7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Šokis

Silvija Čižaitė-Rudokienė

Laiko karoliukų žaidimai

Lietuvos šiuolaikinis šokis

Jei pradėsime šiuolaikinio šokio laiko karoliukų žaidimą nuo svarstymų, kas vyksta šiandien ir kas bus toliau, turbūt derėtų suprasti, kad šokio kelias lietuviškoje kūrybos padangėje niekada nebuvo pats tiesiausias. Lietuva buvo vadinama teatro šalimi, teatro, kuris griovė sienas (tariamas ar tikras), buvo nužymėtas egzistencializmo žyme, puoselėjamas kaip pasipriešinimo sistemai reiškinys. Teatro, kuris net būdamas apolitiškas, linkęs į lyriką, vienaip ar kitaip būdavo nuspalvinamas kultūrinės kovos motyvais. Tačiau šokio pasaulis gimdė ne ką mažesnius kovotojus, tik jų kelias buvo kur kas sudėtingesnis.

Scena iš spektaklio „Kaunas Zoo“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kaunas Zoo“. D. Matvejevo nuotr.
Išraiškos šokis. D. Nasvytytės archyvo nuotr.
Išraiškos šokis. D. Nasvytytės archyvo nuotr.
Brigita Kulbytė

Mąstyti, kaip padėti kitam

Pokalbis su menininku Denisu Kolomyckiu

Prioritetas visada buvo ir yra teatras – norėjau būti režisieriumi. Būdamas maždaug keturiolikos pradėjau lankyti Mažąją teatro akademiją (MTA). Tai parengiamieji aktorių kursai moksleiviams, ketinantiems studijuoti Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA). Dėstytojai MTA dirbo kaip su vaidybos studentais pirmame kurse – gyvūnėlių etiudai, scenos kalba, judesio, šokio pamokos etc.

Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
„1001 šokio istorija“
„1001 šokio istorija“
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Naujos choreografijos erdvės

Aštuntasis „Kūrybinis impulsas“

2011 m. prie Lietuvos baleto trupės vairo stojęs choreografas Krzysztofas Pastoras metė gelbėjimo ratą tuomet merdėjusiai Lietuvos choreografijai – inicijavo „Kūrybinį impulsą“, padrąsindamas baleto artistus ir kitus su šokiu susijusius menininkus išbandyti jėgas kuriant choreografiją.

Haruka Ohno kompozicijoje „The Spotlight“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno kompozicijoje „The Spotlight“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno kompozicijoje „The Spotlight“. M. Aleksos nuotr.
Haruka Ohno kompozicijoje „The Spotlight“. M. Aleksos nuotr.
Elzė Sadauskaitė, Milda Luckutė, Dorotėja Navickaitė ir Jonas Bernardas Kertenis kompozicijoje „Domino efektas“. M. Aleksos nuotr.
Elzė Sadauskaitė, Milda Luckutė, Dorotėja Navickaitė ir Jonas Bernardas Kertenis kompozicijoje „Domino efektas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš kompozicijos „259“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš kompozicijos „259“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš kompozicijos „259“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš kompozicijos „259“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Aistis Kavaliauskas kompozicijoje „Daug, vėlu, toli, nėra“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Aistis Kavaliauskas kompozicijoje „Daug, vėlu, toli, nėra“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Aistis Kavaliauskas kompozicijoje „Daug, vėlu, toli, nėra“. M. Aleksos nuotr.
Mel Bombardo ir Aistis Kavaliauskas kompozicijoje „Daug, vėlu, toli, nėra“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš kompozicijos „Miražas“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš kompozicijos „Miražas“. M. Aleksos nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Iš archyvo į „Kablį“

„Newborn“ Stasys Krasauskas

Įdomu stebėti, kaip apsisukus laiko ratui naujoji menininkų karta su nuoširdžiu džiugesiu atranda tai, kas vyresnei kartai buvo estetiniai autoritetai. Vienas jų – grafikas Stasys Krasauskas (1929–1977), kurio kūrybos Lietuvos nepriklausomybės priešaušryje gimusiems jauniesiems kūrėjams jau tenka ieškoti archyvuose, o savo atradimais dalintis erdvėse, kurios mažai asocijuojasi su meniniais praeities kūrėjų siekiais.

Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Matas Samulionis ir Andrius Laucevičius (Phun Thomas) spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Matas Samulionis ir Andrius Laucevičius (Phun Thomas) spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Marta Navarro Herranz ir Benas Davisas spektaklyje „Newborn“. E. Kovalenko nuotr.
Tautvydas Urbelis

Kūnai ir erdvės

Festivalio „Naujasis Baltijos šokis ’19“ spektakliai (III)

Scenoje tįsančius kūnus akimirkai paslepia tamsa. Įsižiebus šviesai, jie jau išsidėstę kitose vietose. Netrukus tylus tamsaus techno motyvas išjudina „CocoonDance“ šokėjus Alvaro Estebaną, Wernerį Niggą ir Andrásas Déri.

Alvaro Esteban, Werner Nigg ir András Déri spektaklyje „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Alvaro Esteban, Werner Nigg ir András Déri spektaklyje „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Alvaro Esteban, Werner Nigg ir András Déri spektaklyje „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Alvaro Esteban, Werner Nigg ir András Déri spektaklyje „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Alvaro Esteban, Werner Nigg ir András Déri spektaklyje „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Alvaro Esteban, Werner Nigg ir András Déri spektaklyje „Impulsas“. D. Matvejevo nuotr.
Emile Pineault spektaklyje „Normalūs troškimai“. D. Putino nuotr.
Emile Pineault spektaklyje „Normalūs troškimai“. D. Putino nuotr.
Emile Pineault spektaklyje „Normalūs troškimai“. D. Putino nuotr.
Emile Pineault spektaklyje „Normalūs troškimai“. D. Putino nuotr.
Emile Pineault spektaklyje „Normalūs troškimai“. D. Putino nuotr.
Emile Pineault spektaklyje „Normalūs troškimai“. D. Putino nuotr.
Annamaria Ajmone pasirodyme „Trigeris“. D. Matvejevo nuotr.
Annamaria Ajmone pasirodyme „Trigeris“. D. Matvejevo nuotr.
Elvina Baužaitė

Šokio galimybės

Pokalbis su Mariumi Pinigiu

Šiuolaikinio šokio šokėjas ir choreografas Marius Pinigis kuria trupėje „Nuepiko“, bendradarbiauja su įvairiais šokio teatrais ir įgyvendina meninius projektus, su kuriais keliauja po pasaulį. Taip pat jis yra šokio ir judesio mokytojas, šiuo metu dirbantis „Judesio laboratorijoje“. Su Pinigiu kalbamės jam ruošiantis Šeiko šokio teatro ir Danijos šokio trupės „Granhøj Dans“ spektaklio „Boléro–Extended“ premjerai.

Marius Pinigis spektaklyje „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Marius Pinigis spektaklyje „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Boléro–Extended“. D. Matvejevo nuotr.
Mantas Stabačinskas ir Marius Pinigis spektaklyje „ID: D&G“. L. Vansevičienės nuotr.
Mantas Stabačinskas ir Marius Pinigis spektaklyje „ID: D&G“. L. Vansevičienės nuotr.
Marius Pinigis ir Marius Paplauskas spektaklyje „(g)round zero“. A. Bulotos nuotr.
Marius Pinigis ir Marius Paplauskas spektaklyje „(g)round zero“. A. Bulotos nuotr.
Marius Pinigis spektaklyje „Laikrodininkas“. Šokio teatro „Dansema“ nuotr.
Marius Pinigis spektaklyje „Laikrodininkas“. Šokio teatro „Dansema“ nuotr.
Tautvydas Urbelis

Beribiai kūnai

Festivalio „Naujasis Baltijos šokis ’19“ spektakliai (II)

Vos įžengę į sceną Shane’as Boersas, Simonas Busas ir Evangelos Biskas savo kūnais ima kurti choreografinį raštą. Lengvai, ironiškai, tačiau su juntamu nerimu „Dar blogiau“ pasiūlo savitą vizualią kalbą.

 

Guilherme’o Miotto choreografija pasižymi ekspresyvia judesio kaita. Šokėjai be perstojo formuoja ir ardo laikinas kūnų kompozicijas. Laikinumo būsena tampa pasirodymo norma, o šokėjų judesiai susilieja į raibuliuojantį raštą.

