7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Elena Jasiūnaitė

Elena Jasiūnaitė

Gražus gyvenimas tęsiasi

Nauji filmai„Mėlyna kaip apelsinas žemė“

Praėjus dvejiems metams po pasaulinės premjeros, ukrainiečių režisierės Irynos Tsilyk dokumentinis filmas „Mėlyna kaip apelsinas žemė“ („Zemlia blakytna niby apel'syn“, Ukraina, Lietuva, 2020) pagaliau pradėtas rodyti Lietuvoje. Atsižvelgiant į pastarųjų savaičių įvykius Ukrainoje ir juos lydinčias nuotaikas, kino pasakojimams apie karą, regis, nėra blogesnio laiko nei dabar. Ir kartu nėra geresnio – prasklaidydama daugumą sukausčiusius nerimo debesis filmo herojė Anna Gladka ir jos šeima primena, kad gyvenimas nesustoja net tada, kai už lango girdisi sprogimai.

„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
„Mėlyna kaip apelsinas žemė“
Elena Jasiūnaitė

Kas tas artistas?

Nauji filmai – „Kernagis“

Į dokumentinio filmo „Kernagis“ (rež. Andrius Lekavičius, Lietuva, 2022) peržiūrą neabejotinai užsuks ne vieno tipo žiūrovas. Buvę pažįstami ir bendražygiai, ir tie, kuriuos į salę atgins nostalgija (galbūt juos galima pavadinti gerbėjais ar bent Kernagio kūrybos mylėtojais). Taip pat – tie, kurie neaugo su Kernagio dainomis ir savo galvoje turi tik aptakią jo viziją (į šią kategoriją patenku ir aš, ir kurį laiką žiūrėdama filmą tikėjausi, kad tai bus pranašumas).

Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Kadras iš filmo „Kernagis“
Elena Jasiūnaitė

Kuo daugiau rokenrolo, tuo geriau

Pokalbis su Rasa Paukštyte

Šių metų birželį jau tryliktą kartą Lietuvos kino kūrėjams bus įteikti „Sidabrinės gervės“ apdovanojimai. Apie tai, kodėl reikia švęsti kiną, kalbamės su kino kritike Rasa Paukštyte.

Rasa Paukštytė. Dž. Barysaitės nuotr.
Rasa Paukštytė. Dž. Barysaitės nuotr.
Elena Jasiūnaitė

Paprastų istorijų žavesys

Nauji filmai – „Drąsiau drąsiau“

Prieš keturis dešimtmečius režisierius Krzysztofas Kieślowskis išėjo į Lenkijos gatves rinkti interviu filmui „Kalbančios galvos“ (1980). Visų sutiktųjų – nuo dar kalbėti nemokančio vienmečio iki nebeprigirdinčios šimtametės – jis klausė to paties: kada tu gimei, kas tu esi ir ko dabar norėtum? Neįtikėtinai paprastas kino klasika tapęs sociologinis eksperimentas parodė, kokie panašūs yra žmonės, ar jie būtų gimę tuometinėje Lenkijoje, ar toli nuo jos, ir kaip neišvengiamai keičiasi svajonės ir savęs suvokimas bėgant metams.

„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
„Drąsiau drąsiau“
Elena Jasiūnaitė

Nepatogus pasaulis

Apie Vilniaus tarptautinį trumpųjų filmų festivalį

Šių metų Vilniaus tarptautiniame trumpųjų filmų festivalyje tradiciškai pristatytos ir dvi nacionalinio kino programos, kuriose – dešimt lietuvių režisierių filmų. Nors dalis jų – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos vaizdo režisūros studentų baigiamieji darbai, sunku juos pavadint studentiškais – dauguma debiutuojančių kūrėjų profesionaliai koncentruoja savo mintis trumpame formate ir geba pasakoti istorijas, aktualias ne tik jiems patiems.

