Krėsle prie televizoriaus
Jei įsiminėte švedų režisieriaus Tariko Saleho filmus „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“ ir „Kairo sąmokslas“, manau, nepraleisite 2022 m. jo filmo „Samdomas karys“ (TV3, 14 d. 21.40). Tai pasakojimas apie Džeimsą Harperį (Chris Pine), kuris dėl sveikatos būklės priverstas trauktis iš specialiųjų JAV pajėgų ir neturi iš ko gyventi, nes liko be pensijos, kai jo kraujyje buvo aptikta „neteisingų“ nuskausminamųjų. Kitaip nei daugumos panašių filmų herojų, Džeimso nekankina traumos, košmarai ir kaltės jausmas. Jis tikrai trokšta ramaus gyvenimo ir nenori pakartoti tėvo, kuris pasijuto „nurašytas“ ir tiesiog dingo, likimo. Kad išlaikytų šeimą ir sumokėtų skolas, Džeimsas prisideda prie privačios karinės organizacijos ir kartu su grupe vyksta į Berlyną tirti paslaptingo viruso.
„Sėlinantis tigras, tūnantis drakonas“ – istorija apie meilę, garbę, laisvę ir kovą tarp pareigos ir troškimų. Joje susipina keli pasakojimai, kurių kiekvienas nagrinėja skirtingus žmogaus jausmų aspektus ir padarytų pasirinkimų pasekmes. Balandžio 15 d. kino klubas „Pamatyk kine“ kviečia žiūrovus pamatyti restauruotą filmo versiją didžiuosiuose „Forum Cinemas“ kino teatrų ekranuose.
Pokalbis su „Kaimiečių“ režisieriumi ir prodiuseriu Hugh Welchmanu
„Kino pavasario“ metu pristatytas naujas „Jūsų Vincento“ kūrėjų darbas – „Kaimiečiai“ („Chłopi“, Lenkija, Serbija, Lietuva, 2023), kurio premjera įvyko Toronto kino festivalyje. Filmas sukurtas naudojant aliejinės tapybos techniką. Tai lenkų rašytojo, Nobelio premijos laureato Władysławo Reymonto romano tuo pačiu pavadinimu ekranizacija. Kuriant filmą dalyvavo ir Lietuva. Dalis darbų vyko čia, taip pat lietuviai prisidėjo prie šio filmo bendros gamybos (prodiuserė Agnė Adomenė, „Artshot“). Apie filmo kūrimo procesą kalbamės su vienu iš režisierių, prodiuseriu Hugh Welchmanu.
Lietuviškos „Kino pavasario“ premjeros
Nacionalinio kino geografija sparčiai plečiasi. Tai akivaizdu ir iš „Kino pavasario“ lietuviškų filmų premjerų programos, kurioje net trys bendros gamybos filmai. Vienas jų – jau ne vieną festivalį apkeliavę „Kaimiečiai“ („Chłopi“, Lenkija, Serbija, Lietuva, 2023), taip pat du latvių istoriniai filmai – Dāvio Sīmanio „Marijos tyla“ („Marijas klusums“, Latvija, Lietuva, 2024) ir Ilzės Kungos-Melgailės „Mano laisvė“ („Mana brīvība“, Latvija, Lietuva, 2023). Programoje ir du dokumentiniai – Artūro Jevdokimovo tarp Sakartvelo, Danijos ir Lietuvos kurtas „Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“ (Lietuva, Danija, Sakartvelas, 2023) bei Eimanto Belicko „Karta.EU“ (Lietuva, 2024). Iš visų programos filmų „Mano laisvė“ ir „Kaimiečiai“ – stipriausi. Abiejų dokumentinių filmų kūrėjai nesuvaldė medžiagos, todėl rezultatas išėjo labai padrikas, o Sīmaniui, atleiskite už gyvenimiškus patarimus, apskritai vertėtų keisti profesiją.
Dokumentinio filmo „Karta.EU“ premjera įvyko kino festivalyje „Kino pavasaris“ ir jau spėjo sulaukti išskirtinio pripažinimo iš festivalio organizatorių bei žiūrovų – tai vienintelis lietuviškas filmas, kurį „Kino pavasaris“ nusprendė parodyti visuose Lietuvos miestuose bei padaryti papildomą seansą Vilniuje. Nuo balandžio 4 d. filmas tęsia kelionę po Lietuvos kino teatrus Marijampolėje, Vilniuje, Kaune, Panevėžyje, Alytuje.
