7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailė

Eglė Elena Murauskaitė

Rafaelio Chvoleso žvilgsnis į griūvantį Vilnių

Atidarant naująjį Lietuvos žydų kultūros ir tapatybės muziejų

Sausio 18 d. Vilniuje duris atvėrė naujas Lietuvos žydų (Litvakų) kultūros ir tapatybės muziejus. Su grupele meno entuziastų jame teko apsilankyti savaite anksčiau, kai dauguma salių dar nebuvo pripildytos eksponatų. Šviesios erdvės Pylimo gatvėje išsaugojo autentišką ąžuolinį buvusių žydų butų parketą, laikotarpiui būdingą gipsinę lubų puošybą ir dalį spalvinio sienų dekoro, o viršutinių aukštų laiptinės langai ir pereinamasis koridorius atveria kvartalo stogų panoramas nematytais rakursais.

Rafaelis Chvolesas, „Gaono sinagogos griuvėsiai“. 1946 m. VGŽIM archyvo nuotr.
Rafaelis Chvolesas, „Gaono sinagogos griuvėsiai“. 1946 m. VGŽIM archyvo nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelis Chvolesas, „Namai Paryžiuje“. 1967 m. VGŽIM archyvo nuotr.
Rafaelis Chvolesas, „Namai Paryžiuje“. 1967 m. VGŽIM archyvo nuotr.
Rafaelis Chvolesas, „Toros šventė“. 1981 m. VGŽIM archyvo nuotr.
Rafaelis Chvolesas, „Toros šventė“. 1981 m. VGŽIM archyvo nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.
Rafaelio Chvoleso ekspozicijos fragmentas. 2024 m. M. Žičiaus nuotr.

Reikšminga versus nereikšminga

Pokalbis su keramike Ona Grigaite

Praėjusių metų rugsėjo–gruodžio mėnesiais viena po kitos vyko keramikės Onos Grigaitės parodos – „Kontrolinis darbas“ Marcinkonių stoties galerijoje (https://verpejos.lt/ona-grigaite-kontrolinis-darbas) ir „O kur stirniukas?“ galerijoje „Artifex“ (https://www.7md.lt/daile/2023-11-03/Onos-Grigaites-paroda-O-kur-stirniukas). Šios menininkės kūryboje labai dažnai galima atsekti įvairias istorijas, kurios kelia vertybių klausimus ir skatina apgalvoti tiek aktualius, tiek primirštus dalykus. Apmąstant pastarosiose parodose atrastus sureikšminto nereikšmingumo momentus – dailėtyrininkės Ritos Mikučionytės pokalbis su autore.

Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „O kur stirniukas?“, parodos „Artifex“ galerijoje fragmentas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „Kontrolinis darbas“, Marcinkonių geležinkelio stotis, parodos vaizdas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „Kontrolinis darbas“, Marcinkonių geležinkelio stotis, parodos vaizdas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „Kontrolinis darbas“, Marcinkonių geležinkelio stotis, parodos vaizdas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Ona Grigaitė, „Kontrolinis darbas“, Marcinkonių geležinkelio stotis, parodos vaizdas. 2023 m. A. Baltėno nuotr.
Birutė Pankūnaitė

Algirdas Šeškus tapo. Nendrė skaito

Autorinė tapybos paroda LNDM Radvilų rūmų dailės muziejuje

Viskas prasidėjo nuo našlaitės. Laukinės našlaitės, kuri pasirodė ir mieste, ir ekrane, traukdama akį ir kažką nebyliai baksnodama. Nuo plakatų gatvėse iki anonsų feisbuke – našlaitė ėmė šmėžuoti visur. Neištvėriau, susigundžiau ir vieną šaltą žiemos šeštadienį nuvažiavau. Lūkesčiai nebuvo apvilti. Netgi daugiau – lūkesčiai buvo viršyti. Gėlės, moterys ir antys, nors gal motyvų minėti ir nederėtų, nes jie pavadinti skaičiais (ambicingai – keturženkliais numeriais, kas reiškia, kad yra arba bus daug). Išsipildymas. Kažkur tarp Donaldo Kajoko iš rinktinės „Poezija, o gal ne ji“ ir Claudeʼo Lévi-Strausso „Laukinio mąstymo“ (Baltos lankos, 1997) knygos vidaus ir galinio viršelio su reprodukuota našlaite, kuri puošė prancūzišką knygos versiją, nes prancūziškas knygos pavadinimas La pensée sauvage prancūzų kalboje turi dvi reikšmes: „laukinis mąstymas“ ir „našlaitė“.

