Nustebau sužinojusi, kad ši gatvė susiformavo tik 2008 m. – mano sąmonėje ji užsifiksavo kaip savo dabartiniu pavidalu visada egzistavusi sostinės dalis. Tam tikra prasme taip ir yra – pratarmėje pasakojama išsami gatvės istorija neišvengiamai susijusi su rašančiais, kuriančiais jos gyventojais. Gatvės idėja geriausiai atsiskleidžia per gidą, kuriam sudaryti Milda Ivanauskienė apdorojo milžinišką kiekį medžiagos: literatūros sąraše – net 24 smulkiu šriftu surinkti puslapiai. Itin džiugu, kad sudarytojai pavyko išvengti oficiozinio tono – tekstas balansuoja ties profesionalios menotyros ir kasdienės labiau išsilavinusio piliečio kalbos riba. Bendras leidinio įspūdis sukelia sunkiai apibūdinamus, kasdienybėje nedažnai pasireiškiančius bendrystės, dvasinio artumo jausmus. Pats Literatų gatvės egzistavimas yra tarsi šio santykio, – kaip reiškinio, žvelgiant fenomenologiškai, – įsikūnijimas, neįpareigojanti apžvalga ir netgi savotiškas išaukštinimas.
Dominuojanti šių metų festivalio tema skirta feminizmui. Koks yra lietuviškas feminizmas, pamatysime teminėje parodoje „Postidėja“. Iškilusius neaiškumus savo pranešime išsklaidys feministinio meno aktyvistė, menotyrininkė Laima Kreivytė. Jaunųjų aktorių grupė „Bad Rabbits“, Simona Drakula meninėmis akcijomis taip pat gilinsis į moters prigimtį, provokuos naujiems pojūčiams ir mintims. Festivalio programa tokia įvairi, kad užteks patirčių ir šiuolaikinio šokio ir prasmingų diskusijų, geros muzikos ir eksperimentinės animacijos gerbėjams. Šiemet daug dėmesio skirta mados renginiui. Madų šou šurmulį paįvairins artistiškos „Suicide DJs“ grupės pasirodymas. Jau daug metų „Virus“ festivalis išlieka įvairių meno rūšių sintezės poligonu.
Kartą pievoje prie Neries pažįstamų kompanija žaidė futbolą. Kita, mažesnė grupelė stebėjo. Laukė kėlinio pabaigos, kad galėtų įsijungti, pakeist nuvargusius. Tarp jų ir aš. Viduryje žaidimo komandose šūksniai darėsi vis nervingesni. Merginos pyko: „Ko nepasuoji? Taigi buvau laisva prie pat vartų! Kiekgi galima?!“. Galiausiai visi susiriejo. Žaidimas nutrūko, nes pasiekė stadiją „na ir gerai, velniop!“. Kažkas pasiūlė persigrupuoti į vaikinų ir merginų komandas. 5:0 laimėjo merginos. Jei mano atmintis nepagerina, porą iš jų pati įmušiau. Abiejų komandų „silpnoji“ grandis patvarkė „didesniąsias, stipresniąsias“. Tiesa, vyrų komandos vartus saugojo aklas (amžinatilsis) Remis. Tai rodo, kad „pirmenybės“ buvo draugiškos, bet nepaaiškina, kodėl vyrukai neįmušė nė karto, ir ką veikė jų gynyba. Gal tiesiog neįvertino priešininkių? Patikėkite, žaista nesisaugant. Dar mėnesį vaikščiojau mėlynom
2013 m. kovo 8 dieną, penktadienį, 17 val. parodoje įvyks susitikimas su menininkėmis.
Tai patvirtino „Postidėjos“ keliamų klausimų aktualumą. „Postidėja II. Atstatomieji darbai“ kviečia atkurti jėgų pusiausvyrą, tyrinėti ištrintą atmintį ir užmirštas istorijas, atgaivinti nutylėtas patirtis bei apleistas erdves, išryškinti nematomus kasdienius darbus. Tai ilgas kolektyvinių pastangų reikalaujantis procesas, todėl „Kovo ∞“ tampa tiesiog