7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzikos anonsai

Dalia Musteikytė

Džiazo legendos gaivins senas Vilniaus tradicijas

Keturių Lietuvos džiazo grandų – saksofonininkų Petro Vyšniausko ir Vytauto Labučio, kontrabosininko Eugenijaus Kanevičiaus ir perkusininko Arkadijaus Gotesmano projektas „Emeritus“ kovo 20-ąją atkeliauja į Muzikos magijos klubą Vilniaus senamiestyje. „Nuo tada, kai susibūrėme į kvartetą, kalbos baigėsi – mes grojam ir grojam. Kiekvienąkart – kitaip, naujoviškai. Tokie jau mes esam“, – sako garsūs muzikantai ir geri bičiuliai.

Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. D. Klovienės nuotr.
Petras Vyšniauskas, Eugenijus Kanevičius, Arkadijus Gotesmanas, Vytautas Labutis. D. Klovienės nuotr.
LNF inf.

Koncertas „Narbutaitė, Vaskas, Messiaenas“ ir muzika apie dieviškąją esatį

Kovo 20 d. Nacionalinėje filharmonijoje skambės programa „Narbutaitė, Vaskas, Messiaenas“. Prie Lietuvos kamerinio orkestro (LKO) pulto stos belgų dirigentas ir kompozitorius Benjaminas Haemhoutsas. Maestro su LKO interpretuos Onutės Narbutaitės kūrinį „Otro río“ („Kita upė“, 2022), latvių kompozitoriaus Pēterio Vasko Koncertą altui ir styginių orkestrui (2016), čia solo grieš altininkė Kristina Anusevičiūtė, bei XX a. prancūzų muzikos klasiko Olivier Messiaeno kantatą „Trys mažosios liturgijos apie dieviškąją esatį“.

Benjamin Haemhouts. K. Broos nuotr.
Benjamin Haemhouts. K. Broos nuotr.
Lietuvos kameriis orkestras ir „Giunter percussion“. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos kameriis orkestras ir „Giunter percussion“. D. Matvejevo nuotr.
Onutė Narbutaitė. T. Tereko nuotr.
Onutė Narbutaitė. T. Tereko nuotr.
LVSO inf.

Naujai rekonstruota LVSO koncertų salė atveria duris: paskelbtas atidarymo koncertas

Šį pavasarį Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, vadovaujamas meno vadovo ir vyr. dirigento Gintaro Rinkevičiaus, pasitinka nacionalinės reikšmės įvykiu – kovo 16, 17 d. duris atveria naujai rekonstruota, aukščiausius tarptautinius standartus atitinkanti ir vienintelė Lietuvoje specialiai simfoninei muzikai pritaikyta LVSO koncertų salė (buvę Vilniaus kongresų rūmai). Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras jau paskelbė prekybą bilietais į LVSO koncertų salės atidarymą.

G. Jauniškio nuotr.
G. Jauniškio nuotr.
Rengėjų inf.

Festivalis „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą

Tarptautinis džiazo festivalis „Vilnius Mama Jazz“ gegužės 23 – 26 dienomis sugrįžta į Lietuvos nacionalinį dramos teatrą – erdvę, kurioje ir prasidėjo. Įspūdinga ir kiek nostalgiška kelionė į praeitį – su muzika, kuri žvelgia į ateitį. Būtent taip norisi pristatyti gegužės 24 d. Naujojoje salėje vyksiantį „Satoko Fujii Tokyo Trio“ koncertą, mat būtent Satoko Fujii pasirodymu 2002-aisiais prasidėjo pirmasis festivalis.

Satoko Fujii. Kazue Yokoi nuotr.
Satoko Fujii. Kazue Yokoi nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Per brazilišką skambesį

Pokalbis su džiazo dainininke Egle Petrošiūte

Charizmatiškoji Eglė Petrošiūtė – išskirtinio šilto tembro dainininkė, valdanti balsą tarsi instrumentą ir Nyderlandų bei tarptautinėje džiazo muzikos scenoje užsitarnavusi pašėlusios improvizuotojos vardą. Ji baigė magistro studijas Amsterdamo konservatorijoje, dažnai su įvairiais muzikiniais projektais koncertuoja Europoje ir Brazilijoje. Su grupe „Fernando Paiva Group“ pasirodė žymiausiuose džiazo klubuose „Porgy&Bess“ Austrijoje ir „Bird’s Eye“ Šveicarijoje, o su modernia opera ECHO – legendinėje „Bimhuis“ salėje Amsterdame. Eglė jau porą metų koncertuoja su vienu stipriausių džiazo orkestrų Europoje „Upper Austrian Jazz Orchestra“.

Eglė Petrošiūtė. A. Schroderio nuotr.
Eglė Petrošiūtė. A. Schroderio nuotr.
Eglė Petrošiūtė ir „Upper Austrian Jazz Orchestra“. M. Fuchs nuotr.
Eglė Petrošiūtė ir „Upper Austrian Jazz Orchestra“. M. Fuchs nuotr.
Eglė Petrošiūtė. C. Wouda nuotr.
Eglė Petrošiūtė. C. Wouda nuotr.
Eglė Petrošiūtė, Amsterdamas, „Blue-Note“. L. Oleinikovos nuotr.
Eglė Petrošiūtė, Amsterdamas, „Blue-Note“. L. Oleinikovos nuotr.
Eglė Petrošiūtė. T. Postma nuotr.
Eglė Petrošiūtė. T. Postma nuotr.
Eglė Petrošiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.
Eglė Petrošiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.
Rengėjų inf.

