7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Monika Kalinauskaitė

Monika Kalinauskaitė

Gyvi katedros akmenys

Agatos Orlovskos paroda „Per Speculum et in Aenigmate“ galerijoje „Vartai“

Agatos Orlovskos kūryba nėra dovanėlė žiūrovui. Priešingai – kai kuriuose darbuose žiūrovai yra kone manipuliatyviai klaidinami ar net savotiškai apvagiami. Pasisavinama jų rega, ausų ramybė, smalsumas, viltis ar net iškvėpimai. Tačiau priešingai, nei atrodo iš tokio aprašymo, šis procesas nepalieka skriaudos jausmo, kokį ne kartą yra bandę sukelti įvairūs nukarūnuoti genijai. Veikiau galime pasijusti kaip gyvi katedros akmenys – ieškodami garso pradžios ar generuodami drėgmę tampame kažkokio, gal net ne vien menininkės grandiozinio sumanymo dalimi.

Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Agata Orlovska, „Per Speculum et in Aenigmate“, parodos vaizdas, 2023 m. L. Mykolaičio nuotr.
Monika Kalinauskaitė

Pasivaikčiojimas po Annę su Anne

 

Sveiki. Aš esu Annės ranka ir rašau Annės recenziją. Negaliu sau leisti šiame tekste būti Kalinauskaite, nors vis tiek savęs neišvengsiu. Mus sieja itin glaudus ryšys, atspausdintas laikraštyje ant ŠMC skaityklos stalo. Labai gražus tekstas, tik visiškai išslydęs iš rankų – taip jau būna, kai kažkam turi per daug laiko. Vien dėl to, kad tas tekstas yra, šį tenka rašyt Annės ranka. Tęskime pažintį.

 

Žilvinas Danys, „Sūpynės“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Žilvinas Danys, „Sūpynės“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Arturas Bumšteinas, „Užtemimas/Nušvitimas“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Arturas Bumšteinas, „Užtemimas/Nušvitimas“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Audrius Pocius, „Klerko Pijaus pažadas“. 2013 m. gruodžio 3 d. J. Kuršio nuotr.
Audrius Pocius, „Klerko Pijaus pažadas“. 2013 m. gruodžio 3 d. J. Kuršio nuotr.
Lina Zaveckytė, „1/3“. J. Kuršio nuotr.
Lina Zaveckytė, „1/3“. J. Kuršio nuotr.
Naglis Kristijonas Zakaras, „Be pavadinimo“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Naglis Kristijonas Zakaras, „Be pavadinimo“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Stasys Bunifacijus Pieva, „Šventieji“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Stasys Bunifacijus Pieva, „Šventieji“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Vsevolod Kovalevskij, „3600 galimybių suprasti nieką arba nesuprasti visko“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Vsevolod Kovalevskij, „3600 galimybių suprasti nieką arba nesuprasti visko“. 2013 m. J. Kuršio nuotr.
Monika Kalinauskaitė

Neuniversalus tekstas

9-oji tarptautinė Kauno bienalė „Unitekstas“

 

Šitame tekste viskas bus aišku. Tai šiųmetinės Kauno bienalės recenzija, kuri prasidės keliais žodžiais apie atidarymą ir baigsis tam tikra išvada. Tai tekstas, kurio pirmi sakiniai pasakos apie smulkų lietų, nesutrukdžiusį šventei vykti lauke. Užsiminta bus ir apie grubias vertėjos klaidas bei, pasirodo, neišvengiamą krepšinio kamuolį („sveikinimai su Lietuvos pergale prieš Belgiją“ ir pasiutusias publikos ovacijas). Nebus slepiamas akių džiaugsmas atsidūrus tikroje vaizdų ganykloje, kur patrauklumo ir spalvos – nors karučiu vežk.
 
Tačiau tada sakiniai pasieks bienalės temą – „Unitekstas – ir viskas pasidarys truputį sudėtingiau. Iš pirmo žvilgsnio nenuginčysi šios idėjos grožio: menas kaip universalus tekstas, kuriam nieko daugiau nebereikia. Kūriniai, kalbantys už save forma, turiniu, pavadinimu. Jau nujaučiu kai kuriuos vertinimus: tikra atgaiva. Jokių aprašymų, koncepcijų, eilėraščių, tik pavidalas ir išraiška.
 