Simon Bus, Shane Boers ir Evangelos Biskas spektaklyje „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Simon Bus, Shane Boers ir Evangelos Biskas spektaklyje „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Simon Bus, Shane Boers ir Evangelos Biskas spektaklyje „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Simon Bus, Shane Boers ir Evangelos Biskas spektaklyje „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Simon Bus, Shane Boers ir Evangelos Biskas spektaklyje „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Simon Bus, Shane Boers ir Evangelos Biskas spektaklyje „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Dar blogiau“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo ir Sabina Scarlat spektaklyje „Uniforma“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo ir Sabina Scarlat spektaklyje „Uniforma“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo spektaklyje „Uniforma“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo spektaklyje „Uniforma“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo ir Sabina Scarlat spektaklyje „Uniforma“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo ir Sabina Scarlat spektaklyje „Uniforma“. D. Putino nuotr.
Irene Russolillo ir Sabina Scarlat spektaklyje „Uniforma“. D. Matvejevo nuotr.
Irene Russolillo ir Sabina Scarlat spektaklyje „Uniforma“. D. Matvejevo nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Šokio dienoraščiai

Balandis ir dešimt gegužės dienų

Senokai rodytas Ludwigo Minkaus „Don Kichotas“ sudomino naujais vaidmenimis – didesniais ir mažesniais, tačiau pastebimais ir suteikusiais šiam senoviniam baletui naujų atspalvių ir naujos energijos. Spektaklyje taip pat dalyvavo svečias iš Ukrainos nacionalinės operos Denysas Nedakas, jis šoko Bazilį ir padėjo Olesiai Šaitanovai sukurti žavingą Kitri paveikslą.

Mantas Daraškevičius ir Grytė Dirmaitė spektaklyje „Alisa stebuklų šalyje“ (Neli Beliakaitės Baltijos baleto akademija). M. Aleksos nuotr.
Mantas Daraškevičius ir Grytė Dirmaitė spektaklyje „Alisa stebuklų šalyje“ (Neli Beliakaitės Baltijos baleto akademija). M. Aleksos nuotr.
Arturas Šesterikovas ir Maia Makhateli Lietuvos tarptautinės baleto akademijos koncerte. M. Aleksos nuotr.
Arturas Šesterikovas ir Maia Makhateli Lietuvos tarptautinės baleto akademijos koncerte. M. Aleksos nuotr.
Greta Gylytė ir Danielis Dolanas balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Greta Gylytė ir Danielis Dolanas balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Julija Stankevičiūtė balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Denysas Nedakas ir Olesia Šaitanova balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Denysas Nedakas ir Olesia Šaitanova balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Marija Kastorina balete „Don Kichotas“. M. Aleksos nuotr.
Leokadija Aškelovičiūtė. Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus nuotr.
Leokadija Aškelovičiūtė. Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus nuotr.
Grytė Dirmaitė spektaklyje „Alisa stebuklų šalyje“ (Neli Beliakaitės Baltijos baleto akademija). M. Aleksos nuotr.
Grytė Dirmaitė spektaklyje „Alisa stebuklų šalyje“ (Neli Beliakaitės Baltijos baleto akademija). M. Aleksos nuotr.
Tautvydas Urbelis

Šokio pasaulyje ir už jo ribų

Festivalio „Naujasis Baltijos šokis ’19“ spektakliai (I)

Katedros aikštėje stovinčio krovininio konteinerio sienos prasiskiria ir keturkampis objektas transformuojasi į daugiakampę pasirodymo erdvę. Kartu su kintančia plieno struktūra į orą pakyla Satchie Noro, kuri kartu su konstruotuoju Silvainu Ohlu pasiūlo atidžiau žvilgtelti į žmogaus ir mašinos santykį pasirodyme „Origamis“.

Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Satchie Noro pasirodyme „Origamis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Iš dramblio kaulo ir mėsos – skulptūros irgi kenčia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Iš dramblio kaulo ir mėsos – skulptūros irgi kenčia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Iš dramblio kaulo ir mėsos – skulptūros irgi kenčia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Iš dramblio kaulo ir mėsos – skulptūros irgi kenčia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Iš dramblio kaulo ir mėsos – skulptūros irgi kenčia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Iš dramblio kaulo ir mėsos – skulptūros irgi kenčia“. D. Matvejevo nuotr.
Žilvinas Dautartas

Šokio profesionalai

Baletų triptikas LNOBT

Išties pranašiški poeto Maironio žodžiai, aktualūs visais laikais, visoms kartoms ir visoms profesijoms. Ne išimtis ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto trupė, sezono pabaigai parengusi baleto triptiko premjerą. Trys skirtingos choreografijos, tarsi atstovaujančios skirtingiems stiliams, statytos skirtingų choreografų, tačiau visos trys pelnytai ar nepelnytai pretenduojančios į šiuolaikinio baleto titulą.

Scena iš baleto „Dienos, minutės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Dienos, minutės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Dienos, minutės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Dienos, minutės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Dienos, minutės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Dienos, minutės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Franceska Mann“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Franceska Mann“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Franceska Mann“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Franceska Mann“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Franceska Mann“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Franceska Mann“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš baleto „Pradžioje nebuvo nieko“. M. Aleksos nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 17  >>> Archyvas