Algirdas Šeškus, „Nr. 0010“. 2020 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0010“. 2020 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0025“. 2020 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0025“. 2020 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0057“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0057“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0060“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0060“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0037“. 2022 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0037“. 2022 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0041“. 2022 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0041“. 2022 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0044“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0044“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0055“. 2022 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0055“. 2022 m. LIMIS reprodukcija
Tautvydas Petrauskas

Nendrės šlamėjimas

Pokalbis su LNDM Radvilų rūmų dailės muziejuje veikiančios Algirdo Šeškaus parodos „Nendrės skaitymas“ kuratore Virginija Januškevičiūte

Suskubti apsilankyti Algirdo Šeškaus parodoje „Nendrės skaitymas“ skatino ne tik intriguojantis pavadinimas, bet ir – ne ką mažiau – noras pamatyti fotografo tapybą. Vis dėlto po parodos aplankymo pasitelkti „fotografo“, „tapytojo“ ir panašius įvardijimus ėmė atrodyti šiek tiek klaidinga. Vietoj jų, ko gero, tinkamiausia čia būtų „menininko“ sąvoka, šiuo atveju nurodanti ne apibrėžtumo stygių ar sąmoningą ambivalentiškumą, o gebėjimą prie to, kas rūpi, prieiti skirtingais būdais. Galbūt dėl to Šeškaus tapyboje galima įžvelgti tiek fotografijos, tiek tapybos tradicijų įtakas, susipynusias ir atsiskleidžiančias drauge. Šios ir kitos idėjos toliau aptariamos su parodos „Nendrės skaitymas“ kuratore Virginija Januškevičiūte.

Algirdas Šeškus, „Nr. 0056“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nr. 0056“. 2023 m. LIMIS reprodukcija
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algirdas Šeškus, „Nendrės skaitymas“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė

Pjesė parodos eksponatams

Keletą mėnesių pabuvojusiems kartu parodoje „Kunstkamera“

Pagrindiniai veikėjai: atsiskyrėlis, moteris-paukštė (pranašė vardu Gamajunas), Sibilė (akla pranašė, kalbanti hegzametru).

Dovilė Bagdonaitė, „Nusiplauk rankas“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Dovilė Bagdonaitė, „Nusiplauk rankas“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Tomas Daukša, „Rantytaliežuvis džiaugsmo fontanas“. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Tomas Daukša, „Rantytaliežuvis džiaugsmo fontanas“. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Elektra prarijo eglę“. 2021 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Elektra prarijo eglę“. 2021 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Spintelė-vitrinėlė, Lietuva. XIX a. II p.; Eglė Ulčickaitė, „Degtukų namelis II“. 2016 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Spintelė-vitrinėlė, Lietuva. XIX a. II p.; Eglė Ulčickaitė, „Degtukų namelis II“. 2016 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Gedvilė Tamošiūnaitė, „Kolekcija“. 2014 m.; Stiklinis objektas – sudaužyta širdis. G. Grigėnaitės nuotr.
Gedvilė Tamošiūnaitė, „Kolekcija“. 2014 m.; Stiklinis objektas – sudaužyta širdis. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Nežinomas XIX a. vokiečių dailininkas pagal serą Davidą Wilkie (1785–1841), „Žaidimas šešėliais / Triušis ant sienos“; Kanutas Ruseckas pagal Rafaelį, „Teologija“. XIX a.; Dovilė Bagdonaitė, „Durininkas. Galite jam ką nors palikti“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Nežinomas XIX a. vokiečių dailininkas pagal serą Davidą Wilkie (1785–1841), „Žaidimas šešėliais / Triušis ant sienos“; Kanutas Ruseckas pagal Rafaelį, „Teologija“. XIX a.; Dovilė Bagdonaitė, „Durininkas. Galite jam ką nors palikti“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Barbora Didžiokienė, „Moteris-paukštė“. XX a. 3 deš.; Kanutas Ruseckas, „Asilo studija“. 1822–1831 m. (?) Petkevičienė, „Papūga ir kikilis“. 1905 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Barbora Didžiokienė, „Moteris-paukštė“. XX a. 3 deš.; Kanutas Ruseckas, „Asilo studija“. 1822–1831 m. (?) Petkevičienė, „Papūga ir kikilis“. 1905 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Mostelti į kairę, uždengti dešinėje

