis ir vertybinis „stimuliantas“. Nuo 1989-ųjų jis lyg plačiasparnis erelis skrodžia pasaulį, skleisdamas jam pačiam brangią, autentišką lietuvišką tapatybę. Nesvarbu, ar būtų Vilniuje, Hamburge, Paryžiuje, Bostone, ar Džakartoje, – jo nuoširdumo ir natūralaus smalsumo pasaulio kultūroms „korta“ visur puikia žaidžia. Būčiau neteisi sakydama, kad rašau objektyvią koncerto recenziją, analizuojančią atlikimo niuansus.
Valstybinio kamerinio choro „Polifonija“ penkiasdešimtmečio projektas
Įvažiavus į Šiaulius vaizdai nelepina – pilkos gatvės, apleistas „Elnio“ batų fabrikas, didesnė tikimybė sutikti ore skraidantį plastikinį maišelį nei gyvą asmenį... Tačiau mieste netrūksta aktyvaus kultūrinio gyvenimo: veikia muziejai, teatras, Šiaulių dailės galerija, žinoma dėl atviro žvilgsnio į šiuolaikinio meno procesus, netrūksta ir kitų pagirtinų reiškinių. Labiausiai, sakyčiau, išsiskiria Valstybinio kamerinio choro „Polifonija“ veikla. Nedidelis senosios vokalinės muzikos ansamblis, 1974 m. įkurtas dirigento Sigito Vaičiulionio, evoliucionavo į valstybinio lygio kolektyvą ir skamba jau pusę šimto metų!
Iškilmingo koncerto, skirto Lietuvos valstybės atkūrimo dienai, Nacionalinėje filharmonijoje atgarsiai
Po viso šventinės dienos – Vasario 16-osios – šurmulio šiemet Nacionalinėje filharmonijoje ir vėl vyko iškilmingas koncertas, skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo dienai, „Begalinis skrydis“. Kaip jau įprasta, renginyje skambėjo išskirtinai lietuviški akordai. Griežė Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Barkauskas), dainavo Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“ (meno vadovas Vaclovas Augustinas).
31-ojo tarptautinio aktualios muzikos festivalio „Gaida“ atidarymo koncertas Šv. Kotrynos bažnyčioje
Festivalis „Gaida“ šiemet susitelkia į aktualius individualumo ir kolektyviškumo aspektus: lyderis ir komanda, kūrėjas ir atlikėjai, solistas ir orkestras arba, muzikiniais terminais kalbant, „solo – tutti“ ir pan. Atidarymo koncertui buvo parengta įspūdinga Estijos nacionalinio vyrų choro (meno vadovas ir dirigentas Mikkas Uleoja) bei trimitininko Markuso Stockhauseno programa. Atlikėjai puikiai žinomi tarptautiniu mastu. Estijos nacionalinis vyrų choras pelnęs prestižinį „Grammy“ apdovanojimą, o trimitininkas yra nuolatinis įvairių festivalių dalyvis, šiuolaikinių kūrinių pirmasis atlikėjas, apie 25 metus bendradarbiavęs su vienu iškiliausių šiuolaikinės muzikos kompozitorių, savo tėvu Karlheinzu Stockhausenu. Koncerto programoje skambėjo kompozitorių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Italijos ir Škotijos kūriniai.
Mintys po kai kurių virtualių chorų projektų
Pandemija visus pavertė lygiais ir izoliavo namuose, nepaisant lyties, amžiaus ar socialinio statuso, su(pa)prastino asmeninę būtį ir planus pavertė į nieką. Kita vertus, ji paskatino kultūros sektorių gerai pasukti galvas, kaip padaryti meną prieinamą skaitmeninėje erdvėje. Aišku, kyla natūralus klausimas, „kam to reikia?“ ir „kokia iš to nauda?“ arba kaip tai supaprastina ir sudaiktina meną, kai spektaklio ar simfoninio koncerto peržiūra paspaudus vieną mygtuką prilygsta išėjimui nusipirkti tualetinio popieriaus. Tačiau šiandien ne apie tai.
Įspūdžiai iš choro „Jauna muzika“ 30-mečio koncerto Nacionalinėje filharmonijoje
Kas nutiko per pastaruosius 30 metų? Baltijos kelias, atkurta nepriklausomybė, priimta Respublikos Konstitucija, įstota į NATO bei ES ir t.t. Lietuva šiandien – Europos ir pasaulio dalis. Tikriausiai vienas svarbiausių mūsų laimėjimų – Lietuvos piliečių karta, gimusi ir subrendusi nepriklausomybėje. Tai laisvės karta, jos vardai skamba garsiausiose pasaulio senose ir arenose, jų kūryba ir pasiekti rezultatai įkvepia, palieka įspaudą pasaulio kultūros, meno, sporto ir kt. metraščiuose.
Lietuvai minint valstybės atkūrimo šimtmetį, viešoji įstaiga „Pax et Bonum“ lapkričio 24 d. 19 val. kviečia į Vilniaus Šv. Pranciškaus Asyžiečio (Bernardinų) bažnyčioje pristatomą vieno ryškiausių lietuvių choro muzikos kūrėjų kompozitoriaus Vaclovo Augustino kūrinio premjerą. Skambės dar 2016-aisiais pradėtos komponuoti „Missa pro centesimo anno restitutionis Lituaniae“. Tai stambios formos, septynių dalių vokalinė-instrumentinė kompozicija, tradiciniais mišių tekstais mišriam chorui, styginių orkestrui, dviem solistėms, skaitovui, fonogramai ir judesiui.
Įspūdžiai iš „Vox Juventutis ’18“
Jau dvylika metų kiekvieną birželį į pasaulį išleidžiamas pluoštas naujų chorinių kūrinių, kurių autoriai – jauniausios kartos kompozitoriai. Taip pat kiekvieną birželį, norėdama šias premjeras išgirsti, prisirenka pilna klausytojų Šv. Kotrynos bažnyčia. Taip pat tradiciškai čia publiką džiugina Vilniaus miesto savivaldybės kamerinis choras „Jauna muzika“ ir jo meno vadovas Nacionalinės premijos laureatas Vaclovas Augustinas.
Ornitologai pristato penkias balandžių rūšis, gyvenančias Lietuvoje, tačiau jie nė neįtaria, kad muzikos padangėje skraido ir savo veikla džiugina dar vienas Balandis, vardu Linas: mąslusis, tvirtu mostu, jautria klausa ir interpretacijos tikslumu pasižymintis chorvedys, būsimas meno daktaras, teoretikas ir pedagogas Linas Balandis.