7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Rita Nomicaitė

Rita Nomicaitė

Naujos ir atsinaujinusios pažintys

Antti Siirala, Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras Vilniaus festivalyje

Antrasis Vilniaus festivalio koncertas buvo sudarytas iš pačių populiariausių, nuzulintų ir todėl beveik nebepaveikių orkestrinių kūrinių. Ūpą pataisė savitai prabilę atlikėjai. Tą vakarą koncertavo graikų dirigentas Vassilis Christopoulos, suomis pianistas Antti Siirala ir Lietuvos kamerinis orkestras (meno vadovas Sergejus Krylovas). Orkestras pasirodė neatpažįstamai atsinaujinęs: preciziškas skambesys, išlygintas intonavimas (koncertmeisteris Džeraldas Bidva). Svečiai atvyksta ir išvyksta, o savi, pasitempę muzikai namuose džiugina labiau.

Antti Siirala, Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Antti Siirala, Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Antti Siirala, Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Antti Siirala, Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Antti Siirala. D. Matvejevo nuotr.
Antti Siirala. D. Matvejevo nuotr.
Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vassilis Christopoulos ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vassilis Christopoulos, Antti Siirala ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vassilis Christopoulos, Antti Siirala ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Rita Nomicaitė

Ryžtingos dvasios koncertas

Pianisto Daumanto Kirilausko ir Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo orkestro koncertas

Šv. Kristoforo kamerinio orkestro, dirigento Modesto Barkausko ir pianisto Daumanto Kirilausko koncertas gegužės 5 d. Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje skambėjo paveiktas kataklizmų mūsų sesių ir brolių žemėje Ukrainoje. Muzikai nuoširdžiausią atjautą jiems išreiškia atlikdami ukrainiečių autorių veikalus. Taigi ir šio vakaro programą pradėjo Valentino Silvestrovo, populiariausio ukrainiečių kompozitoriaus, kūrinys styginiams „Tyli muzika“.

Šv. Kristoforo kamerinis orkestras ir Modestas Barkauskas. Orkestro archyvo nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras ir Modestas Barkauskas. Orkestro archyvo nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Daumantas Kirilauskas ir Modestas Barkauskas. E. Kirilauskaitės nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Daumantas Kirilauskas ir Modestas Barkauskas. E. Kirilauskaitės nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Daumantas Kirilauskas ir Modestas Barkauskas. E. Korienės nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Daumantas Kirilauskas ir Modestas Barkauskas. E. Korienės nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Daumantas Kirilauskas ir Modestas Barkauskas. E. Korienės nuotr.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, Daumantas Kirilauskas ir Modestas Barkauskas. E. Korienės nuotr.
Rita Nomicaitė

Romantizmas dabarties žvilgsniu

Mindaugo Bačkaus ir Daumanto Kirilausko koncertas Mažojoje Nacionalinės filharmonijos salėje

Nuraškė žvaigždes – gal ir įtartinai skamba šis superlatyvas, bet kodėl gi atvirai nepasakius, kad juo neperspaudžiant galima apibūdinti Mindaugo Bačkaus (violončelė) ir Daumanto Kirilausko (fortepijonas) dueto koncertą Nacionalinėje filharmonijoje. Grodami itin sudėtingus Johanneso Brahmso ir Broniaus Kutavičiaus kūrinius mūsų muzikai padarė viską, ką galėjo. O kad savo muzikalumo kraštų jie dar nėra pasiekę, jau esame patyrę ir sekmadienio (vasario 20 d.) popietę taip pat gražiai jautėme.

Daumantas Kirilauskas ir Mindaugas Bačkus. D. Matvejevo nuotr.
Daumantas Kirilauskas ir Mindaugas Bačkus. D. Matvejevo nuotr.
Daumantas Kirilauskas ir Mindaugas Bačkus. D. Matvejevo nuotr.
Daumantas Kirilauskas ir Mindaugas Bačkus. D. Matvejevo nuotr.
Rita Nomicaitė

Praeinantis ir amžinasis laikas

Pokalbis su kompozitore Raminta Šerkšnyte

Rugsėjo pabaigoje Kronbergo (Vokietija) akademijos festivalyje „Frau macht Musik“ ypatingos sėkmės sulaukė naujausias kompozitorės Ramintos Šerkšnyės opusas „...ir tai praeis...“ smuikui, violončelei, vibrafonui ir styginių orkestrui. Kūrinį premjerai parengė kamerinis orkestras „Kremerata Baltica“ ir solistai smuikininkas Gidonas Kremeris (orkestro įkūrėjas ir vadovas), violončelininkė Erica Piccotti bei vibrafonininkas Andrejus Puškariovas. Spalio pradžioje šis kūrinys taip pat nuskambėjo Kijeve, iškilmingame renginyje, skirtame paminėti Babij Jaro masinių žudynių 80-metį. Ta proga Raminta Šerkšnytė mielai sutiko pasidalyti keliomis mintimis.