Dvi Dalios Truskaitės instaliacijos parodoje „Dešinė, kairė, dešinė“

Tik jei matai, kokios sunkios dėžės su Dalios Truskaitės stiklais, kuriuos ji pakavo daugybę dienų, kaip komplikuota ir baugu kabinti juos prie sienos ar, tuo labiau, erdvėje, kad nenudužtų, nenutrupėtų nė vienas kraštelis, kad išlaikytų metalas, tik tada gali suvokti, kokia tai sunkiasvorė ir beprotiškai trapi stiklo materija. Tačiau atsiradus laiko ir erdvės atstumui, vėl mintyse plevena stiklo lapeliai, tokie lengvi, kad ne krinta, o pasisiūbuodami sklendžia ant grindų. Kartais pagalvoju, kokios tos grindys, – ne, nemačiau Dalios Truskaitės „Uždengti“ Venecijoje, bet neabejoju, kad barokinės įvairiaspalvio ornamento „Palazzo Loredan“ terazzo grindys nė nedunkstelėjo, šiems truputį pasiglamžiusiems nuo kelionės lapeliams nusileidus.

Dalia Truskaitė, „Atidirbę“. 2023 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Atidirbę“. 2023 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Atidirbę“. 2023 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Atidirbę“. 2023 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Uždengti“. 2020 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Uždengti“. 2020 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Uždengti“. 2020 m. A. N. nuotr.
Dalia Truskaitė, „Uždengti“. 2020 m. A. N. nuotr.
Rokas Dovydėnas

Šventosios ir vėduoklės

Dalios Truskaitės ir Ksenijos Jaroševaitės parodos Grafikos meno centro galerijoje „Kairė–dešinė“

Vilniuje, Grafikos meno centro galerijoje „Kairė–dešinė“, iki sausio 27 d. veikia dvi parodos: antrame aukšte – Dalios Truskaitės „Dešinė, kairė, dešinė“ ir ekspozicijų salėje „+“ – Ksenijos Jaroševaitės „Šiupinys“. Parodos gana skirtingos, nors ir esama nemažos bendrystės.

Ksenija Jaroševaitė, „Šiupinys“, parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Šiupinys“, parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Mačiutiškių tenrekas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Mačiutiškių tenrekas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „4 psalmė“. 2020 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „4 psalmė“. 2020 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „4 psalmė“. 2020 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „4 psalmė“. 2020 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Šventė“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Šventė“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Šventė“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Šventė“. 2023 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Biblijos vyrai ir moterys“. 2021 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Biblijos vyrai ir moterys“. 2021 m. A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Švč. Mergelė Marija“. 2016 m. (Violetos Boskaitės nuotrauka). A. N. nuotr.
Ksenija Jaroševaitė, „Švč. Mergelė Marija“. 2016 m. (Violetos Boskaitės nuotrauka). A. N. nuotr.
Vidas Poškus

Prieš ir po mirties. Pseudosemiotiškai apie tapybą

Paroda „Paveikslas ir modelis“ galerijoje „Medūza“

Kalbant apie bet kurią parodą, iš akiračio neįmanoma ir negalima patraukti vietos ir erdvės, kur vyksta ekspozicija. Svarbu yra ne tik interjeras, bet ir išorė, netgi priėjimas prie jos. Sakykime, vienaip tūlas pėdina Latako gatvele, pasiruošęs nuo balų vandeniu besitaškančių automobilių pasislėpti antrajame „Kairės–dešinės“ aukšte ar gurgždančiu laminatu pasidabinusiose galerijos „Akademija“ salėse. Ypatingo įkvėpimo dozę ne vienas turbūt patiria nuožulniu užkopimu pro žydinčias sakuras ir Jono Mikėno „Pirmąsias kregždes“ (keista, kad jų dar nenuvertė, juk tokį progresyvų dangoraižį jų vietoje būtų galima pastatyti!) prasibrovęs į Nacionalinę dailės galeriją.

Rūtė Merk, „A. A. [Alfonsas Andriuškevičius]“. 2013 m. A. N. nuotr.
Rūtė Merk, „A. A. [Alfonsas Andriuškevičius]“. 2013 m. A. N. nuotr.
„Paveikslas ir modelis“ galerijoje „Medūza“, parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
„Paveikslas ir modelis“ galerijoje „Medūza“, parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Vladas Žilius, „Langas“. 1967 m. A. N. nuotr.
Vladas Žilius, „Langas“. 1967 m. A. N. nuotr.
Rūtė Merk, „Linuks“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūtė Merk, „Linuks“. 2023 m. A. N. nuotr.
Igoris Piekuras, „Negatyvinis portretas“. 1978 m. A. N. nuotr.
Igoris Piekuras, „Negatyvinis portretas“. 1978 m. A. N. nuotr.
Igoris Piekuras, „Vanduo“. 1989 m.; Gabrielė Adomaitytė, „Under the Feet of the Crusher“. 2023 m. A. N. nuotr.
Igoris Piekuras, „Vanduo“. 1989 m.; Gabrielė Adomaitytė, „Under the Feet of the Crusher“. 2023 m. A. N. nuotr.
Gabrielė Adomaitytė, „Dark Matter“. 2018 m. A. N. nuotr.
Gabrielė Adomaitytė, „Dark Matter“. 2018 m. A. N. nuotr.
Gerda Šertvytytė