 

Patricia Piccinini, „Laukiamas svečias“. 2008 m.
Patricia Piccinini, „Laukiamas svečias“. 2008 m.
Gao Yuan, iš ciklo „Naujoji epocha“. 2013 m.
Gao Yuan, iš ciklo „Naujoji epocha“. 2013 m.
Silvia Giambrone, „Anatominis teatras“. 2012 m.
Silvia Giambrone, „Anatominis teatras“. 2012 m.
Kristina Sereikaitė, „Terra Humana“. 2011 m.
Kristina Sereikaitė, „Terra Humana“. 2011 m.
Linas Bražiūnas, fragmentas iš kūrinio „Mėnesiena pelėdų akyse“. 2013 m.
Linas Bražiūnas, fragmentas iš kūrinio „Mėnesiena pelėdų akyse“. 2013 m.
Renata Vinckevičiūtė, fragmentas iš kūrinio „Paliktieji”. 2013 m.
Renata Vinckevičiūtė, fragmentas iš kūrinio „Paliktieji”. 2013 m.
Monika Kalinauskaitė

Vaizdai be vaizdų

Paroda „Artscape: Slovakija“ galerijoje „Vartai“

Būna parodų, kurios iš pradžių apgauna savo paprastumu. Tau rodo, tu žiūri ir viskas aišku. „Artscape: Slovakija“ iš pat pradžių atrodo kaip viena iš jų. Slovako Stano Masáro ir lietuvio Mindaugo Lukošaičio kaimynystė aiški ir kartu nesuvokiama kaip du gretimi butai: jie šalia tiesiog todėl, kad šalia. Vienodi ir visiškai skirtingi, funkcionuojantys atskirai, bet vis tiek sujungti kažkokios tamprios nematomos logikos. Turbūt panašiai ir apskritai siejasi Lietuva su Slovakija, dvi valstybės, tarsi pasidalinusios panašią istoriją, tik skirtinguose stalo galuose. Abi mažos valstybės, vis prie ko nors prijungiamos. Abiejų valstybių autoriai „Vartų“ erdves pripildo istorija, tiek ta plačiąja, tiek meno.

Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Stano Masár parodos „Po meno" fragmentas.
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Mindaugas Lukošaitis, iš piešinių ciklo „Žiemos karas"
Monika Kalinauskaitė

Svetimas ritualas

Paroda „Ritualinis kambarys“ Šiuolaikinio meno centre

Koks jausmas apima stebint svetimą ritualą? Keista, egzotiška, gal net truputį baisu. Kartais ritualai reikalauja itin išsamaus žinojimo ar intensyvaus transo. Kartais ritualai tęsiasi ištisas dienas ir kelia skausmą. Kiekviena paroda yra rituališka, ypač „prestižinėse“ institucijose – tai savęs įrodymas, nepraeinantis be tam tikrų šventinių apeigų ir įtampos. Taip kiekviena parodų salė yra tam tikras ritualinis kambarys, vieta, kurioje laikomi ritualo įrankiai ir lieka jo pėdsakai. Ūlos Tornau ir Astos Vaičiulytės projektas turbūt irgi galiausiai prisirps tik išvežus eksponatus...
 

Bet kol kas kalbame apie kitokį, čia ir dabar Ritualinį kambarį, tą iš didžiosios raidės. Pagal parodos aprašymą, jis prasidėjo Nidoje, „kalbantis apie tai, kas ne visada apčiuopiama, ne iškart papasakojama ir netikėtai pasiilgta – apie bendrą erdvę, kurioje daug nuojautų, susikertančių taškų ir kasdienybės magijos, įkvepiančios subjektyvius ritualus“. Tai virto dvi sales ir du koridorius užimančiu reiškiniu, kuriame išties daug kas kertasi – gatvės kultūros aidai ir senovinės kėdės, kaip mėsgaliai išmėtytos ŠMC erdvių atliejos ir sukonstruotos naujos „kišenės“ jose. Tai labai graži visuma. Akys ganosi po nešvankų Egyboy popsą, slysta Lea Porsager bronza ir dreba kaip Axelio Liderholmo piešinio linijos. Čia gera tiesiog vaikščioti ir matyti, kas, panašu, yra vienas iš kuratorių tikslų: „Ritualinis kambarys“ virto