„Techno, mama“
„Techno, mama“
„Aš buvau Maksas“
„Aš buvau Maksas“
„Ieva“
„Ieva“
„Miegamasis rajonas“
„Miegamasis rajonas“
„Paskutinis kartas“
„Paskutinis kartas“
„Pelkė“
„Pelkė“
„Pirmas sekmadienis po pirmos pilnaties“
„Pirmas sekmadienis po pirmos pilnaties“
„Tėtušis“
„Tėtušis“
Elena Jasiūnaitė

Meilė stiklainių fone

Nauji filmai – „Vyras už pinigus“

Justinas Krisiūnas – keistas kino kūrėjas. Mačiau, atrodo, visus filmus, bet jo režisūrinį veidą ar stilistiką apskritai sunku įžvelgti, įvertinti ir apibendrinti. Kaip ir indėlį į lietuvių kiną. Ir tai tikrai ne komplimentas. Savo kelią pradėjęs nuo sentimentalių „Emigrantų“ (2013), bandęs kurti pramoginį turinį filmu „Dėdė, Rokas ir Nida“ (2015), tada dar švystelėjęs su drama „Širdys“ (2018), praėjusių metų pabaigoje į kino teatrus jis grįžo su romantine komedija-perdirbiniu (2018 m. originalas „Podatek od miłości“ priklauso lenkams) „Vyras už pinigus“.

Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Kadras iš filmo „Vyras už pinigus“
Elena Jasiūnaitė

Stabai danguje

Nauji filmai – „Pilotas“

Režisieriaus Renato Davletjarovo filmas „Pilotas“ („Letčik“, Rusija, 2021) pasakoja karo lakūno Nikolajaus Komplevo (Piotras Fiodorovas) istoriją, prasidėjusią 1941-ųjų žiemą. Sėkmingai apšaudęs Maskvos link judančią vokiečių tankų koloną, jo pilotuojamas lėktuvas numušamas, bendražygis žūsta, o Nikolajus atsiduria vienas miške, priešo užimtoje teritorijoje. Aštuoniolika parų jis eis link tikslo – Maskvos. Išgyventi sunku bus ne tik dėl stingdančio šalčio, alkio ar išbadėjusių miško žvėrių, bet ir dėl to, kad jį persekios vokiečių kariai.

„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
„Pilotas“
Elena Jasiūnaitė

Bevardžio miesto pasakojimas

Nauji filmai – „Miestas prie upės“

Latvių režisieriaus Viesturo Kairišo vaidybinis istorinis filmas „Miestas prie upės“ („Pilsēta pie upes“, Latvija, Lietuva, Čekija, 2020) pasakoja jauno vyro Ansio (Dāvis Suharevskis) istoriją, vykusią paskutiniais tarpukario ir Antrojo pasaulinio karo metais. Metęs tarno darbą turtingų vokiečių šeimoje, jis grįžta į gimtąjį miestelį prie upės slaugyti mirštančio tėvo. Bevardžiame mieste yra viskas, ko reikia paprastam gyvenimui: bažnyčia, kultūros namai, paplūdimys, savivaldybės pastatas, vaistinė ir žydo Bernšteino ūkinių prekių krautuvėlė.

Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Kadras iš filmo „Miestas prie upės“
Elena Jasiūnaitė

Už banalybės ribų

Nauji filmai – „Pakeliui“

Kartais susimąstau, kokį epitetą reikėtų pritaikyti Lietuvos kino pasaulį reguliariai užgriūnančių valentinų, žmonų, blindų ir geriau meluojančių moterų gamintojams, nes vadinti juos kūrėjais sunku. Būtų galima (gražiai) juos apibūdinti žodžiais „banalybės meistrai“, bet iki meistrystės jiems dar toli. O dėl banalybės... Panašu, kad dominuojanti filmų gamybos įmonė „Tauras Films“ kirviu jau prakirto banalybės dugną ir atvėrė skylę į naujas begalinio primityvo erdves. Vietos čia užteks visiems norintiems. Ilgam. Belaukdama seanso ir žiūrėdama naujų filmų anonsus mačiau, kad įmonė jau nusičiupo ir sausio 13-osios temą. Neabejoju, kad bus dar vienas patriotizmą skatinantis nacionalinis šedevras. Juk svarbiausia – kad liaudis eitų.
Žiūrėdama į ekrane šmėžuojantį naują gaminį „Pakeliui“ (Lietuva, 2014) bandžiau sugalvoti nors vieną priežastį, dėl kurios kažkas turėtų norėti jį pasižiūrėti. Sugalvojau vieną – moterys turbūt eis pamatyti pagrindinio vaidmens atlikėjo Manto Jankavičiaus. Man jis nepatinka. Todėl per peržiūrą beliko svarstyti, kodėl akivaizdžiai savo verslumu įtikėję pagrindiniai filmo gamintojai – istorijos autorius (ne scenaristas) bei prodiuseris Žilvinas Naujokas ir režisierius Ričardas Marcinkus – laiko Lietuvos žiūrovus visiškais idiotais.

„Pakeliui“
„Pakeliui“
  < PUSLAPIS IŠ 4  >> Archyvas