7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Emilija Vanagaitė

Emilija Vanagaitė

Pasaulio pabaigos veduta

Apie Roberto Narkaus totalinę instaliaciją „Gut Feeling“

Istorija prasideda šalia Adrijos jūros (Lietuvos paviljonas Venecijos bienalėje), o baigiasi ne taip ir toli Neries („Lewben Art Foundation“ patalpose). Galimybė pajusti kūrinį toje vietoje, kurioje jis ir numatytas, bei įvertinti jo perkėlimą – ne tik vietos, bet ir kitais atžvilgiais, kaip dailėtyrininkei, yra šioks toks eksperimentas.

Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Roberto Narkaus totalinė instaliacija „Gut Feeling“ (Vilniuje, Bernardinų g. 6, „Lewben Art Foundation“ patalpose). Fragmentas. R. Šeškaičio nuotr.
Emilija Vanagaitė

Neįprasta, tačiau vaisinga situacija

Pokalbis su kuratoriumi Ory Dessau

Gruodžio mėnesį galerijoje „Vartai“ atsidarius Luco Tuymanso ir Zlatko Kopljaro parodai „Mercy“ užmezgiau pokalbį su jos kuratoriumi Ory Dessau. Tuo metu kalbėjomės apie daug dalykų ir visiškai ne – apie pačią parodą. Trumpai viešnagei baigiantis sutarėme su Ory pokalbio nenutraukti ir tęsti jį tarp Lietuvos ir Belgijos. Lyg sukūrus šį atstumą galiausiai paliesti klausimus pačios parodos kontekste. Šio pokalbio fragmentai surinkti tarp Vilniaus ir Gento.

Ory Dessau. R. Danisevičiaus nuotr.
Ory Dessau. R. Danisevičiaus nuotr.
Zlatko Kopljar, Luc Tuymans. R. Danisevičiaus nuotr.
Zlatko Kopljar, Luc Tuymans. R. Danisevičiaus nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Luc Tuymans, Zlatko Kopljar, parodos „Mercy“ vaizdas. 2022 m. Galerija „Vartai“. L. Mykolaičio nuotr.
Emilija Vanagaitė

Triukšmas, intymumas ir sprintas maratono metu

Pokalbis su meno istoriku Willu Gompertzu

Pirmas mano MOratonas. Labai jau ilgai trukęs, taip ilgai, jog MO nešė pyragus, o man pačiai išsilydė ir pro ausį išbėgo turėti konkretūs klausimai. Vėliau, nei planuota, susėdę su buvusiu BBC meno redaktoriumi, Tate galerijos vadovu, o dabar Barbican Centre vadovu Willu Gompertzu kalbėjomės apie tai, kas yra tapę jo misija – sukramtyti meno istoriją ir ją padaryti prieinamą platesnei auditorijai, taip pat ir apie problemą, kuri domina mane.

Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Will Gompertz MO muziejuje. R. Šeškaičio nuotr.
Willo Gompertzo knyga „Ar tai menas?“, vertimą išleido MO muziejus. R. Šeškaičio nuotr.
Willo Gompertzo knyga „Ar tai menas?“, vertimą išleido MO muziejus. R. Šeškaičio nuotr.
Emilija Vanagaitė

Ateinu kaip liudytojas ir liudiju prieš save

Gabrielės Menšikovaitės paroda „Maldos“ LDS galerijoje

Kaip ir kiekvienais metais, šiomis dienomis jaunieji akademijos tapytojai kovoja už savo vietą po saule arba bent jau bando apsiginti bakalaurą. Vieni jų sukabina kūrinius tik dėl akademinio įvertinimo ir tuoj pat juos nukabina, kai kurie eksponuojami akademijai nepriklausančiose erdvėse. Viena tokių šiuo metu veikiančių parodų – Gabrielės Menšikovaitės „Maldos“.

Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M.K. nuotr.
Gabrielė Menšikovaitė, iš parodos „Maldos“.
Gabrielė Menšikovaitė, iš parodos „Maldos“.
Emilija Vanagaitė

Už lango gražiai sūpuojasi beržai

Apie Sarah Shin ritualą-performansą „Sapnuojant mišku“

Prieš vykdama į tai, kas įvardinta kaip „ritualas-performansas“ pavadinimu „Svajojant mišku“, be abejo, perskaičiau šio renginio aprašą. Nedaug dalykų šiomis dienomis priverčia nusišypsoti, bet šis – vienas iš jų. Viena iš šio ritualo-performanso kūrėjų – tai „ekstrasensė (-as)“, „svajotoja“, vienas iš šių asmenų tiriamų dalykų yra „ekogotika“. Jaučiuosi lyg iš medžio iškritusi. Psichologiškai pasirengiu tą kovo 3-iosios vakarą tapti ateive.

Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Sarah Shin, „Sapnuojant mišku“, 2022 m. S. Venckutės nuotr.
Emilija Vanagaitė

Baltasis triukšmas, barokinė tapyba

Peterio Fischli kuruota paroda „Stop Painting“ ir Bruce’o Naumano „Contrapposto studies“ Venecijoje

Tapybos mirties idėja siejama su fotografijos atsiradimu, apie 1840-uosius prancūzų tapytojas Paulis Delaroche’as dramatiškai pareiškė: „Nuo šiandienos tapyba mirusi.“ Visgi, kaip parodė laikas, tapybai numarinti ginklas kol kas dar neišrastas, o tiek per vienos, tiek kitos tirštus medijų laukus teko pasivaikščioti parodose Venecijoje.