Ekspozicijos fragmentas
Ekspozicijos fragmentas
Josef Faus, kūrinio „Šviesioji saulės pusė“ fragmentas. 2013 m. Autorės nuotr.
Josef Faus, kūrinio „Šviesioji saulės pusė“ fragmentas. 2013 m. Autorės nuotr.
Melanie Smith, „Xlitla“. 2010 m. Autorės nuotr.
Melanie Smith, „Xlitla“. 2010 m. Autorės nuotr.
Egyboy, be pavadinimo. Autorės nuotr.
Egyboy, be pavadinimo. Autorės nuotr.
Axel Liderholm, instaliacijos „Rule of the Club – White House“ fragmentas. 2013 m. Autorės nuotr.
Axel Liderholm, instaliacijos „Rule of the Club – White House“ fragmentas. 2013 m. Autorės nuotr.
Axel Liderholm, instaliacijos „Rule of the Club – White House“ fragmentas. 2013 m. Autorės nuotr.
Axel Liderholm, instaliacijos „Rule of the Club – White House“ fragmentas. 2013 m. Autorės nuotr.
Lea Porsager, „Kaip programuoti ir naudoti T-F“. 2013 m. Autorės nuotr.
Lea Porsager, „Kaip programuoti ir naudoti T-F“. 2013 m. Autorės nuotr.
Lea Porsager, „Kaip programuoti ir naudoti T-F“. 2013 m. Autorės nuotr.
Lea Porsager, „Kaip programuoti ir naudoti T-F“. 2013 m. Autorės nuotr.
Monika Kalinauskaitė

Pasakaitės, peteliškės ir patafizika

Kelios nutrauktos mintys apie Raimundo Malašausko ir „Tulips and Roses“ projektą „oO“ 55-ajai Venecijos bienalei

Šitas tekstas prasidėjo tada, kai „oO“ man tereiškė kažką panašaus kaip ir du nuliai. Lyg ir baigtas, bet lyg ir nepilnas kodas, brikoliažiškas tinklalapis ir Raimundo Malašausko pavardė, garantuojanti, kad niekas nebus nei sakoma, nei skaitoma tiesiai. Bandydama pavadinimą tarti pirštais dėliojau apskritimu nykštį ir smilių, dėdama prie akių pro juos kaip kreivus akinius mėginau perskaityti ar perpjauti perpus moteris dalinusio iliuzionisto Horace’o Goldino nekrologą, surašytą specialiai šiai progai. Tai buvo klaida – „oO“ pasirodė besąs ne akiniai ar akys, o kreiva begalybės kilpa, į kurią reikia ne žiūrėti, o įlįsti.
 

Šitam tekstui vykstant ir baigiantis „oO“ sukonkretėjo. Dabar tai – pusė bendro su Kipru paviljono 55-ojoje Venecijos bienalėje, kuruojama Raimundo Malašausko su galerija „Tulips and Roses“. Lietuviškus vardus čia nešioja šeši kūrėjai. Trys iš jų – Elena Narbutaitė, Liudvikas Buklys, Gintaras Didžiapetris – buria idėjas ir kalbančius dūmus, trys – Algirdas Šeškus, Kazys Varnelis, Vytautė Žilinskaitė – protingas substancijas. Visa sąstato stilistika panaši, tyli ir tanki kaip neutroninė žvaigždė (pvz., Jasono Dodge’o poezija arba Phanos Kyriacou maži augliai realybėje), kažkuo artima O raidės uždarumui, kurį tarsi laužia performatyvus judesys (jį turėtų atlikti Lia Haraki, Maria Hassabi arba Myriam Lefkowitz). Fragmentiškai išberta neva koncepcija sutampa su istorija, bando įtempti stygas ir kutenti artėjančios kulminacijos aromatu. Taip, dabar „oO“ laikosi ant sulaikyto kvapo. Bet tai dabar, o tekstui prasidedant dar net nebuvo aišku, pro kurią šnervę įkvėpti, tik kad

Monika Kalinauskaitė

Sekmadienis žemiškas ir šventas

m Donato Jankausko (Duonio) personalinė paroda Šiuolaikinio meno centre

Sėdu prie teksto ir jaučiuosi taip, lyg bandyčiau prisivilioti beždžionę duonos trupiniais. Kol kas nedaug teko skaityti apie Donato Jankausko parodą „Sekmadienis“ ŠMC, bet kone visur tai palinksniuojamas, tai šiaip prasišviečia kažkas apie sakralumą ir mitiškumą. Nelabai aš pasitikiu dvasingais dalykais, nuo jų liežuvis rišasi į mazgą, o intonaciją tenka laikyti atsargiai pakilią. Na jau ne. Gal dar įtikintumėte ŠMC laiptais lipti kaip į zikuratą, skarele prisidengus galvą, bet šiaip aš manau, kad ne taip jau paprastai dalykai pašventinami. Įeinu bandydama išlaikyti galvą tuščią.
 

