7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ingrida Ragelskienė

Ingrida Ragelskienė

Komiškas pasivaikščiojimas pirmuoju pragaro ratu

Jokūbo Brazio „Žuvėdra“ Oskaro Koršunovo teatre

Ko gero, nėra nieko malonesnio, nei stebėti labai jaunų teatro menininkų kartą, įbrendančią į Antono Čechovo kūrybą. Jie drąsiai čiumpa kokią nors „Žuvėdrą“, mano ją pradedantys tyrinėti, dekonstruoti, interpretuoti, o juk iš tiesų prieš mūsų akis vyksta totalaus įsiskverbimo aktas, tik įsiskverbia ir savo sėklas po jauna oda palieka būtent dramaturgas, dar vienus jaunus ir talentingus suviliojęs pasivažinėti čechoviško pragaro kalneliais.

Digna Kulionytė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Digna Kulionytė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Domantas Starkauskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Domantas Starkauskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys ir Audrius Antanavičius spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys ir Audrius Antanavičius spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Džiugas Gvozdzinskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Džiugas Gvozdzinskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Gerda Čiuraitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Gerda Čiuraitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Aurelijus Pocius ir Augustė Ona Šimulynaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Aurelijus Pocius ir Augustė Ona Šimulynaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Estiška kultūrinio šoko dozė

Teatro „Vaba Lava“ gastrolės Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Rodos, dar tik prieš mėnesį akimirką sustingome iš drovios nuoskaudos, skaitydami mūsiškiams „Auksiniams scenos kryžiams“ nominuotų lenkų, latvio, slovėno režisierių pavardes. O štai jau vėl ant tautinio pasididžiavimo nuospaudos mina Talino ir trečio pagal dydį Estijos miesto Narvos scenos menų centro „Vaba Lava“ gastrolės Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kasdieniškai nepakeliamas šokis dviese

Annos Marijos Adomaitytės spektaklis festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

Šių metų festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ pristatytas choreografės Annos Marijos Adomaitytės spektaklis „Pas de deux“ į nepasiruošusio žiūrovo sąmonę įsminga kaip adata arba smeigtukas, nepaliekantis akivaizdžių sužalojimų, tik nejaukų emocinio maudulio pojūtį. Sakyčiau, ypač malonu, kad tokį tikslų, bet gyvybę tausojantį dvasinį smūgį žiūrovų link paleidžia taikli iš Lietuvos kilusios šiuolaikinio šokio kūrėjos ranka.

Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Dievas motina, duktė ir Saša – šventoji dvasia

Spektaklis „Saša, išnešk šiukšles“ Vilniaus mažajame teatre

Balandžio 8 d. Vilniaus mažajame teatre įvykusio premjerinio spektaklio „Saša, išnešk šiukšles“ dramaturgė Natalija Vorožbit yra davusi keletą puikių, subtiliu humoru ir didele atjauta žmonėms persmelktų interviu. Viename ji prisipažįsta: „Savo pirmajame interviu pasakiau, kad žiūrovams turi skaudėti. Pastaraisiais metais duodu vis daugiau interviu ir kiekviename jų manęs būtinai paklausia: viename iš interviu esate sakiusi, kad žiūrovui turi skaudėti, – ką tai reiškia ir kodėl jūs taip manote? Kiekvieną kartą aš atsakau į šitą klausimą ir manęs neapleidžia jausmas, kad duodu vieną ir tą patį interviu.“

Tomas Stirna, Miglė Polikevičiūtė ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna, Miglė Polikevičiūtė ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna, Neringa Būtytė ir Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna, Neringa Būtytė ir Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Scena iš spektaklio „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Scena iš spektaklio „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Neringa Būtytė, Miglė Polikevičiūtė ir Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Neringa Būtytė, Miglė Polikevičiūtė ir Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Meistriškai papasakota istorija sukuria pasaulį

Jo Strømgreno spektaklio „Made in Oslo“ gastrolės Vilniuje

Vilniuje tikru pavasariu pakvipo tik balandžio 2-ąją – Lietuvos nacionaliniame dramos teatre legendinei trupei „Jo Strømgren Kompani“ suvaidinus šokio spektaklį „Made in Oslo“. Šį kartą norvegai pasistengė maksimaliai išnaudoti mūsų, sostinės gyventojų, jūros ilgesį – pakviesdami vilniečius iš vandens perspektyvos pažvelgti į jų gimtojo Oslo fenomeną.

Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Scena iš spektaklio „Made in Oslo“. J. Battisti nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Nubuskite

Spektaklis „Miegantys“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

2021-ieji mūsų Viešpaties metai, lapkričio 7-oji, 16 val., Naujoji Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) salė. Per keletą apsilankymų spėjau priprasti prie keistai pasišiaušusio, į visas pasaulio šalis vilnijančio rusvo fojė kilimo. Mano pėdos prisideda prie jo pašiaušimo – kas kartą unikalaus, priklausančio nuo tą vakarą teatre susirinksiančių žiūrovų. Keletą kartų bandžiau „selfintis“ gražiomis linijomis lūžtančių medinių sienų fone – nelabai pavyko... Užtat dievinu naujuosius LNDT moterų tualetus – dėl jaukios šviesos ir išmanių vandens, muilo, oro dozatorių. Puikus naujasis senasis teatras, kuris po dalinės rekonstrukcijos prisijaukino žiūrovus kosminiu greičiu – žinoma, visų pirma dėl sėkmingų premjerų.

Scena iš spektaklio „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Kamilė Petruškevičiūtė ir Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Alvydė Pikturnaitė ir Algirdas Dainavičius spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Alvydė Pikturnaitė ir Algirdas Dainavičius spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Anužis, Aistė Zabotkaitė ir Rytis Saladžius spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Anužis, Aistė Zabotkaitė ir Rytis Saladžius spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Rytis Saladžius ir Vytautas Anužis spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Kęstutis Cicėnas spektaklyje „Miegantys“. D. Matvejevo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Teisingumas teatre įmanomas

Spektaklis „Eichmannas Jeruzalėje“ festivalyje „Sirenos“

Prakeikiau tą dieną, kai sutikau recenzuoti Vilniaus tarptautiniame festivalyje „Sirenos“ pristatytą slovėnų režisieriaus Jernejaus Lorenci spektaklį „Eichmannas Jeruzalėje". Nors kaip žiūrovė išėjau sukrėsta ir pakylėta teatro įtaigos, aktorių atsidavimo temai, ir dar pilnomis kišenėmis rėmėjų dalinto šokolado, jau įsėdus į namų link riedančią mašiną ėmė graužti aitrus nerimo kirminas.

Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Pjer Meničanin ir Vedran Živolić spektaklyje „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Pjer Meničanin ir Vedran Živolić spektaklyje „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Rakan Rushaidat ir Pjer Meničanin spektaklyje „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Rakan Rushaidat ir Pjer Meničanin spektaklyje „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Eichmannas Jeruzalėje“. D. Matvejevo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Trys bandymai perbristi upę vardu Lietuva

Árpádo Schillingo spektaklis „Įstrigę“

Rugsėjį postkarantininiu pūliniu pratrūkęs teatrinis sezonas vis pažeria malonių staigmenų. Tereikia tiesiog ryžtis pagaliau išvažiuoti iš Vilniaus. Ir jei ne iki Klaipėdos, Šiaulių, tai bent iki Trakų kultūros rūmų. Sako, jau visai greitai 1984 m. architekto Alfredo Paulausko projektuotas išraiškingų stogo linijų bei silueto pastatas atgims ištiktas ilgai lauktos rekonstrukcijos. Gal todėl žiūrėti spektaklį įspūdingų mastelių, erdvioje ir, regis, jau senokai šiuolaikinio žiūrovo reikmėms pritaikytoje kultūros rūmų salėje man reiškė ir savotišką atsisveikinimą su šią monumentalią tarybinės praeities liekaną sergėjusia genius loci.

Paulius Pinigis spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Paulius Pinigis spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Valentinas Masalskis spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Valentinas Masalskis spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Viktorija Kuodytė spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Viktorija Kuodytė spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Viktorija Kuodytė spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Viktorija Kuodytė spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Simonas Lunevičius spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Simonas Lunevičius spektaklyje „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Įstrigę“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Ingrida Ragelskienė

„Homo saltum“ – Šokinėjantis žmogus

Šiuolaikinio cirko festivalis „Helium“

Rugsėjo 7–15 d. Vilniuje vykęs tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Helium“ ką tik estafetės lazdelę sklandžiai perdavė „Naujojo cirko stotelių“ rengėjams. Rodos, šioje visa, kas ypač inovatyvu, karštai garbinančioje šalyje, vardu Lietuva, cirko niekada nebus per daug, ypač jei po kokybiško, meistriškai profesionalaus cirko pasirodymo gali išsinešti unikalių, išskirtinių potyrių bei patirčių.

Scena iš spektaklio „Trys seserys“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Trys seserys“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlbergas spektaklyje „O’DD“. D. Putino nuotr.
Emil Dahl spektaklyje „Holy“. D. Putino nuotr.
Emil Dahl spektaklyje „Holy“. D. Putino nuotr.
Emil Dahl spektaklyje „Holy“. D. Putino nuotr.
Emil Dahl spektaklyje „Holy“. D. Putino nuotr.
Emil Dahl spektaklyje „Holy“. D. Putino nuotr.
Emil Dahl spektaklyje „Holy“. D. Putino nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kartais norisi maištauti

Pokalbis su aktoriumi Valentinu Novopolskiu

Nors per pokalbį Lietuvos rusų dramos teatro (LRDT) aktorius Valentinas Novopolskis teigė nežinantis, kas yra šiuolaikinis teatras, birželio 19 d. keturiasdešimtmetį minėjusio aktoriaus kūrybinė biografija byloja priešingai. 2004 m. Novopolskis baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, jo kurso vadovė – režisierė Dalia Tamulevičiūtė.

Valentinas Novopolskis spektaklyje „Idiotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Idiotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Valentinas Novopolskis ir Vainius Sodeika spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Valentinas Novopolskis ir Vainius Sodeika spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Idiotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Idiotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis ir Valentinas Krulikovskis spektaklyje „Idiotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis ir Valentinas Krulikovskis spektaklyje „Idiotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“. D. Matvejevo nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“. D. Matvejevo nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“. D. Matvejevo nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Tryliktas apaštalas, arba Debesis kelnėse“. D. Matvejevo nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Rusiškas romanas“. L. Vansevičienės nuotr.
Valentinas Novopolskis spektaklyje „Rusiškas romanas“. L. Vansevičienės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 6  >>> Archyvas