Ar šiuolaikiniame medijų pasaulyje dar skiriate, kas yra tikra ir kas – ne, kas dar saugu ir kas jau nebe? O kaip visa tai sekasi atskirti jūsų vaikams ir paaugliams? Tai pasitikrinti, permąstyti ir suklusti ragina vienas populiariausių festivalio „Nepatogus kinas“ filmų – apdovanojimų pelnęs „Ir karalius pasakė: koks fantastiškas prietaisas!“. Judančių vaizdų istoriją nuo pirmųjų nuotraukų iki šiandieninio „Instagram“ šmaikščiai parodantis filmas rodomas namų kino platformose, o festivalio atstovai ragina šį filmą žiūrėti ir aptarti kartu su vaikais.
Pokalbis su aktorėmis Auguste Ona Šimulynaite ir Kristina Švenčionyte apie gyvą įgarsinimą
Šių metų „Kino pavasaris“ pristatė programą „Paaugau vieną filmą“, kurioje buvo galima pamatyti Chiaros Maltos ir Sébastiano Laundenbacho animacinį filmą „Vištienos Lindai!“ („Linda veut du poulet!“, Prancūzija, Italija, 2023). Jis pasakoja netikėtą istoriją apie mergaitę vardu Linda, kuri su savo mama bando pagaminti vištieną su paprikomis taip, kaip tai darydavo jos tėtis. Unikalus animacijos stilius, linksmi dialogai ir gerai išplėtoti personažai kviečia pasinerti į gyvenimo ironiją ir vaikystės žaidimus. Seanso metu vyko gyvas įgarsinimas, kurį atliko aktorės Kristina Švenčionytė ir Augustė Ona Šimulytė. Su aktorėmis kalbamės apie gyvo įgarsinimo paslaptis, jo prasmę filmui.
Krėsle prie televizoriaus
Raymondą Chandlerį skaičiau, kai didžioji dalis inteligentų gėdijosi prisipažinti mėgstantys detektyvus. Lenkai leido seriją, ant kurios viršelių puikavosi taksiukas, ir „Draugystės“ knygyne tuometiniame Lenino prospekte detektyvai būdavo išperkami greitai. Su 4-ojo dešimtmečio pabaigoje išpopuliarėjusiu pagrindiniu Chandlerio personažu detektyvu Filipu Marlou nebuvo sunku susitapatinti. Privatus detektyvas Marlou negali pasigirti komercine sėkme, tirdamas bylas jis susiduria su visokiu blogiu ir žiaurumu, su pasauliu, kuriame auka gali būti tokia pat bloga kaip ir nusikaltėlis. Marlou nevengia sekso, cigarečių bei alkoholio, jo elgesys ne visada atitinka teisės reikalavimus, o santykiai su korumpuotais policininkais nesusiklostė.
„Kino pavasaryje“ Lietuvos žiūrovams pirmą kartą parodytas latvių režisierės Ilze Kunga-Melgaile filmas „Mano laisvė“ jau šią savaitę, balandžio 5 d., pasirodys šalies kino teatruose. Apie latvių nepriklausomybės kovą pasakojantis kūrinys festivalyje buvo pristatytas kaip lietuviška premjera – tai yra bendros Latvijos ir Lietuvos gamybos filmas, kurį kuriant prisidėjo gausi lietuvių komanda. Pagrindinės veikėjos vyro vaidmenį atlikęs lietuvis aktorius Darius Meškauskas specialiai šiam filmui ne tik prabilo latviškai, bet ir pelnė apdovanojimą.
„Trumpas kinas. Nauji balsai“ – tai aktualaus ir įtraukiančio lietuviško kino programa, pradedama rodyti Lietuvos kino teatruose nuo balandžio 18 dienos. Naujausių trumpametražių filmų, sukurtų talentingų lietuvių kūrėjų, išskirtinis bruožas – noras pažinti žmonių santykius ir autentiškas požiūris į mus supančią aplinką.