7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Elena Jasiūnaitė

Elena Jasiūnaitė

Ateities nėra?

Pokalbis su Kristina Buožyte

Po beveik dešimtmečio pertraukos Kristina Buožytė į Lietuvos kino ekranus sugrįžta su mokslinės fantastikos filmu „Vesper“ („Vesper“, rež. Kristina Buožytė, Bruno Samper, Lietuva, Prancūzija, Belgija, 2022), jau sulaukusiu ne vieno teigiamo įvertinimo ir apdovanojimo tarptautiniuose kino festivaliuose. Į ateitį nukeliantis filmas pasakoja 13-metės Vesper istoriją. Namuose ji slaugo sunkiai sergantį tėvą, o miško gilumoje vykdo biotechnologinius eksperimentus. Pasaulyje įsivyravęs skurdas ir socialinė segregacija tampa vidiniu Vesper stimulu ieškant būdo išgelbėti žmoniją. Apie filmą kalbamės su jo režisiere.

Kristina Buožytė ir Raffiella Chapman filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė ir Raffiella Chapman filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kristina Buožytė filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Filmuojant „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Kadras iš filmo „Vesper“. Filmo kūrėjų nuotr.
Elena Jasiūnaitė

Pasiklydę pasakoje

Nauji filmai – „Trys tūkstančiai metų troškimų“

Australų režisierius George’as Milleris tarp kino gerbėjų geriausiai žinomas dėl „Pašėlusio Makso“ franšizės (regis, netolimoje ateityje mūsų laukia dar du jos filmai – tęsinys ir priešistorė). Bet režisieriaus karjeroje netrūksta neįprastų pasirinkimų, ir akivaizdu, kad savo jėgas jis mėgsta išbandyti įvairiuose žanruose – nuo siaubo komedijos „Istviko raganos“ iki animacinių filmų apie šokančius pingvinus „Linksmosios pėdutės“.

„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
Elena Jasiūnaitė

Beprasmybėje

Nauji filmai – „Tvano nebus“

Marato Sargsyano debiutinis ilgametražis vaidybinis filmas „Tvano nebus“ sukurtas 2020 metais, tačiau Lietuvos kino ekranus pasiekė tik šiemet. Sutapimas (net kiek nejaukus), bet, daugeliui mėginant susivokti karo absurdo realybėje, tinkamesnio laiko būti turbūt ir negalėjo.

Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Kadras iš filmo „Tvano nebus“
Elena Jasiūnaitė

Paryžiaus vaiduokliai

Nauji serialai – „Vampyrė“

Nebūtų teisinga sakyti, kad šiemet pasirodęs prancūzų režisieriaus Olivier Assayaso serialas „Vampyrė“ („Irma Vep“, Prancūzija, JAV, 2022) – jo to paties pavadinimo jau kino klasika tapusio 1996 m. filmo perdirbinys, adaptuotas HBO televizijai. Naujasis aštuonių serijų serialas veikiau – autoironiško komentaro apie besikeičiančią kino industriją, režisieriaus galvoje (ir filme) užsimezgusio prieš daugiau nei du dešimtmečius, tęsinys. Tai – kinas apie kiną, daugiasluoksnis Assayaso žaidimas su nuolat save naujai kuriančia ir perkuriančia kino medija, įgijusia idealo – juodu kostiumu apsitempusios Irmos Vep – kūną.

„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
„Vampyrė“
Elena Jasiūnaitė

Padarę įtaką kino istorijai

Pokalbis su kino tyrėja Anna Onufriienko

Šiais metais jau trečią kartą medijų edukacijos ir tyrimų centro „Meno avilys“ organizuojamų nemokamų kino seansų cikle „Gilios upės tyliai plaukia“ buvo pristatomas Ukrainos nebyliojo kino paveldas. Kviečiame skaitytojus nepraleisti paskutinio Ukrainos kino seanso: liepos 19 d. 21:30 val. po Liubarto tiltu bus rodomas režisieriaus Michailo Kaufmano filmas „Pavasarį“ („Navesni“,1929). Filmą įgarsins Lietuvos muzikantai. O dabar apie Ukrainos kiną kalbamės su viena programos kuratorių, Nacionalinio Oleksandro Dovženkos centro tyrėja Anna Onufriienko.