Peizažas, įkurdintas didžiojoje salėje, tikrai atrodo kaip ką tik nuleistas iš pačios pasaulio pradžios, kol dar neįsižiebė šviesa ir nenusėdo dulkės. Jame galima pamatyti grubią žmogaus evoliucijos schemą, skilusį vaisių, dvi pavojingai atrodančias letenas lubose ir smengantį medžiaginį kalnyną. Taip, aš vulgarizuoju ir nurenginėju šiuos kūrinius, apsimesdama, kad

Donatas Jankauskas (Duonis). Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Donatas Jankauskas (Duonis). Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Donatas Jankauskas (Duonis). Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Donatas Jankauskas (Duonis). Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Donatas Jankauskas (Duonis). Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Donatas Jankauskas (Duonis). Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotr.
Monika Kalinauskaitė

Drugeliai tarp skalbinių

Lino Blažiūno ir Lauros Selmistraitytės personalinės parodos galerijoje „Kairė–dešinė“

Šįsyk Vilniaus grafikos meno centro laiptinė skiria ne tik puses, bet ir žmogaus bei gamtos kūrinių pasaulius – Lino Blažiūno parodą „Baltas drugelis“ ir Lauros Selmistraitytės „Tai audinys“. Apeinu jas taip, kaip ir rašau, iš kairės į dešinę.
 

Kairėje salėje mane pasitinka stikle sustingusi gyvūnija. Ant sunkių grandinių pakabinti skaidrūs lakštai, kuriuose iš smulkių štrichelių išnyra grynas grožis – gyvūnų atvaizdai. Parodos koncepcija nuo filosofiškų ieškojimų („Jei snaigės krisdamos iš dangaus virstų baltais drugeliais, nebeliktų būtojo kartinio laiko“) peršoka prie beveik liaudies pasakos („Pagavau krentančią snaigę ir ji pavirto drugeliu. Drugelis nuskrido į sniegą ir vėl atvirto snaige. Vėjas tą snaigę pakėlė ir pavertė tuo pačiu drugeliu“), o baigiasi pačiu tikriausiu haiku („Įkalinti kūnai / Virsta baltais drugeliais / Sustingusiu skrydžiu“). Parodą lydintis tekstas kvapo neužima, tačiau

Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m.	L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m. L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m.	L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m. L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m.	L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m. L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m.	L. Blažiūno nuotraukos
Linas Blažiūnas. Iš parodos „Baltas drugelis“. 2013 m. L. Blažiūno nuotraukos
Laura Selmistraitytė. „Naktiniai I“ 2013 m. L. Blažiūno nuotrauka
Laura Selmistraitytė. „Naktiniai I“ 2013 m. L. Blažiūno nuotrauka
Laura Selmistraitytė. „Naktiniai II“. 2013 m. L. Blažiūno nuotrauka
Laura Selmistraitytė. „Naktiniai II“. 2013 m. L. Blažiūno nuotrauka
Laura Selmistraitytė. „Nieko neveikimas“ 2012 m. L. Blažiūno nuotrauka
Laura Selmistraitytė. „Nieko neveikimas“ 2012 m. L. Blažiūno nuotrauka
Monika Kalinauskaitė

Bermudų trikampis

Karinos Lukauskaitės paroda „Širdies koordinatės“ Pamėnkalnio galerijoje

Pamėnkalnio galerijoje mane pasitiko keli dar pilkesni nei pakeliui, tik daug žemiau nusileidę debesys. Karinos Lukauskaitės instaliacija „Jo spalva kaip debesies prieš lietų“ įkurdinta tiesiai priešais duris. Neaišku, kas turėtų būti tas jis, o aš prisibijau aiškintis – tegu menininkė išsaugo šią paslaptį. Jau iš parodos pavadinimo ir aprašymo, kuriame kalbama apie menininkės saviieškos ir jausmo kelius, aišku, kad čia teks klausytis išpažinties. O išgirsti per daug beveik taip pat baisu, kaip neišklausyti iki galo.
 