Raminta Šerkšnyė. M. Ežerskio nuotr.
Raminta Šerkšnyė. M. Ežerskio nuotr.
Raminta Šerkšnyė. M. Ežerskio nuotr.
Raminta Šerkšnyė. M. Ežerskio nuotr.
Raminta Šerkšnytė ir Gidonas Kremeris. Asmeninio archyvo nuotr.
Raminta Šerkšnytė ir Gidonas Kremeris. Asmeninio archyvo nuotr.
Raminta Šerkšnytė. D. Matvejevo nuotr.
Raminta Šerkšnytė. D. Matvejevo nuotr.
Raminta Šerkšnytė ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Raminta Šerkšnytė ir Modestas Pitrėnas. D. Matvejevo nuotr.
Rita Nomicaitė

Koncertas-divertismentas

VII Vilniaus fortepijono festivalio koncertas „Fortepijono perlai su Jeanu-François Heisseriu ir Mūza Rubackyte“

Lapkričio 27-osios Vilniaus fortepijono festivalio koncertas įvyko pilnoje Nacionalinės filharmonijos salėje. Pastebėtina, kad festivalis turi savo publiką, išsiskiriančią išprusimu bei susitelkimu, sukuriančią rafinuotą atmosferą. Tuo alsuojant šeštadienio vakarą, pirmiausia nuaidėjo Josepho Haydno simfonija. Vėliau nuskambėjo Wolfgango Amadeus Mozarto ir Camille’io Saint-Saënso kūriniai – su orkestru soluojant vienam, paskui dviem fortepijonams. Solo partijas atliko festivalio svečias iš Prancūzijos Jeanas-François Heisseris ir Mūza Rubackytė. Kartu muzikavo Lietuvos kamerinis orkestras. Dirigavo iš Hamburgo atskridęs Vilmantas Kaliūnas.

Mūza Rubackytė, Vilmantas Kaliūnas, Jean-François Heisser ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Mūza Rubackytė, Vilmantas Kaliūnas, Jean-François Heisser ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Jean-François Heisser, Vilmantas Kaliūnas ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Jean-François Heisser, Vilmantas Kaliūnas ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas, Jean-François Heisser ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas, Jean-François Heisser ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas ir LKO. D. Matvejevo nuotr.
Rita Nomicaitė

Kvėpuoti muzika!

Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro, Sergejaus Krylovo ir Vilmanto Kaliūno koncertas Vilniaus festivalyje

„Jau galiu kvėpuoti muzika! Kvėpuoti menu!“ – iš visos širdies džiūgavo dirigentas Vilmantas Kaliūnas, Nacionalinės filharmonijos tinklalaidėje anonsuodamas savo diriguojamą programą „Nuo Bacho iki Glasso“ (tinklalaidė publikuojama Nacionalinės filharmonijos „Facebook“ paskyroje).

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Sergejus Krylovas ir Vilmantas Kaliūnas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Sergejus Krylovas ir Vilmantas Kaliūnas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Vilmantas Kaliūnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas, Vilmantas Kaliūnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Sergejus Krylovas. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas. D. Matvejevo nuotr.
Vilmantas Kaliūnas. D. Matvejevo nuotr.
Rita Nomicaitė

Filosofiškas minimalizmas

Mintys po Žibuoklės Martinaitytės autorinio koncerto Vilniaus festivalyje

Jau ketvirtį amžiaus vykstančio Vilniaus festivalio išskirtiniu bruožu lieka ypatingas dėmesys lietuvių kompozitorių muzikai. Įprastomis sąlygomis festivalis užsakydavo net ir oratorinių žanrų opusus, pasirūpindamas ir premjerų parengimu. Šiemet panašiam monografiniam žanrui atstovavo Žibuoklės Martinaitytės autorinis koncertas, kurį parengė Lietuvos kamerinis orkestras, su akcentu – festivalio užsakytu kūriniu „Ex Tenebris Lux“ (2021).