Anna Onufriienko
Anna Onufriienko
Anna Onufriienko
Anna Onufriienko
„Pavasarį“
„Pavasarį“
„Pavasarį“
„Pavasarį“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Vienuoliktieji“
„Ypatinga kampanija“
„Ypatinga kampanija“
Elena Jasiūnaitė

Atrakcionų įkaitai

Nauji filmai – „Elvis“

Režisieriaus Bazo Luhrmanno filme „Elvis“ („Elvis“, Australija, JAV, 2022) nuolat kartojasi atrakcionų parko motyvas. Ir jis puikiai tinka filmo esmei atskleisti: iš pradžių akis užpilantys blizgučiai galbūt ir masina, tačiau netrukus imi įžvelgti apgavystę – atrakcionai sukasi ratu ir pradeda įkyrėti, tas pats šou numeris kartojamas šimtąjį kartą, o už triukšmo, spalvų ir blizgesio užsklandos slypi plyno lauko tuštuma. Atrakcionų įkaitais ši kartą tampa ne tik filmo herojai, nepasakantys apie save nieko (naujo), bet ir žiūrovai, priversti stebėti 160 minučių trunkantį Lurhmanno grožėjimosi savimi šou.

„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
„Elvis“
Elena Jasiūnaitė

Švelni paauglių realybė

Nauji filmai – „žeme, stop“

Kartais belieka galvoti, kad nėra to blogo, kas neišeitų į gera. Praėjusią savaitę per keliuose Lietuvos miestuose vykusias Ukrainos kino dienas žiūrovai turėjo galimybę susipažinti su šiuolaikiniu Ukrainos kinu. Laikinai Lietuvoje apsistojusios ukrainietės kino kuratorės Annos Burdinos sudaryta programa, nors ir kukli, yra įvairiapusė: kruopščiai atrinkti filmai leido pamatyti retai pas mus rodomo kino temų ir žanrų įvairovę.

„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
„žeme, stop“
Elena Jasiūnaitė

Santykių juodraštis

Nauji filmai – „Charlotte apie Jane“

Kino mėgėjams Charlotte Gainsbourg pristatinėti nereikia. Žymių aktorės Jane Birkin ir muzikanto Serge’o Gainsbourgo šeimoje gimusi aktorė ir dainininkė seniai išlindo iš tėvų šešėlio ir užsitarnavo vardą kaip savarankiška menininkė. Dabar dokumentiniu filmu „Charlotte apie Jane“ („Charlotte par Jane“, Prancūzija, Japonija, D. Britanija, 2021), skirtu savo motinai, Gainsbourg debiutuoja ir kaip režisierė.

„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
„Charlotte apie Jane“
Elena Jasiūnaitė

Žodžio svoris

Nauji filmai – „Likimas ir fantazijos“

Tarptautinio pripažinimo sulaukęs filmas „Drive My Car“ (Japonija, 2021) visą pasaulį privertė įsiminti japonų režisieriaus Ryûsuke Hamaguchi pavardę ir sudomino šio režisieriaus kūryba. Ne vienam lietuvių žiūrovui šis filmas tapo vienu geriausių (o galbūt ir tiesiog geriausiu), matytų praėjusiais metais. Galimybę pamatyti kitą tais pačiais metais sukurtą šio režisieriaus filmą „Likimas ir fantazijos“ („Gūzen to Sōzō“, Japonija, 2021) Lietuvoje suteikė šių metų „Kino pavasario“ festivalis.

„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
„Likimas ir fantazijos“
Elena Jasiūnaitė

Abejingumo liudininkai

Nauji filmai – „Piligrimai“

Debiutinis Lauryno Bareišos „Piligrimai“ (Lietuva, 2021) – pirmasis vaidybinis filmas nepriklausomos Lietuvos istorijoje, laimėjęs Venecijos kino festivalio „Horizontų“ programos „Juodojo liūto“ statulėlę. Filmas ir jo sėkmė nekukliai primena du dalykus: kad savus reikia mylėti (net ir be statulėlių), ir kartais, kad pasiektum žiūrovų (ne vien lokalių) širdis, visai nereikia sukrėsti, šokiruoti ar parodyti kažką monumentalaus. Užtenka istorijos, kuri paliečia.

Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“
  < PUSLAPIS IŠ 4  >>> Archyvas