Apeidama šį debesyną prisimenu pastaruoju metu daugelyje stilingų ir madingų tinklaraščių aptinkamą olando Berndnaut Smilde’s kūrinį. Šis menininkas, atsargiai reguliuodamas patalpos temperatūrą bei drėgmę, o galiausiai papurškęs neaišku kokio mišinio, sukuria

Karina Lukauskaitė. „Jo spalva kaip debesies prieš lietų“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Jo spalva kaip debesies prieš lietų“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Jo spalva kaip debesies prieš lietų“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Jo spalva kaip debesies prieš lietų“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Guru“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Guru“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Ego“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Ego“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Paskalauti širdį“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Paskalauti širdį“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Geismų sode“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Geismų sode“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Širdies koordinatės“. Autorės nuotrauka
Karina Lukauskaitė. „Širdies koordinatės“. Autorės nuotrauka
Monika Kalinauskaitė

Apie skausmą nelūžtančiu balsu

Bosnijos ir Hercegovinos menininkės Šeljos Kamerić paroda Šiuolaikinio meno centre

Įeinu į parodą ir iškart pasijuntu atsidūrusi ten, kur būta kažkokio įvykio. Įspūdis staigus ir stiprus, todėl esu tarsi įpareigota pradėti nuo jo. Mane įveda kilimas, raudonas kaip išversta mėsa („Raudonas kilimas“, 2012). O tekstilė labai tinka išreikšti intymumui ir skausmui – ji juk arčiausiai kūno, pirma susitepa pienu, seilėmis ir krauju. Tokie ir atrodo į rištinį kilimą įsiūti liemenėlės, diržai bei šalikai – susikruvinę. Lyg per juos nutekėjo tragedija. Kaip ir nertinio, sakykime, išklotinė, pro audinio skylutes prikalta prie sienos – žmogus, iš kurio liko tik gąsdinamai simetriškos gyslos, apvijusios dūrio vietas („Matas“, 2012). Su raudonaisiais kūriniais kontrastuoja pienas ir kūdikystė: sudrumsti, aprašinėti patalai ir vaikiškas megztukas ant sienos („Mashallah – kartais sveika paverkti“, 2010). Pastarasis jau įrėmintas kaip portretėlis ir be vinių, tik pažymėtas motinos aukso sage. Tai – neįvykusios vaikystės reliktas, nes kokia gali būti vaikystė ten, kur deginama ir pjaunama? Nekaltybės patalai irgi apleisti, viena antklodė sudarkyta it bėgant ir painiojantis. Čia ne tas pasaulis, kur ramiai miegama. Čia pasaulis, kurį stebi vienos merginos armija – vienodų fotoportretų tinklelis ant sienos („Bosnių mergina“, 2003). Portrete moteris graži, švelniaodė ir stirnos akimis, o pagal čia pat užrašytą anonimo kareivio (turėjusio ją ginti) grafitą turėtų būti su ūsais, be dantų ir smirdėti, kaip

Šejla Kamerić. „Raudonas kilimas“. Fragmentas. 2012 m.
Šejla Kamerić. „Raudonas kilimas“. Fragmentas. 2012 m.
Šejla Kamerić. „Matas“. 2012 m.
Šejla Kamerić. „Matas“. 2012 m.
Šejla Kamerić. „Mashallah – kartais sveika paverkti“. 2010 m.
Šejla Kamerić. „Mashallah – kartais sveika paverkti“. 2010 m.
Šejla Kamerić. „Bosnių mergina“. Fragmentas. 2003 m.
Šejla Kamerić. „Bosnių mergina“. Fragmentas. 2003 m.
Šejla Kamerić. „Mes ilsėjomės prie baseino, kai prasidėjo karas“. 2009 m.
Šejla Kamerić. „Mes ilsėjomės prie baseino, kai prasidėjo karas“. 2009 m.
Šejla Kamerić. Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotraukos
Šejla Kamerić. Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotraukos
Šejla Kamerić. Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotraukos
Šejla Kamerić. Ekspozicijos fragmentas. Autorės nuotraukos