Nebepavojinga tamsa

Prie vieno paveikslo: Prano Domšaičio „Bėgimas į Egiptą“

Kai vaikščiojau po Nacionalinės dailės galerijos nuolatinę ekspoziciją, šviesioje baltų sienų salėje mano dėmesį patraukė žmonių figūros, įrėmintos tamsiame fone. Pirmiausia užklupo baimė ir užuojauta šiai grupelei, nes vaizdinys sugrąžino į vaikystę ir priminė jos siaubą – tamsą. Turbūt ne vienas galėtų sutikti, kad visiška juoduma kambaryje buvo potencialiai pavojinga aplinka susidurti su šviečiančiomis raudonomis akimis, aštriomis iltimis ir nagais, priklausančiais pasakų, animacijos ar vyresniųjų pasakojimų iliustruotiems monstrams. Laimingiesiems, kurie galbūt to nepatyrė, galiu pateikti pavyzdį, kokia strategija pasinaudodama išvengdavau baubo planuojamo pagrobimo: nuo elektros jungiklio pora atsispyrimų peršokdavau visą kambarį, vos jame išjungusi šviesą. O turbūt ir suaugusiems žvelgiant į juodą miško tankmę kartais kyla klausimas: ar ten nėra ko bijoti?

Pranas Domšaitis, „Bėgimas į Egiptą“. 1918 m. Lietuvos nacionalinis dailės muziejus
Pranas Domšaitis, „Bėgimas į Egiptą“. 1918 m. Lietuvos nacionalinis dailės muziejus

Kitų erdvių viduje

Menininkių sukurtos aplinkos 1956–1976 m.

Rugsėjo 8 d. Miuncheno muziejuje „Haus der Kunst“ atidaryta tarptautinė paroda „Kitų erdvių viduje. Menininkių sukurtos aplinkos 19561976 m.“ (Inside Other Spaces. Environments by Women Artists 19561976).

Marina Pugliese ir Andrea Lissoni priešais Aleksandros Kasubos „Spektrinį perėjimą“. 1975 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Marina Pugliese ir Andrea Lissoni priešais Aleksandros Kasubos „Spektrinį perėjimą“. 1975 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Tsuruko Yamazaki, 赤(蚊帳状立体作品) („Raudona (tinklelio nuo uodų forma)“). 1956 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Tsuruko Yamazaki, 赤(蚊帳状立体作品) („Raudona (tinklelio nuo uodų forma)“). 1956 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Aleksandra Kasuba, Spectral Passage („Spektrinis perėjimas“). 1975 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Aleksandra Kasuba, Spectral Passage („Spektrinis perėjimas“). 1975 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Tania Mouraud, We Used to Know („Mes žinojome“). 1970–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Tania Mouraud, We Used to Know („Mes žinojome“). 1970–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Judy Chicago, Feather Room („Plunksnų kambarys“). 1966–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. C. Mirbach nuotr.
Judy Chicago, Feather Room („Plunksnų kambarys“). 1966–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. C. Mirbach nuotr.
Lea Lublin, Penetración / Expulsión and Phalus Mobilis (del Fluvio Subtunal) („Įsiskverbimas / išstūmimas ir Phalus Mobilis (iš „Potunelinės tėkmės“)“). 1970 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Lea Lublin, Penetración / Expulsión and Phalus Mobilis (del Fluvio Subtunal) („Įsiskverbimas / išstūmimas ir Phalus Mobilis (iš „Potunelinės tėkmės“)“). 1970 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Marta Minujín, ¡Revuélques y viva! („Mėgaukis ir gyvenk!“). 1964 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Marta Minujín, ¡Revuélques y viva! („Mėgaukis ir gyvenk!“). 1964 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Lygia Clark, A casa é o corpo: penetração, ovulação,
germinação, expulsão („Namai yra kūnas: prasiskverbimas, ovuliacija, augimas, išstūmimas“). 1968 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Lygia Clark, A casa é o corpo: penetração, ovulação, germinação, expulsão („Namai yra kūnas: prasiskverbimas, ovuliacija, augimas, išstūmimas“). 1968 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 149  >>> Archyvas