Pavelas Giunteris, Karolis Variakojis ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Pavelas Giunteris, Karolis Variakojis ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis. D. Matvejevo nuotr.
Pavelas Giunteris, Karolis Variakojis ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Pavelas Giunteris, Karolis Variakojis ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Petras Geniušas, Karolis Variakojis ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Petras Geniušas, Karolis Variakojis ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis, Žibuoklė Martinaitytė, Petras Geniušas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Karolis Variakojis, Žibuoklė Martinaitytė, Petras Geniušas ir Lietuvos kamerinis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Rita Nomicaitė

Dermės kelias

Pokalbis su dirigentu Robertu Šerveniku

Kalbiname Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatą, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro bei Lietuvos nacionalinės filharmonijos dirigentą, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorių Robertą Šerveniką.

Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Robertas Šervenikas. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. M. Aleksos nuotr.
Robertas Šervenikas. M. Aleksos nuotr.
Robertas Šervenikas ir Onutė Narbutaitė. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas ir Onutė Narbutaitė. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Šervenikas. M. Aleksos nuotr.
Robertas Šervenikas. M. Aleksos nuotr.
Rita Nomicaitė

Girdėti garsą

Aurelija Arlauskienė. Operos legenda Irena Milkevičiūtė. Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla, 2020, 206 p.

Vilniaus knygų mugėje šiemet buvo pristatyta knyga apie mūsų brangiąją operos primadoną profesorę Ireną Milkevičiūtę. Veikalą parengusi Aurelija Arlauskienė yra profesionali žurnalistė, todėl jo vertingosios savybės skiriasi nuo tų, kurias suformuoja muzikologai. Kitaip tariant, pirmame plane matome mėginimą atspindėti žmogiškąsias operos solistės emocijas, profesinei veiklai skiriant mažėlesnį interesą. Šią monografiją galėtume laikyti pradinės informacijos „laikmena“, įžangine faktų ir požiūrių santrauka – o turint tokį pagrindą, vaizdą būtų nesunku ir papildyti.

Aurelija Arlauskienė ir Irena Milkevičiūtė knygos pristatyme Vilniaus knygų mugėje. V. Žukauskio nuotr.
Aurelija Arlauskienė ir Irena Milkevičiūtė knygos pristatyme Vilniaus knygų mugėje. V. Žukauskio nuotr.
Asmik Grigorian, Irena Milkevičiūtė ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Asmik Grigorian, Irena Milkevičiūtė ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Irena Milkevičiūtė, Gehamas Grigorianas operoje „Don Karlas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Irena Milkevičiūtė, Gehamas Grigorianas operoje „Don Karlas“. Asmeninio archyvo nuotr.
Irena Milkevičiūtė (Violeta) operoje „Traviata“. Asmeninio archyvo nuotr.
Irena Milkevičiūtė (Violeta) operoje „Traviata“. Asmeninio archyvo nuotr.
Irena Milkevičiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.
Irena Milkevičiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.
Knygos viršelis
Knygos viršelis
Rita Nomicaitė

Subtiliai suskambėję galingieji

Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro, diriguojamo Giedrės Šlekytės, ir violončelininko Kiano Soltani koncertas „Didieji vokiečių romantikai“ Nacionalinėje filharmonijoje

Mūsų muzikos kultūrai taip trūkstamą vakarietišką skonį įtakingiausiai skiepija didžiosiose Europos šalyse išsilavinę ir besidarbuojantys lietuviai – orkestro dirigentai ir dirigentės. Viena jų – Giedrė Šlekytė. Jos publikai pristatyti nebereikia, dirigentė namuose gražiai koncertuoja ne vienus metus. Iš puošniausių pastarųjų Šlekytės pasirodymų prisiminkime Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečiui skirto Vilniaus festivalio koncertą Nacionalinėje filharmonijoje, kai greta suomio Essa-Pekka Saloneno Koncerto fortepijonui ir orkestrui nuaidėjo Ramintos Šerkšnytės kantata-oratorija „Saulėlydžio ir aušros giesmės“ keturiems solistams, chorui ir simfoniniam orkestrui (Rabindranato Tagorės tekstais). Netrukus šio opuso įrašas su tais pačiais atlikėjais buvo atrinktas Šerkšnytės autorinei kompaktinei plokštelei, išleistai etaloninės garbiausios firmos „Deutsche Grammophon“!

Giedrė Šlekytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kian Soltani. D. Matvejevo nuotr.
Kian Soltani. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Kian Soltani. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Šlekytė ir Kian Soltani. D. Matvejevo nuotr.
Kian Soltani ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Kian Soltani ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 6  >>> Archyvas