Tarptautinis Marco Scacchi festivalis Valdovų rūmuose

Dešimtasis, jubiliejinis ir didžiausias senosios muzikos festivalis Valdovų rūmuose prasidėjo ir tęsis iki Senosios muzikos dienos (kovo 23 d.). Tarptautinis Marko Skakio (Marco Scacchi) vardu pavadintas festivalis, pasak jo vadovo Vytauto Gailevičiaus, atrado savo klausytoją, kurį traukia su Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės kultūros istorija susijusi festivalio programa. Čia klausantis muzikos galima priartėti prie tų laikų, kai kapelos koncertuodavo valdovams, o kompozitoriai kurdavo vėliau į Europos muzikos lobyną įtrauktus kūrinius. Kasmet atskleidžiami Lietuvos kultūros istorijos fenomenai sulaukia vis platesnio susidomėjimo, o senoji Europos muzika atgyja naujomis, įstabiomis formomis.

V. Abramausko nuotr.
V. Abramausko nuotr.
Renata Baltrušaitytė

25-eri metai scenoje: E. Montvido karjeros sukaktį Lietuvoje lydės pasirodymai trijose prancūzų operose

Šį savaitgalį į „Fausto“ spektaklius pagrindinio vaidmens dainuoti sugrįžtantis Edgaras Montvidas kovo 12-ąją minės 25-erių metų, prabėgusių nuo debiuto Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje, sukaktį. Garsusis Lietuvos tenoras jau apsisprendė ir dėl to, kaip kitąmet sutiks savo 50-mečio jubiliejų. 

Edgaras Montvidas operoje „Faustas“. D. Matvejevo nuotr.
Edgaras Montvidas operoje „Faustas“. D. Matvejevo nuotr.
Laimutė Ligeikaitė

Nailonas, virtęs šilku ir fejerverkais

Koncertas „Per nailono uždangą II“ su Nacionaliniu simfoniniu orkestru ir solistais

Nacionalinė filharmonija tęsia unikalų koncertų ciklą „Per nailono uždangą“, kuriame pristatomi tarpukario ir pokario lenkų ir lietuvių kompozitoriai, didelis dėmesys skiriamas abi tautas simbolizuojančios Bacevičių šeimos kūrėjams Vytautui ir Grażynai, taip pat programose skamba ir naujausia muzika. Ciklo pavadinimą padiktavo 2018 m. išleista monografija apie lietuvių muziką „Nailono uždanga“ (autorės Rūta Stanevičiūtė, Danutė Petrauskaitė ir Vita Gruodytė), kurioje nailono uždangos metafora byloja apie Šaltojo karo meto kultūrines atskirtis, okupuotos Lietuvos ir į Vakarus pasitraukusių muzikų gyvenimus.

Januszas Wawrowskis, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Januszas Wawrowskis, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Januszas Wawrowskis. D. Matvejevo nuotr.
Januszas Wawrowskis. D. Matvejevo nuotr.
Gunta Gelgotė, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Gunta Gelgotė, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Gunta Gelgotė, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Gunta Gelgotė, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Vakaris Lopas, Gunta Gelgotė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Laurynas Vakaris Lopas, Gunta Gelgotė ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Zbignevas Ibelhauptas, Rūta Rikterė, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Zbignevas Ibelhauptas, Rūta Rikterė, Modestas Pitrėnas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Paliesiaus dvaro inf.

Dviejų smuikininkų ir orkestro susitikimas Paliesiaus dvare

Paliesiuje pirmą kartą scenoje susitiks du išskirtiniai smuikininkai ir seni bičiuliai: Martynas Švėgžda von Bekkeris ir Jonas Tankevičius. Nors įtaigumu ir subtilumu pasižyminčius muzikus sieja ilgametė draugystė, scenoje jie dar nebuvo susitikę – tai įvyks koncerto „Lemtingas susitikimas“ kovo 23 d. Paliesiaus dvaro koncertų salėje metu. Simboliška, kad šiam kūrybiniam tandemui akompanuos Vilniaus muzikos mėgėjų orkestras: kadaise su senelio Povilo Bekerio įkurtu orkestru jaunasis Martynas pradėjo savo muzikinę solisto karjerą, o Čiurlionio kvarteto primarijus Jonas Tankevičius yra vienas artimiausių orkestro bičiulių pastarąjį dešimtmetį.

Martynas Švėgžda von Bekkeris ir Jonas Tankevičius. Organizatorių nuotr.
Martynas Švėgžda von Bekkeris ir Jonas Tankevičius. Organizatorių nuotr.
LNF inf.

Pavasario balsai Nacionalinėje filharmonijoje

Pavasario pranašas gali būti ne tik paukščiai, bet ir muzika. Antai visus kovo 9 d. koncerte Nacionalinėje filharmonijoje skambėsiančius kūrinius sieja pavasario ir meilės leitmotyvas. Lietuvių operos žvaigždė Viktorija Miškūnaitė, italų dirigentas Gianluca Marcianò ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) publiką suburs į koncertą „Pavasario balsai“, skambės Richardo Strausso gulbės giesmė – „Keturios paskutinės dainos“, Jurgio Karnavičiaus ir Roberto Schumanno muzika.

Viktorija Miškūnaitė, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Viktorija Miškūnaitė, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Gianluca Marcianò. Mafaldos Bompastor nuotr.
Gianluca Marcianò. Mafaldos Bompastor nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 350  >>> Archyvas