7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Raktažodis: filmai

Pinigai ir plėšrūnai

Jei esate įpratę susitapatinti su pagrindiniu filmo veikėju, žiūrėti Martino Scorsese „Volstryto vilką“ („The Wolf of Wall Street“, JAV, 2013) bus nesmagu. Tikru filmo bendraautoriu (ir koprodiuseriu) tapęs Leonardo DiCaprio šįkart vaidina ne tik iš kitų Scorsese filmų pažįstamą sociopatą, bet cinišką ir kartu charizmatišką nusikaltėlį. Susitapatinti su juo, ko gero, pernelyg rizikinga. Greičiau atvirkščiai. Tačiau vis dėlto iš esmės visai banali istorija apie sukčiaus iškilimą ir žlugimą įtraukia nuo pat pirmų „Volstryto vilko“ kadrų, parodijuojančių garsius reklaminius finansinių bendrovių klipus. Juos už kadro komentuoja pats filmo herojus. Jis realus, nes filmas sukurtas pagal Jordano Belforto autobiografinę knygą. Beje, pats Belfortas filmo pabaigoje taip pat pasirodys ekrane – Naujojoje Zelandijoje jis pristatys susirinkusiems DiCaprio personažą.

12 kovos už būvį metų

Steve’as McQueenas turbūt bus pirmasis videomenininkas, laimėjęs prestižinę Turnerio premiją, atstovavęs Didžiajai Britanijai Venecijos bienalėje ir nominuotas „Oskarams“ už trečią savo pilnametražį filmą „12 vergovės metų“ („12 Years a Slave“, JAV, 2013). Neabejoju, kad šis kūrėjas gaus ne vieną statulėlę.

Istorija su geografija

Įsivaizduokite tokią situaciją: pasitinkate ilgai lauktą mylimą moterį. Ji atskrenda su šešiamečiu sūnumi. Oro uoste moteris nerodo jokio džiaugsmo. Jau lovoje, kai prasideda meilės žaidimas, ji atsigula ant jūsų ir staiga pareiškia, kad sūnui diagnozuotas vėžys ir kad gydymui reikės daug pinigų. Matydama, kad žinia jus sukrėtė, bet nesulaukusi entuziastingos reakcijos, kad pinigų bus, kiek reikia, moteris supyksta. Iš visko sprendžiant, ji jaučiasi ne tik nuvilta, bet ir beveik apgauta.

Kai Eva sutiko Albertą

Masažistė Eva ir televizijos serialų filmotekoje dirbantis Albertas – penkiasdešimtmečiai. Abu gyvena Los Andžele, abu išsiskyrę, augina dukteris, kurios netrukus išvyks studijuoti į kitus miestus. Jie susipažįsta vakarėlyje, paskui pradeda susitikinėti. Eva – temperamentinga, veikli, pasitikinti savimi, flegmatiškas storulis Albertas apdovanotas geru humoro jausmu ir sugeba būti autoironiškas. Juos vienija vienatvė, skausmingų skyrybų patirtis ir baimė keisti gyvenimą – abejonės, ar sugebės prisitaikyti prie kito žmogaus. Visa tai atpažįstama, ko gero, daugeliui žiūrovų. Tačiau perspėju: nesitikėkite jautrios melodramos, nes režisierė Nicole Holofcener „Meilei nereikia žodžių“ („Enough Said“, JAV, 2013) kūrė laikydamasi gerokai primiršto romantiškos komedijos apibrėžimo – tai komedija apie jausmus ir vyro bei moters santykius.

 

„Nepatogus kinas“ provokuoja, agituoja, erzina

Spalio 23 d. Vilniuje prasideda dokumentinių filmų festivalis „Nepatogus kinas“. Peržiūros vyks „Skalvijos“ kino centre, „Pasakoje“ ir „Multikino“. Lapkritį festivalis persikels į Kauną, Šiaulius, Klaipėdą. Septintąjį „Nepatogų kiną“ taip pat lydės teminės diskusijos ir kūrybinės dirbtuvės. Kaip ir anksčiau, „Nepatogus kinas“ bus prieinamas visiems – festivalio renginiuose galima dalyvauti už bilietą paaukojus bent 1 centą.
„Nepatogų kiną“ šiemet sudaro programos „Pasaulis 2015“, „Nereikalingi žmonės“, „Visi į gatvę!“, „Posovietinė panorama“, „Teisė žinoti“, „Tibetas iš arčiau“, „Žalioji programa: vanduo“ ir „Nauji lietuvių režisierių filmai“: čia bus parodyti Giedrės Beinoriūtės „Pokalbiai rimtomis temomis“, Linos Lužytės „Igruški“ ir Martos Dauliūtės, Elisabeth Marjanović Cronvall „Antra klasė“.

 

Žavinti ir gąsdinanti animacija

Šiemet lietuviai gausiai dalyvavo Ansi (Prancūzija) tarptautiniame animacinių filmų festivalyje. Lietuvių filmai buvo pristatyti ne tik jo mugėje MIFA, – pirmąkart į festivalio trumpametražių filmų konkursą buvo atrinktas lietuviškas animacinis filmas. Tai jaunos režisierės, Vilniaus dailės akademijos absolventės Redos Bartkutės Toming debiutinis animacinis filmas „Kaltė“. Daugelis pažįstamų režisierių po filmo peržiūros atkreipė dėmesį į originalų ir menišką filmo stilių, dinamiškas grafines faktūras ir įtampos kupiną nuotaiką, kurią sukuria desperatiški filmo personažo moters lapės veiksmai. Tiems, kurie pripratę prie aiškios istorijos pasakojimo, filmas pasirodė nepakankamai aiškus. Gaila, kad organizatoriai nerado vietos gražiems ir įspūdingiems „Kaltės“ plakatams. Nusiminusi filmo prodiuserė Rasa Joni juos neišpakuotus parsivežė namo, į Lietuvą, save guosdama tuo, kad plakatai pravers kitiems festivaliams, nes „Kaltė“ jau pakviesta į daugybę pasaulio animacinių filmų festivalių.

Trumpametražių filmų turas po Lietuvą

„Dažnai iš įvairių miestų kultūros centrų sulaukiame skambučių su prašymais parodyti trumpo metražo filmus. Sostinėje kino renginių gausu, o mažesniuose miestuose gerų filmų pasiilgstama. Nutarėme jiems sukurti kino šventę ir parodyti užsienyje įvertintus lietuviškus trumpametražius filmus“, – pusmetį brandintą programos „LT trumpai“ idėją pristato agentūros „Lithuanian shorts“ atstovės.

Lietuviški filmai – tarptautinio moterų filmų festivalio laureatai

Kovo 22–31 d. 35 kartą vykusiame Kretėjo (Créteil) Tarptautiniame moterų filmų festivalyje (Festival International de Films de Femmes de Créteil) prizus gavo abu konkursinėje programoje dalyvavę lietuvių režisierių trumpo metražo filmai.

Nacionalinėje dailės galerijoje – neoavangardinis Lenkijos kinas

Balandžio 4 d., ketvirtadienį, 18 val. Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22, Vilniuje) įvyks 8-ojo dešimtmečio Lenkijos neoavangardinių filmų programos „Menininkai ir inžinieriai“peržiūra. Renginyje dalyvaus filmų kūrėjas Tomaszas Sikorskis.

Pagiriamasis žodis kantrybei

Maliko Bendjelloulo filmas „Sugar Man“, kurį šį savaitgalį rodys „Kino pavasario“ programa „Muzikiniai filmai“, surinko keliasdešimt svarbių kino festivalių apdovanojimų, jis apdovanotas „Oskaru“ ir BAFTA premijomis geriausiam pilno metražo dokumentiniam filmui. „Sugar Man“ – vienas iš tų gana retų atvejų, kai dokumentinis filmas sulaukė ir didžiulės finansinės sėkmės. Pateikiame skaitytojų dėmesiui interviu su režisieriumi, išspausdinto žurnalo „Zwierciadlo“ (2013, Nr. 3), fragmentus.
 
Tavo filmo sėkmė jau lyginama su „Buena Vista Social Club“ ištikusia beprotybe. Ar tikėjaisi tokio pasisekimo?

Žinojau, kad tokios geros istorijos kaip ši niekad gyvenime negirdėjau. Tikrasis iššūkis ir buvo sukurti tokį pat gerą kaip istorija filmą. Labiau tikėjau ne savo ar filmo potencialu (juolab kad „Sugar Man“ – mano pilnametražis debiutas), o

PUSLAPIS
3