7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Rosana Lukauskaitė

Rosana Lukauskaitė

Balansuojant ties riba

Pokalbis su menininke Monika Dirsyte

Gegužės 18 d. Vilniaus miesto galerijoje „Meno niša“ duris atvėrė Monikos Dirsytės performansų videodokumentacijos paroda „Dirsytė“. Monika Dirsytė – viena ryškiausių performanso menininkių Lietuvoje, dažnai dirbanti ties instaliacijos ir performanso takoskyra. Per dešimtmetį yra įgyvendinusi daugiau nei 20 įsimintinų ir sudėtingų performansų Lietuvoje ir užsienyje. 2015 m. žiūrovų išrinkta geriausia „ArtVilnius 15“ menininke (performansas „Aš tavo saulė).

Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Monika Dirsytė, „Aš tavo saulė“. M. Savičiūtės nuotr.
Monika Dirsytė, „Aš tavo saulė“. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Monika Dirsytė, „Aš tavo saulė“. M. Savičiūtės nuotr.
Monika Dirsytė, „Aš tavo saulė“. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Parodos „Dirsytė“ galerijoje „Meno niša“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Fetišas, poezija ir lėtas laikas

Vilniaus parodų apžvalga

Specialistai teigia, kad vaikščioti atbulomis labai naudinga sveikatai: tai stiprina organizmą, gerina pusiausvyrą ir paaštrina refleksus. Apie parodų lankymo teigiamą poveikį skaitytojams priminti turbūt net nereikėtų – tai stimuliuoja mūsų smegenis, skatina kritinį mąstymą ir kūrybingumą, plečia suvokimą apie pasaulį. Svarbu pačiose parodų salėse nevaikščioti atatupstiems, kad kūrinių sugadinimas nesukeltų sveikatos problemų ir lankytojams, ir parodų organizatoriams.

Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Dainiaus Trumpio parodos fragmentas „Pamėnkalnio“ galerijoje. J. Tulaitės nuotr.
Petras Repšys, „Ant akmens prie Vilnelės“. 1986 m. Organizatorių nuotr.
Petras Repšys, „Ant akmens prie Vilnelės“. 1986 m. Organizatorių nuotr.
Petras Repšys, „Gedimino kalno papėdėje“. 1986 m. Organizatorių nuotr.
Petras Repšys, „Gedimino kalno papėdėje“. 1986 m. Organizatorių nuotr.
Petras Repšys, „Sigitas Geda“. 1986 m. Organizatorių nuotr.
Petras Repšys, „Sigitas Geda“. 1986 m. Organizatorių nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Uždelsto veikimo formos

Festivalio „Faktas-Forma“ paroda „Formatas“ Klaipėdoje

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) vyksta Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus organizuojamo tarptautinio meno festivalio „Faktas-Forma“ paroda „Formatas“. Jos kuratoriai – Neringa Poškutė-Jukumienė, Vladas Balsys ir Danguolė Ruškienė.

Turbūt būtų sunku įsivaizduoti kitą jungtinę Lietuvos erdvinių menų kūrėjų parodą, kurioje vienas šalia kito būtų eksponuojami Daniaus Drulio ir Aglaja Ray darbai – skirtingų kartų, patirčių ir estetinių krypčių menininkų kūriniai čia susikalba dėl pasirinktų medžiagų. Formatas juos įrėmina. Įrėmina ir beveik septyni kiekvienam menininkui čia skirti kvadratiniai metrai. Aštuoniolika kūrėjų šioje parodoje savo kvadratuose žaidžia klases, namus, pasistato savo kvartalus ar net barikadas (Airido Skublicko „Barikados“).

Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Didysis individų gynimo maršas

Šeiko šokio teatro spektaklis „Paženklintas“

Iš Belgijos kilęs Nielsas Claesas jau šešerius metus gyvena ir kuria Lietuvoje. 2017-aisiais ir šiemet šokėjas pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už vaidmenis Šeiko šokio teatro spektakliuose. Šiuolaikinio šokio asociacija jį paskelbė įsimintiniausiu praėjusių metų šokėju, o gegužės 5 d. Palangos kurhauzo salėje jis pristatė šokio monospektaklį „Paženklintas“ apie patyčias ir jų poveikį.

Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Nielsas Claesas šokio spektaklyje „Paženklintas“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Susitikimo (ne)galimybės

Svajonės ir Pauliaus Stanikų paroda „Jūros / Les Mers“ Klaipėdoje

Nežinia, ar kaltas alinantis karštis, ar pasikeitimai meno įstaigos administracijoje ir dėl to kiek pakitusi viešųjų ryšių strategijos kryptis, bet Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) birželio 18 d. įvykęs Svajonės ir Pauliaus Stanikų (SetP Stanikas) parodos „Jūros / Les Mers“ atidarymas sukėlė dvejopus jausmus.

Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Marčiulaitės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Betoninė fuga

Dainiaus Trumpio instaliacijų paroda „Ir visa tai žolė apgaubs“ Klaipėdoje

Betonas yra neišvengiamas šiuolaikinio gyvenimo elementas. Nors ši pilka, šalta, rūsti ir izoliuojanti medžiaga atrodo svetima meno kalbos priemonėms, ji, pasirodo, gali būti turtinga dabartinės eros konotacijų kaip kadaise akmuo, bronza, keramika ar aliejiniai dažai ant drobės. Betono suformuotas urbanistinis peizažas peržengia visas nacionalines kultūras, visuotinai suvienodindamas patirtis ir atsiminimus, kurie galiausiai įgauna technikai būdingo lygaus paviršiaus estetiką.

Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Lygtys su dviem (ne)žinomaisiais

Vitos Opolskytės ir Kazimiero Brazdžiūno paroda „X / Y“ Klaipėdoje

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2) nuo balandžio 9 d. eksponuojama bendra dviejų menininkų paroda. Meistriškai kartu suderinti Vitos Opolskytės ir Kazimiero Brazdžiūno, kalbančių skirtingomis meninėmis kalbomis, kūriniai čia tampa tarsi vienas kito idėjų laidininkais. Tai lemia sėkmingą ekspoziciją, o skirtingi darbų dydžiai (nuo didelių iki miniatiūrinių) puikiai atspindi maksimalistinį polėkį – viskas arba nieko.

Vita Opolskytė, „Sleeping is commercial“. 2021 m. Kazimieras Brazdžiūnas, „Piliulė“. 2021 m. Autorės nuotr.
Vita Opolskytė, „Sleeping is commercial“. 2021 m. Kazimieras Brazdžiūnas, „Piliulė“. 2021 m. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Istorijos nėra (ir niekada nebuvo)

Viktoro Paukštelio personalinė paroda „Gambitas“ Klaipėdoje

Atsiminimai yra klampi fantazmų žemė, kurioje pasiklydusius turėtų gelbėti atminties vaizdiniai, tačiau jie gali ir dar labiau paklaidinti. Šį paradoksą tyrinėja Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) nuo balandžio 2 d. eksponuojama Viktoro Paukštelio personalinė paroda „Gambitas“, kuratorė Raminta Jurėnaitė. Parodoje per tapybą apmąstoma asmeninė ir istorinė patirtis, išrandamos jų naujos sampynos.

Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Gambitas“. 2021 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Gambitas“. 2021 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Kiautas II“. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Kiautas II“. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Miegantis matadoras“. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, „Miegantis matadoras“. 2020 m. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Viktoras Paukštelis, be pavadinimo. 2020 m. Autorės nuotr.
Rosana Lukauskaitė

Ledkalniai ir ledlaužiai

Paroda „Ledkalnis KKKC parodų rūmuose

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro parodų rūmuose veikia Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus organizuojama tarpdisciplininė paroda „Ledkalnis, kurioje autoriai kviesti gilintis į šiandieninio menininko savivoką ir savirealizaciją, apmąstyti savo vaidmenį visuomenėje. Parodą kuravo menotyrininkė Danguolė Ruškienė, pasak kurios, parodos idėją inspiravo užkulisinės menininkų diskusijos, kuriose gana aktyviai svarstomi savęs ir savo kūrybos suvokimo, vertinimo, ištransliavimo į kitas (meno ir ne meno) sferas ir panašūs klausimai.

Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m.
Inga Likšaitė, „Body Of Work“. 2020 m.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m. I. Mockutės-Pocienės nuotr.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m.
Simonos Martinkutės, Karolio Pauliko ir Erdvilės Girininkaitės instaliacija. 2020 m.
Rosana Lukauskaitė

Kartais, bet nebūtinai

„Būkime herojais“ KKKC Parodų rūmuose

Tarptautinėje parodoje „We can be heroes“ / „Būkime herojais“, skirtoje Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro 15 metų sukakčiai, bandoma iškristalizuoti šio laikotarpio KKKC kurtų projektų ir parodų patirčių esmę, aprėpti centro vystymąsi, lūžinius momentus, kai vyko transformacija, augimas, judėjimas nauja kryptimi (gal spirale), noras užčiuopti ateities perspektyvas ir pažiūrėti, kas laukia už kito posūkio.

Andrus Joonas, instaliacijos „Paminklas kapitalizmo aukoms, arba Baltas namas“ fragmentas. D. Bielkausko nuotr.
Andrus Joonas, instaliacijos „Paminklas kapitalizmo aukoms, arba Baltas namas“ fragmentas. D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
Performanso „Fluqus vedybos. Kentauro gimimas“ fragmentas (Laima Kreivytė, Inga Galinytė, Denisas Kolomyckis). D. Bielkausko nuotr.
Performanso „Fluqus vedybos. Kentauro gimimas“ fragmentas (Laima Kreivytė, Inga Galinytė, Denisas Kolomyckis). D. Bielkausko nuotr.
Performanso „Fluqus vedybos. Kentauro gimimas“ fragmentas (Laima Kreivytė, Inga Galinytė, Denisas Kolomyckis).D. Bielkausko nuotr.
Performanso „Fluqus vedybos. Kentauro gimimas“ fragmentas (Laima Kreivytė, Inga Galinytė, Denisas Kolomyckis).D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
D. Bielkausko nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas