7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kino anonsai

Siekiu provokacijos

Una Gunjak apie „Ekskursiją“

Tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ konkursinėje programoje pristatytas bosnių režisierės Unos Gunjak filmas „Ekskursija“ („Ekskurzija“, Prancūzija, Bosnija ir Hercegovina, Norvegija, Kroatija, Serbija, 2023) pasakoja apie netikėtai pratrūkusį gandų, susijusių su paauglės nėštumu, burbulą. Pats filmas tampa savotiška jo herojų kelione į suaugusiųjų gyvenimą, kuriame reikalaujama atsakomybės už savo žodžius ir veiksmus. Su „Ekskursijos“ režisiere kalbėjomės apie filmo personažus, visuomenės ugdymą, estetinius pasirinkimus ir tiesos sąvoką.

„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Ekskursija“
„Kino pavasario“ inf.

„Kino pavasaris“ tęsiasi: 17 miestų ir 15 populiariausių festivalio filmų

Dvi savaites kino teatrus žiūrovais pripildęs ir ne vienam nerimą kažką svarbaus praleisti sukėlęs Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ turi gerų naujienų: žiūrimiausi festivalio filmai ne tik trumpam lieka didžiuosiuose miestuose, bet ir praplečia geografiją. Populiariausi festivalio filmai nuo šiandien rodomi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių,  Alytaus, Marijampolės, Ukmergės, Gargždų, Utenos, Varėnos, Tauragės, Šilutės, Anykščių, Pasvalio, Visagino ir Vilkaviškio kino teatrų repertuaruose.

„Monstras“
„Monstras“
Živilė Pipinytė

Blogis yra toks, koks yra

Iš „Kino pavasario“ dienoraščio

Filmui „How to Have Sex“ (D. Britanija, Graikija, 2023) tik prasidėjus, pamaniau, kad bus sunku: lėktuve kvykiančios, viauksinčios energingos merginos su išmaniaisiais telefonais rankose, demonstruojančios ekstremalius jausmus, priminė vaizdelius su lietuvių sporto sirgaliais. Toks iš visų kūno plyšių sklindantis džiaugsmas erzina ne tik realiame gyvenime. Bet lėktuvas nusileido Kretoje, prasidėjo Taros (Mia McKenna-Bruce), Skai (Lara Peake) ir Em (Enva Lewis) svajonių atostogos, ir viduje kirbantis moralizavimas užleido vietą norui suvokti savaip egzotiškus jaunimo papročius.

„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„How to Have Sex“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
„Monstras“
Jonas Ūbis

Mitų didvyriai degradavo

Krėsle prie televizoriaus

Damieno Chazelle’o filmą „Kalifornijos svajos“ (LRT, 31 d. 22.50) kritikuoti lengva, juolab prisiminus klasikinius Holivudo miuziklus. Jų ir siužetai sudėtingesni, ir pagrindiniai personažai dramatiškesni, ir vokaliniai gebėjimai niekam nekelia abejonių. Į akis iškart krintantis „Kalifornijos svajų“ paprastumas, ko gero, ir yra didžioji jo sėkmės dalis. Chazelle’as pasakoja istoriją apie Los Andželo spūstyje susitikusius jaunuolius. Emmos Stone Mija svajoja tapti aktore, bet kol tai įvyks, ji dirba kavinėje, rašo monopjesę ir tiki šviesia ateitimi. Pianistas Sebastijanas (Ryan Gosling) svajoja apie nuosavą džiazo kavinę, bet kol kas uždarbiauja svetimose grodamas populiarias melodijas, nors jaučiasi beveik naujuoju Theloniousu Monku. Tačiau už įgyvendintas svajones Mijai ir Sebastijanui teks sumokėti.

„Kalifornijos svajos“
„Kalifornijos svajos“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Trys tūkstančiai metų troškimų“
„Pi gyvenimas“
„Pi gyvenimas“
„Liūdesio trikampis“
„Liūdesio trikampis“

Ar fašizmas gali sugrįžti?

Sandra Hüller apie „Interesų zoną“ ir „Kryčio anatomiją“

„Priešingai, nei atrodo, fašizmas nebuvo vien tik Vokietijos reiškinys. Verta pamąstyti, ar mums negresia pavojus jį pakartoti“, – sako aktorė Sandra Hüller, sukūrusi vaidmenis „Kryčio anatomijoje“ bei „Interesų zonoje“ ir atsidūrusi 2023–2024 m. kino sezono dėmesio centre.

„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
Viktoras Urbaitis

Nykstantis laikmetis

Nauji filmai – „Mamutų medžioklė“

Kuriant kultūros legendas – naratyvus apie praeities kūrėjus ir jų darbų reikšmę – paprasta likti elegijos, mitologizavimo rėmuose. Epo formai būdinga prarasti reflektyvų ryšį su dabartimi, ypač kalbant apie nacionalinio teatro, pastaraisiais dešimtmečiais netekusio savo svorio, mitą. Žurnalistės, televizijos laidų autorės ir dokumentikos režisierės Aistės Stonytės darbuose apsieinama be kultūrinio fetišizmo. Laidų cikle „Legendos“ ir naujame dokumentiniame filme ryšys su žiūrovu užmezgamas kuriant laikmečio kultūros atmosferą, kurios vėjyje šios legendos buvo įpūstos arba uždusintos. Tačiau „Mamutų medžioklės“ (Lietuva, 2023) atveju svarbus ne tik vienmatis istorinis fonas: būtent laikmečių kaita, kontrastas tarp „tada“ ir „dabar“ transformuoja naratyvą iš panegirikos į daugiasluoksnį filmą, užduodantį platesnius klausimus apie kūrybinio palikimo tęstinumą.

„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
„Mamutų medžioklė“
Živilė Pipinytė

Visi mes žmonės?

Iš „Kino pavasario“ dienoraščio

„Interesų zona“ – istorinis terminas. Zona 1941 m. buvo įkurta aplink Aušvico koncentracijos stovyklą, prieš tai nusavinus žemę ir penkių kilometrų spinduliu išvarius iš jos vietinius gyventojus. Taip siekta kelių tikslų – apsunkinti kalinių kontaktus su vietiniais, sukurti pavyzdinius kaimus, kurių ūkiai taptų pavyzdžiu būsimiems vokiečių kolonistams Rytuose, bei gauti finansinės naudos SS iš kalinių užaugintų žemės ūkio produktų. Zonos sukūrimo iniciatorius buvo stovyklos komendantas Rudolfas Hössas. Jis yra „Kino pavasario“ atidarymo filmo – Jonathano Glazerio „Interesų zonos“ – veikėjas.

„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Marijos tyla“
„Marijos tyla“
„Marijos tyla“
„Marijos tyla“
Jonas Ūbis

Kas suteikia prasmės

Krėsle prie televizoriaus

Kai ryte stinga priežasčių atsikelti iš lovos, kai atrodo, kad gyvenimas stovi vietoje, o pasaulis ritasi bedugnėn, prasmės gali suteikti nebent pusryčiai. Žinoma, prancūziški ir, šiukštu, „nepagardinti“ vulgarių virėjų iš LRT apylinkių. Terapinio poveikio man visada turėjo ir Noros Ephron feljetonai, ir jos filmai, todėl iškart rekomenduoju 2009-aisiais pasirodžiusią režisierės komediją „Julie ir Julia“ (TV3, 23 d. 13.10). Ji apdainuoja prancūzų virtuvės žavesį, bet Ephron įkvėpė dvi tikros istorijos. Julia Child (Meryl Streep) pokario Prancūzijoje pradėjo mokytis gaminti, nes, regis, niekuo nesugebėjo užsiimti rimtai. Dabar ji laikoma kulinarijos meno guru. Daug vėliau Julie Powell (Amy Adams) norėjo tapti rašytoja, bet dėl kulinarinių sugebėjimų įgijo šlovę internete, išleido knygą, ir jos nuotykiai galiausiai buvo ekranizuoti.

„Julie ir Julia“
„Julie ir Julia“
„Skandalas“
„Skandalas“
„Fortūnos ratas ir fantazijos“
„Fortūnos ratas ir fantazijos“
„Memoria“
„Memoria“
Kino pavasario inf.

„Šiandienos filmai rytojui“ – filmų rinkinys apie empatiją, jautrumą ir žmones

„Nemanau, kad vienas filmas gali pakeisti pasaulinę politiką. Tačiau jis tikrai gali pažadinti sąmoningumą ir prabilti į žmonių širdis“, – viename interviu yra sakiusi kino meistrė Agnieszka Holland. Jau ne vienerius metus apie tvarumą kalbantys „Kino pavasario“ organizatoriai antrina, kad filmai gali tapti tam tikru kompasu, galinčiu parodyti kryptį link geresnės ateities. Būtent apie tai kalba ir filmų rinkinio „Šiandienos filmai rytojui“ istorijos – apie tai, kur (ne)galime būti po kelių metų.

„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
Rytis Gerlikas

Apdovanojimais įvertinto dokumentinio filmo „Vika!“ premjeroje Lietuvoje – 84-erių didžėjos gyvenimas

„Nuo senatvės neįmanoma pabėgti, bet galime parodyti jos grožį“, – sako Vilniuje gimusi 84-erių metų Vika, tikra Varšuvos klubų žvaigždė. Šios spalvingos asmenybės gyvenimas įamžintas naujame 2023 m. filme „Vika!“, kurio premjera Lietuvoje įvyks jau pirmadienį, kovo 25 d., išskirtiniame HBO seanse kino teatre „Forum Cinemas Vingis“.

Kadras iš filmo „Vika!“
Kadras iš filmo „Vika!“
  < PUSLAPIS IŠ 361  >>> Archyvas