7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ingrida Ragelskienė

Ingrida Ragelskienė

Šiuolaikinis cirkas užkutens širdį ar protą?

Festivalis „Helium“

Pagaliau tradiciniai klounados požymiai – paradoksas, nonsensas, šmaikštumas, komiškumas – tapo visaverčiais ir net būtinais meninio, kūrybinio mąstymo bruožais. Tokia mintis šmėkštelėjo apžvelgiant rugsėjo 6–11 d. Vilniuje vykusio tarptautinio šiuolaikinio cirko festivalio „Helium“ programą. Trys belgų, vienas švedų ir vienas lietuvių pasirodymas – tai mano asmeninis festivalio peržiūrų rezultatas.

Scena iš spektaklio „Bitbybit“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Bitbybit“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Man Strikes Back“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Breast in Peace“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Breast in Peace“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Breast in Peace“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Breast in Peace“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Breast in Peace“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Breast in Peace“. D. Putino nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Rankas į viršų

Teatriniai vasaros įspūdžiai

Mano vangi, bekraujė, užguita teatrinė vasara galiausiai patyliukais mirė Rygoje. Rugsėjo 3 d. nuolankiai susigėrė į senojo pirklių ir poetų miesto grindinį. Įkyriu purvu ir dulkėmis prikibo prie elegantiškų praeivių batų padų. Tądien 27-uosius gyvavimo metus švenčiantis šiuolaikinio teatro festivalis „Homo Novus“ atsargiai žadėjo meninę pauzę didžiosios tamsos metu. Po sočių pietų festivalio kuratoriai ir tikriausiai jų artimųjų būrys linksminosi namudiniame „GuČi Fabrika“ projekto vyksme – pasitelkę žirkles ir adatą visai Rytų Europai puikiai pažįstamą turgaus „tašę“ transformuodami į praktinės reikšmės nebeturinčius, bet labai mielus, asmeninių istorijų kupinus naujus objektus: kepures, žaisliukus, „stringus“.

Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Agnietė Lisičkinaitė šokio vyksme „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Šokio vyksmas „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Šokio vyksmas „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Šokio vyksmas „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Šokio vyksmas „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Šokio vyksmas „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Šokio vyksmas „Hands Up“. I. Bajars nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Blogi keliai: 2014–2022

Kyjivo akademinio dramos ir komedijos teatro kairiajame Dnipro krante gastrolės

Karas Ukrainoje prasidėjo ne šių metų vasario 24-ąją, anaiptol, – jis prasidėjo prieš aštuonerius metus ir visi mes jame dalyvaujame, norėdami to ar ne, net jei kol kas bombos nesprogsta virš mūsų galvų. Būtent tokį bendrystės su ukrainiečiais jausmą išgyvenome birželio 9 d. Vilniaus mažajame teatre, žiūrėdami Kyjivo akademinio dramos ir komedijos teatro kairiajame Dnipro krante spektaklį „Blogi keliai“.

Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Scena iš spektaklio „Blogi keliai“. J. Juknelės nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Gyvuosius šaukianti audra

Alessandro Serra spektaklis festivalyje „TheATRIUM“

Kas kartą būnant Klaipėdoje malonu suvokti, kad šiame Lietuvos mieste niekada nepavyks pasprukti nuo visa persmelkiančio marinistinio motyvo. Simboliška, kad Klaipėdos dramos teatro inicijuoto festivalio „TheATRIUM“ tarptautinė programa gegužės 31 d. prasidėjo spektakliu „Audra“ pagal Williamą Shakespeare’ą.

Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Scena iš spektaklio „Audra“. A. Serra nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Lėlė, objektas, aktorius

Lėlių teatrų festivalio „Kaunas Puppet ’22“ atradimai

Gegužės 20–24 d. Kaune vykęs 22-asis Tarptautinis lėlių teatrų festivalis iš esmės tapo didelio, šiais metais Lietuvai ypač svarbaus kultūrinio žemėlapio integralia dalimi. Nuostabu, kad Kauno valstybinio lėlių teatro pastangos po septynerių metų atgaivinti vieną reikšmingiausių Lietuvos regione organizuotų tarptautinių festivalių sutapo su ambicingais „Kauno – Europos kultūros sostinės“ strateginiais planais.

Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Asteroidas“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Spektaklis „Peregrinus“. V. Kajokaitės nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Laikas girdi mus

„Jauno žmogaus memuarai“ Jaunimo teatre

Gegužės 15-oji, sekmadienis. Tik trys klampios teatrinės valandos Jaunimo teatre, ir jau pradedu abejoti savo visad po ranka esančios sentencijos tiesa: „Žmonės žiūri spektaklius apie sovietmetį ne tam, kad nugrimztų į sovietmetį, o kad prasiblaškytų nuo dabartinės santvarkos.“ Režisierės Eglės Švedkauskaitės spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“ Jaunimo teatre anaiptol nepavyks prasiblaškyti, užsimiršti arba atsiriboti.

Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Kuodytė spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Kuodytė spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika ir Sergejus Ivanovas spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika ir Sergejus Ivanovas spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika ir Jonė Šadeikė spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika ir Jonė Šadeikė spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika, Vytautas Anužis ir Jonė Šadeikė spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Vainius Sodeika, Vytautas Anužis ir Jonė Šadeikė spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Komiškas pasivaikščiojimas pirmuoju pragaro ratu

Jokūbo Brazio „Žuvėdra“ Oskaro Koršunovo teatre

Ko gero, nėra nieko malonesnio, nei stebėti labai jaunų teatro menininkų kartą, įbrendančią į Antono Čechovo kūrybą. Jie drąsiai čiumpa kokią nors „Žuvėdrą“, mano ją pradedantys tyrinėti, dekonstruoti, interpretuoti, o juk iš tiesų prieš mūsų akis vyksta totalaus įsiskverbimo aktas, tik įsiskverbia ir savo sėklas po jauna oda palieka būtent dramaturgas, dar vienus jaunus ir talentingus suviliojęs pasivažinėti čechoviško pragaro kalneliais.

Digna Kulionytė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Digna Kulionytė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Domantas Starkauskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Domantas Starkauskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys ir Audrius Antanavičius spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys ir Audrius Antanavičius spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Džiugas Grinys spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Džiugas Gvozdzinskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Sofija Gedgaudaitė ir Džiugas Gvozdzinskas spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Gerda Čiuraitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Gerda Čiuraitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Aurelijus Pocius ir Augustė Ona Šimulynaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Aurelijus Pocius ir Augustė Ona Šimulynaitė spektaklyje „Žuvėdra“. P. Žižliausko nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Estiška kultūrinio šoko dozė

Teatro „Vaba Lava“ gastrolės Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Rodos, dar tik prieš mėnesį akimirką sustingome iš drovios nuoskaudos, skaitydami mūsiškiams „Auksiniams scenos kryžiams“ nominuotų lenkų, latvio, slovėno režisierių pavardes. O štai jau vėl ant tautinio pasididžiavimo nuospaudos mina Talino ir trečio pagal dydį Estijos miesto Narvos scenos menų centro „Vaba Lava“ gastrolės Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Du garažai“. I. Smirnovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Scena iš spektaklio „Aš turėjau pusbrolį“. S. Vahur nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kasdieniškai nepakeliamas šokis dviese

Annos Marijos Adomaitytės spektaklis festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

Šių metų festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ pristatytas choreografės Annos Marijos Adomaitytės spektaklis „Pas de deux“ į nepasiruošusio žiūrovo sąmonę įsminga kaip adata arba smeigtukas, nepaliekantis akivaizdžių sužalojimų, tik nejaukų emocinio maudulio pojūtį. Sakyčiau, ypač malonu, kad tokį tikslų, bet gyvybę tausojantį dvasinį smūgį žiūrovų link paleidžia taikli iš Lietuvos kilusios šiuolaikinio šokio kūrėjos ranka.

Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Mélissa Guex ir Victoras Poltier šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Victoras Poltier ir Mélissa Guex šokio spektaklyje „Pas de deux“. D. Ališausko nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Dievas motina, duktė ir Saša – šventoji dvasia

Spektaklis „Saša, išnešk šiukšles“ Vilniaus mažajame teatre

Balandžio 8 d. Vilniaus mažajame teatre įvykusio premjerinio spektaklio „Saša, išnešk šiukšles“ dramaturgė Natalija Vorožbit yra davusi keletą puikių, subtiliu humoru ir didele atjauta žmonėms persmelktų interviu. Viename ji prisipažįsta: „Savo pirmajame interviu pasakiau, kad žiūrovams turi skaudėti. Pastaraisiais metais duodu vis daugiau interviu ir kiekviename jų manęs būtinai paklausia: viename iš interviu esate sakiusi, kad žiūrovui turi skaudėti, – ką tai reiškia ir kodėl jūs taip manote? Kiekvieną kartą aš atsakau į šitą klausimą ir manęs neapleidžia jausmas, kad duodu vieną ir tą patį interviu.“

Tomas Stirna, Miglė Polikevičiūtė ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna, Miglė Polikevičiūtė ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna, Neringa Būtytė ir Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna, Neringa Būtytė ir Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Tomas Stirna ir Neringa Būtytė spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Scena iš spektaklio „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Scena iš spektaklio „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Neringa Būtytė, Miglė Polikevičiūtė ir Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
Neringa Būtytė, Miglė Polikevičiūtė ir Tomas Stirna spektaklyje „Saša, išnešk šiukšles“. M. Savičiūtės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 6  >>> Archyvas