Peterio Fischli kuruotos parodos „Stop Painting“ maketas. Autorės nuotr.
Peterio Fischli kuruotos parodos „Stop Painting“ maketas. Autorės nuotr.
Kadras iš Bruce’o Naumano parodos „Contrapposto studies“. Autorės nuotr.
Kadras iš Bruce’o Naumano parodos „Contrapposto studies“. Autorės nuotr.
Emilija Vanagaitė

Menas kaip išpažinties forma

Pokalbis su psichikos sveikatos menų festivalio „Ryšiai“ įkūrėja Karolina Zakarauskaite

Šiuolaikinio meno lauke galima pastebėti, kaip madinga tapo naudoti psichikos sveikatą kaip prieigą prie žiūrovo. Kartais atrodo, jog šioks toks šių problemų romantizavimas, estetizavimas pakiša koją nuoširdžiam pokalbiui apie jas, išeičių paieškoms. Šį rudenį vykstantis pirmasis Lietuvoje psichikos sveikatos menų festivalis „Ryšiai“ patraukia savo siekiu kalbėti apie šias problemas tiesiogiai, o ne naudoti jas kaip įrankį. Apie tai ir kitus aspektus kalbuosi su jo įkūrėja, organizatore Karolina Zakarauskaite.

Karolina Zakarauskaitė. F. Rufini nuotr.
Karolina Zakarauskaitė. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Akimirka iš festivalio „Ryšiai“. F. Rufini nuotr.
Emilija Vanagaitė

Barokiška fuga

Pokalbis su Linu Bliškevičiumi apie parodą „Glamonė“ galerijoje „Vartai“

Vaikščiodama mieste vis regiu sodrų mėlį – spalva bei rafinuotomis Antano Mončio skulptūros formomis elegantiškai pranešama apie parodą „Glamonė“. Jos akstinas – šio menininko gimimo šimtmetis. Vis dėlto paroda siekiama ne tik džiaugsmingai paminėti jo kūrybinį palikimą, bet prabilti plačiau, išsišakoti. Su parodomis kartais moku pasišnekėti ir pati, tačiau šįkart norisi praskleisti lengvas uždangas, už kurių – vienas parodos kuratorių Linas Bliškevičius.

Antano Mončio piešiniai. Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Antano Mončio piešiniai. Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Antano Mončio piešinys. Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Antano Mončio piešinys. Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Linas Bliškevičius. R. Danisevičiaus nuotr.
Linas Bliškevičius. R. Danisevičiaus nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Parodos „Glamonė“ galerijoje „Vartai“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Emilija Vanagaitė

Saulės smūgis

Lino Jusionio paroda „Siesta“ galerijoje „Vartai“

Parodos pavadinimas nurodo į konkrečią praktiką, paplitusią Pietų Europos šalyse, siestą – vidurdienio pertrauką, saldų popietinį miegą. Užėjus į parodą ir apima šioks toks tingulys, noras vilkti kojas žeme, be pernelyg gilių minčių paspoksoti į kūrinius, užsukti į galerijos balkoną paganyti akių į pavasario saulę. Neseniai toji saulė priminė apie būseną, kai po ja pernelyg ilgai užsisėdėjus mintys pradeda tirpti, galva ištuštėja, sugeri kaitrą, šiek tiek kęsdama, tačiau ir dėkinga. Saulės šviesos daug ir Lino Jusionio kūriniuose, tik kyla klausimas, ar tapytojas siekė tokio smegenų nutirpimo, kokį žada saulėkaita.

Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. V. Nomado nuotr.
Emilija Vanagaitė

Vitrinų spindesy nuvytusios

Dvi parodos pro langus

Keliaudama iki parodos slidžiomis senamiesčio gatvelėmis, spaudžiant –15 °C, vitriną pirmiausia praeinu. Nepamatau. Apsisuku, juk ji turėjo būti čia. Prispaudžiu veidą prie langų, ant kurių užrašyta „Parduodamos patalpos“, ir galiausiai įžiūriu skulptūrinių objektų fragmentus.

„(AV17)“ galerijos paroda „Pop up“. Galerijos nuotr.
„(AV17)“ galerijos paroda „Pop up“. Galerijos nuotr.
„(AV17)“ galerijos paroda „Pop up“. Galerijos nuotr.
„(AV17)“ galerijos paroda „Pop up“. Galerijos nuotr.
„(AV17)“ galerijos paroda „Pop up“. Galerijos nuotr.
„(AV17)“ galerijos paroda „Pop up“. Galerijos nuotr.
Liudvikos Sonios Koort „Sigillum“. S. Gerikaitės nuotr.
Liudvikos Sonios Koort „Sigillum“. S. Gerikaitės nuotr.
Liudvikos Sonios Koort „Sigillum“ fragmentas. S. Gerikaitės nuotr.
Liudvikos Sonios Koort „Sigillum“ fragmentas. S. Gerikaitės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas